Eksports nav ne viegls, ne ātrs – lai sevi pierādītu, vajadzīgs vismaz viens gads, turklāt lieli līdzekļi jāiegulda mārketingā
«Mēs nekad neesam orientējušies uz Latviju. Mūsu produkti ir Sky un Stockmann, kur medu pērk vietējie iedzīvotāji dāvanām un ārzemnieki, bet uz to lielu akcentu neliekam. Mums tirgus ir tik liels, cik ir, turklāt katram otrajam cilvēkam Latvijā vectēvs vai krusttēvs ir bitenieks un medus ir pieejams. Tāpēc orientējamies uz Eiropu un Āziju. Taču Latvijā piedāvāsim bišu maizes koncentrātu kapsulās, un mūsu mērķis ir būt visās aptiekās,» saka Oskars Mickevičs, Kiin (SIA Northen Treats) līdzīpašnieks. Kiin centrālais produkts ir bišu maizes ekstrakts, bet kopā uzņēmumam un medu ar dažādām piedevām ir 15 produktu.
«Mūsu mērķi no paša sākuma ir diezgan lieli, tomēr vienas vai divu produkcijas palešu nosūtīšana nav nekas. Šobrīd nelielos daudzumos eksportējam uz Taivānu, Japānu, Franciju, Ķīnu. Globālā politiskā situācija ir mazliet iespaidojusi arī mūs un daudzas valstis vairāk sāk aizstāvēt savas intereses, tāpēc mums ir daudz grūtāk iekļūt dažās Eiropas valstīs, piemēram, Francijā un Vācijā. Lobēt savējos ir normāli, tāpēc tas, ka mēs esam no Latvijas, citās valstīs neko īpašu nenozīmē. Piemēram, Francijā saskārāmies ar to, ka mums prasīja, kur vispār atrodas Latvija. Mums bija diezgan liels pārsteigums, ka cilvēki no Francijas kaut ko tādu var pajautāt, bet tāda ir realitāte,» teic Oskars.
Visu rakstu Maina produktus, pielāgojoties tirgus prasībām lasiet 12. septembra laikrakstā Dienas Bizness.
#1/6
SIA Northen Treats līdzīpašnieki Jānis Skopiņš un Oskars Mickevičs un Latvijas Organiskās sintēzes institūta Organiskās ķīmijas laboratorijas vadītājs Pēteris Trapencieris