Mazais bizness

Sākam biznesu: Apvieno izklaidi un attīstības veicināšanu

Žanete Hāka,21.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KateHaa rada bērnu mantas, kuru mērķis ir apvienot izklaidi un attīstības veicināšanu.

Bērnu rotaļlietām jābūt fantāziju rosinošām, taču liela daļa veikalos pieejamo neļauj bērniem izpausties, uzskata SIA KateHaa izveidotāji Anta Kande un Jānis Kandis.

Ierobežota izvēle

KateHaa radies līdzīgi, kā tas bijis citiem bērnu mantu ražotājiem. Piedzimstot meitai, A. Kande un viņas vīrs sākuši pētīt veikalā pieejamo rotaļlietu piedāvājumu. Pagrieziena punkts bijis brīdis, kad meitai tuvojusies trīs gadu dzimšanas diena un viņa izteikusi vēlmi pēc spēļu dārza mājiņas. Sīkāk izpētot piedāvājumu, secināts, ka ārzemēs tas ir daudz plašāks, savukārt Latvijā izvēle ir ierobežota. Mūsu valstī veikalos pieejamās mājiņas lielākoties ir no viendabīgiem plastmasas klučiem spilgtās krāsās, kas pēc vienas vasaras, esot saulē, izbalē, savukārt ziemā tās īsti nav, kur novietot, jo nav iespējams ne salocīt, ne citādi kompakti salikt. Tā radusies ideja – ja jau veikalos šādu mantu nevar atrast, tad izgatavos paši. Neviens no abiem iepriekš nav bijis saistīts ar bērnu preču ražošanu – Anta strādājusi telekomunikāciju uzņēmumā par klientu centra vadītāju, bet vīrs ir inženieris. Apvienojoties abu idejām, sākušas tapt attīstošas mantas bērniem.

2017. gadā izveidots mājiņas prototips un sarunāta ražotne, kur iespējams pašiem izmantot CNC frēzi, lai izgrieztu visas sastāvdaļas. Joprojām KateHaa dibinātāji savu produkciju izgatavo un liek kopā paši, jo ārpakalpojumi ir dārgi, kā arī ražošanas procesā pašiem iespējams elastīgi manevrēt un pamainīt, ja kas nepieciešams. «Visus produktus ražojam paši, zīmējam, kā tie varētu izskatīties, vīrs veido programmu, griežam, noapaļojam, slīpējam, lakojam, pakojam un sūtām klientiem. Ja ir nepieciešamas speciālas iekārtas, iegādājamies tās ārpakalpojumā uz laiku. Iespējams, viss notiek ilgāk, ņemot vērā to, ka ir arī pamatdarbs, taču šis process ir produkta pievienotā vērtība. Paši, strādājot ar materiālu, redzam, kas ir jāpielabo, un uzreiz to izdarām,» skaidro A. Kande.

Drīz pēc tam, arī 2017. gadā, tapis līdzsvara dēļa prototips, tomēr tad darbu nācies uz laiku pārtraukt, jo ģimenē piedzimis otrs bērns. Pēc neilga laika viņi darbību atkal atsākuši, un rezultātā pērn pircējiem tika piedāvāti pirmie produkti. «Veidojot produktus, procesa gaitā tos devām izmēģināt arī saviem bērniem, lai redzētu, kas ir jāpamaina, kas jāuzlabo, jo bērns vislabāk parāda, kas ir nepieciešams,» saka A. Kande.

Visu rakstu lasiet 21. februāra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru