Jaunākais izdevums

Pašvaldības nevarēs noteikt lētākas sabiedriskā transporta biļetes, kā vienīgo kritēriju minot tikai iedzīvotāju dzīvesvietu, paredz Saeimā ceturtdien, 7.novembrī, otrajā lasījumā pieņemtie grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā.

Likumprojekts arī paredz izveidot vienotu sabiedriskā transporta pakalpojumu sistēmu.

Par likumprojektu atbildīgās Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšsēdētājs Jānis Ozoliņš norāda, ka pašlaik likums pašvaldībām atļauj noteikt lētākas biļetes iedzīvotājiem sabiedriskajā transportā, ja pārvadātājam ar šo atvieglojumu noteikšanu radītos zaudējumus pilnībā kompensē no pašvaldības budžeta. Taču grozījumi papildina likumu ar jaunu noteikumu, paredzot, ka braukšanas maksas atvieglojumu vienīgais kritērijs nedrīkst būt personas deklarētā dzīvesvieta.

Grozījumi noteiks sabiedriskā transporta padomi, kurā strādās 10 locekļi - pieci satiksmes ministra iecelti pārstāvji un pieci attiecīgo plānošanas reģionu attīstības padomju deleģēti pārstāvji pa vienam no katra plānošanas reģiona.

Likumprojekts paredz, ka par 2012. un 2013.gadu pārvadātājam ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus reģionālo vietējās nozīmes maršrutu tīkla maršrutos kompensē no valsts budžeta.

Likuma grozījumi arī precizēs regulāro pasažieru pārvadājumu definīciju, valsts institūciju un pašvaldību kompetenci sabiedriskā transporta nozarē, kā arī noteiks jaunu terminu - reģionālās nozīmes maršruts.

Likumprojektu sagatavojusi Tautsaimniecības komisija un tā norāda, ka vienota maršrutu tīkla pārzināšana ļaus izveidot vienotu un izmaksu efektīvu reģionālās nozīmes maršrutu tīklu. Grozījumi arī sabalansēs pārvadājumu apjomu ar valsts budžetā pieejamo finansējumu.

Plānots, ka likums stāsies spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.

Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā Saeimai vēl jāskata trešajā galīgajā lasījumā.

Db.lv jau rakstīja, ka Rīgas domē 7.oktobrī apstiprināti asas diskusijas raisījušie grozījumi pašvaldības saistošajos noteikumos, kas paredz, ka no 1.janvāra Rīgā deklarētie iedzīvotāji līdzšinējo 50 santīmu vietā par biļeti Rīgas sabiedriskajā transportā maksās 42 santīmus jeb 0,60 eiro, savukārt Rīgā nedeklarētajiem pasažieriem biļete maksās dubultā - 84 santīmus jeb 1,20 eiro. Pēc Rīgas domes teiktā, 1,20 eiro ir brauciena pašizmaksa, bet galvaspilsētā deklarētajiem iedzīvotājiem tiks piemērota 50% atlaide.

Ar šādu soli Rīgas domes vadība cer pamudināt Rīgā dzīvojošos un strādājošos cilvēkus deklarēties Rīgā, lai tādējādi šo cilvēku maksātais iedzīvotāju ienākuma nodoklis (IIN) nonāktu galvaspilsētas kasē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai novērstu situācijas, kad sabiedriskā transporta reiss kopumā vai tā daļa tiek izpildīta bez neviena pasažiera, tiek rosināts veidot sabiedriskā transporta pakalpojumus pēc pieprasījuma, informē Satiksmes ministrija.

Valsts sekretāru sanāksmē, 3.novembrī, izsludināts Satiksmes ministrijas sagatavotais likumprojekts Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, kas paredz ieviest «sabiedriskā transporta pakalpojumi pēc pieprasījuma» jēdzienu, kā arī pilnvarot Ministru kabinetu noteikt šādu pārvadājumu organizēšanas un sniegšanas kārtību.

Šobrīd sabiedriskā transporta reisiem teritorijās ar mazu apdzīvotības blīvumu bieži vien ir slikti rentabilitātes rādītāji, jo ir mazs pasažieru piepildījums. Tāpat sastopamas situācijas, kad pieprasījums pēc noteikta reisa nav vienmērīgs, kā rezultātā autobusa reisā vai tā posmā var nebūt neviena pasažiera.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas vairākums 16.novembrī konceptuāli atbalstīja likumprojektu "Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam".

Tāpat konceptuāli atbalstīti grozījumi 19 saistītajos likumos - Sporta likumā, Enerģētikas likumā, likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli", likumā "Par akcīzes nodokli", Mikrouzņēmumu nodokļa likumā, Publiskas personas mantas atsavināšanas likumā, likumā "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās", Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā, likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu", Valsts aizsardzības finansēšanas likumā, Dabas resursu nodokļa likumā, Pievienotās vērtības nodokļa likumā, Uzņēmumu ienākuma nodokļa likumā, Likumā par budžetu un finanšu vadību, likumā "Par valsts pensijām", Bērnu tiesību aizsardzības likumā, likumā "Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli", Augstskolu likumā un Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satversmes tiesa (ST) atteikusies ierosināt lietu pēc Rīgas domes pieteikuma saistībā ar tā dēvētajām puteņa brīvbiļetēm, aģentūru LETA informēja ST priekšsēdētāja palīdze Līna Kovalevska.

Pieteikums tika iesniegts par vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra 2013.gada 11.februāra rīkojuma Nr.72 «Par Rīgas pilsētas domes 2012.gada 18.decembra saistošo noteikumu Nr.200 «Grozījumi Rīgas domes 2012.gada 28.februāra saistošajos noteikumos» Nr.165 «Par Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta lietošanu 1.3.apakšpunkta darbības apturēšanu» atcelšanu.

ST savā lēmumā norādīja, ka Rīgas dome lūdza ST atzīt rīkojumu par neatbilstošu Satversmes 1. un 101.pantam, Eiropas vietējo pašvaldību hartas 4.panta otrajai un ceturtajai daļai, 8.panta otrajai un trešajai daļai, likuma «Par pašvaldībām» 7.panta otrajai daļai, 8.panta pirmās daļas 19.punktam, 43.panta pirmās daļas 8.punktam, 49.panta pirmajai daļai, Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.panta pirmajai un trešajai daļai, kā arī Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 5.panta otrās daļas 2.punktam un 14.panta trešajai daļai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Sabiedriskajam transportam nepieciešami papildus 5,05 miljoni latu

Žanete Hāka,10.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā gadā sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai papildus nepieciešami 5,05 miljoni latu, un valdība aicinājusi Satiksmes ministriju (SM) sadarbībā ar Finanšu ministriju meklēt iespējas šī finansējuma rašanai, pēc tam izstrādātos priekšlikumus virzot valdībā.

Lielāko daļu no šīs summas – 2,5 miljonus latu - veido reģionālajos starppilsētu pārvadājumos pa dzelzceļu radītie zaudējumi, kam seko zaudējumi reģionālajos vietējos pārvadājumos ar autobusiem – 1,42 miljoni latu, reģionālajos starppilsētu pārvadājumos ar autobusiem – 1,11 miljoni latu un pilsētu pārvadājumos – 0,03 miljoni latu, liecina informatīvais ziņojums «Par situāciju sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas nozarē 2013.gadā», kas otrdien tika skatīts valdības sēdē.

Nepieciešamais finansējuma daudzums aprēķināts, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumus atbilstoši pasažieru pieprasījumam un līgumos ietvertajam pasūtījuma apjomam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimā grozot Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumu, Vienotība ir uzsākusi karu pret rīdziniekiem, norāda Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs.

Viņš uzsver, ka Rīgas satiksmes sabiedriskā transporta pakalpojumu pašizmaksa ir noteikta atbilstoši Valda Dombrovska vadītā Ministru kabineta noteikumiem, kas izdoti 2012.gadā.

Saeimai nav nekāda pamatojuma neļaut pašvaldībai noteikt tarifu, kas ir vienāds ar pašizmaksu. Tāpat nevar aizliegt pašvaldībai piemērot atlaides saviem iedzīvotājiem, uzsver Rīgas mērs.

Turklāt Saeimas deputātiem ir jāsaprot, ka viņu lēmuma dēļ var ciest ari citu pašvaldību iedzīvotāji, jo atlaides sabiedriskajā transportā ir arī citur, kā, piemēram, bezmaksas transports siguldiešiem.

Tā vietā, lai meklētu finansējumu, kā atlaides piemērot arī citiem Latvijas iedzīvotājiem, kas apmeklē galvaspilsētu un lieto Rīgas sabiedrisko transportu, valdošā koalīcija karo pret rīdzinieku interesēm un pārkāpj pašvaldības tiesības, saka N.Ušakovs. Taču Rīgas dome tik un tā atradīs tiesiskus risinājumus, lai rīdzinieki saņemtu sabiedriskā transporta biļešu atlaides, kā solīts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma 2024.gada valsts budžetu, kurā konsolidētā budžeta ieņēmumi plānoti nepilni 14,5 miljardi eiro, izdevumi - nedaudz virs 16,2 miljardi eiro, bet vispārējās valdības budžeta deficīts plānots 2,8% no iekšzemes kopprodukta (IKP).

Par budžetu nobalsoja 52 deputāti, pret bija 27.

Saeima budžeta projektu un 19 to pavadošos likumus skatīja nepilnas trīs dienas, debatēm ar pārtraukumiem kopumā veltot aptuveni 27 stundas. Budžeta izskatīšana ieilga, jo politiķi bija apņēmušies to neskatīt pa naktīm. Salīdzinoši 2023.gada budžets tika pieņemts martā pēc aptuveni diennakti ilgas nepārtrauktas sēdes, par to saņemot kritiku par neauglīgu darbu.

Savukārt, piemēram, 2022.gada budžeta pieņemšana, kas 2021.gadā Covid-19 pandēmijas laikā notika e-Saeimas platformā, kopā ar pārtraukumiem, bet nerēķinot brīvdienas, prasīja 51 stundu. Ieskaitot brīvdienas, darbs pie budžeta tolaik ritēja no 15.novembra līdz 23.novembrim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Konceptuāli atbalsta grozījumus energoefektivitātes un biodegvielas veicināšanai

Žanete Hāka,05.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 5.oktobrī Ministru kabineta komitejas sēdē konceptuāli atbalstīti Ekonomikas ministrijas sagatavotie grozījumi Publisko iepirkumu likumā, Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā un Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma likumā, informē EM.

Grozījumi Publisko iepirkumu likumā nosaka pienākumu valsts tiešās pārvaldes iestādēm iegādāties energoefektīvākas preces un pakalpojumus. Tādejādi, pēc likuma stāšanās spēkā, publisko preču un pakalpojumu līgumu ietvaros valsts tiešās pārvaldes iestādes varēs iegādāties tikai preces un pakalpojumus, kam ir augstāks energoefektivitātes līmenis. Minētajos grozījumos ir iekļautas Eiropas Savienības noteiktās ekodizaina vai energomarķējuma prasības, kas uzliek par pienākumu valsts pārvaldes iestādēm rādīt parauglomu tādu preču un pakalpojumu izmantošanā, kas samazina enerģijas patēriņu.

Savukārt sagatavotie grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā un Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma likumā paredz, ka pārvadātājs, rīkojot jaunu autotransporta līdzekļu iepirkumu, var iepirkt tādu autotransportu, kas izmanto augstas koncentrācijas biodegvielas sajaukumu ar fosilo degvielu, tīru biodegvielu vai elektroenerģiju, ja tāda autotransporta iegāde ir ekonomiski lietderīga un tehniski iespējama. Šī norma neuzliek par obligātu pienākumu iepirkt tikai šādu autotransportu, bet dod iespēju autopārvadātājiem rīkot šādus iepirkumus ar mērķi sniegt ieguldījumu atjaunojamo energoresursu veicināšanā transporta jomā un klimata pārmaiņu mazināšanā. Ekonomikas ministrijas veiktie aprēķini liecina, ka ilgtermiņā šāda autotransporta iegāde un ekspluatācija ir ekonomiski lietderīga, ņemot vērā degvielas izmaksas un CO2emisiju faktoru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima šodien galīgajā lasījumā sāks skatīt 2024.gada valsts budžeta projektu un to pavadošos likumus.

Ar budžetu saistītajā likumu izmaiņu paketē ir vairāki tādi, kas izraisījuši plašas debates, piemēram, grozījumi Pievienotās vērtības nodokļa likumā, kur lielākie strīdi ir par PVN lauksaimniecības produktiem. Deputāti visvairāk priekšlikumu ir iesnieguši tieši ar nodokļiem saistītajiem likumiem - par iedzīvotāju ienākuma nodokli, par akcīzes nodoklim par uzņēmumu ienākuma nodokli un PVN likumā.

No šo likumprojektu pieņemšanas gaitas būs atkarīgs, vai šodien izdosies sākt skatīt likumprojektu "Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam" un tam iesniegtos priekšlikumus.

Tieši budžeta projektam deputāti ir iesnieguši ap 350 priekšlikumus. Deputātu budžeta ieceru summas sasniedz ap 5 miljardus eiro, taču valdība ir atbalstījusi tikai Saeimas priekšsēdētājas Daigas Mieriņas (ZZS) priekšlikumu par 150 000 eiro samazināt Saeimas izdevumus 2024.gadā. Valdošās koalīcijas politiķi ir solījuši, ka "deputātu kvotu", proti, salīdzinoši nelielu summu piešķiršanas pamatā valdošās koalīcijas deputātu atbalstītiem projektiem, šogad nebūšot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

SM pārvadātājiem piešķir 534 tūkstošus latu

Žanete Hāka,13.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) pēc trīs plānošanas reģionu - Zemgales, Latgales un Vidzemes - lūguma ir pārskaitījusi avansā no šā gada pēdējā ceturkšņa pārcelto finansējumu - 534 tūkstošus latu, informēja SM.

Tas ļaus norēķināties ar pārvadātājiem par šā gada pirmā ceturkšņa prognozētajiem nesegtajiem zaudējumiem un nodrošināt sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību.

«Satiksmes ministrija izprot pasažieru pārvadātāju problēmas un uzskata, ka uzņēmējiem ir jāsaņem nauda par padarīto. Turklāt mūsu visu interesēs ir, lai tas notiktu iespējami ātrāk, un pārvadātāju darbība netiktu paralizēta,» uzsver satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Otrdien, 14.maijā, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā tiks skatīti grozījumi Sabiedriskā transporta likumā, kas paredz iespēju no valsts budžeta segt plānošanas reģionu parādus pārvadātājiem par 2012.gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksme sāk Rīdzinieka karšu izsniegšanu

Gunta Kursiša,19.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galvaspilsētas uzņēmums Rīgas satiksme sācis izsniegt Rīdzinieka kartes, kuras kalpos, lai diferencētu biļešu cenas sabiedriskajā transportā.

Rīdzinieka karšu izsniegšana sākusies otrdien, 19. novembrī. Lai tās saņemtu, Rīgas iedzīvotājiem ir jāaizpilda pieteikums un, līdzi ņemot personu apliecinošu dokumentu, jādodas uz klientu apkalpošanas centru.

Plkst. 15.00 kartes saņems Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs un Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks.

Db.lv jau informēja, ka karšu saņemšanas kārtība atšķiras dažādām iedzīvotāju grupām.

  • Cilvēki, kuriem ir personalizētais e-talons un kuri brauc ar atlaidēm vai bez maksas, līdz personalizētā e-talona derīguma termiņa beigām var lietot esošos personalizētos e-talonus un šobrīd viņiem nav jādodas pēc Rīdzinieka kartes. Tā tiks izsniegta brīdī, kad būs jāmaina esošais e-talons.
  • Cilvēki, kuriem ir personalizētais e-talons un kuri brauc bez atlaidēm, no 8. oktobra jādodas uz kādu no Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centriem un jāaizpilda rīdzinieka statusa pieteikuma anketa. Dodoties uz klientu apkalpošanas centru, līdzi jāņem personu apliecinošs dokuments. Decembrī minētajiem klientiem būs jādodas pie e-talona biļešu automāta un jāievieto tajā e talons, lai Rīdzinieka statuss tiktu aktivizēts.
  • Personas, kurām nav personalizētā e-talona, Rīdzinieka karti varēs saņemt divos veidos - nosūtot anketu elektroniski un dodoties uz klientu apkalpošanas centru pēc izgatavotās kartes, vai ierodoties personīgi kādā no klientu apkalpošanas centriem. Pieteikties Rīdzinieka kartei var elektroniski Rīgas satiksmes mājaslapā vai dodoties uz kādu no klientu apkalpošanas centriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav nekā nosodāma, ka pašvaldības konkurē savā starpā, ja vien tas nediskriminē citu pašvaldību iedzīvotājus, LNT raidījumā 900 sekundes pauda Vides un reģionālās attīstības ministrs Edmunds Sprūdžs. Savukārt, komentējot galvaspilsētas vadības centienus ieviest biļešu diferencēšanu sabiedriskajā transportā, viņš norādīja, ka tas tomēr ir «juridisks brāķis».

Db.lv jau rakstīja, ka pašvaldības nevarēs noteikt lētākas sabiedriskā transporta biļetes, kā vienīgo kritēriju minot tikai iedzīvotāju dzīvesvietu. To paredz Saeimā ceturtdien, 7. novembrī, otrajā lasījumā pieņemtie grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā. Grozījumi vēl ir jāpieņem Saeimas trešajā lasījumā.

Tikmēr Rīgas mērs Nils Ušakovs īsi pēc Saeimas lēmuma pauda, ka tomēr atradīs citu veidu, kā ieviest biļešu cenu diferencēšanu.

Arī iepriekš galvaspilsētas vadītājs norādīja, ka Rīgas dome atradīšot juridiskus ceļus, kā ieviest dažādu maksu sabiedriskajā transportā. «Ņemot vērā esošo tiesisko rāmi, ministrija [Vides un reģionālās attīstības ministrija, VARAM – red.] nevar aizliegt Rīgas domei saviem pasažieriem sniegt atlaides sabiedriskajā transportā,» galvaspilsētas vadītājs pauda vēl oktobra beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas plānošanas reģions šonedēļ izsniedzis pirmās speciālās licences kartītes ar zīmolu «Red Cab» strādājošā «Rīgas Taksometru parka» un SIA «Red Cab lidosta» automašīnām pasažieru pārvadājumu veikšanai no starptautiskās lidostas «Rīga», informēja Rīgas plānošanas reģiona pārstāve Inese Ozoliņa.

AS «Rīgas Taksometru parks» un SIA «Red Cab lidosta» darbībai lidostas teritorijā izveidojis pārvadātāju apvienību.

«Speciālās licences kartītes izsniegtas šobrīd vairāk nekā 40 šo abu pārvadātāju automašīnām, bet to skaits līdz svētdienai varētu būt lielāks. Savukārt vēl viens pārvadātājs šobrīd strādā pie viena trūkuma novēršanas, lai pilnībā izpildītu likumā noteiktās prasības un varētu saņemt speciālās licences kartītes,» pauda Rīgas plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Ligita Olante.

Saskaņā ar jaunajiem Ministru kabineta (MK) noteikumiem no šī gada 15.septembra starptautiskās lidostas «Rīga» teritorijā ar ierobežotu piekļuvi pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru varēs veikt tikai tie pārvadātāji vai uz līguma pamata izveidotas pārvadātāju apvienības, kas nodrošinās Autopārvadājumu likumā noteiktās prasības un kuriem būs izsniegtas licences kartītes ar speciālu atzīmi. Šīs kartītes izsniedz Rīgas plānošanas reģions.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rosina aizliegt priekšvēlēšanu reklāmu izvietot sabiedriskajā transportā un pieturvietās

Dienas Bizness,22.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai nedrīkstēs izmantot sabiedrisko transportu un tā pieturvietas. Šādu regulējumu otrdien, 22.septembrī, konceptuāli atbalstīja Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija, pirmajā lasījumā skatot grozījumus Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā.

«Priekšvēlēšanu aģitācijas likums ir jauns, un protams, ka ir jāvērtē, kā tas darbojas praksē. Pirmo reizi to piemēroja šī parlamenta vēlēšanās, un dzīve pierāda, ka regulējumam nepārprotami ir nepieciešami uzlabojumi. Tāpēc komisija ir apņēmības pilna strādāt, lai to pilnveidotu,» pauž par likumprojekta virzību atbildīgās Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšsēdētājs Sergejs Dolgopolovs.

Likumprojekts arī paredz, ka pašvaldībām vairs nebūs tiesību noteikt vietas, kur aizliegta priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana, kā arī atsevišķu preču, to grupu vai pakalpojumu reklāma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Nevar sagaidīt pasažieru pārvadājumu noteikumus

Egons Mudulis,16.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga iesniegs jaunus priekšlikumus; iebildumu novēršana rit gausi

Šobrīd valdības atbalstu gaida divi Ministru kabineta (MK) noteikumu projekti, kas regulē pasažieru pārvadājumus ar autobusiem. Neizpratnē par normatīvo aktu buksēšanu ir nozares komersantus pārstāvošā Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA).

Degošākie ir iekšzemes neregulāro pārvadājumu noteikumi, kam vajadzētu stāties spēkā jau 1. jūlijā. DB jau rakstījis (24.04.2015.), ka MK noteikumu izstrādi paredz aprīlī veiktie Autopārvadājuma likuma grozījumi. Līdz ar to policijas rīcībā būs normatīvie akti, uz kuru pamata vieglāk identificēt un sodīt nelegālos pārvadātājus, kas neregulāro pārvadājumu aizsegā nosmeļ pasažierus regulārajiem pārvadātājiem. Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departaments sniedz visai nekonkrētu atbildi uz jautājumiem par to, kad īsti plānots valdībā apstiprināt šos noteikumus un kādi ir kavēšanās iemesli: «Šobrīd noris saskaņošanas process, šie ir jauni MK noteikumi, acīmredzot tādēļ citām institūcijām rodas jauni iebildumi.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī Valsts kontrole vairumā gadījumu pārbaudītajām iestādēm, kur redzama līdzekļu izšķērdēšana, izsaka dažādus ieteikumus, ar to ieviešanu īsti neveicas; pat smagāko pārkāpumu gadījumā reāli ietekmējošu instrumentu nav

Proti, nopietnāko pārkāpumu gadījumā Valsts kontrole (VK) vēršas tiesībsargājošās iestādēs, kas lemj par kriminālprocesa uzsākšanu, un pie iestādes vadības vai augstākajās institūcijās, piemēram, kapitāldaļu turētāja, kur tālākais atkarīgs no tā uzskatiem. Tādējādi, ja, piemēram, vadība pārmaiņas nevēlas, ieteikumu ieviešana ir visai apgrūtināta. Problēmas ar VK ieteikumu ieviešanu pamanījis arī Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš, kurš secina: «Ja būtu kontrole par VK darbības efektivitāti, nāktos secināt, ka kontroles darbs nav efektīvs, ja reiz ieteikumi netiek ņemti vērā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ušakovs, neskatoties uz VARAM slēdzienu, rīdziniekiem atlaides sola jebkurā gadījumā

Dienas Bizness,08.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome no nākamā gada jebkurā gadījumā atradīs tiesisku veidu, kā īstenot iecerēto biļešu reformu, pēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) atzinuma par Rīgas domes saistošajiem noteikumiem, kuros paredzēts piešķirt atlaides rīdziniekiem pilsētas sabiedriskajā transportā, šodien atkārtoti uzsvēra Rīgas mērs Nils Ušakovs.

Jau ziņojām, ka VARAM galvaspilsētas pašvaldībai prasa atcelt normu par biļešu cenu diferencēšanu. «Nav valstiski pareizi vienas pašvaldības transporta uzņēmuma budžeta problēmas risināt uz citu pašvaldību un visas valsts iedzīvotāju rēķina,» norāda vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Edmunds Sprūžds.

N. Ušakovs šo atzinumu vērtē kā plotiska rakstura. «Šodien pēdējā brīdī no ministrijas saņemtais atzinums viennozīmīgi ir vērtējams kā politisks dokuments, ko pēc būtības ir parakstījis tikai pats Sprūdžs un gatavoja to tikai viņa padomniece Inga Antāne,» tā viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Asociācija: Tiek virzīts autoostu sakārtošanas projekts, pret ko iebilst visi nozares profesionāļi

Nozare.lv,24.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācija (LARPA) iebilst pret sagatavotajiem grozījumiem Autopārvadājumu likumā, jo nav atrisināts jautājums par pašvaldību iesaistīšanu autoostu finansēšanā un uzraudzībā, un tāpat ir draudi pazaudēt Rīgas autoostu, informēja asociācijā.

Vienlaikus neesot korekti noteikts valsts finansējums autoostu funkciju nodrošināšanai, tostarp minimālais pakalpojumu apjoms, tas ir absolūti nepietiekams.

Asociācija uzskata, ka autoostas atrašanās vietu jānosaka pašvaldībai, bet līgumu slēgšana, finansēšana un uzraudzība jāveic Autotransporta direkcijai. Tāpat nav atrisināts jautājums par ilgtermiņa ieguldījumiem autoostas attīstībā, kā arī to veikšanas kārtība.

Veicot grozījumus sagatavotajā redakcijā, pastāvot draudi pazaudēt Rīgas starptautisko autoostu kā autoostu, kas apkalpo arī reģionālos pārvadājumus.

Patlaban tiekot domāts tikai par ikdienas izmaksām, turklāt tiekot paredzēts tās segt nepilnā apmērā, kam nevarot piekrist. Kārtējo reizi tiek virzīts projekts, pret ko iebilst visi nozares profesionāļi, asociācijas un Latvijas Pašvaldību savienība (LPS). Šādi nevar atrisināt autoostas sakārtošanas un attīstības jautājumus, secina asociācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Atbalsta tiesību atņemšanu par braukšanas ātruma pārsniegšanu par vairāk nekā 30 kilometriem stundā

LETA,27.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) atbalsta Iekšlietu ministrijas rosināto priekšlikumu ieviest tiesību izmantošanas aizliegumu, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 30 kilometriem stundā, šodien Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) sēdē sacīja SM Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta direktore Annija Novikova.

Iekšlietu ministra Riharda Kozlovska (JV) parakstīta vēstule ar priekšlikumiem iesniegta Saeimas Juridiskajai komisijai, aģentūra LETA noskaidroja Iekšlietu ministrijā.

Patlaban Ceļu satiksmes likums paredz, ka tiesību atņemšanas sankcija iestājas, ja atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana pieļauta no 51 kilometra stundā līdz 60 kilometriem stundā. Šādā gadījumā piemēro 240 līdz 320 eiro naudas sodu un transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu uz trim mēnešiem.

Savukārt, ja pārkāptais ātrums ir bijis lielāks, tad attiecīgi pieaug naudas sods un tiesību izmantošanas aizlieguma periods.

Novikova CSDP sēdē papildināja, ka plānotie priekšlikumi grozījumiem Ceļu satiksmes likumā ietver arī brīdinājuma vietā par atļautā ātruma pārsniegšanu virs sešiem kilometriem stundā ieviest naudas sodu, kā arī iesniegti priekšlikumi jaunai elektroskrejriteņu definīcijai.

Komentāri

Pievienot komentāru