Jaunākais izdevums

Spāņu ražotāja Seat Ibiza karstasinīgākais un sportiskākais eksemplārs Seat Ibiza FR, Eiropas tirgū nonākšot vasaras viducī.

Mazajam sportistam spēka agregāta funkcijas pildīs Volkswagen koncerna izgudrotais 1.4 litru 150 ZS jaudīgais turbomotors, kurš būs kopā sajūgts ar jaunākās paaudzes septiņpakāpju DSG pārnesumkārbu. Starp citu, tehniskajā ziņā spāņu toreadors būs ļoti līdzīgs savam radiniekiem, jaunajam VW Polo GTI. No ārpuses Seat Ibiza FR vispirms varēs atpazīt pēc sudrabotiem atpakaļskata spoguļiem, 17 collu vieglmetāla diskiem, sportiskiem sēdekļiem un stūres, kā arī citām ekstrām.

picturegallery.a4365ce3-df11-4473-b0d2-ec30834124aa

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju tirgū nule kā nonācis jaunais spāņu Seat Ibiza universālis ST, kurš spējis praktiskos dotumus apvienot ar modernu un pievilcīgu izskatu.

SEAT turpina produktu gammas paplašināšanu ar jau trešā veida Ibiza modeļa virsbūvi. Ibiza ST pārstāv SEAT zīmola galvenās vērtības – emocionāli un atraktīvu dizainu, dinamiku un efektivitāti, praktiskumu, vienkāršību ikdienas lietošanā, kā arī pieejamu cenu. Konstruējot Ibiza ST, SEAT dizaineri ietērpuši funkcionālus risinājumus spāņu ražotāja unikālajā dizaina valodā. Automašīnas jumta līnija sniedzas tālu aizmugurē, kur virsbūves pārkare nevainojami integrēta kopējā siluetā. Priekšdaļā izmantots pazīstamais SEAT bultveida radiatora zīmējums, savukārt aizmugurē izmantots pazīstamais Ibiza divdaļīgās optikas princips.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes piecdurvju hečbeks "Seat Leon" ir oficiāli ieradies Latvijas tirgū, savukārt vasaras beigās pievienosies arī universāļa modifikācija "Seat Leon Sportstourer" .

"Seat Leon" ir zīmola populārākais modelis, ko apliecina vairāk nekā 2,2 miljoni pārdotu auto pasaulē trīs iepriekšējās paaudzēs. Jaunākā "Seat" modeļa pamatā izmantota pilnveidota MQB Evo platforma. Tā ļauj izmantot jaunākās paaudzes drošības tehnoloģijas un vienlaicīgi nodrošina pietiekami labu ietilpību.

"Seat Leon" hečbeks ir kļuvis ne tikai par 9 centimetriem garāks, bet arī tā riteņu bāzei klāt nākuši pieci centimetri. Tas palielina ne tikai salona ietilpību, bet stiprinās arī gaitas komfortu un stabilitāti uz ceļa. Ar paceltiem otrās rindas sēdekļiem piecdurvju "Seat Leon" nodrošina 380 litru bagāžas ietilpību - tikpat cik iepriekšējās paaudzes hečbekam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spāņu Seat publiskojusi informāciju par jauno mazās klases universāli Seat Ibiza ST, kurš tirdzniecībā parādīšoties šī gada vasaras viducī.

Salīdzinājumā ar hečbeka versiju, Ibiza ST modelis būs 18 centimetrus garāks, sasniedzot 4.23 metrus. Līdz ar to mazā spāņu universāla astes gala ietilpība sasniegs 430 litrus, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu varēs palielināt vēl lielāku. Vienlaikus vairāk ērtību tiek solīti pasažieriem, jo īpaši tas attiecas uz otrajā rindā sēdošajiem. Arī tehniskajā ziņā Ibiza ST būs nobruņots līdz zobiem. Kopumā galdā tiks celti seši dzinēji ar jaudu no 70 līdz 105 ZS. Seat īpaši lepojas ar 1.2 litru TDI un 1.2 litru TSI motoriem. Papildus tam, Ibiza ST varēs nokomplektēt ar robotizēto DSG transmisiju. Grezns solās būt Ibiza komforta ekipējums. Kopumā tiks piedāvāti trīs aprīkojuma līmeņi - Reference, Style un Sport.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais spāņu krosovers Seat Ateca ir eksemplārs, kas pa īstam varētu atklāt Latvijas jauno auto pircējiem Seat labākās īpašības

Jau pats fakts, ka Seat Ateca šobrīd Latvijā ir kļuvis par deficīta produktu, ir nebijis gadījums šīs markas vēsturē. Interese no potenciālo pircēju puses ir ievērojami lielāka nekā pieejamais automobiļu skaits. Zinātkāro pieplūdums pašmāju Seat pārstāvja autosalonā, kas vēlas pašrocīgi aptaustīt un arī izmēģināt jauno Ateca, ir acīmredzami lielāks, nekā to varēja gaidīt. Līdz ar to rodas jautājums - kas tad Seat Ateca ir tāds, lai pat tiem pircējiem, kas Seat zīmolam iepriekš meta lielu līkumu, tagad aiz sajūsmas ļodzītos kājas. Jāsāk ar to, ka Seat Ateca vispirms piesaistīs ar savu izmēru. Nedz par lielu, nedz par mazu. Pircēji var tikt pie versijām ar priekšējiem velkošajiem riteņiem vai arī apjozt savu auto ar 4drive pilnpiedziņu. Nedrīkst nepieminēt to, ka 4,36 metru garajai Ateca būs izšķērdīgi garš elektronisko drošības asistentu komplekts. Pie skaļākajiem un iedarbīgākajiem nosaukumiem var pieminēt adaptīvo kruīza kontroli, ceļa zīmju atpazīšanas sistēmu, aklo zonu brīdinājuma sistēmu, kā arī 360 grādu kameru, kas atļaus, skatoties tikai monitorā, manevrēt un pēcāk noparkoties šaurākajās vietās uz planētas Zeme. No labo īpašību saraksta ir jāizceļ arī tas, ka uz Volkswagen MQB platformas uzsēdinātais spāņu krosovers ir tiešs Škoda Yeti radinieks. Kamēr nākamās paaudzes Yeti savu iznācienu vēl tikai gaida, Seat Ateca šobrīd ar pilnu jaudu cenšas ievākt pēc iespējas lielāku klientu ražu. Abi automobiļi izmantos līdzīgus tehniskos risinājumus, tostarp tie tiks ražoti vienā rūpnīcā Čehijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iebraucot trešajā paaudzē, Seat Leon ir atļāvies pirmoreiz savā modifikāciju paletē iekļaut praktisko universāli ST.

Jāsāk ar to, ka Leon ST joprojām ir emocionāls auto, kas, pareizi izvēlēties motoru, spēs būt kaislīgs un ātrs. Līdz ar to tas vairāk tieksies līdzināties Audi karstajiem universāļiem, nekā allaž pragmatiskajam somu un sīkkravu «kučierim» Škoda Octavia Combi.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Jautrs un dzīvespriecīgs braucamais ar vieglu un rotaļīgu gaitu, kam tikai piekasīšanās pēc varētu pārmest to, ka atsevišķos brīžos uz mūsu ceļu kukuržņiem balstiekārtas regulējums ir maķenīt par cietu. Visādi citādi tas ir lielisks braucamais, kurā apvienota VW tehnika un autentisks dizains. Būtiski ir uzsvērt, ka atsevišķās detaļās salonā pat ar neapbruņotu aci varēs sajust ciešu līdzību ar Audi. Žēl, ka tikai Latvijā ar Seat zīmola iedzīvināšanu jau vairākus gadu desmitus nekur tālāk par reģionālā importētāja tukšiem solījumiem neesam tikuši. Skumīgi, jo nomināli Seat Leon ST var cīnīties ar jebkuru savas klases līdzinieku, tostarp negriežot ceļu nedz VW Golf Variant, nedz Škoda Octavia. Vienīgi, lai šī cīņa būtu pietiekoši saistoša, pie mums pietrūkst elastīgas cenu politikas, kas atļautu iesēdināt pašmāju pircējus un pamēģināt šo marku. 16 590 eiro, kas tiek prasīti par Leon ST bāzes modeli, varbūt nav tik nogalinoša summa, tomēr, parakājoties daudzveidīgajā tehnikas un komforta ekstru piedāvājumā, cena zibenīgi pārlēks 20 tūkst. eiro robežu jeb turpat, kur grozās VW Golf Variant cena. Piemēram, ja pašmāju tirgū populārākajām Leon ST versijām piesolītu t.s. īpašu akcijas cenu, kas spētu palīst zem Octavia Combi cenas, tad esmu pilnīgi drošs, ka no desmit potenciālajiem klientiem, kuri būs nomērķējuši praktiska universāla virzienā, vismaz viens noteikti izvēlēsies tieši Seat Leon ST. Starp citu, dažam labam aizdomāties par Leon iegādi varētu palīdzēt četru gadu rūpnīcas garantija vai 120 tūkst. kilometru noskrējiens. Turklāt Leon ST būs unikāls ar to, ka par papildsamaksu varēs tikt pie 100% LED tehnoloģiju lukturiem, kas ir sastopami Audi A3 papildaprīkojuma sarakstā, taču ārpus premium klases nav pieejami nevienam no līdzīgiem auto. Atliek pieminēt, ka, līdzīgi kā Golf un Octavia, arī Seat Leon ST modifikāciju apcirkņos varēs atrast pilnpiedziņas modeli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz Latvijas Seat tirgotājiem ir nonācis jaunais spāņu vidējās klases sedans Seat Exeo, kurš tika klonēts no iepriekšējās paaudzes Audi A4.

Seat Exeo ir paredzēti trīs dažādi aprīkojuma varianti: Reference, Style un Sport. Bāzes aprīkojuma Exeo būs ABS, ESP, klimatkontrole un septiņi drošības spilveni. Abus modeļus būs iespējams aprīkot ar mūsdienu autobūves modernajiem atribūtiem - iPod, MP3, USB pieslēgvietām, jaunākās paaudzes navigācijas un izklaides sistēmām. Seat Exeo sedana, bet pēcāk arī ST universāla rīcībā būs trīs dažādi benzīna dzinēji ar jaudu no 102 līdz 200 zirgspēkiem, kā arī trīs dīzeļi, kuru jauda būs no 120 līdz 170 ZS. Nedaudz būs jāpaciešas universāla virsbūves cienītājiem, jo Seat Exeo ST līdz Latvijai nonākšot augustā. Oficiālā Seat pārstāvja Auto halle mājas lapa liecina, ka Seat Exeo sedana bāzes modeļa cena Latvijā būs 20 935 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc četru čempiontitulu izcīnīšanas, spāņu Seat rūpnīcas komanda ir nolēmusi atteikties no tālākās piedalīšanās World Touring Car Championship (WTCC) sacīkstēs, vēsta Automobilwoche.

Oficiāli Seat paziņojusi, ka rūpnīcas komanda esot sasniegusi visu, ko vēlējusies, tādēļ neredzot jēgu turpināt dalību šajās sacīkstēs. Neoficiāli, gan tiek minēts, ka patiesais iemesls no Seat puses ir līdzekļu taupības programma, ko mudina kopējā situācija autoindustrijā un jo īpaši strauji krītošais Seat noiets pašmāju tirgū. Lai vai kā, Seat rūpnīca ir apsolījusi atbalstu tām privātajām komandām, kuras 2010. gada sezonā WTCC sacīkstēs piedalīsies ar Seat Leon sacīkšu automobiļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Seat Leon ST FR, apsedlots ar 184 ZS dīzeli, enerģisku un dinamisku braukšanu apvienos ar pedantisku taupību, cīnoties par katru iztērēto dīzeļdegvielas pilienu

Šis auto ir lieliskas zāles pret ikdienišķo garlaicību, ja ģimenei primāri vajag pietiekami ērtu auto ar lielāku bagāžas nodalījumu nekā Seat Leon hečbekam, bet, piemēram, ģimenes galvai bieži labpatīkas pabraukt enerģiskāk nekā citiem. Dažam labam izšķirties par Leon iegādi varētu palīdzēt četru gadu rūpnīcas garantija vai 120 tūkst. kilometri. FR kolekcijas Leon ST ne par mata tiesu nezaudē saimnieciskos dotumus. 587 litru liels bagāžnieks, ko pēc vajadzības var palielināt līdz 1470 litriem. Uz pārējo konkurentu fona tas nav nedz daudz, nedz maz. Salīdzinājumam var minēt, ka Golf Variant un Škoda Octavia Combi ar nenolaistu aizmugurējo krēslu rindu būs attiecīgi 605 un 610 litri. Vairāk fascinēs tas, kā ar šiem litriem un centimetriem apieties. Ērts bagāžas nodalījuma pārsegs, dubultā grīda, allaž noderīgie stiprinājuma āķi, speciāla niša, kur novietot bagāžnieka pārsegu. Visbeidzot speciāli kloķīši bagāžnieka sānos, kas, neapejot automašīnai apkārt, ļaus no aizmugures noguldīt aizmugurējos krēslus, izveidojot līdzenu grīdu. Šobrīd Seat Leon ST FR kopā ar 184 ZS dīzeli maksā, sākot no 23 642 eiro, savukārt kopā ar sešpakāpju DSG, sākot no 24 620 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc 14 gadu pārtraukuma uz autoskatuves ir atgriezies jaunākās paaudzes spāņu lielais minivens Seat Alhambra, kurš pie pircējiem dosies šī gada rudenī.

Pats par sevi saprotams, ka ģenētiski vācu autokoncerna VW paspārnē izauklētais modelis izmantos VW Sharan tehniskos labumus, ieskaitot arī to, ka pirmo reizi Seat Alhambra būs ar sānu bīdāmajām durvīm. Automašīnas apkārtmēri ir palielināti tā lai automašinā ērti varētu justies septiņi pasažieri. Nolokot otrās un trešās sēdekļu rindas krēslus bagāžas telpa saniegs 2 297 litrus.

Motortelpā saimniekos VW jaunie dzinēji, kuri ir kluvuši taupīgāki, vienlaikus nezaudējot savas dinamiskās īpašibas. Dzinēju sarakstu atklās 1.4 litru 150 ZS jaudīgais četrcilindru turbomotors, tālāk seko divu litru 200 ZS jaudīgais turbomotors. Dīzeļdzinēja klāstā atradīsim divu litru dīzeļmotorus ar 140 un 170 ZS lielu jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas brīvdienu salās Maljorka un Ibizā sestdien stājās spēkā aizliegums publiski lietot alkoholu četrās ballīšu zonās, varasiestādēm mēģinot ierobežot tūristu antisociālo uzvedību.

Aizliegums, par kuru Baleāru salu valdība paziņoja piektdien, spēkā stājās sestdien pēc publicēšanas oficiālajā vēstnesī.

Tas nozīmē, ka četrās bēdīgi slavenās ballīšu zonās, piemēram, Maljorkas "Playa de Palma" pludmales posmos un publiskajās telpās būs aizliegta alkohola lietošana.

Gan atpūtniekiem, gan vietējiem, kurus pieķers, piemēram, ar atvērtu alus pudeli, draudēs 500-1500 eiro sods.

"Dekrēts par atbildīgu tūrismu" attiecas uz Palmas un Ljukmahora Maljorkā, kas ietver arī kūrortu "Playa de Palma" un ballīšu zonu "Magaluf". Ierobežojumi attiecas arī uz Santantoni de Portmanī Ibizā.

Katra no zonām, kurās noteikti ierobežojumi, gadā saņems četrus miljonus eiro par dekrēta izpildi. Līdzekļi tiks maksāti no tūrisma nodokļa ieņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spāņu ražotāja Seat rūpnīcas nākamgad strādās pēc saīsināta darba dienas grafika. Tas nozīmē, ka gandrīz divas trešdaļas no spāņu Volkswagen meitas uzņēmuma 11 000 darbiniekiem skaršot taupības pasākumi, vēsta Spiegel online.

Vācu autogiganta Volkswagen meitas uzņēmums pieprasījuma trūkuma dēļ būs spiests arī 2010. gadā strādāt ar ierobežotu jaudu, bet sākot ar 2011. gadu, kad Seat rūpnīcā plānots uzsākt Audi Q3 modeļa ražošanu, Seat cer atgriezties pie iepriekšējā darba ritma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Škoda Karoq: Īstais auto īstajā brīdī

Aldis Zelmenis, 20.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais krosovers Škoda Karoq ir kārtējais čehu modelis, kas ir lemts panākumiem visā Eiropā, tostarp arī Latvijā

Škoda Karoq fascinēs ar savu izmēru. Ārēji kompakts, bet pēc iekšējiem izmēriem tas būs tikpat ērts kā KIA Sportage, Nissan Qashqai vai Hyundai Tucson, savukārt pēc bagāžas ietilpības šo trijotni un citus konkurentus Karoq pārspēs. Milzīga priekšrocība – Karoq tīkotāji var tikt pie versijām ar priekšējiem velkošajiem riteņiem vai arī piejaucēt automobilim pilnpiedziņu.

Karoq ir būvēts uz Volkswagen MQB platformas, ko izmanto arī tā dvīņubrālis no Spānijas – Seat Ateca. Abi auto izmantos līdzīgus tehniskos risinājumus, tostarp tie tiek ražoti vienā rūpnīcā Čehijā. Pircējiem svarīgākais jautājums – cik tad Škoda Karoq maksās? Tā cena būs, sākot no 18 600 eiro, un tas būs mazāk, nekā tiek prasīts par Seat Ateca. Arī, virzoties pa aprīkojuma un tehnikas variāciju kāpnēm, cenas zibenīgi nekļūs pārāk «karstas». Piemēram, izvēloties otro labāko aprīkojuma līmeņa Ambition ar 150 ZS jaudīgo 1,5 litru turbomotoru un septiņpakāpju DSG, Karoq maksās joprojām gana vilinošus 23 500 eiro. Savukārt, iesaiņojot šo pašu Karoq augstākajā Elegance mundierī un piešaujot klāt vēl pāris ekstras, summa aizlēks jau aiz 30 tūkst. eiro robežas. Lai tiktu pie pilnpiedziņas Karoq, kam komplektā tiek dots līdzi jaudīgākais 190 ZS divu litru dīzelis, jārēķinās vismaz ar 31 300 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Seat Exeo sedans un ST universāls ir spāņu auto būves kompānijas vidējās klases modelis, kurš tika klonēts no iepriekšējās paaudzes Audi A4.

Sedana modelis Eiropā, tostarp arī Latvijā varētu parādīties šī gada sākumā, un tā cena būs aptuveni 21 900 tūkst. eiro. Savukārt universāls Exeo ST parādīšoties rudenī, kura bāzes cena būšot 24 tūkst. eiro. Daudzi jau prāto par to, ka jauns Seat Exeo/Exeo ST būs izdevīgāks risinājums, tiem, kuri meklē iespēju iegādāties mazlietotu Audi A4.

Exeo ST ir paredzēti trīs dažādi aprīkojuma varianti: Reference, Style un Sport. Bāzes aprīkojuma Exeo/Exeo ST būs ABS, ESP, klimatkontrole un septiņi drošības spilveni. Abus modeļus būs iespējams aprīkot ar iPod, MP3, USB pieslēgvietām, jaunākās paaudzes navigācijas un izklaides sistēmām. Seat Exeo sedana un ST universāla rīcībā būs trīs dažādi benzīna dzinēji ar jaudu no 102 līdz 200 zirgspēkiem, kā arī trim dīzeļiem, kuru jauda būs no 120 līdz 170 ZS.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Seat Leon Cupra ST nav iespējams braukt lēni. No ārpuses tas var izskatīties pēc vienkārša lauku zēna ar mugursomu plecos, bet sirdī tas ir kaislīgs un ātrs atlēts

Ar reģionālā Seat importētāja gādību uz Latviju atceļoja viens šāds eksemplārs ar 280 ZS turbomotoru un sešpakāpju robotizēto DSG pārnesumkārbu, un DB autoapskatniekam radās iespēja padziļinātāk iepazīties ar karstasinīgāko spāni, gan izvingrojoties Biķernieku trasē, gan pamēģinot to uz koplietošanas ceļiem.

Naudu var notriekt dažādos veidos. Krogos, jahtās, kazino, sievietēs utt. Kopā ar Seat Leon Cupra ST tas sanāks jautrāk un intriģējošāk, turklāt nākamā rītā nebūs nedz paģiru, nedz nožēlas.

Visu rakstu Rotaļlieta «randiņam» ar ceļu policistiem lasiet 15. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Volkswagen būvēs jaunu automašīnu montāžas rūpnīcu

LETA--AFP, 28.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen svētdien parakstīja vienošanos ar Alžīrijas tirdzniecības partneri Sovac, lai valstī būvētu automašīnu montāžas rūpnīcu.

Vienošanās paredz, ka ražotne pirmo automašīnu izlaidīs 2017.gada jūnijā, bet ražošanas apjomu paredzēts palielināt līdz vairāk nekā 100 automobiļiem dienā.

Amatpersonas norāda, ka šīs vienošanās vērtība ir 170 miljoni dolāru (160 miljoni eiro).

Volkswagen pārstāvji skaidro, ka šis ir loģisks solis, lai uzņēmums ilgtermiņā spētu palielināt automašīnu tirdzniecības apjomu Alžīrijā.

Ieplānotajā rūpnīcā tiks ražoti vairāki modeļi, tostarp Volkswagen Golf, SEAT Ibiza, Škoda Octavia, kā arī Caddy.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prestižajā International Engine of the Year 2009 konkursa balsojumā par uzvarētāju ir kronēts Volkswagen 1.4 litru TSI turbomotors.

Pirmo reizi pēdējo piecu gadu laikā Volkswagen ir izdevies pārtraukt BMW dzinēju uzvaru sēriju, tiesa tas ir izdevies tikai ar nieka 4 punktu pārsvaru. Konkursa žūrija nenoliedz, ka VW dzinēja uzvaru lielākoties nodrošināja atbilstoši taupības laikmetam ekonomiskais motora tilpums, kā arī dzinēja veiktspēja, ekonomiskums un plaša pielietošana VW grupas uzņēmumu modeļos.

International Engine of the Year 2009 balsojums

Dzinējs, modeļi, kuros tiek izmantots savāktie punkti

1. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 354

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī janvārī piegādāto auto skaits ir samazinājies Volkswagen Group kopējo tirgus daļu 2009. gada janvārī ir izdevies pieaudzēt līdz 24.1 %. Proti, par 2.8 % vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Volkswagen Passenger Cars zīmols janvārī klientiem visā pasaulē piegādāja 246 700 transportlīdzekļu (2008. gadā: 287 500; -14,1 procenti). Volkswagen grupa šajā pašā periodā visā pasaulē piegādāja 382 000 transportlīdzekļu (2008. gadā: 485 300; -21,3 procenti).

Kā jau to varēja paredzēt, pasaulē trešā lielākā autoražotāja veikto piegāžu skaits šajā mēnesī bija zem rekordlīmeņa, kāds tika sasniegts šajā pašā periodā 2008. gadā. To ietekmēja globālā ekonomikas un finanšu krīze, taču koncerns un tā zīmoli tik un tā guva ievērojami labākus rezultātus kā to konkurenti (-24,1 procents).

“Janvārī Volkswagen uzņēmumam un tā galvenajiem zīmoliem ar piegādēm pasaulē veicās daudz labāk kā mūsu konkurentiem. Turklāt mēs spējām palielināt mūsu tirgus daļu nozīmīgākajos tirgos,” teica Detlefs Vitigs, Tirdzniecības un mārketinga nodaļas izpilddirektora vietnieks. Viņš piebilda, ka straujā kopējā tirgus samazināšanās šā gada pirmajos mēnešos nedod cerības par pozitīvām izmaiņām globālajā ekonomiskā. “Neskatoties un vispārējo grūto situāciju, mūsu ilgtermiņa attīstības mērķi paliek, kādi bijuši,” teica Vitigs, piebilstot, ka, pateicoties ārkārtīgi daudzpusīgajam jauno modeļu klāstam, novatoriskajām un videi draudzīgajām tehnoloģijām, piemēram, BlueMotion, DSG un TDI, kā arī vairākiem jauniem modeļiem, kas tiks izlaisti 2009. gadā, uzņēmums šo mērķu sasniegšanai atrodas izdevīgā pozīcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Škoda Fabia Combi ir teicams kompromiss tiem, kas negrib šķiesties ar naudu, bet tik un tā meklē gādīgu un pietiekoši ērtu ģimenes auto

Kā zināms, termins «kompromiss» nozīmē atteikšanos no kaut kā tāda, pēc kā ir vēlēšanās, tam vai nu nepietiek naudas, vai arī ir apzināta vēlme ietaupīt. Mazās klases universāļi, starp kuriem kā viens no pēdējiem mohikāņiem ir palicis Škoda Fabia Combi, ir īsts zelts tiem, kas grib un prot skaitīt, un ne tikai naudu.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Sāksim ar to, ka mazās klases universāļu rindas ar katru dienu kļūst retākas. Nedz franču Peugeot, Citroen mazās klases modeļiem, nedz VW Polo vai Ford Fiesta modeļu aptverē nav ietilpīga universāļa. Līdz ar to trešās paaudzes Škoda Fabia Combi var uzskatīt par nopietnāko savas klases pārstāvi, kam Latvijā, ja neskaita Seat Ibiza ST vai Renault Clio Grandtour, citu konkurentu nav. Fabia Combi savus piekritējus iepriecinās ar glītāku izskatu, kas salīdzinājumā ar priekšgājēju ir kļuvis nobriedušāks un savā ziņā reprezentablāks. Turklāt salīdzinājumā ar Fabia piecdurvju hečbeku universāls ir izdevies iekārojamāks, jo Fabia Combi dizainiski un attiecīgi arī emocionāli vairs nav parasts nastu nesējs. Asākas un stingrākas virbūves līnijas piešķīrušas modelim vairāk elegances, kas mudina izvēlēties dzīvespriecīgākus un radošākus galamērķus. Kas attiecas uz Fabia Combi ietilpību, tad šajā spēles elementā čeham nav konkurentu. Ko tur slēpt, čehu modelis ar abām kājām nekaunīgi bradā pa svešiem dārziem. Piemēram, Fabia Combi astes gala ietilpība sasniegs 530, bet ar nolaistiem beņķiem – 1395 litrus. Salīdzinājumam var minēt, ka uzlabotā Ford Focus universāļa bagāžas ietilpība apstāsies jau pie 476 litriem. Taču viena lieta ir sausi skaitļi, bet cita – kā šie litri ir iekārtoti. Lai līdzpaņemtās somas un sīkumus kaut kādā veidā sastrukturizētu, Fabia Combi bagāžniekā atradīsim atsevišķu plauktu sistēmu, nolokāmos āķus, tīklus un elastīgus bagāžnieka stiprinājumus. Lietderīgi ir izmantota arī telpa virs riteņu arkām, kur abās pusēs iebūvētas kastītes lielāku un mazāku sīklietu novietošanai. Dažnedažādus slēpņus un kabatiņas atradīsiet arī salonā, tostarp arī kastītes zem priekšējiem sēdekļiem. Bez tā visa Škoda ir izdomājusi vadītāja priekšējās durvīs paredzēt speciālu vietu atstarojošās vestes novietošanai, tāpat kā uz priekšējā vējstikla integrēts speciāls stāvvietu kvīšu turētājs. Sīkumi, bet patīkami!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto zīmolu Cupra un Seat oficiālais pārstāvis Latvijā “Autobrava Motors” plāno atklāt jau otro zīmola auto salonu, kas atradīsies stratēģiski nozīmīgā vietā – Kārļa Ulmaņa Gatvē, Rīgā. Uzņēmums jaunā autosalona izveidē plāno investēt 5 miljonus eiro un to plānots atklāt 2024. gada otrajā pusē.

“Stratēģiski šis ir ļoti nozīmīgs solis “Autobrava Motors” zīmola attīstībā, jo jaunais salons ļaus paplašināt uzņēmuma pakalpojumu klāstu un tā segmentāciju,” komentē Uvis Braunfelds, “Autobrava Motors” Pārdošanas daļas vadītājs.

Jaunais dīleru centrs vienuviet apkopos Seat un Maserati salonus un inovāciju – mūsdienīgu mazlietotu auto salonu zem jumta. Šajā autosalonā atradīsies Baltijā un Somijā lielākais Cupra autosalons, kas aizņems ievērojamu daļu no jaunā dīleru centra platības. Pēc šā brīža rezultātiem, Cupra akumulētā zīmola tirgus daļa Latvijā 2023. gadā ir 2,4%, bet Baltijas valstīs Cupra ieņem pirmo vietu pēc pārdoto zīmola automašīnu skaita.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spāņu vidējās klases modelim Seat Exeo būšot radinieks universāla izskatā ar nosaukumu Exeo ST.

Atgādināsim, ka Exeo ir spāņu auto būves kompānijas vidējās klases modelis, kurš tika klonēts no iepriekšējās paaudzes Audi A4. Sedana modelis Eiropā, tostarp arī Latvijā varētu parādīties šī gada sākumā, un tā cena būs aptuveni 21 900 tūkst. eiro. Savukārt universāls Exeo ST parādīšoties rudenī, kura bāzes cena būšot 24 tūkst. eiro.

Pats par sevi saprotams, ka Exeo ST tehnoloģiski kopēs sedana modeli.

Spāņu kompānijas pārstāvji min, ka abus modeļus būs iespējams aprīkot ar iPod, MP3, USB pieslēgvietām, jaunākās paaudzes navigācijas un izklaides sistēmām.

Seat Exeo sedana un ST universāla rīcībā būs trīs dažādi benzīna dzinēji ar jaudu no 102 līdz 200 zirgspēkiem, kā arī trim dīzeļiem, kuru jauda būs no 120 līdz 170 ZS. Visi motori jau tagad atbilst Euro5 izplūdes gāzu toksiskuma normām. Exeo ST ir paredzēti trīs dažādi aprīkojuma varianti: Reference, Style un Sport. Bāzes aprīkojuma Exeo/Exeo ST būs ABS, ESP, klimatkontrole un septiņi drošības spilveni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu autoražotājs Audi nolēmis 2011. gada sākt kompaktā SUV modeļa Q3 ražošanu Seat rūpnīcā Martorelā. Plānots, ka gadā tiks izlaisti 80 tūkst. Q3 modeļu.

Pēc Reuters neoficiālās informācijas, Seat rūpnīcas strādnieki esot piekrituši turpmāko divu gadu laikā iesaldēt algas apmēru. No otras puses, pašreizējā ekonomiskajā situācijā darbs tikšot garantēts vismaz 7500 strādniekiem. Atgādināsim, ka Q3 tiks veidots uz Audi Cross Coupe quattro konceptmodeļa bāzes, kurš pirmoreiz tika izrādīts 2007. gada Šanhajas autoizstādē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāku auto zīmolu tirgotāja SIA Auto halle no nākamā gada vairs netirgos Peugeot markas automašīnas, aģentūru LETA informēja Peugeot importētājs Baltijā KW Bruun Baltic.

KW Bruun Baltic norādīja, ka šā gada 31.decembrī noslēdzas līgums ar pašreizējo dīleri Rīgā Auto Halle un importētājs nolēmis to nepagarināt.

Auto halle, kas bez Peugeot tirgo arī Seat, Suzuki, Isuzu un Hyundai automašīnas, aģentūrai LETA apstiprināja šo faktu un skaidroja, ka šāds lēmums tika pieņems vairāku iemeslu dēļ.

«Viens no galvenajiem iemesliem bija tas, ka Auto Halle, domājot par ilgtermiņa attīstību, vairāk koncentrēsies uz peļņu nesošākiem zīmoliem, piemēram, Hyundai, Seat un Suzuki. Nākamā gada aprīlī uzņēmums sniegs plašāku informāciju par jauniem zīmoliem, kurus tirgotājs pārstāvēs,» sacīja Auto halles pārstāvis Niks Jaunzems.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Autobrava direktoru Andri Sivicki

Lelde Petrāne, 01.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Autobrava (FIAT, Alfa Romeo, JEEP, Hyundai, Isuzu, Suzuki, SsangYong un Seat autorizētais pārstāvis Latvijā) direktors Andris Sivickis. «Esam viens no jaunākajiem auto nozares uzņēmumiem Latvijā un 2015.gada oktobrī svinējām savu piecu gadu jubileju. Manā vadībā katru jaunu gadu attiecībā pret iepriekšējo noslēdzam ar vairāk nekā 40% vispārējā apgrozījuma apjomu pieaugumu. Esam komanda un savu rezultātu sasniedzam kopā,» stāsta uzņēmuma vadītājs.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

– Esmu kopā ar motorizēto tehniku no 14 gadu vecuma, kad sāku aizrauties ar kartingu. Nozares izvēle jau bija skaidra tajā mirklī. Un man vienmēr ir patikuši izaicinājumi un atrašanās ārpus komforta zonas. Uzsākot savas gaitas SIA Autobrava, pieņēmu dzīves izaicinājumu. Savukārt, par izaicinājuma dinamiku esmu atbildīgs pats un droši varu apgalvot, ka dinamikas netrūkst!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Autobrava", kuram ir viens no lielākajiem autosaloniem Latvijā, ārkārtas situācijas apstākļos ir izveidojis tiešsaistes salona rīku, lai turpinātu klientiem nodrošināt automašīnu tirdzniecības pakalpojumus šai situācijai atbilstošā veidā.

Uzņēmuma valdes loceklis Ruslans Vlasjuks ir pārliecināts, ka jaunie apstākļi mainīs autosalonu nākotni, arī pēc krīzes arvien vairāk pārceļot pakalpojumus uz online vidi.

Uzņēmums desmit gadu laikā ir kļuvis par vienu no lielākajiem auto dīleriem Baltijā, pārstāvot tādus zīmolus kā "Hyundai", "SEAT", "JEEP", "FIAT", "FIAT Professional", "Alfa Romeo", "Suzuki", "Isuzu" un "SsangYong". Pērn uzņēmums pārdevis 700 jaunas un mazlietotas automašīnas.

"Lai nodrošinātu klientus ar nepieciešamo pakalpojumu klāstu, spējām ātri pielāgoties ārkārtas situācijai un operatīvi nomainījām klātienes salonu ar tikko izveidotu online salonu, kurā ikviens tiešsaistē var apskatīt automašīnas un uzdot mūsu ekspertiem jautājumus. Savukārt, ja ir interese par izmēģinājuma izbraucieniem, tad mēs, ievērojot visus nepieciešamos piesardzības pasākumus, vienojamies par individuālu laiku un vietu," skaidro R. Vlasjuks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spāņu karstasinīgais modelis Seat Leon Cupra R ar nepacietību gaida Frankfurtes autoizstādes sākumu.

Volkswagen koncernam piederošais spāņu ražotājs sāvā jaudīgākajā un prestižākā modelī izmantos to pašu dzinēju, ko VW Scirocco R vai pilnpiedziņas VW Golf R20, proti, divu litru 265 ZS jaudīgo turbomotoru. Bruņojoties ar šo dzinēju spāņu priekšpiedziņas modelis līdz 100 km/h lielam ātrumam ieskriesies 6.1 sekundēs, bet maksimālais ātrums elektroniski ierobežots pie 250 km/h atzīmes. Dinamiskais auto būs taupīgs degvielas ēdājs vidēji uz 100 kilometriem patērējot 8.1 litrus degvielas. Seat Leon Cupra R cena Eiropā ir būs, sākot no 29 999 eiro.

picturegallery.33b671fc-063e-4f2e-849c-6ce76209a312

Komentāri

Pievienot komentāru