Pirms pieciem gadiem Deniss Razžigajevs Rīgā atvēra pirmo seifu veikalu Eurosafe; šajā laikā biznesa koncepcija sevi pierādījusi visās trijās Baltijas valstīs, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Ja man kāds 2009. gadā teiktu, ka pēc pieciem gadiem man katrā Baltijas valstī būs pa kompānijai un veikalam, es būtu ļoti apmierināts. Taču cilvēks jau nekad nav apmierināts ar to, kas viņam ir. Uzņēmums šobrīd konkurē ar vācu, somu, zviedru, Lielbritānijas ražotājiem, tam ir savs preču zīmju sortiments. Zinām, kā varam būt labāki, un šo pieredzi varam izmantot arī citos tirgos. Kompānijai ir plāni ne tikai Baltijas valstīs. Cerēsim, ka nākamajā piecgadē tā sasniegs vairāk nekā līdz šim,» ambīcijas atklāj Deniss. Tik tikko uzņēmums sācis strādāt ar metāla mēbelēm un drīzumā plāno piedāvāt tirgū arī metāla durvis. «Šajā segmentā ir pavisam cita situācija, konkurence atšķiras,» teic uzņēmējs.
Pie kaimiņiem
2010. gada augustā Deniss atvēra veikalu Rīgā, tad 2012. gada beigās – Lietuvā un pērn – Igaunijā. Katrā valstī uzņēmums biznesu vispirms sāka ar internetveikala izveidi, vēlāk atverot arī īstu veikalu. «Internetveikals ir labs tests, tomēr attīstoties ir nepieciešams arī veikals, kur pircējiem iespējams aptaustīt un apskatīties seifus,» saka Deniss.
Viņš novērojis, ka Lietuvā patērētājiem īpaši svarīgs ir cenas faktors, tāpēc tur ir visai grūti strādāt, turklāt tieši Lietuvā ir nopietnākā konkurence, jo vienīgais sertificētais Baltijas seifu un metāla mēbeļu ražotājs atrodas dienvidu kaimiņvalstī, kur darbojas kopš deviņdesmitajiem gadiem. Lietuvieši to labi zina un ar kvalitāti ir apmierināti, uzņēmums var piedāvāt labas cenas, un šis ražotājs ir savas valsts līderi. Taču bez tā kaimiņvalsts tirgū darbojas arī vairāki importētāji.
Igaunijā konkurences ziņā ir vieglāk, seifu tirgū darbojas aptuveni piecas kompānijas, cenas ir augstākas, bet arī biznesa izmaksas šajā valstī ir augstākās Baltijā. «Atšķirības ir būtiskas. Bieži vien ārvalstu uzņēmēji skatās uz Baltijas valstīm kā vienu reģionu, bet viņi nesaprot reālo situāciju. Šo valstu tirgus patiešām būtiski atšķiras, tostarp arī patērētāji,» saka Deniss.
Seifu tirdzniecībā tikai divas kompānijas darbojas visās trijās Baltijas valstīs – Eurosafe un Hansab, kas ir šīs nišas tirgus līderis, bet kam seifi ir tikai viens no produktiem.
Visu rakstu Piesaka sevi arī Lietuvā un Igaunijā lasiet 20. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.