Kampaņas organizēšanā ministrija sadarbojās ar kreatīvo aģentūru Emergency. Tās radošais direktors Reinis Tukišs stāsta: „Nevēloties izmantot tādus biedējošus elementus kā ratiņkrēsls vai mirušu cilvēku attēli, nonācām pie idejas par eņģeli, kas ir nepārprotams aizsaules simbols."
Šodien, 29. novembrī, Satiksmes ministrija atklāja sociālo kampaņu Kājāmgājēj, bez atstarotāja tu būsi eņģelis, kurā ikviens gājējs tumšajā laikā ir aicināts nēsāt atstarotāju.
„Ikdienas steigā mēs bieži vien kļūstam nevērīgi – neievērojam ceļu satiksmes noteikumus un piemirstam nēsāt atstarotāju, kura vērtība un cena ir nesalīdzināmi mazāka par cilvēka dzīvību, kas ir nenovērtējama. Tāpat kā katru rītu, izejot no mājām, paņem līdz maku, atslēgas un mobilo telefonu, par ieradumu ir jākļūst arī atstarotāja nēsāšanai”, norādīja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Jānis Maršāns.
Kampaņas laikā no 26. novembra līdz 16. decembrim pilsētā ir sastopami vairāki desmiti vides objektu - „cilvēkeņģeļu”, sabiedriskā transporta pieturvietās un dinamiskajos stendos izvietoti plakāti, kā arī tiek dalīti atstarotāji. Tādējādi SM atgādina kājāmgājējiem, ka sevi un savus tuviniekus var pasargāt, nēsājot atstarotājus un kļūstot pamanāmiem tumsā.
Kampaņas organizēšanā SM sadarbojās ar kreatīvo aģentūru Emergency. Tās radošais direktors Reinis Tukišs stāsta: „Tā kā šī kampaņa ir par dzīvības zaudēšanu, tad meklējām iejūtīgus, taču nepārprotamus simbolus, ar kuru palīdzību parādīt, ka runa ir par kaut ko ļoti lielu un nopietnu, proti, nāvi. Nevēloties izmantot tādus biedējošus elementus kā ratiņkrēsls vai mirušu cilvēku attēli, nonācām pie idejas par eņģeli, kas ir nepārprotams aizsaules simbols, taču vienlaicīgi dzīvības zaudēšanas ideju komunicē ļoti iejūtīgā veidā. Eņģeļa silueta virsma ir pārklāta ar materiālu, kas rada spoguļa efektu – ikviens garāmgājējs tajā var ieraudzīt sevi un padomāt par to, cik svarīga ir viņa dzīvība”.
No šā gada janvāra līdz 28. novembrim bojā gājuši 129 cilvēki, savukārt 2006. gadā šajā pašā laika periodā bojā gājuši – 133. Tātad šogad tikai par 4 gājējiem mazāk nekā pērn.
Tā kā gadu no gada statistika apliecina, ka visvairāk ievainoto gājēju ir Rīgā, šis ir viens no būtiskākajiem iemesliem, kādēļ šī akcija tiek rīkota Rīgā.
Ar šo kampaņu SM vēlas uzsvērt to, ka cilvēks pats spēj mainīt ceļu satiksmes negadījumu statistiku.