Mobilajai lietotnei ēdiena pasūtīšanai Qfer ir vairāk nekā 250 tūkstoši reģistrēto lietotāju un mēneša auditorija svārstās no 50 līdz 70 tūkstošiem.
Tipiskais Qfer lietotājs ir 25 līdz 31 gadu jauns rīdzinieks, kam seko 18 līdz 24 gadus jauni cilvēki. SIA Qfer vadītājs Artūrs Burņins stāsta, ka šis risinājums ir mērķēts uz biroja darbiniekiem, kuri ikdienā ir aizņemti un novērtē iespēju ietaupīt laiku, lai ieturētu maltīti darba laikā vai arī pēc tā. Lielākā daļa klientu – aptuveni 70% – izvēlas ēdienu līdzņemšanai. Aptuveni 30% pasūtījumu ir ar piegādi. Tā kā cilvēki bija sākuši interesēties, vai Qfer var piedāvāt arī piegādi, uzņēmums nolēma ieviest arī šādu pakalpojumu. Sākumā piegādi nodrošināja restorāni, bet, tā kā cilvēki uzdeva dažādus jautājumus, piemēram, cik tālu ir kurjers un pēc cik ilga laika piegādās, un bija jāiegulda resursi klientu atbalsta nodrošināšanā, Artūrs secināja, ka ar piegādi jānodarbojas pašiem. Šobrīd uzņēmumam ir 15 kurjeri. «Šīs ir platforma līdzīgi kā Taxify, un jebkurš var pieteikties par kurjeru, iziet apmācības un strādāt,» viņš saka. Qfer lietotāji to biežāk izmanto ēdiena līdzņemšanas pasūtīšanai, un Artūrs uzskata, ka pagaidām ēdiena piegāde vēl ir premium segmenta pakalpojums. Lai arī cenas kļuvušas pieejamākas, tas vēl nav kļuvis par ikdienišķu pakalpojumu.
Artūrs uzskata, ka pasūtīt ēdienu līdzņemšanai, saņemšanai konkrētā laikā pa ceļam uz mājām vai ēšanai uz vietas ļauj ekonomēt laiku. Tas cilvēkiem patīk, jo viņi maksā tikpat daudz, taču saņem papildērtību. «Ja šo pakalpojumu izmanto divas, trīs reizes nedēļā, mēneša laikā var ieekonomēt astoņas līdz deviņas stundas, jo, ejot uz restorānu, ir jāgaida, kamēr izvēlies un saņem ēdienu. Dažos restorānos ir arī rindas, bet lielākā problēma ir nevis tās, bet process, ka jāatnāk un jāpasaka, ko vēlas, kaut gan parasti pasūta vienu un to pašu. Pēc statistikas redzam, ka cilvēki reti maina savu izvēli. Reizēm viņi kaut ko nedaudz pamaina, bet pārsvarā pasūta vienu un to pašu ēdienu,» klāsta Artūrs.
Viņš spriež, ka pēdējos gados aizņemtības dēļ cilvēki biežāk izmanto ēdienu līdzņemšanas pakalpojumus, jo saprot, ka tā var ietaupīt laiku. Tas kļūst par ieradumu un «pielīp» arī citiem. Ja cilvēks pierod pie iespējas pasūtīt ēdienu iepriekš un aiziet to saņemt konkrētā laikā, tad, iegriežoties ēstuvē, kur šādas iespējas nav, viņš nav apmierināts, ka nelietderīgi jāgaida 20 minūtes, kamēr ēdiens tiek pagatavots. Šādi paradumi palīdz attīstīties ēdienu piegādes un iepriekšpasūtīšanas tirgum. Ēdiena pasūtīšana līdzņemšanai veicina arī turēšanos pie budžeta – ēdot uz vietas, cilvēks, iespējams, pasūtīs arī kādu dzērienu vai desertu. «Ja konvertējam laiku naudā, tas ir ietaupījums, ko var veltīt darbam, ģimenei, hobijam,» klāsta Artūrs.
Visu rakstu Maina fokusu lasiet trešdienas, 28.novembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!