Līdzīgi kā tirdzniecības aparātā var iemest monētas un nopirkt kafiju, maizīti vai šokolādes tāfelīti, var arī iesmaržoties, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Latvijas uzņēmums SIA Riemon (zīmols Perfume Vending) ir sācis smaržu tirdzniecības aparātu izgatavošanu. Pirmie prototipi jau ir testēti Rīgas autoostā un kinoteātrī Forum Cinemas.
Sākotnēji uzņēmumam bija ideja smaržu aparātus novietot tikai tualetēs – samērā intīmā teritorijā, tomēr kompānija uzstādīja vienu aparātu arī Rīgas autoostā, lai paskatītos, vai cilvēki izmantos pakalpojumu tik publiskā vietā.
«Iesmaržoties un krāsoties publiskās vietās tomēr īsti nav pieņemts, bet atsaucība bija tikai nedaudz sliktāka kā kinoteātra labierīcībās,» saka Jevgenijs Roščins, Perfume Vending vadītājs. Sākumā uzņēmums orientējās uz sievietēm kā mērķauditoriju, bet galu galā izrādījās, ka vīrieši smaržojas par aptuveni 20% vairāk. «Tas mūs izbrīnīja,» viņš atzīst. Jevgenijs pieļauj, ka, iespējams, sievietes šo pakalpojumu izmantojušas retāk, jo bieži vien ikdienā nēsā līdzi smaržas. Runājot par to, kā uzņēmums izvēlas aromātus, ko piedāvāt, viņš teic, ka liek lielāku akcentu uz dārgākām smaržām, kas veikalā maksā 80 un vairāk eiro, jo tie, kuri nevar atļauties tās nopirkt veikalā, var atļauties dažreiz iesmaržoties.
SIA Riemon iecerējis pārdot smaržu aparātus uzņēmumiem, kas jau nodarbojas ar tirdzniecības aparātu biznesu. Piemēram, Eiropā ir lieli spēlētāji, kuriem ir vairāki tūkstoši aparātu. Ja viņiem ir saldumu un kafijas aparāti, viņi saviem klientiem varētu piedāvāt vēl vienu pakalpojumu – smaržu aparātus.
Visu rakstu Smaržu vilnis par vienu eiro lasiet 23. februāra laikrakstā Dienas Bizness.