Tirdzniecība un pakalpojumi

Schenker peļņa augusi 1,7 reizes

Žanete Hāka, 18.06.2013

Jaunākais izdevums

SIA Schenker apgrozījums pagājušajā gadā audzis par 5,91%, sasniedzot 14,18 miljonus latu, liecina Lursoft dati.

Savukārt peļņa, salīdzinot ar 2011.gadu, palielinājusies vairāk nekā 1,7 reizes, pieaugot līdz 474 tūkstošiem latu.

Uzņēmuma vadība norāda, ka, neskatoties uz sarežģīto ekonomisko situāciju Latvijā, SIA Schenker mērķi šogad ir stiprināt vietējā tirgus daļu, turpināt attīstīt un palielināt savas pozīcijas tranzīta tirgū, kā arī piedāvāt jaunus integrētās loģistikas pakalpojumu risinājumus.

2005.gadā uzņēmums pārsūdzējis VID Rīgas muitas reģionālās iestādes direktora V. Liepiņa lēmumu attiecībā uz preču tarifu piemērošanu Latvijā, uzskatot, ka SIA Schenker nav pārkāpis likumdošanu. Tiesvedība turpinās vēl aizvien un tās rezultāts vēl nav zināms.

1996.gadā reģistrētais SIA Schenker pieder vācu DB Mobility Logistics AG.

Uzņēmums iekļauts Lursoft un laikraksta Dienas bizness veidotajā lielāko uzņēmumu TOP 500 sarakstā, ieņemot 328. vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadot uzņēmumu Krievijā, Tauriņa pārziņā būs visu veidu pārvadājumi un noliktavu saimniecība

Līdzšinējais Stena Line Freight vadītājs Baltijā, Krievijā un NVS Aivars Tauriņš izlēmis pamest Stena Line, lai uzsāktu darbu vācu kompānijas Schenker birojā Maskavā, liecina zviedru kuģniecības informācija. Arī pats A. Tauriņš apstiprina, ka no pirmdienas uzsāks darbu Krievijas DB Schenker vadītāja amatā.

Krievijas a/s Schenker ietilpst DB Schenker, kas ir vācu kompānijas Deutsche Bahn transporta un loģistikas daļa. Viņa pārziņā cita starpā būs gan aviācijas, gan jūras, gan sauszemes pārvadājumi, kā arī noliktavu saimniecība, liecina Schenker.com dati.

Faktiski šī ir A. Tauriņa atgriešanās Schneker sistēmā, jo pirms Stena Line piedāvājuma pieņemšanas 2013. gada janvārī viņš Schenker jau bija nostrādājis 17 gadus, aiziešanas brīdī būdams SIA Schenker vadītājs un kā DB Scheker Rail dzelzceļa pārvadājumu vadītājs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais loģistikas uzņēmums “DB Schenker” ir izveidojis riska kapitāla nodaļu “Schenker Ventures”, kas ieguldīs naudu, resursus un zināšanas jaunos loģistikas biznesa modeļos un jaunuzņēmumos.

Kā informēja AS “Schenker” valdes loceklis Kristo Vragers, programmai aicināti pievienoties arī Latvijas uzņēmumi, kuri meklē lielu un spēcīgu partneri savu ar loģistiku saistīto produktu vai pakalpojumu turpmākai attīstībai. “Viens no “Schenker Ventures” galvenajiem principiem ir sniegt jaunizveidotam uzņēmumam pietiekamu rīcības brīvību un pilnīgu kontroli pār savu biznesu. Nodrošinot piekļuvi finansējumam, tīkliem, klientu kontaktiem un atbilstošām zināšanām, mēs veidojam vidi, kas ļauj jaunuzņēmumiem strauji augt,” stāsta K.Vragers.

“DB Schenker” riska kapitāla nodaļai ir divas filiāles. Pirmā apvieno esošos “DB Schenker” kopprojektus ar vairāk nekā 50 jaunuzņēmumiem, un kā ilgtermiņa investors piesaista arī jaunus, lai izstrādātu un attīstītu galvenokārt digitālos, tehnoloģiskos un ilgtspējīgos loģistikas biznesa modeļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Schenker valdē ievēlēta jauna valdes priekšsēdētāja, līdzšinējā SIA Schenker finanšu direktore Evija Āboliņa, liecina Lursoft dati.

Līdzšinējais Schenker valdes priekšsēdētājs Aivars Tauriņš februārī sācis darbu Zviedrijas prāmju kompānijā Stena Line Freight kā reģionālais vadītājs Baltijas valstīs, Krievijā un NVS. A. Tauriņš ir arī Latvijas Loģistikas asociācijas vadītājs.

SIA Schenker 2012. gadu pabeidza ar rekordlabiem finanšu rezultātiem, peļņai EBIT līmenī sasniedzot 875 tūkst. eiro. Tāpat pagājušajā gadā Schenker ir izveidojusi pirmo specializēto dzelzceļa konteineru termināli Baltijā (Railport Riga). 2012. gadā Schenker Latvijas teritorijā pārvadāto kravu apjoms ir pieaudzis par 45%, liecina uzņēmuma dati. Arī starptautisko kravu apjoms 2012. gadā ievērojami pārsniedza 2011. gada rādītājus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Schenker vadīs Māris Kleinbergs

Žanete Hāka, 27.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par SIA Schenker vienīgo valdes locekli un vadītāju kļuvis bijušais Latvijas pasta vadītājs Māris Kleinbergs, liecina Lursoft dati.

M. Kleinbergs vadīja Latvijas pastu kopš 2012.gada janvāra, bet pirms tam strādāja vadošos amatos vairākos privātos uzņēmumos. Viņš bijis direktors transporta un loģistikas uzņēmumā Baltic Logistic Solutions, loģistikas direktors kompānijā Avers centrs u.c.

Uzņēmums Schenker specializējas starptautiskos un iekšzemes sauszemes pārvadājumos, avio, jūras un dzelzceļa kravu pārvadājumos, kā arī noliktavu un muitošanas pakalpojumos.

Db.lv jau rakstīja, ka februārī SIA Schenker valdē tika ievēlēta jauna valdes priekšsēdētāja, SIA Schenker finanšu direktore Evija Āboliņa.

Līdzšinējais Schenker valdes priekšsēdētājs Aivars Tauriņš februārī sācis darbu Zviedrijas prāmju kompānijā Stena Line Freight kā reģionālais vadītājs Baltijas valstīs, Krievijā un NVS. A. Tauriņš ir arī Latvijas Loģistikas asociācijas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tauriņš būs Stena Line Freight reģionālais vadītājs Baltijas valstīs, Krievijā un NVS

Egons Mudulis, 25.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pirmdienas Aivars Tauriņš, kurš līdz šim strādāja uzņēmumā Schenker, sāks darbu Stena grupā ietilpstošajā zviedru prāmju kompānijā Stena Line Freight. A. Tauriņš ir arī Latvijas Loģistikas asociācijas vadītājs.

«Uzņemties jaunos pienākumus mani pamudināja iespēja veidot reģiona pārvaldes galveno biroju tieši Latvijā,» tā A. Tauriņš, kurš stāsies Hansa Hansona vietā. Stena Line Freight ir atbildīga par visu komerciālo kravu pārvadājumu pārdošanu un mārketingu Stena Line ietvaros, liecina kompānijas informācija.

DB jau rakstīja, ka Zviedrijas prāmju operators plāno kāpināt Zviedrijas preču pārvadājumus uz Latviju un NVS. Olsonu ģimenei piederošās Stena grupas uzņēmums Latvijā ir uz ilgu palikšanu, bet vispirms plāno uzlabot un paplašināt šā gada oktobrī pārņemtos Scandlines maršrutus Ventspils-Nīneshamna uz Zviedriju un Ventspils-Traveminde, Liepāja-Traveminde uz Vāciju. Šis ir jauns tirgus, jo Stena Line līdz šim darbojusies Skandināvijas valstu, Lielbritānijas, Īrijas un Polijas virzienā. Sākumā ir jāsaprot tirgus, jānodibina kontakti, strauju attīstību nesolīja Stena Line izpilddirektors Gunnars Blomdāls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Schenker samazinājies apgrozījums

Žanete Hāka, 11.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Integrēto loģistikas pakalpojumu sniedzēja SIA Schenker neto apgrozījums pērn samazinājies par 1,019 miljoniem eiro jeb 5,05%, liecina Lursoft dati.

Kopumā pērn SIA Schenker apgrozījis 19,152 miljonus eiro, pārskata gadu noslēdzot ar 591,136 tūkstošu eiro peļņu.

SIA Schenker vadība norāda, ka aizvadītajā gadā uzņēmums turpinājis attīstīt multimodālos pārvadājumus tranzīta kravām uz un no Krievijas un Vidusāzijas valstīm un 2013.gada sākumā pabeidzis arī dzelzceļa termināla Railport pirmās kārtas izbūvi, papildinot jau esošo dzelzceļa infrastruktūru ar lieltonnāžas konteineru pārkraušanas krānu.

Kā norāda uzņēmuma vadība, veiktās investīcijas būtiski palielinājušas kravu apjomu plūsmu Vidusāzijas valstu virzienā, ļaujot piedāvāt klientiem inovatīvus un konkurētspējīgus pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas loģistikas grupa DSV piektdien paziņoja, ka iegādājas Vācijas valsts dzelzceļa uzņēmuma "Deutsche Bahn" loģistikas struktūrvienību "Schenker".

Darījuma summa veido 14,3 miljardus eiro.

"Šis DSV vēsturē ir nozīmīgs notikums, un esam sajūsmināti apvienot spēkus ar "Schenker"," norāda DSV izpilddirektors Jenss Lunds. "Ar šo iegādes darījumu mēs apvienojam divus spēcīgus uzņēmumus, radot pasaulē vadošu transporta un loģistikas kompāniju, kas dos labumu mūsu darbiniekiem, klientiem un akcionāriem."

DSV skaidro, ka šis ir uzņēmuma līdz šim lielākais darījums.

Apvienotajos uzņēmumos strādās 147 000 darbinieku vairāk nekā 90 valstīs, un to ieņēmumi sasniegs 39,3 miljardus eiro.

DSV pavēstīja, ka Vācija būs uzņēmuma "galvenais tirgus". Tas saglabās "Schenker" atrašanās vietu Esenē un nākamajos trīs līdz piecos gados valstī investēs vienu miljardu eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Schenker izveido atbalsta bāzi Kuldīgā; veidos arī Vidzemē un Latgalē, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz šim loģistikas kompānija SIA Schenker izmantojusi partneru atbalsta bāzes (pārkraušanas noliktavas preču glabāšanai, šķirošanai un tālākām piegādēm pa reģionu) Ventspilī, Liepājā, Daugavpilī un Rēzeknē, uz kurieni katru vakaru veiktas salikto kravu piegādes no Rīgas. Nu īstenota kopš gada sākuma plānotā iecere atteikties no atbalsta bāzēm Ventspilī un Liepājā, DB norāda uzņēmuma pārdošanas un mārketinga vadītājs Armands Zagurilo.

Proti, lai krava būtu uzņēmuma kontrolē visu piegādes ķēdes laiku, Schenker iekšzemes pārvadājumu pakalpojuma attīstībai atvēris 376 m2 plašu bāzi Kuldīgā. Vietas izvēlē cita starpā ņemts vērā gan esošo klientu novietojums, gan autoceļu tīkls. Ilgtermiņa nomā ņemtās ēkas renovācijā ieguldīti 30 tūkst. eiro. Cenu izteiksmē klientiem gan nekādu izmaiņu neesot, bet pieaudzis iekšzemes piegāžu ātrums, kvalitāte un informācijas pieejamība par kravu. Nākošo atbalsta bāzi paredzēts veidot Vidzemē, vēlāk arī Latgalē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas uzņēmums DB Schenker sadarbībā ar aviokompāniju Lufthansa aprīlī uzsāk regulārus iknedēļas reisus starp Frankfurti un Šanhaju, izmantojot ilgtspējīgu, oglekļa neitrālu aviācijas degvielu.

Kā norāda SIA Schenker valdes locekle Evija Sedola, uzņēmums ir pirmā loģistikas grupa, kas piedāvā CO2 neitrāla gaisa transporta iespēju. "Oglekļa neitrālie reisi starp Frankfurti un Šanhaju nedēļā ietaupīs 174 tonnas fosilā kurināmā," atzīmē E.Sedola.

"Lai gan uzņēmumiem šis pakalpojums ir dārgāks, arvien vairāk klientu cenšas samazināt savu ekoloģiskās pēdas nospiedumu, padarīt piegādes ķēdes ilgtspējīgas un panākt klimata neitralitāti. Tuvākajā nākotnē arī mūsu Baltijas klientiem būs pieejams oglekļa neitrāls gaisa transports," papildina E.Sedola.

Pēc viņas teiktā, aviācijas nozare ir piekritusi līdz 2050. gadam uz pusi samazināt CO2 emisijas. "Tā kā gaisa kuģi tehnisku iemeslu dēļ tuvākajā nākotnē nevarēs izmantot alternatīvas degvielas, piemēram, ūdeņradi vai elektrību, ilgtspējīga aviācijas degviela pašlaik ir vienīgais pieejamais veids, kā virzīties uz mērķi. Šī degviela, kas ķīmiski ir līdzīga fosilajam kurināmajam, tiek ražota no izmantotās pārtikas eļļas, biomasas utt.," skaidro E.Sedola.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Schenker izveido tranzīta noliktavu Krievijas apgādei, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz ar tirdzniecības globalizāciju un kompāniju prasībām pēc jauniem risinājumiem arī loģistikas kompānijas veido jaunas piegāžu ķēdes, optimizējot kravu nosūtīšanas un apstrādes procesus, ietaupot laiku un naudu, kā arī paaugstinot piegāžu drošību, sarunā ar DB norāda SIA Schenker loģistikas direktors Uldis Zvirgzdiņš. Šis ir viens no iemesliem, kāpēc kravu plūsma, kas nāk no Āzijas valstīm, Amerikas vai Eiropas, tiek konsolidēta Latvijā, izveidojot t.s. bufernoliktavas produkcijas tālākai nosūtīšanai Krievijas tirgum.

Nav pārāk tālu

Šo tendenci veicina esošā ģeopolitiskā situācija, kā arī rubļa svārstības, kuru dēļ pasaules vairumtirgotāji izvēlas veidot bufernoliktavas ārpus Krievijas robežām. Tai pašā laikā kompānijas vēlas, lai būtu iespēja piegādāt preces uz Krieviju pietiekami ātri. Pirms pusgada bijis ļoti daudz pieprasījumu noliktavu izveidošanai Baltijas valstīs vai citviet Eiropā, taču pirms trim mēnešiem tirgus atdzisis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas dzelzceļš piedāvājumu «zīda ceļam» sola līdz februārim

Teksts: Egons Mudulis, video: Guntis Lēmanis, 17.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz februārim vienotam Latvijas piedāvājumam saistībā ar Ķīnas kravu pārvadājumiem uz Eiropu caur Latviju ir jābūt gatavam, VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) iniciētās apaļā galda diskusijas noslēgumā apņēmās LDz prezidents Uģis Magonis.

Viņš rosina piedāvāt Latviju kā Ķīnas preču distribūcijas centru to tālākai nosūtīšanai uz kaimiņvalstīm un citviet Eiropā. Tā kā esošās kravas ir sala jutīgas, tad to pārvadājumu sezona sākšoties martā, bet līdz tam laikam vienotais loģistikas koridora piedāvājums ne tikai jāizstrādā, bet valsts amatpersonām arī jāprezentē Ķīnas pusei, norādīja U. Magonis. Šajā procesā jāiesaistās gan ostām, gan termināliem, gan ekspeditoriem, gan loģistikas kompānijām.

Šis gan ir tikai pirmais konkrētais risinājums, ko LDz Cargo loģistika (LDzCL) izstrādāšot, jo Satiksmes ministrija (SM) būšot aktīvs pasūtītājs. Diskusijā iesaistītie atzina, ka vienota piedāvājuma izveide ir paveicama, jo visas iesaistītās puses tajā ir ieinteresētas, taču bažas pagaidām raisa LDzCL spēja un prasme šo uzdevumu veikt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nominācijas komiteja par atbilstošāko kandidātu Latvijas dzelzceļa (LDz) valdes priekšsēdētāja amatam ir izraudzījusies līdzšinējo uzņēmuma valdes locekli Edvīnu Bērziņu, šorīt Latvijas Televīzijas raidījumam Rīta panorāma apstiprināja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

«Domāju, ka tas varētu būt atbilstoši, un ir novērtējums par ilggadīgo darbu uzņēmumā un nozarē,» sacīja ministrs, piebilstot, ka Bērziņam ir dots uzticības kredīts, lai nodrošinātu turpmāku uzņēmuma attīstību un izdarītu visu, kas jāizdara. «Man kā ministram ir svarīgi, lai būtu rezultāts,» uzsvēra Augulis.

Vaicāts, vai lēmumu par Bērziņa virzīšanu valdes priekšsēdētāja amatam varētu būt ietekmējis tas, ka reiz pats Augulis viņu iecēlis uzņēmuma valdē, ministrs skaidroja, ka kandidātus rūpīgi izvērtēja nominācijas komisija, kurā bija gan arodbiedrību, gan Latvijas Darba devēju konfederācijas pārstāvji un citi speciālisti. Vērtēti tika visi, uzvēra ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Vardarbība Ukrainā rada draudus biznesam; Latvijas tranzīts varētu pat iegūt

Didzis Meļķis, Egons Mudulis, 28.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vardarbības eskalācija Ukrainā apdraud arī biznesa attiecības; ietekme uz Latvijas tranzīta uzņēmumiem gan tiek vērtēta kā neitrāla vai pat pozitīva .

Ukraina ir ieguvusi īpašu vietu šī gada Latvijas ārpolitikas stratēģijā un tiek izcelta pārējo Austrumu partnerības (AP) valstu vidū. Tas sasaucas arī ar ES kopējo ārpolitiku, kurā pēdējā laika vardarbība un cilvēku upuri pret Ukrainas valdību vērstajos protestos ir ieviesuši korekcijas attieksmē pret nosacīti pretējās puses smagsvaru – Krieviju.

Kopā neēdīs

Šodien un rīt Briselē būtu jānotiek ES un Krievijas gadskārtējam samitam, bet Krievijas lomas dēļ nokaitētajā Ukrainas situācijā tas ir radikāli sašaurināts līdz trīs stundu ilgām «ierobežotām sarunām starp galvenajām amatpersonām un svarīgākajiem padomniekiem», ES augstās pārstāves ārlietās Ketrīnas Eštones runasvīrs Maikls Manns saka portālam European Voice. Šodienas tikšanās Briselē aprobežosies ar aktuālāko tēmu «padziļinātu atspoguļojumu». Atceltas ir arī ES augstāko amatpersonu pusdienas ar Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

LTRK uzsākusi biedru produktu tirdzniecību Ebay Vācijā

Lelde Petrāne, 05.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) sadarbībā ar J&S Trading group GbR jūlija vidū Ebay vietnē Vācijā atklājusi veikalu, kur gan jauniem, gan pieredzējušiem uzņēmumiem ir iespēja realizēt savu produkciju. Pirmie darījumi jau notikuši un esot vērojama regulāra Vācijas Ebay apmeklētāju interese.

Projekta sākuma posmā sadarbībai pieteikušies vairāki LTRK biedri, piemēram, SIA Meduspils, SIA IR GROUP, SIA MG Factory ar skrejriteņiem DipDap un SIA WENDI TOYS.

Projekta loģistikas partneris ir SIA DB Schenker. Iepirkšanās vietnes neilgajā darbības laikā plašu interesi guvuši medus produkti, kā arī augstu novērtējumu no pircējiem saņēmušas SIA WENDI TOYS koka spēļu mājas. WENDI TOYS valdes loceklis Dzintars Jurševskis stāsta: «Mēs esam vairāk nekā pārsteigti par to, ka nedēļas laikā Ebay vietnē tika realizētas 5 spēļu mājas. Patiesībā, mēs nebijām to gaidījuši. Esam jau nosūtījuši realizēšanai nākamo spēļu māju partiju.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Skandināvijas apgāde jāveic caur Latviju

Egons Mudulis, 19.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas kravu piegāde caur Latviju var būt efektīvāka nekā caur Vāciju

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Samskip Van Dieren Multimodal izpilddirektors Henks van Dīrens (Nīderlande), kurš piedalījās VAS Latvijas dzelzceļš rīkotajā konferencē Globālās transporta kustības vīzija: nākotnes izaicinājumi.

Fragments no intervijas:

Kādas izmaiņas notikušas kompānijā gada laikā, kopš pērn uzstājāties konferencē ASEM (Āzijas un Eiropas) transporta ministru sanāksmes laikā?

Mēs neesam priecīgi par to, kas pašlaik notiek pasaulē, tostarp Turcijā un Krievijā. Tai pašā laikā kompānijai klājas labi, apgrozījums aug, joprojām laimīgā kārtā strādājam ar peļņu. Pēc pēdējās konferences daudz kas ir mainījies. Esam attīstījuši jaunas dzelzceļa pārvadājumu līnijas no mūsu termināļa uz Turciju caur Triestu. Strādājam pie transporta koridora uz Grieķiju un Dienviditāliju. Augusta beigās nopirkām norvēģu kompāniju ECL (Euro Container Line), lai paplašinātu savu tīklu līdz Norvēģijas rietumu krastam. Tas mums dos daudz papildu biznesa, jo tas ir īpašs tirgus. ECL strādāja ar zaudējumiem, mēs to savienojām ar savu tīklu, lai jau otrajā darbības mēnesī padarītu par peļņu nesošu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kopā ar Deutsche Bahn varētu izveidot jaunu dzelzceļa konteinerpārvadājumu maršrutu starp Ķīnu un Rīgu

Dienas Bizness, 24.09.2014

No kreisās: Deutsche Bahn valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Dr. Ridigers Grūbe, satiksmes ministrs Andrijs Matīss, Latvijas dzelzceļa valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis

Foto: Satiksmes ministrija

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija izveidojusi piedāvājumu sadarbībai ar Vācijas dzelzceļa uzņēmumu Deutsche Bahn (DB) - jauna dzelzceļa konteinerpārvadājumu maršruta izveidi starp Ķīnas industriālajiem centriem un Rīgu ar tālāku kravu plūsmu distribūciju Ziemeļeiropā, informē Satiksmes ministrijas (SM) Komunikācijas nodaļas vadītājs Aivis Freidenfelds.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība) DB valdes priekšsēdētājam un izpilddirektoram Dr. Ridigeram Grūbem piedāvājumu prezentējis darba vizītes Vācijā ietvaros. Ministrs atzīmējis, ka DB Schenker Railport Riga jau kļuvis par vadošo dzelzceļa intermodālo termināli Baltijas valstīs un tam ir visas iespējas kalpot arī kā nozīmīgam elementam jaunu Ķīnas un Ziemeļeiropas piegāžu ķēžu izveidē. Tāpat ministrs uzsvēra Latvijas priekšrocības kravu konsolidācijā un distribūcijā Ziemeļeiropā, balstoties uz Latvijas ostu jūras savienojumiem Baltijas jūras reģionā.

Latvija jau šobrīd aktīvi strādā pie Ķīnas un Ziemeļeiropas valstu savstarpējo kravu identifikācijas, kas varētu kalpot par pamatu jauna transporta koridora attīstīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atsaucoties uz Latvijas simtgadi, uzņēmējus aicina piedalīties neizprotama projekta grāmatā

Lelde Petrāne, 24.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Kā zināms, 2018. gada 18. novembrī Latvija svinēs savu simto dzimšanas dienu. Šajā sakarā projekts Videoatmiņa sadarbībā ar Valsts Kultūrkapitāla fondu veido unikālu grāmatu, aprakstot par 100 Latvijas uzņēmumiem/uzņēmējiem. Piedāvājam arī Jūsu uzņēmumam atrasties šajā grāmatā. Dalības izmaksas ir 300.00 EUR,» šādu aicinājumu, kas sūtīts no Inbox epasta, saņēmuši Latvijas uzņēmēji. Vēstules parakstījusi grāmatas Latvijas 100 uzņēmēji redakcija.

Vairāku dienu laikā konkrētas atbildes par šo projektu portālam db.lv nav izdevies iegūt.

Latvijas valsts simtgades biroja Mārketinga projekta vadītāja Inga Oliņa informēja, ka «konkrētā iniciatīva nekad nav saņēmusi finansējumu Valsts Kultūrkapitāla fondā, tāpat arī tās iniciators biedrība Videoatmiņa nav vērsusies vai jebkādi uzrunājusi Latvijas valsts simtgades biroju. Šī grāmata ir privāta iniciatīva. Pats ieceres veidotājs ir atbildīgs gan par finansējuma piesaisti, gan praktisko projekta realizāciju».

Viņa norāda, ka «Latvijas valsts simtgades zīmē notiks ļoti daudz norišu - gan simtgades nacionālajā plānā iekļautās, gan pašvaldībās iecerētās un nevalstiskajā un privātajā sektorā dzimušās. Latvijas valsts simtgades programma ir veidota, lai ikviens, tajā skaitā arī uzņēmēji, varētu piedalīties un radīt pievienoto vērtību Latvijai nākamajām simtgadēm».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

SM: Ķīnas kravu piesaistē būtiski, lai uzņēmēji paši meklētu kontaktus un slēgtu darījumus

NOZARE.LV, 23.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban transporta nozarē lielākais izaicinājums ir sauszemes koridoru attīstība un kravu piesaiste no Ķīnas uz Eiropas Savienības ziemeļu daļu caur Latviju un ir būtiski, lai uzņēmēji arī paši meklētu kontaktus un slēgtu darījumus, biznesa portālam Nozare.lv norāda Satiksmes ministrijā (SM).

Sauszemes koridoru attīstība, «neapšaubāmi, ir perspektīvs sadarbības virziens», uzsver ministrijā. Tā attīstībai svarīga efektīva sadarbība starp visiem partneriem visās tranzīta valstīs - Ķīnā, Kazahstānā, Baltkrievijā un Latvijā. «Svarīgi atzīmēt, ka izpratne visās šajās valstīs ir, un tagad ļoti būtiski pārliecināt Ķīnas kravu īpašniekus par šī koridora iespējām. Tas ir ļoti ilgstošs process, un pie tā strādā daudzas iesaistītās puses,» skaidro ministrijā.

Vācijas virzienā jau tiekot organizēti divi regulāri konteinervilcieni, kur galvenie klienti ir DB Schenker un DHL. Arī Latvijas uzņēmēji 2008.gadā organizēja vienu izmēģinājuma vilcienu no Urumči pilsētas Ķīnas ziemeļrietumos, kas apliecināja pārvadājumu iespējamību un reālus piegādes termiņus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar profesionālu darbinieku nepietiekamības problēmām saskaras gan attīstītajās, gan attīstības valstīs visā pasaulē; Latvijas loģistiķi izceļ specifiskas izglītības trūkumu, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Loģistikas nozare visā pasaulē piedzīvo kvalificēta darbaspēka trūkumu. Tas secināts Pasaules Bankas (PB) nesen publicētajā ziņojumā Loģistikas kompetences, prasmes un apmācība.

Lai gan Latvija pētījumā atsevišķi nav apskatīta, tajā minētie secinājumi saskan ar nozares speciālistu teikto. Loģistikas kompānijas jau gadiem pašas apmāca savus darbiniekus, jo izglītības iestāžu programmu saturs uzņēmumu reālajām vajadzībām īsti neatbilst, norāda Latvijas Loģistikas asociācijas (LLA) vadītājs Normunds Krūmiņš. Mācību iestādes, piemēram, Rīgas Tehniskā universitāte (RTU), gan ir sadarbojušās ar LLA atsevišķos mācību priekšmetos. Kā risinājumu viņš redz, ka uzņēmēju organizācijas novirzītu daļu līdzekļu atsevišķu kursu organizēšanai, lekcijām piesaistot loģistikas profesionāļus. Savukārt Rietumeiropā universitāšu pētniekus motivē iespēja piesaistīt ES fondus konkrētiem mērķiem, sadarbojoties biznesa un akadēmiskajai videi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

DSV investē kompāniju iegādē un darba vides uzlabošanā; uzticas vietējiem vadītājiem un atklāj jaunu termināli Rīgā

To sarunā ar Dienas Biznesu pirms jauno biroja un noliktavu telpu atklāšanas jūlijā sacīja globālās loģistikas kompānijas AS DSV Road Holding izpilddirektors (CEO) Sorens Šmits (Soren Schmidt) un SIA DSV valdes loceklis Jānis Meikulāns.

DSV nodrošina pilnu piegādes ķēdi saviem klientiem, sniedzot gaisa, jūras, autopārvadājumu, kā arī noliktavu pakalpojumus. «Pēdējos gados esam auguši, iegādājoties citus uzņēmumus, kā rezultātā šobrīd kompānijas apgrozījums pārsniedz 10 miljardus eiro, tai ir 46 tūkst. darbinieku 85 valstīs,» saka S. Šmits. Kopš 1987. gada uzņēmuma akcijas tiek kotētas Kopenhāgenas biržā, bet tā pirmsākumi meklējami 1976. gadā, kad apvienojās daudzas autopārvadājumu kompānijas, lai palielinātu savu konkurētspēju. Proti, ar kapacitātes palielināšanu tika palielinātas iespējas iepirkumos. Tagad autopārvadājumu apgrozījums sasniedz apmēram četrus miljardus eiro, apmēram tikpat veido gaisa un jūras pārvadājumi, bet pārējais ir pienesums no loģistikas un noliktavu (pieci milj. m2) pakalpojumu jomas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Duisburga un Latvija var sadarboties vairāk

Egons Mudulis
, 28.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas un Āzijas loģistikas ķēdes attīstībā iegūtu abas puses

To, rakstiski atbildot uz Dienas Biznesa jautājumiem, norāda Duisport (publiskās Duisburgas ostas īpašnieks un pārvaldītājs) izpilddirektors Ēriks Stāke. Pēc viņa teiktā, loģistika nozīmē domāt un darboties tīklā. Pēdējo 17 gadu laikā Duisport attīstījusies par vadošo loģistikas mezglu Centrāleiropā, piedāvājot gan plašu sadarbības partneru, gan maršrutu tīklu. Piemēram, Duisport ir vairāk nekā 360 iknedēļas vilcieni, kas dodas uz vairāk nekā 80 galapunktiem Eiropā un Āzijā. Pēc viņa teiktā, Latvija jau ir daļa no šī tīkla, jo ir saistīta ar Duisburgu ar jūras un dzelzceļa pārvadājumiem. «Es tomēr uzskatu, ka mūsu transporta un loģistikas tīklam ir lielāks potenciāls (sadarbībai), jo īpaši attiecībā uz dzelzceļa pārvadājumiem starp Eiropu un Āziju,» uzsver Ē. Stāke. Tās būs lietas, ko viņš plāno izcelt savā prezentācijā 3. ASEM (Āzijas un Eiropas) transporta ministru sanāksmē «Multimodālu transporta savienojumu attīstība Eirāzijā – status quo un ieskats nākotnē».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pārtrauc darba attiecības ar Latvijas dzelzceļa vadītājiem Bērziņu un Strakšas

LETA, 25.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) padome ir vienojusies par darba attiecību izbeigšanu ar uzņēmuma valdes priekšsēdētāju Edvīnu Bērziņu un valdes locekli Aivaru Strakšas, žurnālistiem pastāstīja LDz padomes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Darba attiecības ar abiem valdes locekļiem, kuri uzņēmumu nolēmuši pamest paši, tiks izbeigtas ar 12.augustu. Uzņēmuma valdē darbu turpinās Ēriks Šmuksts un Ainis Stūrmanis.

«Ņemot vērā to, ka ir izveidojusies situācija, kurā iztrūkst dialogs starp uzņēmuma vadību un nozares politiku veidojošo ministriju, gan uzņēmuma padome, gan valde ir vienisprātis, ka LDz un visas nozares interesēs ir izbeigt šo nenoteiktību un virzīties uz priekšu,» pēc LDz padomes sēdes pauda Lange.

Viņš piebilda, ka pēdējo mēnešu laikā sāk samazināties kravu apgrozījums un ilgāks nenoteiktības periods varētu šos rādītājus ietekmēt vēl vairāk.

Lange norādīja, ka padomes uzdevums ir pārstāvēt akcionāra, kas šajā gadījumā ir valsts, intereses. «Un valsts interesēs ir nodrošināt stabilu un uz attīstību vērstu LDz darbību. Ja nenoteiktība turpinātos ilgstoši, tas varētu negatīvi ietekmēt turpmāko uzņēmuma attīstību un nest būtisku kaitējumu gan LDz, gan nozarei kopumā. Šodien pieņemtais padomes lēmums par vienošanos un pagaidu valdes locekļu iecelšanu ir vērsts uz to, lai nepieļautu šīs negatīvas sekas,» skaidroja Lange.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ķīnā prezentēs Latvijas tranzīta un loģistikas piedāvājumu

Dienas Bizness, 19.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš no 18. līdz 26. maijam vadīs Satiksmes ministrijas (SM) organizēto uzņēmēju vizīti Ķīnā, lai veicinātu sadarbības iespējas abu valstu uzņēmumu starpā, informē ministrijas Komunikācijas nodaļa.

Vizītes ietvaros paredzēti vairāku industriālo, ekonomisko un tehnoloģisko zonu un loģistikas parku apmeklējumi Šanhajā, Čengdu un Čuncinas apgabalos un tikšanās ar tādiem uzņēmumiem, kā, piemēram, Hewlet Packard, Asus, Sony, Toshiba u.c.

Ministrijā norāda, ka starp Latviju un Ķīnu jau ilgstoši pastāv aktīvs politiskais dialogs un Ķīna šobrīd ir viens no nozīmīgākajiem Latvijas valsts ārējās tirdzniecības partneriem. Vērtējot esošās sadarbības iespējas, Latvijas transporta nozares uzņēmumiem šobrīd ir aktīvi jādarbojas, lai uzsāktu praktisku dažādu projektu realizāciju. Tādēļ šobrīd sevišķi svarīgas ir Latvijas valsts pārstāvju, ekspertu un uzņēmēju vizītes Ķīnā, lai prezentētu Latvijas tranzīta un loģistikas sektora piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas transporta nozares uzņēmēji Čendu apmeklē pasaules vadošos auto un elektrotehnikas ražotājus

Dienas Bizness, 25.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš un transporta nozares uzņēmēju delegācija turpina vizīti – biznesa misiju – Ķīnā, apmeklējot Čendu, kas ir viens no svarīgākajiem ekonomikas, transporta, tirdzniecības, finanšu, kā arī elektronikas, IT tehnoloģiju un automašīnu ražošanas centriem Ķīnā, informē SM Sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Svikliņa.

Vizītes laikā delegācija tikās ar Čendu pilsētas vicemēru Liu Shoucheng, kurš ir atbildīgs par loģistikas un transporta jautājumiem Čendu. Latvijas puse informēja par Latvijas transporta un loģistikas infrastruktūras piedāvātajām iespējām un potenciālo sadarbību transporta jomā. Savukārt Vicemērs Liu prezentēja Čendu transporta nozares attīstības plānus, tostarp mērķi trīs gadu laikā Čendu uzcelt otru lidostu, uzsverot Čendu apņemšanos kļūt par vienu no nozīmīgākajiem transporta mezgliem Ķīnā un vārtiem uz Eiropu. Tāpat puses pārrunāja iespēju izveidot tiešo gaisa satiksmes savienojumu starp Rīgu un Čendu, Rīgai kļūstot par reģiona būtiskāko aviācijas mezglu un nodrošinot savienojumu starp Eiropu un Āziju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas pasta un loģistikas koncerns "Deutsche Post DHL" trešdien paziņoja, ka pārtrauc piegādes Krievijai un Baltkrievijai saistībā ar Maskavas īstenoto agresiju pret Ukrainu.

Tāpat "Deutsche Post DHL" drošības apsvērumu dēļ apturējis darbību un slēdzis birojus Ukrainā.

Par atsevišķu pakalpojumu apturēšanu Krievijā iepriekš paziņojusi arī Vācijas loģistikas grupa "DB Schenker" un Šveices "Kuehne+Nagel".

Komentāri

Pievienot komentāru