Līdz ar striktākiem noteikumiem saistībā ar vienreizējā iepakojuma izmantošanu un sabiedrības izpratnes uzlabošanos, cilvēki meklē ilgtspējīgus risinājumus.
Kad zīmola Bee In radītāja Ieva Sulutaura sāka ražot ietinamās drāniņas no bišu vaskā izmērcētas kokvilnas, plašākai sabiedrībai īsti nebija skaidrs, kāpēc tādas vajadzīgas. «Pēdējā laikā cilvēki intensīvāk meklē variantus, kā mazāk patērēt vienreizlietojamo iepakojumu. Parādās arī beziepakojuma veikali, cilvēki vairāk piedomā pie saviem ieradumiem. Kad parunājies ar draugiem, uzzini, ka viens lieto bambusa zobu birstīti, cits visu laiku nēsā līdzi auduma iepirkuma maisiņu, vēl kāds lieto dabai draudzīgākus trauku mazgāšanas līdzekļus. Izrādās, ka gandrīz katrs kaut ko dara lietas labā un cilvēki vairs nekautrējas iet uz veikalu ar savu maisiņu. Man prieks par to. Pirms gada vēl nebija tik labi tirgus apstākļi. Tagad interese un izpratne pieaug,» viņa teic.
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
Ieva atceras, ka kādreiz ar vecmāmiņu gāja uz veikalu ar savu krējuma burciņu, maizi lika papīrā, katram līdzi bija savi maisiņi. Tas nemaz nebija tik sen, taču cilvēki ļoti ātri ir pieraduši pie vienreizlietojamā iepakojuma. Taču šobrīd parādās aktualitāte vairākkārt izmantojamam iepakojumam un cilvēki arī vairs tik daudz neizmanto plastmasas maisiņus. Produkta attīstībā lielā mērā ir palīdzējis tas, ka arī Eiropas līmenī tagad ir diskusija par plastmasas atkritumu samazināšanu. Viņa priecājas, ka laika gaitā pircēju loks paplašinās un tas vairs nav tik šaurs kā agrāk. Vienlaikus arī citi uzņēmumi sākuši darīt ko līdzīgu – gan Latvijā, gan Eiropā. «Kad sāku darbību, Eiropā neviens neko līdzīgu vēl neražoja, tāpēc prieks, ka cilvēku patēriņa paradumi kļūst dabai draudzīgāki. Tas, ka konkurence aug, ir veselīgi,» spriež Ieva.
«Finansiāli mums veicas labi. Apgrozījums kāpj, jo palielinās pieprasījums. 2017. gadā apgrozījums palielinājies par 50%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Apgrozījumu plānots kāpināt katru gadu,» saka Ieva. Eksports veido aptuveni pusi no uzņēmuma apgrozījuma. Šobrīd Bee In eksportē uz Zviedriju, Dāniju, Somiju, Vāciju, Beļģiju, Spāniju, Angliju. Uzņēmuma produkcija ir nopērkama arī internetveikalā Amazon, kur ir diezgan labi tirdzniecības rezultāti. Tur īpaši aktīvi pircēji ir vācieši. «Mums ir arī Etsy profils. Vēsturiski vairāk fokusējamies uz Amazon, un tur ir arī labāki rezultāti. Laika gaitā mums tur ir arī vairāk atsauksmju, kas potenciālajiem pircējiem palīdz izvēlēties par labu mūsu produkcijai,» saka Ieva.
Visu rakstu Regula nāk par labu biznesam lasiet trešdienas, 21.novembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!