Trīs gadu laikā, kopš Rīgas domē pie varas ir Saskaņas centra un agrākās LPP/LC, tagad Gods kalpot Rīgai! koalīcija, ielas un ceļi nav bijusi tās prioritāte, vakar žurnālistiem publiski atzina Rīgas mērs Nils Ušakovs. Tagad, kad skolu un bērnudārzu remonti lielākoties pabeigti, satiksmes infrastruktūrai pievērsīs lielāku uzmanību, vēsta laikraksts Diena.
Cerēt uz lielāku finansējumu beidzot varot arī tilti un pārvadi.
Vissliktākajā stāvoklī šobrīd esot K. Ulmaņa gatves pārvads. Par tā problēmām speciālisti zināja jau sen, tomēr jūnija beigās izskanējusī informācija, ka atsevišķi elementi ir avārijas stāvoklī, radīja bažas, vai pār tiltu vispār braukt ir droši, un speciālisti joprojām situāciju vērtē kā kritisku. Bīstamas situācijas uz pārvada izveidojušās vairākkārt, piemēram, pērn septembrī sabruka laiduma sijas plātne, izveidojot palielu bedri, un šāda pati situācija izveidojās arī šogad, atgādina laikraksts.
RD Satiksmes departamenta Satiksmes organizācijas un kustības drošības nodaļas vadītājs Tālivaldis Vectirāns sacījis, ka tik traki neesot, tomēr ļoti drīz remonts būs nepieciešams. Pārvads ir būvēts 1982. gadā un kopš tā laika kapitālais remonts tam nav veikts. Lielākos darbus veiks nākamgad, šogad budžeta grozījumu ietvaros piešķīra Ls 15 000 asfaltbetona seguma remontam un balstu betonēšanai. Pagaidu drošības pasākumi uz pārvada ir ātruma ierobežojums līdz 40 km/h, kā arī aizliegums pārvadu izmantot transportlīdzekļiem, kuru faktiskā masa pārsniedz 30 tonnas un ass slodze pārsniedz 6 tonnas. Tiem nāksies braukt palielu gabalu apkārt pa autoceļu A5. Jau pirms desmit gadiem SIA Inženierbūve veica speciālo inspekciju un ieteica veikt pārvada remontu divu gadu laikā, bet tehniskā projekta izstrādei naudu piešķīra tikai 2008. gadā. Projekta derīguma termiņš ir pagarināts līdz 2013. gada maijam, un amatpersonas sola darbus līdz tam laikam uzsākt. Aprēķini liecina, ka vajadzēs ap 4,5 miljonus latu, raksta Diena.
«Tilts ir kā mersedes, nevis kapu piemineklis. Mašīnai ir jāmaina riepas, tiltam - segums, deformācijas šuves regulāri jāuztur. Šobrīd tilti iet bojā ļoti ātri, jo vajag naudu uzturēšanai, bet tās nav,» norādījis SIA Inženierbūve valdes priekšsēdētājs Ainārs Paeglītis.
Salu tilts ir tik sliktā stāvoklī, ka uz tā nevajadzētu pulcēties daudziem cilvēkiem, teiksim, salūta vērotājiem, uzskata A. Paeglītis.
Diena novērojusi, ka Salu tilta apmeklējumu tiešām var piedāvāt asu izjūtu cienītājiem - Zaķusalā pie gājēju tuneļa viens tilta posms ir aptīts ar aizsargtīklu, bet pa tiltu braucošais transports, šķērsojot deformācijas šuves, rada skaļu dārdoņu. Tilta gājēju joslas jau sen ir ar kriminālu slavu.
RD Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola stāstījusi, ka departaments Salu tilta rekonstrukcijas darbiem nepieciešamo finansējumu ir iekļāvis nākamā gada budžeta plānā un virzīs izskatīšanai Rīgas domē, bet darbus varētu uzsākt vai nu 2013., vai 2014. gadā.