Citas ziņas

Sašķobās Dubaijas finanšu stabilitāte

, 26.11.2009

Jaunākais izdevums

Radušās šaubas par Dubaijas - viena no septiņiem Apvienoto Arābu emirātiem - finansiālo stāvokli, jo liela, valdības īpašumā esoša investīciju kompānija lūgusi uz sešiem mēnešiem atlikt tās parādu atmaksu, vēsta BBC.

Dubai World, kuras kopējais parādu apjoms sasniedz 59 miljardus ASV dolāru, lūgusi kreditoriem atlikt gaidāmos maksājumus līdz nākamā gada maijam. Lūgums atlikt maksājumus attiecas arī uz nekustamā īpašuma attīstītāju Nakheel, Dubai World meitas uzņēmumu.

Dubai World ir arī nolīgusi grāmatvedības grupu Deloitte, lai tā palīdzētu ar finanšu pārstrukturēšanu.

Kompāniju smagi skārusi globālā kredītu krīze un lejupslīde, bet nākamajā mēnesī tai bija jāatmaksā 3.5 miljardi ASV dolāru.

Lūgums atlikt maksājumus novedis pie tā, ka kredītreitingu aģentūras pazeminājušas vairāku valsts kompāniju reitingus.

«Tas ir šokējoši, jo pēdējo mēnešu jaunumi deva investoriem mierinājumu, ka Dubaija, visticamāk, varēs izpildīt savas parādu saistības,» sacījis analītiķis Shakeel Sarwar no SICO Investīciju Bankas.

Tagad atklāts ir jautājums, vai Dubaija spēs atmaksāt tās 85 miljardus ASV dolāru lielos parādus, sacījis BBC Tuvo Austrumu korespondents Džeremijs Hovels (Jeremy Howell). Tiek baumots, ka Dubaija varētu vērsties pēc palīdzības pie Abudabi emirāta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nepieļautu potenciālu kapitāla aizplūdumu un nomierinātu tirgu pēc Dubaijas finanšu problēmu uzliesmojuma, Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) Centrālā banka solījusi aizdot naudu bankām Dubaijā.

AAE Centrālā banka, cenšoties nomierināt satrauktos investorus, norādījusi, ka garantēs Dubaijas bankām piekļuvi «svaigam» finansējumam, kā arī solījusi, ka atbalstīs gan AAE bankas, gan ārvalstu banku struktūrvienības valstī, raksta Washington Post.

Centrālā banka arī noradījusi, ka AAE banku sistēmā patlaban ir ievērojami labākā situācija nekā pirms gada, kad pasauli pārņēma globālā finanšu krīze.

Investori gan Centrālā bankas centienus uztvēruši dalītām jūtām. Šorīt - pirmajā AAE vērtspapīru tirgu darba dienā pēc Dubaijas finanšu problēmu paziņošanas - Dubaijas Finanšu tirgus indekss samazinājies par vairāk nekā 7%, savukārt AAE finanšu centra Abu Dabi vērtspapīru tirgi krituši par vairāk nekā 8%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vērtspapīru tirgi stabilizējas pēc Dubaijas parāda nedienu risinājuma paziņošanas

, 02.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas parādu problēmu risināšanas plāns ir nomierinājis šī reģiona vērtspapīru tirgus, kas pēdējo divu dienu laikā pēc Dubaijas finanšu problēmu saasināšanās piedzīvoja smagu kritienu, raksta AFP.

Kuveitas birža, pēc 2.7% kritiena 1. decembrī, trešdienas rītā piedzīvojusi salīdzinoši nelielu kritumu pat par spīti situācijas uzlabojumiem banku sektorā. Bahreinas biržā, kas trešdien atvērusies pirmo reizi pēc sešu dienu ilgajām brīvdienām, vērojams kritums 0.5% apmērā.

Biržas Saūda Arābijā un Omānā joprojām ir brīvdienās, savukārt Dubaijas un Abu Dabi biržas ir slēgtas nacionālo svētku dēļ. Dubaijas un Abu Dabi tirgi pēc ziņām par Dubaijas parāda nedienām piedzīvojušas kritienu attiecīgi 12.5 un 11.5 procentu apmērā.

Pēc tam, kad Dubaija paziņoja, ka plāno pārstrukturizēt daļu valsts uzņēmuma Dubai World parāda starptautiskie tirgi guva pieaugumu, proti, Eiropā vērtspapīru tirgi piedzīvoja pieaugumu vairāk nekā 2% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijā attīstību nosaka cilvēku skaits reģionā un tā ekonomiskās attīstības parametri, līdz ar to izaugsmes epicentri arvien vairāk pārvietojas Āzijas virzienā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Dubaijas vērienīgie plāni kļūt par pasaules aviācijas centru bija dzirdami jau vairākus gadus. Tie aktualizējās brīdī, kad pieņemts lēmums par valsts ekonomikas diversifikāciju, to balstot ne tikai uz naftu, bet arī tirdzniecību, transportu un tūrismu. Pērn Dubaijai izdevies spert vēsturisku soli tuvāk šiem plāniem. Ar 71 miljonu apkalpotajiem starptautiskajiem pasažieriem tai izdevies Londonas Hītrovas lidostai, kas pērn apkalpoja tikai 68,1 milj. starptautisko pasažieru, nocelt pasaules noslogotākās lidostas kroni. «Hītrova zaudēja Dubaijai, jo varam piedāvāt savienojumus, kam Hītrovas lidostai pietrūkst kapacitātes,» Financial Times norādījis Dubaijas Starptautiskās lidostas vadītājs Pols Grifits. Tomēr jāpiebilst, ka kopējā pasažieru skaita ziņā Hītrova joprojām pārspēj Dubaiju, pērn apkalpojot 73,4 miljonus pasažieru. Turklāt gan Hītrovas, gan Getvikas (pērn apkalpoti 38,1 milj.) lidostas Londonā ziņoja par rekordlielu pasažieru skaitu 2014. gadā, jaunu maršrutu atklāšanu uz straujas izaugsmes tirgu Ķīnā un Meksikā. Dubaijas lidostas izaugsmes pamatā ir valstij piederošās aviokompānijas Emirates ekspansija, kas tika dibināta 1985. gadā. Šobrīd Emirates pieder pasaulē lielākā starptautisko pasažieru pārlidojumu lidmašīnu flote, nodrošinot savienojumus starp Rietumiem, Āziju un Dienvidaustrumāziju. Dubaijas amatpersonas cer, ka 2020. gadā lidosta jau apkalpos 98,5 miljonus pasažieru, nodrošinot 22% darbavietas Dubaijas emirātā un trešdaļu no tā IKP. Taču ar to izaugsmes plāni vēl neaprobežojas. Otra Dubaijas lidosta – Al–Maktoum International, kas sāka apkalpot pasažierus 2013. gadā, pēc pilnīgas pabeigšanas 2022. gadā būšot spējīga apkalpot 120 miljonus pasažieru, kas ir par 40 miljoniem vairāk nekā Hītrovas pašreizējais maksimums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Potenciāla iespēja aizbēgt no Dubaijas policijas kļūst arvien sarežģītāka, jo tā savam automašīnu parkam pievienojusi arī Ferrari, vēsta metro.co.uk.

Policijas jaunākā sporta automašīna, kas izmaksājusi robežās no 190 tūkstošiem līdz 350 tūkstošiem latu, seko Lamborghini Aventador, kas Dubaijas policistus sāka vizināt šajā mēnesī.

«Dubaija ir unikāla, un visam, kas tajā atrodas, ir jāatspoguļo šo unikalitāti. Šī iemesla dēļ policija savam patruļmašīnu parkam pievienos Ferrari sporta auto,» stāstījis Dubaijas policijas priekšnieks.

«Mēs esam patīkami pārsteigti par cilvēku reakciju uz Lamborghini, tāpēc izlēmām, ka arī Ferrari varētu būt laba izvēle,» viņš turpinājis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidojošo taksometru laiks tuvojas

Egons Mudulis, 29.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijā izmēģina bezpilota taksometru; vācu Volocopter konkurentu netrūkst

Apvienotie Arābu Emirāti (AAE) ieies aviācijas vēsturē ar to, ka pie Dubaijas Džumeiras jūras parka nule kā veikts testa lidojums divvietīgam autonomam gaisa taksometram, vēsta ārvalstu mediji. Prieku par testa lidojumu paudis Dubaijas kroņprincis, šeihs Hamdans, pie reizes atgādinot arī par pilsētas panākumiem pirmā reģionā bezvadītāja metro ieviešanā. Bezpilota taksometru pakalpojumu sniegšanu Dubaijas Ceļu un transporta pārvalde (CTP) plāno ieviest piecu gadu laikā, ziņo Dubaijas valdības Mediju centrs. «Nekas tāds iepriekš nav darīts,» GulfNews norādīja Dubaijas Civilās aviācijas pārvaldes Aviācijas noteikumu un drošības nodaļas vadītājs Mihaels Rudolfs. Bezvadītāja taksometra testēšana labi saskan ar šīs AAE pilsētas ambīcijām ieņemt vadošo lomu inovāciju ziņā arābu pasaulē, atzīmē Reuters.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Notikumi ar Dubaijas emirātam piederošo investīciju kompāniju Dubai World, kaslūgusi saviem kreditoriem par sešiemmēnešiem pagarināt 3.5 mljrd. USD liela parāda atmaksas termiņu, kārtējo reizi liek aizdomāties par lietu mainīgo un mānīgo dabu.

Kādreiz plaukstošais, nereti par investoru meku dēvētais emirāts un kompānija, kas izaugsmes gados ar plašu vērienu iegādājās aktīvus visā pasaulē,vienas dienas laikā ir kļuvuši par parādos ieslīgušu krīzes upuri, kam jālūdz savi kreditori atlikt parādu atmaksu. Taču, ja paraugās rūpīgāk, nekādas pārvērtības jau nemaz nav notikušas.

Dubaija būtībā ir tāda kā «krīzes paraugekonomika» — ar lēto naudu būvēts milzis ar nekustamā īpašuma un luksusa tūrisma māla kājām. Tie, kas šā emirāta sakarā runā par «naftas dolāriem», maldās — lielāko daļu tā IKP veido tieši abas iepriekšminētās nozares, melnā zelta nozarei atbildot tikai par aptuveni 5%. Jā, tieši Dubaija ir tā vieta, kur tiek būvēti ekskluzīvi debesskrāpji, kūrorti, mākslīgās salas un pat zemeslodes «makets». Tieši

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Būtiskākie 2009. gada notikumi pasaules finanšu tirgos un ieskats 2010.gadā

Harijs Švarcs Swedbank Ieguldījumu pārvaldes sabiedrības vadītājs, 29.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009. gads iezīmēja lūzuma punktu pasaules ekonomiskajā attīstībā. Ja vēl gada sākumā vairums analītiķu un ekspertu paredzēja strauju izaugsmes samazināšanos un vispasaules finanšu sistēmas drīzu sabrukumu, tad jau gada otrajā pusē, par spīti prognozēm un pārsteigumu ekspertiem, parādījās pirmie ekonomiskās izaugsmes iedīgļi un finanšu tirgu noskaņojums tikpat strauji (un tikpat neracionāli kā iepriekš) mainījās uz pretējo pusi.

Kādi tad bijuši 2009. gada būtiskākie notikumi un ko mums sagaidīt 2010.gadā?

Būtiskāko notikumu TOP 5

1. Valdības iegulda miljardus pasaules ekonomikā

Svarīgākie darbi tika paveikti jau pašā gada sākumā, kad pasaules vadošo valstu valdības, mācoties no pagātnes kļūdām, spēja vienoties un operatīvi reaģēt, lai ieguldītu savu valstu tautsaimniecībā miljardiem lielus līdzekļus, glābjot ekonomikas no pilnīga sabrukuma. Lai arī tā rezultātā budžeta deficīti daudzās valstīs ir pārsnieguši 10%, šis solis ļāvis apstādināt pasaules ekonomikas brīvo kritienu un viennozīmīgi stiprinājis globālo finanšu sistēmu. Protams, ka, lielā mērā, šāda «glābšana» veikta uz nākotnes izaugsmes rēķina. Jau 2010., un vēl lielākā mērā 2011. gadā, un arī tālākajos gados, vairums attīstīto valstu valdībām nāksies «samaksāt» par krīzes sekām, samazinot valdību izdevumus un ceļot nodokļus, lai savestu valsts finanses kārtībā. Tas, savukārt nozīmē, ka pēc atkopšanās ekonomiskā izaugsme visticamāk būs vājāka kā piedzīvots iepriekšējos gados.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas lielais parādnieks – Dubai World - uzsācis sarunas ar bankām par 26 miljardu ASV dolāru lielas parāda daļas pārstrukturizāciju, ieskaitot struktūrvienību Nakheel World un Limitless World saistības, ziņo Bloomberg.

Tādu Dubai World struktūrvienību kā Infinity World Holding un pelnošo ostas biznesu Ports & Free Zone parādsaistības netiks iekļautas pārrunās ar bankām, jo to finanšu situācija tiek uzskatīta par stabilu.

RBC Capital Markets analītiķis Niks Čeimijs (Nick Chamie) norāda, ka tagad, kad zināms, ka pārstrukturizēt plānots 26 miljardu dolāru lielu parāda daļu, pēdējo dienu laikā radītajai panikai tirgū vajadzētu pierimt, jo iepriekš tika lēts, ka pārstrukturizēt būs nepieciešams Dubai World parāds 60 miljardu dolāru apjomā.

Putam Investment eksperts Maikls Atkins (Michael Atkin) arī norāda, ka 26 miljardu dolāru lielas parāda daļas pārstrukturizācija parāda, ka problēmas ir nelielas, turklāt tās liecina, ka joprojām vēl neesam izkļuvuši no globālās finanšu krīzes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Dubai World varētu būt spiesta pārdot savus aktīvus

, 07.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas investīciju kompānija Dubai World pārstrukturizācijas procesā varētu būt spiesta pārdod tai piederošos aktīvus ārvalstīs, taču pats emirāts, kam pieder ar parādiem noslogotā investīciju kompānija, nekādus aktīvus pārdot negatavojas, vēsta Financial Times.

Pirmdien, kad Dubaijas Finanšu departaments paziņoja, ka nepārdos nevienu no tai piederošajiem aktīviem, lai finansētu emirāta investīciju kompānijas parāda atmaksu, Dubaijas akciju tirgus nokrita par 6%.

Taču tajā pat laikā Finanšu departamenta vadītājs Adulrahamans Alalehs (Abdulrahman Al Saleh) norāda, ka tiek apsvērta iespēja, ka varētu tikt pārdoti kādi tieši Dubai World piederoši aktīvi ārvalstīs.

Db.lv jau vēstīja, ka Dubai World uzsāka sarunas ar bankām par 26 miljardu ASV dolāru lielas parāda daļas pārstrukturizāciju. Daži analītiķi uzskata, ka tas, ka pārstrukturizēt plānots tikai 26 miljardu dolāru lielu parāda daļu, ir labs rādītājs, kas varētu nomierināt tirgu, jo iepriekš tika lēsts, ka pārstrukturizēt būs nepieciešams Dubai World parādu 60 miljardu dolāru apjomā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Dubaijā nodzēsts ugunsgrēks vienā no pasaules augstākajiem debesskrāpjiem

LETA--DPA/AP, 04.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijā naktī uz piektdienu izcēlās ugunsgrēks vienā no pasaules augstākajām dzīvokļu torņēkām, taču pēc vairākām stundām tas tika nodzēsts, paziņoja Dubaijas oficiālais mediju birojs.

Ugunsgrēkā neviens nav cietis.

Ugunsgrēks izcēlās 79 stāvu debesskrāpja Torch Tower devītajā stāvā, telekanālam Gulf News paziņoja Dubaijas policijas preses sekretāre.

Liesmas bija pārņēmušas vairāk nekā 40 stāvus vienā ēkas pusē, vēstīja ziņu aģentūras AP žurnālists.

Varas iestādes veiksmīgi evakuējušas cilvēkus no šīs ēkas, tviterī paziņoja Dubaijas mediju birojs.

Pēc vairākām stundām liesmas izdevās nodzēst.

Dubaijas policija norobežoja rajonu ap ēku, lai pasargātu cilvēkus no uguns un krītošām atlūzām.

352 metrus augstajā ēkā liels ugunsgrēks bija izcēlies arī 2015.gada sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Dubaijas lidosta pērn pasaulē lielākā pēc pasažieru skaita

BNS/INTERFAX, 13.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas starptautiskā lidosta 2014.gadā kļuva par lielāko lidostu pasaulē pēc starptautiskajos reisos pārvadāto pasažieru skaita, apsteidzot Londonas Hītrovas lidostu, vēstīja laikraksts The Financial Times.

2014.gadā Dubaijas lidosta starptautiskajos reisos apkalpoja 71 miljonu pasažieru, bet Hītrovas lidosta - 68,1 miljonu pasažieru.

Viens no iemesliem tam ir Hītrovas lidostas darbības jaudu pārslodze.

«Hītrova zaudē daudz reisu Dubaijai, jo mēs spējam apkalpot tos maršrutus, kuriem Hītrovai vairs nepietiek ietilpības,» paziņoja Dubaijas lidostas ģenerāldirektors Pols Grifitss.

Dubaijas lidostas kļūšana par lielāko lidostu atspoguļo arī Dubaijā bāzētās Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) nacionālās aviokompānijas Emirates Airlines straujo izaugsmi. Lidsabiedrībai šobrīd ir lielākā tālās distances lidmašīnu gaisa flote pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas Starptautiskā lidosta Hītrovas lidostai atņēmusi pasaulē noslogotākās starptautiskās lidostas titulu, ja ņem vērā pasažieru skaitu gada griezumā, ziņo BBC.

Apvienoto Arābu Emirātu lidosta paziņojusi, ka tā 2014. gadā apkalpojusi nedaudz zem 70,5 miljoniem pasažieru. Hītrovas lidostā pasažieru skaits bijis ap 68,1 miljonu.

Dubaijas lidosta norādījusi, ka tā sasniegusi «vēsturisku pagrieziena punktu».

Hītrovas lidosta jau gadiem cenšas palielināt kapacitāti, un tieši tas tiek minēts kā galvenais iemesls Dubaijas uzvarai. Dubaijas mērķis esot kļūt par aviācijas globālo centru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Abu Dabi aizdod Dubaijai 10 miljardus dolāru

, 14.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) finanšu centrs Abu Dabi nolēmis nākt palīgā finanšu grūtībās nonākušajam emirātam Dubaijai un tā parādu sloga apkrautajai kompānijai Dubai World ar 10 miljardus ASV dolāru lielu finansējumu, ziņo CNN.

Ar šādu paziņojumu Dubaijas Augstākās fiskālās komiteja nākusi klajā tieši laikā, kad emirātam jāizpērk obligācijas 4.1 miljarda dolāru apmērā.

Dubaijas Augstākās finanšu komitejas priekšsēdētājs Šeihs Ahmeds bin Saēds Al-Maktoms norāda, ka atlikušie līdzekļi nodrošinās Dubai World apgrozāmo kapitālu līdz nākamā gada 30. aprīlim. Tāpat ar šo naudu tiks finansēti procentu maksājumi.

Db.lv jau vēstīja, ka Dubai World satrieca daudzus investorus visā pasaulē, kad kompānija šī gada 25. novembrī pieprasīja parāda atmaksas atlikšanu.

Db.lv arī ziņoja, ka Dubai World uzsāka sarunas ar bankām par 26 miljardu ASV dolāru lielas parāda daļas pārstrukturizāciju. Dubaijas valdība, savukārt, iepriekš paziņoja, ka tā nav garantējusi Dubai World aizdevumus. Tādējādi valstij piederošai kompānijai, kas cīnās ar 59 miljardu USD lielām kredītsaistībām, ir jātiek galā pašai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaija pilnībā paredzēja savas parādu problēmas, savukārt Dubai World lūgums atlikt parāda atmaksu līdz nākamā gada maijam bijis «rūpīgi izplānots».

Tā pēc Dubaijas valdības paziņojuma izraisītā šoka pasaules tirgos norādījis Dubaijas Augstākās finanšu komitejas priekšsēdētājs Šeihs Ahmeds bin Saēds Al-Maktoms, raksta Associated Press.

Viņš norāda, ka emirāta vadība «ilgi un smagi» sprieda par kreditoru interesēm pirms paziņošanas, ka meklēs veidu kā aizkavēt Dubai World parāda atmaksu.

Db.lv jau vēstīja, ka Dubaijas valdība paziņoja, ka lūgs aizkavēt investīciju kompānijas Dubai World un tās nekustamā īpašuma struktūrvienības Nakheel obligāciju izpirkšanu 3.5 miljardu dolāru apjomā, kas bija noteikta šī gada decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas ambiciozais projekts «Pasaule» (The World) – aptuveni 300 mākslīgās salas, kas izvietotas pasaules kontinentu formā piedzīvo nopietnas finansiālas problēmas.

Kā raksta portāls Timesonline, Anglija ir pamesta, Austrālija un Jaunzēlande ir saplūdušas kopā, bet cilvēks, kurš iegādājās Īriju, ir izdarījis pašnāvību.

«Pasauli» tika plānots radīt bagātajiem un slavenajiem. Projektu apvija baumas par virkni slavenu aktieru, dziedātāju un uzņēmēju plāniem iegādāties daļu no pasaules kartes. Tā vietā šis projekts kļuvis par dārgāko kuģotāju draudu pasaulē.

Dubaijas daudzmiljonu projekts ir ieguvis aprises, tomēr lagūnas iekšpusē darbs ir pilnībā apstājies. «Pasaules» karte šobrīd sastāv no smilšainiem pleķiem.

Tie, kas ieguldīja līdzekļus šajā pasaules ambiciozākajā būvniecības projektā, patiesība nebija slavenības, bet gan investori. Džons Odolens, kurš iegādājās Īriju 2007. gadā par 38 miljoniem ASV dolāru, izdarīja pašnāvību šī gada sākumā. Citiem investoriem, kas, ieguldot projektā, cerēja nopelnīt, ir maz cerību gūt peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažas Dubaijas biroju ēkas ir tik sliktas un tik neveiksmīgās vietās, ka tās nekad netiks aizpildītas, bet citām, labi ja varēs segt uzturēšanas izmaksas, uzskata ASV nekustamā īpašuma korporācija CB Richard Ellis Group Inc, ziņo Bloomberg.

Dažas ēkas vienmēr būs tukšas, jo tās ir nepareizi novietotas, tām ir slikta kvalitāte un juridiskas neskaidrības, intervijā sacījis korporācijas pārstāvis Nikolass Maklīns (Nicholas Maclean).

2002.gadā ārzemniekiem tika ļauts iegādāties nekustamos īpašumus emirāta daļās. Pircēji bez pieredzes steidzās iegādāties telpas plānotās biroju ēkās pirms vēl bija sākušies jebkādi celtniecības darbi. Rezultātā tika saslieti sliktas kvalitātes biroju torņi neizdevīgās vietās, kuriem turklāt ir vairāki īpašnieki, skaidrojis eksperts.

Šādām vietām esot jāsacenšas par nomniekiem Dubaijas tirgū, kur kopumā aizņemti ir tikai 40% telpu. Nākamo četru gadu laikā tirgus papildināsies vēl ar 1,85 miljoniem kvadrātmetru, kas ir aptuveni 40% no pašreizējā Dubaijas biroju piedāvājuma, lēš kompānija. Tas radīšot papildus spiedienu uz cenām, kas kopš ziedu laikiem 2008.gada vidū jau ir sarukušas par 60%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

ASV akciju tirgus brauc mīnusos

, 27.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien ziņas par Dubaijas problēmām ar parādiem mīnusos iedzina arī ASV akciju tirgu.

«Dubaijas parāda jautājums satricinājis tirgu un bažas par banku un celtnieku zaudējumiem visā pasaulē akciju tirgus iedzina mīnusos. Samazinājusies arī naftas produktu un zelta cena. Toties uz augšu pakāpies ASV dolārs. Tirgū par Dubaijas ietekmi uz nākotni viedoklis ir dažāds, bet pagaidām netiek gaidīts kārtējais globālās krīzes vilnis,» piebilst Nordea Markets analītiķis Andris Lāriņš.

Valdot šādam fonam, tirdzniecību negatīvā teritorijā uzsāka arī ASV akciju tirgus indeksi. Tā ASV Dow jones Industrial Average un Standard and Poor's 500 indeksu vērtības saruka par attiecīgi 1.94 % un 2.32 %.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas policijas pārvalde savam auto parkam nupat pievienojusi vairāk nekā 300 tūkstošus latu vērtu Lamborghini Aventador, vēsta telegraph.co.uk.

Divu durvju, divvietīgā sporta automašīna, kas var sasniegt ātrumu 349 km/h, nokrāsota zaļā un baltā krāsā, kas atbilst Dubaijas policijas krāsām.

Tomēr automašīna diez vai dzīsies pakaļ likumpārkāpējiem. Tā vietā auto galvenokārt būšot redzams tūristu iecienītās vietās, lai, pēc policijas direktora vietnieka vārdiem, parādītu, «cik eleganta ir Dubaija».

Zināms, ka Dubaijas policija savai flotei pievienos arī amerikāņu Chevy Camaros.

Kā norāda telegraph.co.uk, Dubaija pašlaik vēlas parādīt pasaulei, ka ir atlabusi no parādu krīzes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais lidmašīnu ražotājs Airbus Dubaijas Gaisa šovā saņēmis lidmašīnu pasūtījumus par kopējo vērtību, kas ir vairāk nekā piecas reizes lielāka par ASV konkurenta Boeing pasūtījumu vērtību, ziņo BBC.

Airbus kopumā šova laikā saņēmis pasūtījumus 5.3 miljardu ASV dolāru vērtībā, kamēr Boeing saņēmis pasūtījumus 800 miljonu dolāru vērtībā.

Db.lv jau vēstīja, ka Air Austral, pārvadātājs no Indijas okeāna Reinjonas salas, Dubaijas Gaisa šovā apstiprinājis arī iepriekš veikto divu Airbus A380 lidmašīnu pasūtījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijā pirmdien atklāta pirmā ar 3D printeri radītā biroja ēka, kas ir pilnībā darbotiesspējīga.

Līdz šim 3D printeri celtniecībā izmantoti maz.

Dubaijas valdības paziņojumā teikts, ka šajā projektā izmantots īpašs cements, kura izturība pārbaudīta Lielbritānijā un Ķīnā.

Vienstāva prototipa ēkas platība ir 250 kvadrātmetri.

Šī ir pirmā 3D drukātā ēka pasaulē, un tā nav tikai ēka, tai ir pilnībā funkcionējoši biroji un personāls," paziņoja valdības ministrs.

Mēs uzskatām, ka tas ir tikai sākums. Pasaule mainīsies, viņš piebilda.

Aplēses liecina, ka 3D tehnoloģija varētu samazināt celtniecības laiku par 50% līdz pat 70% un darbaspēka ietaupījums sasniegtu 50% līdz 80%, norādīja valdības ministrs.

Dubaijas mērķis ir līdz 2030.gadam izdrukāt 25% emirāta ēku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 11. oktobra darbu Rīgā uzsāks Apvienoto Arābu Emirātu aviokompānija “flydubai”, kas trīs reizes nedēļā piedāvās ceļotājiem lidojumus starp Rīgu un Dubaiju.

Aviokompānija šodien izziņoja plānus šā gada laikā sākt lidojumus no Dubaijas uz Rīgu, Bāzeli, Tallinu un Viļņu, palielinot savu maršrutu tīklu Eiropā līdz 43 galamērķiem 21 Eiropas valstī.

“flydubai” izpilddirektors Gheits Al Gheits uzsver: “Mūsu jaunie maršruti uz Baltijas reģionu un Šveici ļaus ceļotājiem vēl ērtāk sasniegt Dubaiju, gan lai viesotos tajā, gan izmantotu Dubaijas kā aviācijas centra piedāvātās iespējas tālākiem savienotajiem lidojumiem.” “flydubai” galamērķu kartē iekļauti lidojumi, piemēram, uz Malaiziju, Maldīvu salām, Mombasu, Šrilanku, Taizemi un Zanzibāru.

Jaunajos maršrutos lidsabiedrība izmantos savus jaunākos “Boeing 737” gaisa kuģus. Lidojumos, kas notiks nu Dubaijas lidostas 3. termināļa, būs pieejamas gan biznesa, gan ekonomiskās klases sēdvietas. Turp un atpakaļ lidojums no Rīgas uz Dubaiju izmaksās, sākot no 380 eiro ekonomiskajā klasē līdz 1370 eiro biznesa klasē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

«Pasaulē lielakajā lidostā» uzņemts pirmais pasažieru gaisa kuģis

Gunta Kursiša, 28.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas aviācijas nozare svētdien nosvinējusi Al Maktoum starptautiskās lidostas atklāšanu. Lidosta ir daļa no Apvienoto Arābu emirātu «aviācijas pilsētas» - Dubai World Central, un tiek paredzēts, ka pēc tās pabeigšanas lidosta kļūs par pasaulē lielāko gaisa satiksmes centru, vēsta CNN.

Lidosta tika atvērta kravu pārvadājumiem kopš 2010. gada, taču pirmā pasažieru lidmašīna tajā nolaidās svētdien. Pirmā lidmašīna bija Ungāru zemo cenu aviokompānijas Wizz Air gaisa kuģis. Tāpat svētdien lidosta uzņēmuma Kuveitā bāzētā zemo cenu pasažieru pārvadātāja Jazeera Aiways lidmašīnu, kā arī Bahreinas aviokompānijas Gulf Air lidmašīnu.

Tāpat kā Dubaijas starptautiskā lidosta, kas atrodas aptuveni 50 kilometru attālumā, arī Al Maktoum lidosta pieder Dubaijas valdībai, un to pārvalda Dubai Airports Company.

Sākotnēji tika plānots, ka lidosta pilnā apjomā darbosies, sākot no 2017. gada, taču vērienīgā projekta pabeigšana kavēsies par desmit gadiem, un lidostas darbība ar pilnu jaudu paredzēta 2027. gadā. Tiek lēsts, ka kopējās Al Maktoum lidostas izveides izmaksas ir 120 miljardu AAE dirhēmu jeb aptuveni 32,67 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kopš Latvijas pievienošanās eirozonai piedzīvotas fundamentālas pārmaiņas finanšu stabilitātes jomā

Latvijas Bankas ekonomiste Dace Antuža, 18.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apritējuši pieci gadi, kopš Latvija ir pievienojusies eirozonai, un ir vērts atskatīties, kas kopš tā laika eirozonā mainījies finanšu stabilitātes jomā.

Jāteic, ka tieši pēdējos piecos gados eiro zonas un līdz ar to arī Latvijas finanšu sektora stabilitātes nodrošināšanas jomā notikušas iespaidīgas, fundamentālas pārmaiņas.

Šīs pārmaiņas eiro zonā galvenokārt saistāmas ar Banku savienības izveidi. Banku savienība nozīmē, ka tās dalībvalstīs tiek īstenota:

  1. vienota banku uzraudzība (sākot ar 2014. gada novembri);
  2. vienots banku noregulējums un atveseļošana banku finanšu grūtību gadījumā (pilnā apmērā, sākot ar 2016. gada janvāri);
  3. vienota noguldījumu garantiju sistēma (vēl nav ieviesta).

Vienotā banku uzraudzība, atveseļošana un noregulējums balstās uz vienotu regulējošo prasību kopumu[2] (Single rule book), kurā ietverti:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas banku akciju cena Stokholmas vērtspapīru tirgū ievērojami samazinājusies pēc tam, kad Dubaija pavēstījusi, ka tā kavēs parāda atmaksu investoriem par ieguldījumiem superprojektā Dubai World, raksta Swedish Wire.

Dubaijas kopējais parāds ir 80 miljardi ASV dolāru, kas ir vairāk nekā emirāta iekšzemes kopprodukts (IKP). Lielāko daļu no parāda veido investīcijas projektā Dubai World. Šogad 14. decembrī projekta attīstītājiem ir jāatmaksā 3.52 miljardu dolāru liela summa obligāciju īpašniekiem. Investori domāja, ka šis maksājums tiks finansēts no 5 mijardu dolāru lielā valdības valdības finansējuma. Taču Finanšu ministrija paziņojusi, ka šī nauda nav domāta projekta attīstītāju parāda dzēšanai, tāpēc lūgusi kreditorus "pagaidīt" līdz 2010. gada 30. maijam. Dubai World projekta investoriem tā bija šokējoša vēsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd milzīga uzmanība pasaulē pievērsta tam, kas notiek Covid-19 vakcīnas frontē. Jo ātrāk tā tiks saražota un izplatīta, jo ātrāk potenciāli gals var pienākt aktuālajam ekonomiskās un sabiedriskās situācijas murgam. Kopumā gan pārsvarā eksperti norāda, ka, neskaitoties uz šādu vakcīnas cerību, priekšā, visticamāk, gaidāma smaga ziema.

Lai nu kā – interesanti, ka vakcīnas uznācienu šobrīd daudzi sasaista ar būtiski vājāku ASV dolāru. Valdot šādam fonam, gandrīz katrs lielais finanšu tendenču prognozētājs šobrīd metas pazemināt savas nākamā gada ASV dolāra vērtības aplēses. Piemēram, ASV "Citigroup" sagaida, ka nākamgad ASV dolāra vērtība uz vakcīnas fona var samazināties pat par 20%, kas būtu ļoti straujš kritums, ziņo "Bloomberg". Spēcīgs dolārs raksturojis faktiski visus iepriekšējos 10 gadus, lai gan nu tie runāts par šādas ēras beigām.

Jau daudzus gadus ierasts, ka pie ASV dolāra tirgus dalībnieki griežas paaugstinātas neskaidrības apstākļos. Proti, ja viss draud brukt un gāzties, tad vienīgais, kam atliek ticēt, ir nekas cits kā ASV dolārs. Jeb - ja investoru pārliecība sašķobās, aug ASV dolāra cena. Pēdējie gadi jau vairākkārt rādījuši, ASV dolārs pasaules ekonomikai neskaidrākos brīžos ir populārāks drošais patvērums nekā, piemēram, zelts. Savukārt šobrīd daži gaida, ka nākamgad, mazinoties Covid-19 neskaidrībai, finanšu tirgus dalībnieki uzmanību atkal varēs pievērst kaut kam citam.

Komentāri

Pievienot komentāru