Jaunākais izdevums

Pašmāju tirgū nule kā nonācis jaunais spāņu Seat Ibiza universālis ST, kurš spējis praktiskos dotumus apvienot ar modernu un pievilcīgu izskatu.

SEAT turpina produktu gammas paplašināšanu ar jau trešā veida Ibiza modeļa virsbūvi. Ibiza ST pārstāv SEAT zīmola galvenās vērtības – emocionāli un atraktīvu dizainu, dinamiku un efektivitāti, praktiskumu, vienkāršību ikdienas lietošanā, kā arī pieejamu cenu. Konstruējot Ibiza ST, SEAT dizaineri ietērpuši funkcionālus risinājumus spāņu ražotāja unikālajā dizaina valodā. Automašīnas jumta līnija sniedzas tālu aizmugurē, kur virsbūves pārkare nevainojami integrēta kopējā siluetā. Priekšdaļā izmantots pazīstamais SEAT bultveida radiatora zīmējums, savukārt aizmugurē izmantots pazīstamais Ibiza divdaļīgās optikas princips.

Būdama 4,23 metrus gara Ibiza ST ir par 18 cm garāka nekā piecu durvju hečbeka versija. Minimālais bagāžnieka tilpums ir 430 litri, un to var palielināt pakāpeniski salokot aizmugurējā sēdekļa atzveltni. Sevišķa uzmanība veltīta bagāžas durvju atvēruma palielināšanai un maksimālam bagāžas telpas dziļumam.

SEAT Ibiza ST interjers ir vienkāršs, taču iespaidīgi liels un izgatavots ar uzmanību pret sīkākajām detaļām. Visas sastāvdaļas ir funkcionālas, viegli lietojamas un rūpīgas. Apaļās ventilācijas lūkas, pārnesumkārbas svira ar sportisku tvērienu un citi salona elementi uzsver Ibiza ST emocionālo raksturu arī automašīnas iekšienē.

Sportiski šasijas regulējumi un stabila gaita raksturīga visiem SEAT modeļiem, tāpēc Ibiza ST nav izņēmums. Universālis pieejams ar trīs benzīna un trīs TDI common-rail motoriem. Dzinēju jauda ir no 70 līdz 105 zirgspēkiem (51 līdz 77 kW). Jaunais 1,2 litru TSI dzinējs modeļos Ibiza ST Style un Ibiza ST Sport apvieno tilpuma samazināšanas (downsizing) principus ar turbopūtes tehnoloģiju, kas ļauj iegūt mazu motora masu (tikai 89,5 kg), pietiekamu jaudu (105 ZS) un vidējo degvielas patēriņu Ibiza ST versijā tikai 5,3 litrus uz 100 km.

Bez tam pircējiem tiks piedāvāta lētāka Ibiza ST versija ar pazīstamo 1,4 litru benzīna motoru (85 ZS), kā arī vislētākā bāzes versija ar 1,2 litru atmosfērisko dzinēju. TDI dīzeļdzinēju saimi SEAT modelī pārstāv jaunais 1,2 litru motors, kā arī 1,6 litru TDI, kura parametri līdzinās agrākajam 1,9 litru TDI motoram, taču ar labākiem ekonomiskajiem un ekoloģiskajiem rādītājiem.

Izveicīgu un dinamisku braukšanu nodrošina precīza un droša šasija. Pateicoties mūsdienīgam aprīkojumam, ikviens no trim komplektācijas līmeņiem Reference, Style un Sport, pēc vēlēšanās papildināts ar augstvērtīgu papildaprīkojumu, piemēram, 7 pakāpju DSG pārnesumkārbu 1.2 TSI dzinējiem, padara SEAT Ibiza ST par spēcīgu konkurentu mazās klases universāļu segmentā.

SEAT dīleris Latvijā Auto Halle piedāvā visu trīs komplektāciju Ibiza ST automašīnas, kā arī citus virsbūves variantus. Jau bāzes izpildījumā Reference automobilis aprīkots ar plašu drošības un komforta aprīkojumu, kam Style pievieno borta datoru, dubultus priekšējos lukturus, gaisa kondicionētāju, Coming home apgaismojumu, cruise-control iekārtu, kā arī spoguļus un durvju rokturus virsbūves krāsā. SEAT oficiālais dīleris Latvijā Auto Halle piedāvā šo mazās klases universāli sākot ar 12 190 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes piecdurvju hečbeks "Seat Leon" ir oficiāli ieradies Latvijas tirgū, savukārt vasaras beigās pievienosies arī universāļa modifikācija "Seat Leon Sportstourer" .

"Seat Leon" ir zīmola populārākais modelis, ko apliecina vairāk nekā 2,2 miljoni pārdotu auto pasaulē trīs iepriekšējās paaudzēs. Jaunākā "Seat" modeļa pamatā izmantota pilnveidota MQB Evo platforma. Tā ļauj izmantot jaunākās paaudzes drošības tehnoloģijas un vienlaicīgi nodrošina pietiekami labu ietilpību.

"Seat Leon" hečbeks ir kļuvis ne tikai par 9 centimetriem garāks, bet arī tā riteņu bāzei klāt nākuši pieci centimetri. Tas palielina ne tikai salona ietilpību, bet stiprinās arī gaitas komfortu un stabilitāti uz ceļa. Ar paceltiem otrās rindas sēdekļiem piecdurvju "Seat Leon" nodrošina 380 litru bagāžas ietilpību - tikpat cik iepriekšējās paaudzes hečbekam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais spāņu krosovers Seat Ateca ir eksemplārs, kas pa īstam varētu atklāt Latvijas jauno auto pircējiem Seat labākās īpašības

Jau pats fakts, ka Seat Ateca šobrīd Latvijā ir kļuvis par deficīta produktu, ir nebijis gadījums šīs markas vēsturē. Interese no potenciālo pircēju puses ir ievērojami lielāka nekā pieejamais automobiļu skaits. Zinātkāro pieplūdums pašmāju Seat pārstāvja autosalonā, kas vēlas pašrocīgi aptaustīt un arī izmēģināt jauno Ateca, ir acīmredzami lielāks, nekā to varēja gaidīt. Līdz ar to rodas jautājums - kas tad Seat Ateca ir tāds, lai pat tiem pircējiem, kas Seat zīmolam iepriekš meta lielu līkumu, tagad aiz sajūsmas ļodzītos kājas. Jāsāk ar to, ka Seat Ateca vispirms piesaistīs ar savu izmēru. Nedz par lielu, nedz par mazu. Pircēji var tikt pie versijām ar priekšējiem velkošajiem riteņiem vai arī apjozt savu auto ar 4drive pilnpiedziņu. Nedrīkst nepieminēt to, ka 4,36 metru garajai Ateca būs izšķērdīgi garš elektronisko drošības asistentu komplekts. Pie skaļākajiem un iedarbīgākajiem nosaukumiem var pieminēt adaptīvo kruīza kontroli, ceļa zīmju atpazīšanas sistēmu, aklo zonu brīdinājuma sistēmu, kā arī 360 grādu kameru, kas atļaus, skatoties tikai monitorā, manevrēt un pēcāk noparkoties šaurākajās vietās uz planētas Zeme. No labo īpašību saraksta ir jāizceļ arī tas, ka uz Volkswagen MQB platformas uzsēdinātais spāņu krosovers ir tiešs Škoda Yeti radinieks. Kamēr nākamās paaudzes Yeti savu iznācienu vēl tikai gaida, Seat Ateca šobrīd ar pilnu jaudu cenšas ievākt pēc iespējas lielāku klientu ražu. Abi automobiļi izmantos līdzīgus tehniskos risinājumus, tostarp tie tiks ražoti vienā rūpnīcā Čehijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iebraucot trešajā paaudzē, Seat Leon ir atļāvies pirmoreiz savā modifikāciju paletē iekļaut praktisko universāli ST.

Jāsāk ar to, ka Leon ST joprojām ir emocionāls auto, kas, pareizi izvēlēties motoru, spēs būt kaislīgs un ātrs. Līdz ar to tas vairāk tieksies līdzināties Audi karstajiem universāļiem, nekā allaž pragmatiskajam somu un sīkkravu «kučierim» Škoda Octavia Combi.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Jautrs un dzīvespriecīgs braucamais ar vieglu un rotaļīgu gaitu, kam tikai piekasīšanās pēc varētu pārmest to, ka atsevišķos brīžos uz mūsu ceļu kukuržņiem balstiekārtas regulējums ir maķenīt par cietu. Visādi citādi tas ir lielisks braucamais, kurā apvienota VW tehnika un autentisks dizains. Būtiski ir uzsvērt, ka atsevišķās detaļās salonā pat ar neapbruņotu aci varēs sajust ciešu līdzību ar Audi. Žēl, ka tikai Latvijā ar Seat zīmola iedzīvināšanu jau vairākus gadu desmitus nekur tālāk par reģionālā importētāja tukšiem solījumiem neesam tikuši. Skumīgi, jo nomināli Seat Leon ST var cīnīties ar jebkuru savas klases līdzinieku, tostarp negriežot ceļu nedz VW Golf Variant, nedz Škoda Octavia. Vienīgi, lai šī cīņa būtu pietiekoši saistoša, pie mums pietrūkst elastīgas cenu politikas, kas atļautu iesēdināt pašmāju pircējus un pamēģināt šo marku. 16 590 eiro, kas tiek prasīti par Leon ST bāzes modeli, varbūt nav tik nogalinoša summa, tomēr, parakājoties daudzveidīgajā tehnikas un komforta ekstru piedāvājumā, cena zibenīgi pārlēks 20 tūkst. eiro robežu jeb turpat, kur grozās VW Golf Variant cena. Piemēram, ja pašmāju tirgū populārākajām Leon ST versijām piesolītu t.s. īpašu akcijas cenu, kas spētu palīst zem Octavia Combi cenas, tad esmu pilnīgi drošs, ka no desmit potenciālajiem klientiem, kuri būs nomērķējuši praktiska universāla virzienā, vismaz viens noteikti izvēlēsies tieši Seat Leon ST. Starp citu, dažam labam aizdomāties par Leon iegādi varētu palīdzēt četru gadu rūpnīcas garantija vai 120 tūkst. kilometru noskrējiens. Turklāt Leon ST būs unikāls ar to, ka par papildsamaksu varēs tikt pie 100% LED tehnoloģiju lukturiem, kas ir sastopami Audi A3 papildaprīkojuma sarakstā, taču ārpus premium klases nav pieejami nevienam no līdzīgiem auto. Atliek pieminēt, ka, līdzīgi kā Golf un Octavia, arī Seat Leon ST modifikāciju apcirkņos varēs atrast pilnpiedziņas modeli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Seat Leon ST FR, apsedlots ar 184 ZS dīzeli, enerģisku un dinamisku braukšanu apvienos ar pedantisku taupību, cīnoties par katru iztērēto dīzeļdegvielas pilienu

Šis auto ir lieliskas zāles pret ikdienišķo garlaicību, ja ģimenei primāri vajag pietiekami ērtu auto ar lielāku bagāžas nodalījumu nekā Seat Leon hečbekam, bet, piemēram, ģimenes galvai bieži labpatīkas pabraukt enerģiskāk nekā citiem. Dažam labam izšķirties par Leon iegādi varētu palīdzēt četru gadu rūpnīcas garantija vai 120 tūkst. kilometri. FR kolekcijas Leon ST ne par mata tiesu nezaudē saimnieciskos dotumus. 587 litru liels bagāžnieks, ko pēc vajadzības var palielināt līdz 1470 litriem. Uz pārējo konkurentu fona tas nav nedz daudz, nedz maz. Salīdzinājumam var minēt, ka Golf Variant un Škoda Octavia Combi ar nenolaistu aizmugurējo krēslu rindu būs attiecīgi 605 un 610 litri. Vairāk fascinēs tas, kā ar šiem litriem un centimetriem apieties. Ērts bagāžas nodalījuma pārsegs, dubultā grīda, allaž noderīgie stiprinājuma āķi, speciāla niša, kur novietot bagāžnieka pārsegu. Visbeidzot speciāli kloķīši bagāžnieka sānos, kas, neapejot automašīnai apkārt, ļaus no aizmugures noguldīt aizmugurējos krēslus, izveidojot līdzenu grīdu. Šobrīd Seat Leon ST FR kopā ar 184 ZS dīzeli maksā, sākot no 23 642 eiro, savukārt kopā ar sešpakāpju DSG, sākot no 24 620 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Škoda Karoq: Īstais auto īstajā brīdī

Aldis Zelmenis, 20.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais krosovers Škoda Karoq ir kārtējais čehu modelis, kas ir lemts panākumiem visā Eiropā, tostarp arī Latvijā

Škoda Karoq fascinēs ar savu izmēru. Ārēji kompakts, bet pēc iekšējiem izmēriem tas būs tikpat ērts kā KIA Sportage, Nissan Qashqai vai Hyundai Tucson, savukārt pēc bagāžas ietilpības šo trijotni un citus konkurentus Karoq pārspēs. Milzīga priekšrocība – Karoq tīkotāji var tikt pie versijām ar priekšējiem velkošajiem riteņiem vai arī piejaucēt automobilim pilnpiedziņu.

Karoq ir būvēts uz Volkswagen MQB platformas, ko izmanto arī tā dvīņubrālis no Spānijas – Seat Ateca. Abi auto izmantos līdzīgus tehniskos risinājumus, tostarp tie tiek ražoti vienā rūpnīcā Čehijā. Pircējiem svarīgākais jautājums – cik tad Škoda Karoq maksās? Tā cena būs, sākot no 18 600 eiro, un tas būs mazāk, nekā tiek prasīts par Seat Ateca. Arī, virzoties pa aprīkojuma un tehnikas variāciju kāpnēm, cenas zibenīgi nekļūs pārāk «karstas». Piemēram, izvēloties otro labāko aprīkojuma līmeņa Ambition ar 150 ZS jaudīgo 1,5 litru turbomotoru un septiņpakāpju DSG, Karoq maksās joprojām gana vilinošus 23 500 eiro. Savukārt, iesaiņojot šo pašu Karoq augstākajā Elegance mundierī un piešaujot klāt vēl pāris ekstras, summa aizlēks jau aiz 30 tūkst. eiro robežas. Lai tiktu pie pilnpiedziņas Karoq, kam komplektā tiek dots līdzi jaudīgākais 190 ZS divu litru dīzelis, jārēķinās vismaz ar 31 300 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Seat Leon Cupra ST nav iespējams braukt lēni. No ārpuses tas var izskatīties pēc vienkārša lauku zēna ar mugursomu plecos, bet sirdī tas ir kaislīgs un ātrs atlēts

Ar reģionālā Seat importētāja gādību uz Latviju atceļoja viens šāds eksemplārs ar 280 ZS turbomotoru un sešpakāpju robotizēto DSG pārnesumkārbu, un DB autoapskatniekam radās iespēja padziļinātāk iepazīties ar karstasinīgāko spāni, gan izvingrojoties Biķernieku trasē, gan pamēģinot to uz koplietošanas ceļiem.

Naudu var notriekt dažādos veidos. Krogos, jahtās, kazino, sievietēs utt. Kopā ar Seat Leon Cupra ST tas sanāks jautrāk un intriģējošāk, turklāt nākamā rītā nebūs nedz paģiru, nedz nožēlas.

Visu rakstu Rotaļlieta «randiņam» ar ceļu policistiem lasiet 15. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāku auto zīmolu tirgotāja SIA Auto halle no nākamā gada vairs netirgos Peugeot markas automašīnas, aģentūru LETA informēja Peugeot importētājs Baltijā KW Bruun Baltic.

KW Bruun Baltic norādīja, ka šā gada 31.decembrī noslēdzas līgums ar pašreizējo dīleri Rīgā Auto Halle un importētājs nolēmis to nepagarināt.

Auto halle, kas bez Peugeot tirgo arī Seat, Suzuki, Isuzu un Hyundai automašīnas, aģentūrai LETA apstiprināja šo faktu un skaidroja, ka šāds lēmums tika pieņems vairāku iemeslu dēļ.

«Viens no galvenajiem iemesliem bija tas, ka Auto Halle, domājot par ilgtermiņa attīstību, vairāk koncentrēsies uz peļņu nesošākiem zīmoliem, piemēram, Hyundai, Seat un Suzuki. Nākamā gada aprīlī uzņēmums sniegs plašāku informāciju par jauniem zīmoliem, kurus tirgotājs pārstāvēs,» sacīja Auto halles pārstāvis Niks Jaunzems.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto zīmolu Cupra un Seat oficiālais pārstāvis Latvijā “Autobrava Motors” plāno atklāt jau otro zīmola auto salonu, kas atradīsies stratēģiski nozīmīgā vietā – Kārļa Ulmaņa Gatvē, Rīgā. Uzņēmums jaunā autosalona izveidē plāno investēt 5 miljonus eiro un to plānots atklāt 2024. gada otrajā pusē.

“Stratēģiski šis ir ļoti nozīmīgs solis “Autobrava Motors” zīmola attīstībā, jo jaunais salons ļaus paplašināt uzņēmuma pakalpojumu klāstu un tā segmentāciju,” komentē Uvis Braunfelds, “Autobrava Motors” Pārdošanas daļas vadītājs.

Jaunais dīleru centrs vienuviet apkopos Seat un Maserati salonus un inovāciju – mūsdienīgu mazlietotu auto salonu zem jumta. Šajā autosalonā atradīsies Baltijā un Somijā lielākais Cupra autosalons, kas aizņems ievērojamu daļu no jaunā dīleru centra platības. Pēc šā brīža rezultātiem, Cupra akumulētā zīmola tirgus daļa Latvijā 2023. gadā ir 2,4%, bet Baltijas valstīs Cupra ieņem pirmo vietu pēc pārdoto zīmola automašīnu skaita.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Autobrava", kuram ir viens no lielākajiem autosaloniem Latvijā, ārkārtas situācijas apstākļos ir izveidojis tiešsaistes salona rīku, lai turpinātu klientiem nodrošināt automašīnu tirdzniecības pakalpojumus šai situācijai atbilstošā veidā.

Uzņēmuma valdes loceklis Ruslans Vlasjuks ir pārliecināts, ka jaunie apstākļi mainīs autosalonu nākotni, arī pēc krīzes arvien vairāk pārceļot pakalpojumus uz online vidi.

Uzņēmums desmit gadu laikā ir kļuvis par vienu no lielākajiem auto dīleriem Baltijā, pārstāvot tādus zīmolus kā "Hyundai", "SEAT", "JEEP", "FIAT", "FIAT Professional", "Alfa Romeo", "Suzuki", "Isuzu" un "SsangYong". Pērn uzņēmums pārdevis 700 jaunas un mazlietotas automašīnas.

"Lai nodrošinātu klientus ar nepieciešamo pakalpojumu klāstu, spējām ātri pielāgoties ārkārtas situācijai un operatīvi nomainījām klātienes salonu ar tikko izveidotu online salonu, kurā ikviens tiešsaistē var apskatīt automašīnas un uzdot mūsu ekspertiem jautājumus. Savukārt, ja ir interese par izmēģinājuma izbraucieniem, tad mēs, ievērojot visus nepieciešamos piesardzības pasākumus, vienojamies par individuālu laiku un vietu," skaidro R. Vlasjuks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Autobrava direktoru Andri Sivicki

Lelde Petrāne, 01.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Autobrava (FIAT, Alfa Romeo, JEEP, Hyundai, Isuzu, Suzuki, SsangYong un Seat autorizētais pārstāvis Latvijā) direktors Andris Sivickis. «Esam viens no jaunākajiem auto nozares uzņēmumiem Latvijā un 2015.gada oktobrī svinējām savu piecu gadu jubileju. Manā vadībā katru jaunu gadu attiecībā pret iepriekšējo noslēdzam ar vairāk nekā 40% vispārējā apgrozījuma apjomu pieaugumu. Esam komanda un savu rezultātu sasniedzam kopā,» stāsta uzņēmuma vadītājs.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

– Esmu kopā ar motorizēto tehniku no 14 gadu vecuma, kad sāku aizrauties ar kartingu. Nozares izvēle jau bija skaidra tajā mirklī. Un man vienmēr ir patikuši izaicinājumi un atrašanās ārpus komforta zonas. Uzsākot savas gaitas SIA Autobrava, pieņēmu dzīves izaicinājumu. Savukārt, par izaicinājuma dinamiku esmu atbildīgs pats un droši varu apgalvot, ka dinamikas netrūkst!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīna, kas plūdu ūdeņos Anglijā, Somersetā pavadīja gandrīz divus mēnešus, izlikta pārdošanā izsoļu vietnē eBay, vēsta metro.co.uk.

Angliju bija piemeklējusi īpaši lietaina ziema, kas rezultējās ar iespaidīgiem plūdiem. Sudraba krāsas Seat Toledo kļuva par sava veida plūdu simbolu. Nupat tas atgriezies pie sava saimnieka. Huberts Zajackovskis nolēmis, ka auto jāpārdod un iegūtā nauda jāatdod labdarībai.

21 gadu vecais vīrietis braucis pa ceļu Ziemassvētku vakarā, bet bija spiests atstāt automašīnu, jo ūdens līmenis pēkšņi pieauga. Tā kā auto pārņēma ūdens, saimniekam bija jāpadodas. Tādējādi spēkrats kļuva par plūdu simbolu.

«Tas bija šokējoši - redzēt manu automašīnu televīzijā un starptautiskajās ziņās. Ikviens par to runāja, ieskaitot Velsas princi,» stāstījis vīrietis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc CSDD sniegtajiem datiem, šī gada septembrī Latvijā reģistrēts 431 jauns auto. Tas ir par 58 automobiļiem mazāk kā augustā (489), taču kopumā jaunu automobiļu tirgus turpina augt. Šī gada 9 mēnešos reģistrēts par 10,4% vairāk jaunu spēkratu nekā attiecīgajā laika periodā 2009. gadā.

Populārākās markas joprojām ir Toyota (549 auto), Volkswagen (497) un Renault (284), taču pirmajam trijniekam uz papēžiem min Peugeot. Tā patlaban ir auto marka ar visdinamiskāko attīstību.

Šogad Latvijā reģistrēti jau 226 jauni Peugeot, kas ir par 361,2% vairāk kā pērn. Straujo Peugeot noietu sekmē vairāki prāvi iepirkumi uzņēmumu autoparkiem. «Tomēr septembrī bija novērojams neliels reģistrācijas kritums, salīdzinot ar augustu,» norāda LPAA prezidents Andris Kulbergs. «Tas saistīts ar mazāku auto skaitu, kas iegādāts uzņēmumiem. Septembrī tie bija vien 19% no visiem jaunajiem auto, kamēr augustā – 32%,» tā viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja esat izlēmuši nomainīt savu līdzšinējo spēkratu pret citu, risinājums ir divējāds – pirkt pilnīgi jaunu auto, vai arī iegādāties mazlietotu, taču tikpat labu un drošu automašīnu, saņemot pilnīgi visas tās pašas garantijas, kā pērkot jaunu.

Uzņēmums Autorepublika, kura pamatdarbība ir mazlietotu Volkswagen grupas automašīnu tirdzniecība un serviss, piedāvā otro variantu, kas turklāt cenas un automašīnu vecuma ziņā ir diezgan līdzvērtīgs pilnīgi jaunam auto. Kopš 2016. gada Autorepublika piedāvā visu pieprasītāko marku automašīnas – Volkswagen, Audi, BMW, Skoda, Seat, Volvo, Opel, Ford. Šobrīd tieši Autorepublikā klientiem ir iespēja iegādāties jebkuras minētās markas gadu vecu auto ar 45% atlaidi no jauna auto cenas ar noskrējienu līdz 15 000 kilometriem. Turklāt Autorepublikas piedāvājumā ir automašīnas pat ar ražotāja garantiju un bagātīgu aprīkojuma komplektāciju. Ja salonā neatradīsiet tieši sev vēlamo automašīnas modeli, uzņēmuma speciālisti nodrošinās izvēlētā auto piegādi no Vācijas 10 dienu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Suns ir gluži kā ģimenes loceklis, tāpēc loģiski, ka četrkājainie draugi bieži tiek ņemti līdzi izbraucienos. Neatkarīgi no tā, vai mīlulis dodas garā ceļojumā vai to nepieciešams aizvest līdz pāris kvartālu attālumā esošai veterinārajai klīnikai, vienmēr jāparūpējas par suņa drošu pārvadāšanu. Lasi un uzzini, kādas ir opcijas, suni pārvadājot dažādos transportlīdzekļos!

Pārvadāšana automašīnā

Ļoti iespējams, ka suns visbiežāk tiks pārvadāts tieši ar automašīnu. Diemžēl visai bieži iespējams redzēt suņus, kuri braukšanas laikā ir izliekušies pa logu, brīvi pastaigājas pa salonu vai pat sēž šofera klēpī. Tas pavisam noteikti nav veids, kā pārvadāt suni. Pirmkārt, suns gan tieši, gan netieši var izraisīt bīstamu situāciju vai avāriju, piemēram, bloķējot redzamību vai ielienot pie pedāļiem. Otrkārt, atgadoties ceļu satiksmes negadījumam, sekas šādos gadījumos var būt ļoti smagas vai pat letālas. Un – ne tikai sunim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada desmit mēnešos Latvijā reģistrēti 3905 jauni vieglie automobiļi. Tas ir par 15% vairāk salīdzinot ar tādu pašu laika periodu 2009. gadā, kad tika reģistrēti 3397 jauni vieglie spēkrati.

Tirgus līderi nemainīgi ir Toyota, Volkswagen, Renault un Peugeot, kas vairākus mēnešus pēc kārtas izceļas ar ievērojamu pārdošanas apjomu pieaugumu – vairāk kā par 400%.

Tomēr LPAA prezidents Andris Kulbergs norāda, ka oktobrī reģistrēts mazāk jaunu vieglo auto kā septembrī un vasaras mēnešos: «Tas saistīts ar mazāku uz uzņēmumiem reģistrēto automašīnu īpatsvaru. Tikai 17% pārdoto auto nonākuši autoparkos, par ko varam uzskatīt vairāk kā 3 automašīnas, kas reģistrētas uz vienu uzņēmumu.»

Tāpat Latvijas jauno auto tirgū saglabājas izteikta reeksporta tendence. CSDD dati uzrāda arī t.s. dereģistrāciju, tāpēc dažām markām, piemēram, Renault oktobris CSDD datos ir ar mīnus zīmi. «Oktobrī no Latvijas eksportēto auto īpatsvars bija 43%, kas ir ļoti augsts rādītājs.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ikdienišķo modeļu salūts Parīzē

Aldis Zelmenis 
, 09.10.2014

Audi TT Sportback konceptmodelis ir viens no izstādes spožākajām pirmizrādēm. Tas ir tautas sporta auto kategorijai pieskaitāms spēkrats ar četrām sēdvietām un piecām durvīm. Divu litru TFSI 400 ZS jaudīgs benzīnmotors kombinācijā ar jauno S–tronic transmisiju un quattro pilnpiedziņu rada sajūtu, ka šis skaistulis tikai izstādes laikā ir uzvilcis konceptmodeļa izkārtni. Taču patiesībā ir tā, ka līdz sērijveida auto būs jāpaciešas krietni ilgāk.

Foto: Aldis Zelmenis 


Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modeļu daudzveidības ziņā šoreiz Parīzes autoizstāde noteikti ir nominējama par 2014. gada nozīmīgāko autošovu. Starp citu, daudzi tur sastaptie eksponāti jau līdz šī gada nogalei ieradīsies arī Latvijā, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Francijas galvaspilsētas izstāde allaž ir atturīgāk centusies koķetēt ar smalkiem un futūriskiem konceptmodeļiem, kaut arī tie Parīzē bija pietiekoši lielā skaitā, tomēr lielākais uzsvars parasti tiek likts uz pragmatisku sērijveida modeļu jaunāko paaudžu debijām. Tā bija arī šoreiz. Pēc šo rindu autora novērojumiem Parīzes izstāde šogad bija īpaši dāsna ar jaunumiem, turklāt daži jaunpienācēji ir fundamentāli svarīgi gan pašam ražotājam, gan milzīgai pircēju auditorijai Eiropā.

Piemēram, Rietumeiropā tik populāro mazo klasi pārstāvēja Opel Corsa, Hyundai i20 un Škoda Fabia jaunie hečbeki. Turpretim čehu modelis pilnai laimei bija paķēris līdzi arī Fabia Combi universālu. Ikviena šī modeļa labāki vai sliktāki panākumi ietekmēs ražotāja maciņa biezumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Volkswagen būvēs jaunu automašīnu montāžas rūpnīcu

LETA--AFP, 28.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen svētdien parakstīja vienošanos ar Alžīrijas tirdzniecības partneri Sovac, lai valstī būvētu automašīnu montāžas rūpnīcu.

Vienošanās paredz, ka ražotne pirmo automašīnu izlaidīs 2017.gada jūnijā, bet ražošanas apjomu paredzēts palielināt līdz vairāk nekā 100 automobiļiem dienā.

Amatpersonas norāda, ka šīs vienošanās vērtība ir 170 miljoni dolāru (160 miljoni eiro).

Volkswagen pārstāvji skaidro, ka šis ir loģisks solis, lai uzņēmums ilgtermiņā spētu palielināt automašīnu tirdzniecības apjomu Alžīrijā.

Ieplānotajā rūpnīcā tiks ražoti vairāki modeļi, tostarp Volkswagen Golf, SEAT Ibiza, Škoda Octavia, kā arī Caddy.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Autobrava Motors” kā daļa no starptautiskās uzņēmumu grupas “Modus Group” aizvadītajā gadā, pārdodot vairāk nekā 700 automašīnas, strādāja ar vairāk nekā 25,5 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 49% vairāk nekā pērn.

Papildu lieliskajiem finanšu rādītājiem, uzņēmums investējis arī stratēģiski svarīgos projektos, atbalstījis vietējos sporta entuziastus un investējis servisa iekārtu un ikdienas administrācijas sistēmu uzlabošanā.

“Aizvadītais gads “Autobrava Motors” ir bijis notikumiem un izaicinājumiem bagāts, tomēr jāteic, ka, pateicoties koordinētam komandas darbam, ir izdevies sasniegt izvirzītos mērķus. Esam turpinājuši stabilas sadarbības ar tādiem sadarbības partneriem kā “K-Auto” un citiem. Tāpat esam gandarīti paziņot, ka aizvadītajā gadā mūsu uzņēmuma populārākais spēkrats “CUPRA Formentor” iekļuvis savas auto klases TOP 5, savukārt elektroauto “CUPRA Born” ir savas klases TOP 2 spēkrats. Šis gads spilgti atspoguļo uzņēmuma tendences, kuras plānojam turpināt un attīstīt arī šogad,” pauž Autobravas Motors pārdošanas daļas vadītājs Uvis Braunfelds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Gaidāmā nodokļu paaugstināšana palielina interesi par jauniem auto

Aldis Zelmenis, 13.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembrī Latvijā reģistrēti 467 jauni vieglie automobiļi, kas ir vairāk nekā septembrī un oktobrī, taču nedaudz mazāk kā augustā. Kopā šogad piereģistrēti 4372 jauni vieglie auto, kas ir par 826 jeb 23,3% vairāk nekā 2009. gada 11 mēnešos.

«Kāpums izskaidrojams ar tuvajām gada beigām, kā arī ziņām par nodokļu paaugstināšanu. Domāju, ka decembrī būs vēl lielāks reģistrāciju pieaugums, kas sola stipri gausāku janvāri un februāri,» skaidro LPAA prezidents Andris Kulbergs.

Lai gan gaidāmā nodokļu paaugstināšana, tai skaitā PVN, transporta, dienesta auto nodoklis PVN priekšnodokļa atskaitījuma samazinājums, LPAA ar gandarījumu vērtē komercauto tirdzniecības atkopšanos. Pagājušajā mēnesī Latvijā piereģistrēti 118 smagie kravas auto. «Ievērojams notikums novembrī komercauto segmentā ir skolas autobusu piegāde reģionu skolām,» atzīmē A. Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pērn reģistrēts par trešdaļu vairāk jaunu automobiļu

Aldis Zelmenis, 13.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītā gada pēdējais mēnesis bijis ražīgākais Latvijas jaunu auto tirgū. Decembrī piereģistrēti 604 jauni auto, vairāk kā jebkurā citā 2010. gada mēnesī.

Tomēr LPAA prezidents Andris Kulbergs norāda, ka pārliecīgam optimismam nav pamata: «Decembris tradicionāli ir «trekns» mēnesis auto tirgotājiem. Pagājušā gadā tas papildus bija skaidrojams ar klientu paaugstinātu interesi un vēlmi iegādāties automašīnas, iekams stājas spēkā jaunie ar auto transportu saistītie nodokļi. Taču patīkamajām gada beigām var sekot gauss 2011. gada sākums ar auto tirgus aktivitātes samazinājumu un reģistrāciju kritumu.»

Saskaņā ar CSDD reģistrācijas datiem populārākā marka Latvijas jaunu auto tirgū 2010. gadā bijusi Toyota ar 846 reģistrētiem automobiļiem. Otrajā vietā ir Volkswagen ar 599, bet trešajā čehu Škoda ar 338 reģistrētām vieglajām automašīnām. Citu marku pārstāvjiem izdevies realizēt mazāk par 300 automašīnām. Procentu izteiksmē ar vislielāko pieaugumu 2010. gadā var lepoties Peugeot pārstāvis, kas pārdevis par 416,1% automobiļiem vairāk kā 2009. gadā. Ievērojams pieaugums decembrī bijis novērojams arī jauna komerctransporta tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Eiropā pirmo reizi septiņu gadu laikā auguši automašīnu pārdošanas apjomi

Žanete Hāka, 16.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn pirmo reizi kopš 2007. gada Eiropā palielinājušies automašīnu pārdošanas apjomi, raksta Bloomberg.

Patlaban patērētāji maina novecojošās automašīnas pret jauniem modeļiem, kas maksā salīdzinoši lēti, piemēram, Renault un Volkswagen zemu cenu automobiļiem. Paredzams, ka arī šajā gadā atgūšanās turpināsies.

Europas Autoražotāju asociācijas dati liecina, ka jaunu automašīnu reģistrācijas apjomi auguši par 5,4% līdz 13 miljoniem.

Kāpumu lielā mērā veicināja Renault zemo cenu zīmola Dacia un Volkswagen zemo cenu zīmolu Seat un Skoda automašīnu pārdošanas apjomu pieaugums. Ņemot vērā ekonomikas izaugsmes bremzēšanos, lai veicinātu pieprasījumu, daļa autoražotāju samazināja cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Vācijas startup uzņēmuma izgudrojumu testē pasaules vadošie autoražotāji

Lelde Petrāne, 27.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izgudrojums Bezkrēsla krēsls (Chairless Chair) ir tieši tāds, kā tas izklausās - pārnēsājama uzparikte, kas nemaz nelīdzinās krēslam, bet ļauj uz tās sēdēt jebkurā vietā un laikā, vēsta ārvalstu mediji.

Ierīces radītājs ir Vācijas startup uzņēmums noonee AG. Tās svars ir vien 3,5 kilogrami un tā pielāgojas dažādiem izmēriem.

Bezkrēsla krēsla izgudrotājs Keits Gunura informē, ka ierīces galvenā mērķauditorija ir ražošanas uzņēmumu darbinieki, kuriem ilgstoši jāstāv kājās un dažkārt jāieņem nedabiskas pozīcijas, lai izgatavotu produktu. Bezkrēsla krēslu ir iespējams uzvilkt un kopā ar to netraucēti pārvietoties.

Ierīce piesaistījusi arī autoražotāju uzmanību. Bezkrēsla krēslu izmēģinājuši Audi, Seat, Škoda, Daimler, BMW un Renault. Interesi esot izrādījuši arī ķirurgi un fizioterapeiti.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Startup uzņēmums, kas sajūsmina pasaulē atzītus investorus

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Møller Baltic Import sasniedzis jaunus rekordus

Db.lv, 09.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Møller Baltic Import (MBI), Audi automašīnu importētājs Latvijā un Lietuvā, kā arī Volkswagen importētājs Baltijas valstīs, 2023. gadu noslēdzis, piegādājot vairāk nekā 9000 automašīnu.

“Møller Baltic Import 2023. gadā uzrādījis ļoti pārliecinošus rezultātus gan finansiāli, gan ar mūsu pārstāvēto zīmolu jaunu auto pārdošanas rādītājiem. Audi 2023. gadā ir sasniedzis visu laiku labāko rezultātu. Zīmols pirmo reizi ieņēma pirmo vietu premium klases automobiļu konkurencē Lietuvā, savukārt Latvijā – klientiem piegādāts rekordliels automobiļu skaits, saglabājot otro vietu premium segmentā. Volkswagen zīmolam pagājušais gads aizritēja elektrifikācijas zīmē. Volkswagen sasniedza savu mērķi kļūt par lielāko elektrisko automobiļu piegādātāju Latvijā un Lietuvā. Tikmēr Volkswagen komerctransporta zīmola automobiļu piegādes klientiem Baltijā pieauga par 9%, un tā autoparks tika elektrificēts ar ID. Buzz un eCrafter modeļiem. Pārliecinoši pārdošanas rezultāti likumsakarīgi liecina par to, ka arī finansiāli 2023. gads ir bijis ļoti spēcīgs. Šādi rezultāti ir sasniegti, pateicoties ļoti ciešai sadarbībai ar Volkswagen un Audi rūpnīcām un mūsu mazumtirdzniecības partneru profesionālajam un mērķtiecīgajam darbam visā Baltijā. 2024. gadā mums būs jāspēj pielāgoties pārmaiņām, kā arī iespējamai lēnākai tirgus izaugsmei. Pēdējo gadu notikumi pasaulē ir būtiski izmainījuši ierasto lietu kārtību, kā rezultātā ir nepieciešams pieņemt pārdomātus, bet ātrus lēmumus. 2024. gadam esam noteikuši ambiciozus mērķus. Mēs piedāvāsim spēcīgu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu modeļu klāstu, piemēram, pilnīgi jauno Volkswagen Tiguan un T-Cross, kā arī jaunus pilnībā elektriskus automobiļus, piemēram, Volkswagen ID.7 un ID.7 Tourer, ID. Buzz septiņu sēdvietu versiju un pirmos Audi elektroauto, kas ražoti uz PPE (Premium Platform Electric) platformas, – Q6 e-tron un Audi A6 e-tron. Pāri visam mēs jo īpaši fokusēsimies uz klientu pieredzes pilnveidošanu, kas ir svarīga prioritāte kā Volkswagen un Audi rūpnīcās, tā arī Baltijas tirgū,” saka vairumtirgotāja Møller Baltic Import izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martā Latvijā reģistrēti 758 jauni automobiļi, kas ir par 468 vieglajām automašīnām vairāk nekā pirms gada attiecīgajā mēnesi, liecina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas dati.

Martā reģistrēti par 223 vieglajiem automobiļiem vairāk nekā februārī. Kopumā gada pirmajos trīs mēnešos, salīdzinot ar 2010.gada janvāri – martu, reģistrēto transportlīdzekļu skaits ir pieaudzis par 163%. Reģistrācijas līderi joprojām nemainīgi – Volkswagen, Toyota, Renault.

«Ņemot vērā jaunu transportlīdzekļu tirdzniecības apjomus Baltijas valstīs, Latvija joprojām atpaliek, jo Lietuvā marta mēnesī bija piereģistrētas 1234 automašīnas, savukārt Igaunijā – 1424 pirmreizējās jaunu vieglo automašīnu reģistrācijas,» DB skaidro Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Škoda Fabia Combi ir teicams kompromiss tiem, kas negrib šķiesties ar naudu, bet tik un tā meklē gādīgu un pietiekoši ērtu ģimenes auto

Kā zināms, termins «kompromiss» nozīmē atteikšanos no kaut kā tāda, pēc kā ir vēlēšanās, tam vai nu nepietiek naudas, vai arī ir apzināta vēlme ietaupīt. Mazās klases universāļi, starp kuriem kā viens no pēdējiem mohikāņiem ir palicis Škoda Fabia Combi, ir īsts zelts tiem, kas grib un prot skaitīt, un ne tikai naudu.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Sāksim ar to, ka mazās klases universāļu rindas ar katru dienu kļūst retākas. Nedz franču Peugeot, Citroen mazās klases modeļiem, nedz VW Polo vai Ford Fiesta modeļu aptverē nav ietilpīga universāļa. Līdz ar to trešās paaudzes Škoda Fabia Combi var uzskatīt par nopietnāko savas klases pārstāvi, kam Latvijā, ja neskaita Seat Ibiza ST vai Renault Clio Grandtour, citu konkurentu nav. Fabia Combi savus piekritējus iepriecinās ar glītāku izskatu, kas salīdzinājumā ar priekšgājēju ir kļuvis nobriedušāks un savā ziņā reprezentablāks. Turklāt salīdzinājumā ar Fabia piecdurvju hečbeku universāls ir izdevies iekārojamāks, jo Fabia Combi dizainiski un attiecīgi arī emocionāli vairs nav parasts nastu nesējs. Asākas un stingrākas virbūves līnijas piešķīrušas modelim vairāk elegances, kas mudina izvēlēties dzīvespriecīgākus un radošākus galamērķus. Kas attiecas uz Fabia Combi ietilpību, tad šajā spēles elementā čeham nav konkurentu. Ko tur slēpt, čehu modelis ar abām kājām nekaunīgi bradā pa svešiem dārziem. Piemēram, Fabia Combi astes gala ietilpība sasniegs 530, bet ar nolaistiem beņķiem – 1395 litrus. Salīdzinājumam var minēt, ka uzlabotā Ford Focus universāļa bagāžas ietilpība apstāsies jau pie 476 litriem. Taču viena lieta ir sausi skaitļi, bet cita – kā šie litri ir iekārtoti. Lai līdzpaņemtās somas un sīkumus kaut kādā veidā sastrukturizētu, Fabia Combi bagāžniekā atradīsim atsevišķu plauktu sistēmu, nolokāmos āķus, tīklus un elastīgus bagāžnieka stiprinājumus. Lietderīgi ir izmantota arī telpa virs riteņu arkām, kur abās pusēs iebūvētas kastītes lielāku un mazāku sīklietu novietošanai. Dažnedažādus slēpņus un kabatiņas atradīsiet arī salonā, tostarp arī kastītes zem priekšējiem sēdekļiem. Bez tā visa Škoda ir izdomājusi vadītāja priekšējās durvīs paredzēt speciālu vietu atstarojošās vestes novietošanai, tāpat kā uz priekšējā vējstikla integrēts speciāls stāvvietu kvīšu turētājs. Sīkumi, bet patīkami!

Komentāri

Pievienot komentāru