Mazais bizness

Sākam biznesu: Grib atvieglot pieteikšanos suņu izstādēm

Anda Asere,20.07.2015

Jaunākais izdevums

Lai pieteiktos dalībai suņu izstādē, ar roku jāaizpilda anketas un jāsūta tās pa pastu, kas prasa daudz laika un rada augsni kļūdām, tāpēc FCI Dogs izstrādā informācijas sistēmu šīs problēmas izskaušanai, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

SIA FCI Dogs līdzīpašniece Dita Lapsa ar savu suni Saimonu izstādēs piedalās gandrīz trīs gadus. Viņš ir Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Baltijas junioru čempions, kā arī Krievijas, Baltkrievijas un Latvijas čempions. Nav vienotas informācijas sistēmas par starptautiskajām izstādēm, kur būtu apkopota informācija par tām, tāpēc suņu saimniekiem jāiet konkrētās valsts kinoloģijas federācijas mājaslapā un pašiem jāmeklē informācija. Nereti tā ir pieejama tikai vietējā valodā un nav iztulkota, piemēram, angliski. «Man ir paveicies ar Saimona audzētājiem Sandru un Hariju Kalējiem, kuri palīdz ar padomu, jo pašai ir grūti to visu saprast, bet citiem nav tik labs kontakts ar audzētājiem. Protams, tie, kuri jau 15 gadu piedalās izstādēs, visu zina, bet daudzus jaunos saimniekus attur tieši nezināšana,» saka Dita. Tāpēc viņai radās ideja izstrādāt sistēmu FCI Dogs, kas atvieglotu pieteikšanos izstādēm.

«Tā ir apgrūtinoša – daudz laika jāpavada, meklējot informāciju par izstādēm un piesakoties tām, īpaši grūti tas ir ārzemēs. Katru reizi jāaizpilda dažādas anketas, kur jāraksta visi dati par suni – ciltsraksti, mātes un tēva vārds utt. Šīs anketas jāaizpilda un jāsūta pa pastu vai e-pastu. Tas ir laikietilpīgi un sarežģīti, tāpēc radās ideja izveidot informācijas sistēmu, kur varētu viegli pieteikties dalībai izstādēs un pārbaudījumiem visā pasaulē,» saka Dita. Līdzīga tipa sistēmas pasaulē esot, bet tās vairāk orientētas, lai atvieglotu izstāžu organizatoru dzīvi, apstrādājot pieteikumus, nevis padarītu vieglāku suņu īpašnieku pieteikšanos izstādēm.

Visu rakstu Grib atvieglot pieteikšanos suņu izstādēm lasiet 20. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Atspēriens 71 552 eiro apmērā piešķirts sešām uzņēmējdarbības idejām

Dienas Bizness,30.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes un Swedbank kopīgi rīkotās grantu programmas Atspēriens finansējumu kopumā 71 552 eiro apmērā saņems sešas biznesa idejas, teikts paziņojumā presei .

Šī gada laureātu vidū pārstāvētas zināšanu ietilpīgas uzņēmējdarbības idejas informācijas tehnoloģiju, tajā skaitā elektrotehnikas ražošanas, un pārtikas ražošanas nozares.

Jaunākās grantu programmas Atspēriens atbalstītās uzņēmēju idejas un tām piešķirtā granta izlietojuma mērķi: DIMD – audio skaņas lampu pastiprinātājs (prototipu izveide, preču zīmes reģistrācija, grāmatvedības izmaksas, telpu īre, mājas lapas izveide, mārketinga materiālu izveide, tirgus pētījums, darbarīki); FCI DOGS – tīršķirnes suņu informācijas sistēma (grāmatvedības un juriskonsulta pakalpojumi, tulka pakalpojumi, mājas lapas un sistēmas izstrāde, telpu īres un labiekārtošanas izdevumi); SIARīgas Darbnīca – akustisko paneļu ražošana (ražošanas iekārtas, grāmatvedības pakalpojumi, mājas lapas izveide, darbinieku apmācība, preču zīmes reģistrācija, telpu īre); SIA 4 B.E.E. – ventilācijas ieregulēšanas sistēmas W:air izveide (preču zīmes reģistrācija Latvijā un ārvalstīs, zīmola identitātes izstrāde, prototipa izveide, juridiskās konsultācijas, mājas lapas izveide, telpu īre); SIA Latwing – Musli uzkodu InGo ražošanas efektivitātes paaugstināšana un atpazīstamības veicināšana – (specifiskas ražošanas iekārtas, grāmatvedības pakalpojumi, dizaina izstrāde, mājas lapas izveide, preču zīmes reģistrācija, mārketinga materiālu izveide); SIA OSC Technologies – saules enerģijas mobilo ierīču lādētājs (specifiskas iekārtas iegāde, mājas lapas izstrāde, preču zīmes reģistrācija, produkta testēšanas un sertifikācijas izdevumi, grāmatvedības pakalpojumi, mārketinga materiālu izveide).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta ar foto: Noskaidroti Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom akseleratora dalībnieki

Anda Asere,20.09.2016

Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom akseleratora vadības komanda

Foto: Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunuzņēmumu akseleratorā Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom līdzās projektiem no Latvijas ir arī jaunuzņēmumi no Lietuvas un Igaunijas, kā arī Bulgārijas, Balkrievijas, Nīderlandes, Lielbritānijas un pat Indijas

Akseleratorā uzņemtas šādas komandas – FCI Dogs un Anatomy Next no Latvijas, SessionStack no Bulgārijas, NeoSound no Baltkrievijas, WhatTheBus no Igaunijas, Soter Analytics no Nīderlandes, Olly no Indijas un RateMate no Lielbritānijas.

«Mums divu mēnešu laikā bija jāizvēlas astoņas komandas no 137 pieteikumiem. Izvēle bija grūta, jo bija daudz kvalitatīvu pieteikumu un interesantu biznesu. Jau pirmajā kārtā, izvēloties 20 pusfinālistus, nācās no tālākās atlases izslēgt labus un daudzsološus jaunos uzņēmumus. Atlasē meklējām startup, kuru bizness mūs aizrāva, iedvesmoja un kuri bija pareizajā «brieduma» stadijā, lai tieši šobrīd izietu akselerācijas programmu,» stāsta Kristobals Alonso (Cristobal Alonso), Startup Wise Guys izpilddirektors un Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom programmas līdzdibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Pieredzes stāsts: suņu audzētavas Zak de Lux tapšana

Dienas Bizness,05.05.2015

Skrīverietes Tatjanas Pieles ikdiena paiet, rūpējoties par četrkājainajiem draugiem.

Foto: no personīgā albuma

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģionālais laikraksts Staburags viesojies suņu audzētavā Zak de Lux Skrīveros.

Suņu audzēšana ir Tatjanas Pieles vaļasprieks, kurā iesaistījusies visa ģimene. Viss sākās pirms astoņiem gadiem. Ģimene juta nelielu tukšumu dvēselē, un viens no otra atsvešinājās. Lai uzlabotu attiecības, skrīverietei ieteica iegādāties suni. Tas Tatjanai ļāva īstenot sapni par četrkājaino mīluli — mopsi. Kucīte Basta nu ir «omes» godā, taču joprojām iepriecina saimniekus. Pēc diviem gadiem Bastai piedzima kucēni, un ģimenei ļoti iepatikās viena no kucītēm, kuru nolēma paturēt. Togad pasaulē atzīmēja lelles Bārbijas 50. jubileju, tādēļ mazo mopsenīti nosauca tai par godu. Bārbija bija ļoti skaista, to ievēroja arī cilvēki apkārt un ieteica Tatjanai piedalīties izstādē. Talantīgā suņu meitene sevi lieliski parādīja gan pirmajā, gan visās pārējās izstādēs. Saimniece satika un iepazina suņu audzētājus. Lai gan nodoma iesprausties šajā nišā sākotnēji nebija, palēnām vaļasprieks pārauga nopietnākā darbībā. «Sasniegumi, kas tiek gūti izstādēs, dod adrenalīnu, kas liek gribēt iesākto turpināt. Tas ir liels gandarījums, ka manus suņus ievēro un novērtē,» stāsta Tatjana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Vēsturiskas fotogrāfijas: kā savulaik norisinājās suņu izstādes Latvijā

Lelde Petrāne,11.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk katra suņu izstāde sākās ar svinīgu parādi. Labākie suņi tika rotāti ar pašu nopelnītām medaļām. Bet, lai iegūtu šķirnes kucēnu, dažkārt rindā bija jāgaida pat gadu. Izstāžu rīkotājsabiedrība BT1 piedāvā ieskatu suņu izstāžu un sacensību vēsturē.

Senos laikos izstādes notika tikai ārā zem klajas debess, tāpēc ziemā tās netika rīkotas. Populārākā dzīvnieku izstāžu vieta 70./80. gados bija Mežaparka slidotavas teritorija. Šodien dzīvniekus izstādēs pēc FCI standartiem vērtē eksperti no ārzemēm, toreiz vērtēja tikai vietējie speciālisti.

Tā kā tolaik darbojās citi standarti, arī vērtējumi un apbalvojumi atšķīrās. Balvas un vērtējumi bija trīs: lielā zelta medaļa par vērtējumu «teicami», mazā zelta medaļa par vērtējumu «ļoti labi» un sudraba medaļa par vērtējumu «labi». Šodien medaļas ir aizvietojušas rozetes, kausi un citas piemiņas balvas. Turklāt šķirnes tiek salīdzinātas savā starpā. Agrāk šķirņu bija daudz mazāk, tādēļ arī dalībnieku izstādēs bija mazāk, un, lai iegūtu šķirnes kucēnu, nācās gaidīt rindā līdz pat gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ķemeru dūņas minerālūdenim un dūņām rod pielietojumu dabīgā kosmētikā

Anda Asere,25.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā kosmētikas zīmola "Kemmern" ražotājs SIA "Ķemeru dūņas" savos produktos apvieno Ķemeru dūņas un sērūdeņraža minerālūdeni.

"Tie ir unikāli dabas resursi, ko var un vajag mācēt izmantot. Kad mums pašām radās vēlme izmantot šo resursu, sapratām, ka iespējas ir ierobežotas, jo augstvērtīgas dūņas var iegūt tikai noteiktā dziļumā un apstākļos. Mums ir palaimējies ar veiksmīgu sadarbību ar SIA "Sanare-KRC Jaunķemeri", kas savā rehabilitācijas centrā jau ļoti sen izmanto peloīdterapiju. Tālāk dūņas tiek īpaši apstrādātas un integrētas ķermeņa kopšanas produktos, kā arī papildinātas ar bioloģiski aktīvām vielām, lai palielinātu produktu bioloģisko efektivitāti,"stāsta Kristīne Juhņeviča, Kemmern zīmola (SIA "Ķemeru dūņas") līdzdibinātāja.

"Mums abām ir svarīga ekoloģiska pieeja procesam, dabīgi, droši un ērti lietojami produkti. Tā arī apņēmāmies ražot dabīgus ķermeņa kopšanas līdzekļus, ko pašām būtu prieks lietot," piebilst otra Kemmern zīmola līdzdibinātāja Mairita Čuda.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Brētliņām iemantot haizivs draudzību

Raivis Bahšteins, DB galvenās redaktores vietnieks,07.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju zivju pārstrādes uzņēmums SIA Karavela ir pierādījums gan vecajai patiesībai, ka mazs cinītis gāž lielu vezumu, gan apliecinājums karavānas ceļa turpinājumam, neskatoties uz suņu rejām.

Karavela ver Lidl durvis

Proti, mūsu zivju pārstrādes uzņēmums ir veiksmīgi pabeidzis auditu, lai sāktu pirmās piegādes starptautiskajam veikalu tīklam Lidl (plašāk 06.09. DB). Tīklam, par kura ienākšanu Latvijā vieni fano, otri «vārās», citu pretargumentu vidū minot arī to, ka Lidl plauktos Latvijas preču noteikti nebūs. Galvenokārt – nepieciešamo piegādes apjomu dēļ. Kā spilgti raksturo Karavela līdzīpašnieks Jānis Endele, visu laiku no tribīnes tiek potēts, ka nekas tāds nav iespējams. Tomēr Karavela, atverot Lidl durvis, ir pierādījums precedentam, ka «brētliņa» var iemantot «haizivs» draudzību. Protams, tas nenozīmē, ka šis precedents ievadīs secīgu notikumu lavīnu un Lidl plaukti būs stāvgrūdām pilni ar Latvijā ražotiem produktiem. Un tomēr Karavelas uzņēmība un arī pieredze, jau darbojoties arī Aldi tīklā, dod zināmu pamatu cerībām, ka caur adatas aci izlīst var. Tāpat kā var paziņot, ka tas nav iespējams principā. Protams, «ķīmiskā formula» tam, kā Lidl nodrošina kvalitatīvu preci par cenu, ar kuru palīst zem konkurentu cenas, nav viegli atkožama. Lielās zemo cenu veikalu ķēdes šādu triku pieprot. Citiem tirgus dalībniekiem nākas ar to rēķināties, gribi vai negribi. Protams, Lidl ienākšana Latvijas tirgū atstās ietekmi uz pārtikas mazumtirdzniecības nozari. Tomēr, kā zināms, līdakas ielaišanai karpu dīķī ir arī savs labums – arī pārējās zivis, lai netiktu apēstas, spiestas kustēties ātrāk un, zaudējot taukus, to vietā iegūst muskuļus.

Komentāri

Pievienot komentāru