Jaunākais izdevums

Trīs gadu laikā, kopš Rīgas domē pie varas ir Saskaņas centra un agrākās LPP/LC, tagad Gods kalpot Rīgai! koalīcija, ielas un ceļi nav bijusi tās prioritāte, vakar žurnālistiem publiski atzina Rīgas mērs Nils Ušakovs. Tagad, kad skolu un bērnudārzu remonti lielākoties pabeigti, satiksmes infrastruktūrai pievērsīs lielāku uzmanību, vēsta laikraksts Diena.

Cerēt uz lielāku finansējumu beidzot varot arī tilti un pārvadi.

Vissliktākajā stāvoklī šobrīd esot K. Ulmaņa gatves pārvads. Par tā problēmām speciālisti zināja jau sen, tomēr jūnija beigās izskanējusī informācija, ka atsevišķi elementi ir avārijas stāvoklī, radīja bažas, vai pār tiltu vispār braukt ir droši, un speciālisti joprojām situāciju vērtē kā kritisku. Bīstamas situācijas uz pārvada izveidojušās vairākkārt, piemēram, pērn septembrī sabruka laiduma sijas plātne, izveidojot palielu bedri, un šāda pati situācija izveidojās arī šogad, atgādina laikraksts.

RD Satiksmes departamenta Satiksmes organizācijas un kustības drošības nodaļas vadītājs Tālivaldis Vectirāns sacījis, ka tik traki neesot, tomēr ļoti drīz remonts būs nepieciešams. Pārvads ir būvēts 1982. gadā un kopš tā laika kapitālais remonts tam nav veikts. Lielākos darbus veiks nākamgad, šogad budžeta grozījumu ietvaros piešķīra Ls 15 000 asfaltbetona seguma remontam un balstu betonēšanai. Pagaidu drošības pasākumi uz pārvada ir ātruma ierobežojums līdz 40 km/h, kā arī aizliegums pārvadu izmantot transportlīdzekļiem, kuru faktiskā masa pārsniedz 30 tonnas un ass slodze pārsniedz 6 tonnas. Tiem nāksies braukt palielu gabalu apkārt pa autoceļu A5. Jau pirms desmit gadiem SIA Inženierbūve veica speciālo inspekciju un ieteica veikt pārvada remontu divu gadu laikā, bet tehniskā projekta izstrādei naudu piešķīra tikai 2008. gadā. Projekta derīguma termiņš ir pagarināts līdz 2013. gada maijam, un amatpersonas sola darbus līdz tam laikam uzsākt. Aprēķini liecina, ka vajadzēs ap 4,5 miljonus latu, raksta Diena.

«Tilts ir kā mersedes, nevis kapu piemineklis. Mašīnai ir jāmaina riepas, tiltam - segums, deformācijas šuves regulāri jāuztur. Šobrīd tilti iet bojā ļoti ātri, jo vajag naudu uzturēšanai, bet tās nav,» norādījis SIA Inženierbūve valdes priekšsēdētājs Ainārs Paeglītis.

Salu tilts ir tik sliktā stāvoklī, ka uz tā nevajadzētu pulcēties daudziem cilvēkiem, teiksim, salūta vērotājiem, uzskata A. Paeglītis.

Diena novērojusi, ka Salu tilta apmeklējumu tiešām var piedāvāt asu izjūtu cienītājiem - Zaķusalā pie gājēju tuneļa viens tilta posms ir aptīts ar aizsargtīklu, bet pa tiltu braucošais transports, šķērsojot deformācijas šuves, rada skaļu dārdoņu. Tilta gājēju joslas jau sen ir ar kriminālu slavu.

RD Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola stāstījusi, ka departaments Salu tilta rekonstrukcijas darbiem nepieciešamo finansējumu ir iekļāvis nākamā gada budžeta plānā un virzīs izskatīšanai Rīgas domē, bet darbus varētu uzsākt vai nu 2013., vai 2014. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Latvijas tilti neslēgs līgumu par Klaipēdas piestātnes rekonstrukciju

Žanete Hāka,24.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas tilti nepagarinās piedāvājumu par Klaipēdas piestātnes rekonstrukciju, liecina uzņēmuma paziņojums Nasdaq Riga.

2015. gada 10. septembrī AS Latvijas tilti iesniedza piedāvājumu Klaipēdas Valsts jūras ostas direkcijas rīkotajā iepirkumā Objekta Piestātnes Nr. 67 un Nr. 68 (II un III būvniecības posmi) rekonstrukcija Klaipēdā būvdarbi ar darbības termiņu 90 kalendārās dienas no piedāvājuma iesniegšanas dienas. AS Latvijas tilti piedāvājums Iepirkumā tika atzīts par uzvarētāju.

Iepirkuma rezultāti tika apstrīdēti Klaipēdas apgabaltiesā, vienam no iepirkuma pretendentiem iesniedzot sūdzību par AS Latvijas tilti piedāvājuma pārmērīgi zemo cenu. Klaipēdas apgabaltiesa uzsāka tiesvedības procesu, piemērojot arī pagaidu aizsardzības līdzekli - aizliegumu slēgt Iepirkuma līgumu ar uzvarējušo pretendentu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) pirmdien Ģenerālprokuratūrai nosūtījis krimināllietas materiālus kriminālvajāšanas sākšanai pret vienu Latvijā reģistrētu juridisku personu par iespējamu ārvalsts amatpersonas kukuļošanu, informēja birojā.

Lai arī KNAB neatklāj iesaistīto uzņēmumu, aģentūra LETA noskaidroja, ka tas ir AS "Latvijas tilti".

Biroja preses paziņojumā skaidrots, ka pērn 6.jūnijā KNAB ierosināja krimināllietu par iespējamu Krimināllikuma 323. panta noziedzīgu nodarījumu - kukuļošanu - pret juridisku personu, kuras interesēs tās pārstāvis īstenoja noziedzīgus nodarījumus. Krimināllietas materiāli satur informāciju, ka juridiskās personas pārstāvis 2016.gadā Lietuvas amatpersonai deva kukuļus vairāk nekā 10 000 eiro apmērā, lai amatpersona pieņem konkrētajam uzņēmumam labvēlīgus lēmumus.

KNAB preses paziņojumā arī citēta biroja priekšnieka vietniece izmeklēšanas darbību jautājumos Ineta Cīrule, kas uzsvērusi, ka Krimināllikums ar visu savu bardzību ļauj vērsties ne tikai pret fiziskām personām, kas iesaistās kukuļošanā, bet arī pret uzņēmumiem, kuru interesēs kukuļošana īstenota.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Papildināta - Latvijas tilti valdes priekšsēdētāju tur aizdomās par kukuļa došanu Klaipēdas ostas vadības pārstāvim

LETA,17.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākās Latvijas ceļu un tiltu būvniecības kompānijas Latvijas tilti valdes priekšsēdētājs Genādijs Kamkalovs tiek turēts aizdomās par kukuļa došanu Klaipēdas valsts jūras ostas direkcijas infrastruktūras direktoram Ģediminam Zumaram par firmai finansiāli izdevīgu lēmumu pieņemšanu.

Abas amatpersonas ceturtdien aizturētas. Latvijā aizturēti vēl seši Latvijas tilti darbinieki.

Kā teikts Lietuvas Īpašās izmeklēšanas dienesta paziņojumā, «G.K., pārstāvot Latvijas kompāniju, kas uzvarējusi vairākos Klaipēdas valsts jūras ostas direkcijas būvdarbu konkursos vairāk nekā desmit miljonu eiro vērtībā, par direkcijā pieņemtiem Latvijas kompānijai finansiāli izdevīgiem lēmumiem vairākās reizēs devis G.Z. kukuli, kas vairāk nekā 250 reizes pārsniedz iztikas minimumu, proti 9500 eiro robežu.»

STT ziņo, ka veic pirmstiesas izmeklēšanu sadarbībā ar Latvijas Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju (KNAB). Ceturtdien veiktas kratīšanas Klaipēdas valsts jūras ostas direkcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Papildināta Latvijas tilti uzvar teju astoņu miljonu latu vērtā konkursā Lietuvā

Gunta Kursiša,07.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tiltu būvniecības uzņēmuma a/s Latvijas tilti un Lietuvas ceļu būves kompānijas Kauno keliai konsorcijs uzvarējis konkursā par Panemunes apvedceļa būvniecību Lietuvā, informē a/s Latvijas tilti pārstāvji.

Paredzētā līguma summa ir 84,78 miljoni litu jeb 17,3 milj. Ls, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN). A/s Latvijas tilti paredzamā darbu daļa veido 45% no kopējā projekta apjoma jeb 37,9 milj. litu (7,7 milj. Ls), ieskaitot PVN. Pašlaik tiek gaidīts piedāvājums noslēgt līgumu.

Projekta ietvaros a/s Latvijas tilti veiks vairāk nekā 460 metrus gara tilta būvniecību, kā arī tilta estakādes un stiprinošās sienas būvniecību.

«Tā kā mēs saskatām lielu uzņēmuma izaugsmes potenciālu tiltu un ceļa pārvadu būvniecībā Lietuvā, tad arvien aktīvāk iesaistāmies konkursos kaimiņvalstī,» norāda a/s Latvijas tilti prokūrists Artjoms Milovs, piebilstot, ka uzņēmumam nozīmīga loma ir stratēģiskai sadarbībai ar lietuviešu ceļu būves uzņēmumu Kauno keliai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Video

VIDEO: Latvijā līmētās lielizmēra koka konstrukcijas iekaro pasauli

Māris Ķirsons,30.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekšējos gados veiktās miljonu eiro vērtās investīcijas lielizmēra līmēto koka konstrukciju ražotnē, kā arī šīs rūpnīcas sasaiste ar šādu konstrukciju projektēšanu un būvniecību ir ļāvusi īstenot strauju SIA Zaza Timber Production izaugsmi.

Lai arī Eiropā pēdējā gada laikā būvniecība ir piedzīvojusi stagnāciju, tomēr, neraugoties uz to, pēc SIA Zaza Timber Production valdes priekšsēdētāja Māra Peilāna sacītā, pieprasījums pēc lielizmēra līmētajām koka konstrukcijām nav sarucis, kaut arī konkurence par attiecīgās produkcijas piegādi ir saasinājusies. “Nozīmīgākais uzņēmuma konkurētspējas faktors ir 2021. gadā īstenotā uzņēmumu grupas izveide, kad zem viena zīmola tika apvienota šādu konstrukciju projektēšana, ražošana un montāža (būvniecība), kā arī iepriekšējos gados veiktās investīcijas ražotnes paplašināšanai un moderna tehnoloģiskā aprīkojuma iegādei,” skaidro M. Peilāns. Viņš norāda, ka potenciālajiem klientiem ir iespēja vienuviet risināt visus jautājumus saistībā ar iecerētās koka ēkas projektēšanu, ražošanu un būvniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvniecības uzņēmuma a/s Latvijas tilti valdē iecelti trīs jauni locekļi – Igors Goļcovs, Andrejs Bočkarjovs un Romāns Maizenbergs, savukārt uzņēmuma valdi pametis līdzšinējais valdes loceklis Sergejs Brovkins.

Uzņēmuma valde papildināta ar attiecīgu būvniecības nozaru speciālistiem, ņemot vērā Latvijas tilti darbības paplašināšanu, informē kompānijas pārstāvji.

Savukārt līdzšinējo valdes locekli S. Brovkinu uzņēmuma padome atsauksi no amata, jo «viņš atrodas ilgstošā prombūtnē».

Jaunievēlētais valdes loceklis I. Goļcovs uzņēmumā strādā kopš 2007. gada, ieņemot tāmju – līgumu daļas vadītāja amatu un vēlāk tehniski – ekonomiskā departamenta vadītāja amatu. I. Goļcovs nav a/s Latvijas tilti daļu turētājs.

A. Bočkarjovs no 2008. līdz 2011. gadam bija a/s Latvijas tilti galvenais inženieris, savukārt sākot no 2012. gada līdz šim brīdim viņš pildīja galvenā inženiera departamenta vadītāja amatu. A. Bočkarjovam pieder 421 a/s Latvijas tilti uzrādītāja akcija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas teritorijā atrodas deviņi nevienai pašvaldības un valsts institūcijai nepiederoši gājēju tilti. Viens no šiem tiltiem drīzumā uz laiku tikšot slēgts.

Jau vēstīts, ka saņemto iedzīvotāju sūdzību dēļ Rīgas domē šodien bija sasaukta atbildīgo institūciju pārstāvju sanāksme, lai diskutētu par gājējiem paredzēto Rīgas gaisa pārvadu turpmāko apsaimniekošanu. Latvijas Televīzija aizvadītajā nedēļā ziņoja, ka lai gan cilvēki šādus gājēju pārvadus izmanto ikdienas gaidās, juridiski tie nevienam nepieder, kā rezultātā neviens arī nerūpējas par šo objektu tehnisko stāvokli.

Sanāksmē piedalījās Rīgas pilsētas būvvaldes, AS «Latvijas dzelzceļš» (LDz), AS «Rīgas siltums», pašvaldības uzņēmuma SIA «Rīgas ūdens», AS «Latvijas gāze», kā arī vairāku domes struktūrvienību pārstāvji.

Kopumā secināts, ka nevienam nepiederoši patlaban ir deviņi šādi gājēju tilti. Balstoties uz Rīgas būvvaldes atzinumu, vissliktākajā stāvoklī patlaban ir pārvads pār Zunda kanālu, kā rezultātā pašvaldība nolēmusi gājēju kustību uz tā slēgt. «Pārvads būs slēgts līdz brīdim, kad veiksim padziļinātu tā apsekošanu. Tad arī būs skaidrs - vai un cik lielas investīcijas tā atjaunošanai nepieciešamas. Varbūt tiltu atzīs par drošu,» žurnālistiem sacīja Rīgas domes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Oļegs Burovs (GKR), norādot, ka vienlaikus nav skaidrs - kura institūcija uzņemsies šo pienākumu, jo komunikācijas tur ir gan «Rīgas siltumam», gan būs arī «Latvijas Gāzei».

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Lielākie tiltu būvniecības objekti šogad Latvijā

Laura Mazbērziņa,06.09.2018

Tilts pār Daugavu uz Daugavpils apvedceļa (Kalkūnos). Izmaksas 1,38 miljoni eiro. Paredzams, ka būvdarbi notiks visu šī gada būvsezonu.

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad valsts ceļu tīklā tiek pārbūvēti 8, bet atjaunoti 17 tilti, kā arī pārbūvētas trīs caurtekas, bet uz trim tiltiem tiek atjaunots brauktuves segums. Divi tilti, uz kuriem patlaban notiek aktīvi būvdarbi – pār Daugavu Daugavpils apvedceļā un pār Raunu uz vietējā ceļa Lodes stacija – Jaunrauna- Veselava (V296) tiks pabeigti nākamgad, informē Anna Kononova, VAS Latvijas valsts ceļi, Komunikācijas daļas vadītāja.

Lielākie tiltu būvniecības objekti vasts autoceļu tīklā šogad:

Tilts pār Daugavu uz Daugavpils apvedceļa (Kalkūnos). Izmaksas 1,38 miljoni eiro

Daugavpils apvedceļa (Kalkūni–Tilti) (A14) 12,97. kilometrā ir sākta tilta pār Daugavu atjaunošana. Tiltam tiks pilnībā nomainīta brauktuve un attīrītas no rūsas un nokrāsotas četras metāla kopņu konstrukcijas, kā arī ieklāta jauna hidroizolācija. Tilta garums ir 312,8 metri un krāsojamā platība vien ir 12 275 kvadrātmetri. Kopš uzbūvēšanas 1967. gadā tiltam ir atjaunots vien asfalta segums. Pašreiz notiek segas demontāža tilta labajai brauktuvei, satiksme pār tiltu ir reversīva, tā tiek regulēta ar luksoforu un ir noteikts ātruma ierobežojums 70, 50 un 30 km/h. Vienlaikus tiek būvēts pagaidu apbraucamais tilts. Būvdarbus veic SIA «Rīgas tilti», to līgumcena ir 1,38 miljoni eiro (ar PVN). Paredzams, ka būvdarbi notiks visu šī gada būvsezonu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Latvijas Tilti saņem jaunu Klaipēdas ostas pasūtījumu 10,2 miljonu eiro vērtībā

LETA--BNS,13.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ceļu un tiltu būvniecības kompānija Latvijas Tilti, pret kuru Lietuvā nodota tiesai krimināllieta saistībā ar korupciju Klaipēdas ostā, saņēmusi jaunu šīs ostas pasūtījumu un par 10,2 miljoniem eiro rekonstruēs ostas piestātnes, trešdien preses konferencē paziņojis Klaipēdas ostas infrastruktūras direktors Vidmants Paukšte.

«Noticis konkurss par 105. un 106.piestātnes rekonstrukciju un pielāgošanu 14 un 16,5 metru dziļumam. Uzvarējusi kompānija Latvijas tilti. Iespējamie apstrīdēšanas termiņi jau beigušies, saņemta valdes piekrišana, tuvākajā laikā parakstīsim [dokumentus] un sāksim darbus,» viņš norādījis.

Kā ziņu aģentūru BNS informējusi ostas direkcijas pārstāve Nijole Dvarjonaite-Milkintiene, Latvijas Tilti šos darbus veiks kopā ar kompāniju Borta. Pēc viņas teiktā, otro vietu konkursā ieņēmis kompānijas Hidrostatyba un Latvijas uzņēmuma BMGS konsorcijs, taču šā piedāvājuma summa pagaidām netiek izpausta.

Klaipēdas ostas 105. un 106.piestātni izmanto kompānija Biriu kroviniu terminalas (BKT), kas pārkrauj Baltkrievijas mākslīgā mēslojuma kompānijas Belaruskalij kravas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Latvijas tilti šogad prognozē apgrozījuma kāpumu

Gunta Kursiša,10.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Latvijas tilti 2012. gadā apgrozīja 17,6 miljonus latu, kas ir par 2,31% mazāk nekā aizpērn. Šogad uzņēmums prognozē apgrozījuma kāpumu, liecina Lursoft dati.

A/s Latvijas tilti peļņa pērn samazinājās līdz 65,1 tūkst. Ls, un 2011. gadā tā veidoja 173,2 tūkst. Ls.

Vidēji pērn a/s Latvijas tilti nodarbināja 243 darbiniekus.

Tā kā pagājušajā gadā a/s Latvijas tilti pievērsuši uzmanību cenu analīzei, iepērkot materiālus un īrējot celtniecības tehniku un mehānismus, veikuši pasākumus darba optimizācijai, paredzams, ka 2013. gadā uzņēmuma finanšu rādītāji uzlabosies, paredz a/s Latvijas tilti vadība.

Vērtējot pēc 2011. gada apgrozījuma, kas veido 18 milj. Ls, a/s Latvijas tilti Latvijas lielāko uzņēmumu sarakstā TOP 500 ierindojas 239. vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Dome pieņem Latvijas tiltu dāvinājumu 40 tūkstošu vērtībā

Gunta Kursiša,06.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome pieņēmusi uzņēmuma Latvijas Tilti dāvinājumu - turpmāk diennakts tumšajās stundās Rīgā tiks izgaismoti Vanšu tilta piloni un vantis. Apgaismojumu nodrošinās 28 jauni prožektori, kuru kopējās izmaksas pārsniedz 41 tūkstoti Ls.

Paredzēts, ka projekts būs tehniskā kārtībā šā gada 17. novembrī.

Projektu «Vanšu tilta gaismas stīgas» Rīgas pilsētai holdinga LNK Group uzņēmums a/s Latvijas Tilti pasniegs kā dāvanu savā 70 gadu jubilejā.

Par tilta apgaismošanas ierīkošanu maksās uzņēmums, bet turpmāk Rīgas pašvaldības ziņā būs elektrības rēķinu (ap 1200 Ls mēnesī) un prožektoru maiņas izmaksas, norādīja Rīgas mērs Nils Ušakovs. Latvijas Tilti dāvinājumu pieņems Rīgas pašvaldības aģentūra Rīgas gaisma, kas piedalīsies iekārtu montāžas darbos un pieslēgs prožektorus ielu apgaismojuma elektriskajam tīklam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Rīgas tilti apgrozījumu cer kāpināt līdz astoņiem miljoniem latu

Žanete Hāka,20.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā SIA Rīgas tilti apgrozījums palielinājies par 10,49% līdz 7,57 miljoniem latu, liecina Lursoft dati.

Pārskata gadu uzņēmums noslēdzis ar 39,26 tūkstošu latu peļņu.

Pērn SIA Rīgas tilti pabeidzis darbu pie vairākiem nozīmīgiem objektiem, tostarp Kr.Valdemāra ielas un Kronvalda bulvāra krustojuma tramvaja sliežu rekonstrukcijas, autoceļa A5 Rīgas apvedceļa (Salaspils-Babīte) būvju rekonstrukcijas u.c., kā arī uzsācis darbu pie septiņiem jauniem objektiem – jaunas tramvaju līnijas izbūves Liepājā ar pasūtītāju SIA ražošanas firma Transceltnieks, Daugavpils pilsētas tramvaju līniju renovācijas, autoceļa E22 posma P32-Viskaļi-Koknese rekonstrukcijas u.c.

Šajā gadā kā galveno darbības mērķi SIA Rīgas tilti izvirzījis aktīvu piedalīšanos konkursos par pasūtījumu saņemšanu, lai apgrozījums sasniegtu vismaz astoņus miljonus latu, kā arī darbu pie rūpīgas ražošanas izmaksu analīzes, lai uzņēmumam nerastos zaudējumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

SIA Rīgas tilti peļņa pērn samazinājusies par 43%

Gunta Kursiša,21.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiltu, tuneļu un krastmalu uzturētāja, būvnieka un projektētāja uzņēmuma Rīgas tilti peļņa pēc nodokļu nomaksas 2011. gadā sarukusi par 43%, liecina informācija Lursoft.

Pērn uzņēmums nopelnīja 147 tūkst. Ls, savukārt neto apgrozījums veidoja 6,8 milj. Ls, kas ir tikpat, cik 2010. gadā.

Šā gada 20. decembrī notikušas izmaiņas uzņēmuma valdē, tai pievienojoties SIA Rīgas tilti līdzīpašniekam Pāvelam Sidorovam, kuram pieder 0,65% uzņēmuma kapitāldaļu.

Pārējais uzņēmuma valdes sastāvs ir palicis nemainīgs – valdes priekšsēdētāja amatā turpina darboties Albins Jasaitis, tāpat amatus saglabājuši valdes locekļi Mārtinš Sproģis, Tatjana Romanova, Guntis Briedis un Sanita Andersone.

SIA Rīgas tilti kapitāldaļas pieder 38 uzņēmējiem. Lielāko daļu īpašneiki ir A. Jasaitis (20,4%), M. Sproģis (17,34%), T. Uliczka (14,5%) un E. M. Uliczka (14,5%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

KNAB sācis kriminālprocesu par Rīgas domes Satiksmes departamenta iepirkumu; veiktas vairāk nekā 20 kratīšanas

LETA,17.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) vakar sācis kriminālprocesu par Rīgas domes Satiksmes departamenta iepirkumu būvniecības jomā, šodien preses konferencē pavēstīja KNAB vadītājs Jaroslavs Streļčenoks.

Viņš informēja, ka kriminālprocess ir saistīts ar iepriekš Lietuvā sākto kriminālprocesu, kurā kukuli devis kāds Latvijas uzņēmējs.

LETA jau ziņoja, ka kompānijas Latvijas tilti valdes priekšsēdētājs Genādijs Kamkalovs tiek turēts aizdomās par kukuļa došanu Klaipēdas valsts jūras ostas direkcijas infrastruktūras direktoram Ģediminam Zumaram par firmai finansiāli izdevīgu lēmumu pieņemšanu. Abas amatpersonas ceturtdien aizturētas. Latvijā aizturēti vēl seši Latvijas tiltu darbinieki.

Kā šodien preses konferencē sacīja Streļčenoks, sadarbībā ar Lietuvas īpašas izmeklēšanas dienestu ilgstošā laika periodā, operatīvās darbības iegūstot informāciju, tika sākti divi kriminālprocesi. Viens kriminālprocess sākts Lietuvā, tajā iesaistīta Lietuvas amatpersona un Latvijas uzņēmējs. Otrs kriminālprocess sākts Latvijā vakar, 16.jūnijā, veicot virkni procesuālo darbību, vairāk nekā 20 kratīšanu, izņemot datortehniku, telefonus un naudas līdzekļus vairāk nekā 300 000 eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā vietā, lai sagatavotu pamatotu programmu kritiskā stāvoklī esošu tiltu sakārtošanai, Satiksmes ministrija (SM) mēģina izlīdzēties ar kosmētiskiem uzlabojumiem, pieprasot naudu no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem, lai gan tas, ka tilti ir kritiskā stāvoklī un paši no sevis nesalabosies, bija zināms jau sen un nav neparedzēts gadījums, norāda biedrība Latvijas Ceļu būvētājs (LCB).

Patlaban valsts autoceļu tīklā ir 943 tilti, no kuriem 383 ir sliktā, bet 148 – ļoti sliktā stāvoklī. Tiem vajadzīgs kapitālais remonts, un nepieciešamā summa, pēc Latvijas Valsts ceļu aprēķiniem, ir aptuveni 152 miljoni eiro, taču pēdējos gados vidēji tiek atjaunoti tikai 9 tilti. Katrs pats var izrēķināt, cik ilgs laiks nepieciešams, lai ar pašreizējo finansējumu tiktu atjaunoti visi tilti, turklāt valstī vēl ir 1014 pašvaldību pārziņā esoši tilti, un par to, kādā stāvoklī tie ir un kas tiem vajadzīgs, nav informācijas. Apstāklis, ka neviens tilts vēl nav sabrucis, nenozīmē, ka jau pēc dažiem gadiem satiksmei nenāksies slēgt desmitiem tiltu, jo gada laikā tos salabot neizdosies, norāda biedrības pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Latvijas tilti gatavi sadarboties ar tiesībaizsargājošajām iestādēm

Žanete Hāka,17.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas tilti juridiskā departamenta vadītājs Vadims Kolosovs apstiprina, ka uzņēmums saņēmis informāciju par kompānijas atbildīgā darbinieka Genādija Kamkalova aizturēšanu Lietuvā, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Pašlaik pieejamā informācija ir nepilnīga un nevar kalpot par pamatu kādiem noteiktiem secinājumiem. Jebkurā gadījumā, AS Latvijas tilti uzskata, ka šis notikums ir rūpīgi jāizmeklē, un kompānija ir gatava sniegt nepieciešamo palīdzību šajā jautājumā tiesībaizsardzības iestādēm. AS Latvijas tilti padome pieņēmusi lēmumu par G. Kamkalova atstādināšanu no darba pienākumu izpildes un dienesta pārbaudes veikšanu.

V. Kolosovs uzsver, ka kompānijas darbība vienmēr ir bijusi balstīta uz likumpaklausības un pārredzamības principiem, un kompānija plāno arī turpmāk ievērot šos principus.

LETA raksta, ka lielākās Latvijas ceļu un tiltu būvniecības kompānijas Latvijas tilti valdes priekšsēdētājs Genādijs Kamkalovs tiek turēts aizdomās par kukuļa došanu Klaipēdas valsts jūras ostas direkcijas infrastruktūras direktoram Ģediminam Zumaram par firmai finansiāli izdevīgu lēmumu pieņemšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Būvfirma Ceļi un tilti pērn cietusi zaudējumus

Gunta Kursiša,24.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu būves uzņēmums Ceļi un tilti pagājušajā gadā, salīdzinot ar 2010. gadu, palielinājis apgrozījumu, tomēr tas nav ļāvis uzņēmumam izvairīties no zaudējumiem, liecina informācija Lursoft.

2011. gadā SIA Ceļi un tilti zaudējumi veidoja 364,1 tūkst. Ls, kas tiks segti no iepriekšējo gadu nesadalītās peļņas.

Pērn uzņēmuma apgrozījums bija 7,6 milj. Ls, kas ir par 2,28 milj. Ls vairāk nekā 2010. gadā. Kopējo apgrozījumu veido ceļu būvniecība un remonts (6,31 milj. Ls), apgrozāmo līdzekļu realizācija (1,14 milj. Ls) un autotransporta un tehnikas jomas pakalpojuma sniegšana (160 tūkst. Ls).

Uzņēmuma ceļu būvniecības, remontu un apgrozāmo līdzekļu realizācijas apjomi, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir palielinājušies vairāk nekā par 44%.

Uzņēmuma kapitāldaļu vairākums (74,61%) pieder kompānijai a/s A.C.B, kas savukārt pieder uzņēmējam Valdim Lejniekam. Viņš atrodas uzņēmuma Ceļi un tilti valdes locekļa amatā un ieņem vadošus amatus arī citās sev piederošās kompānijās – SIA ABC Holdings, kur viņam pieder 63,17% kapitāldaļu, SIA Salenieku Bloks, kurā viņš ir 0,06% kapitāldaļu turētājs un a/s A.C.B., kas V. Lejniekam pieder pilnībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Dienas tēma: Cīnās pret izstumšanu no Lietuvas tirgus

Lāsma Vaivare,05.06.2015

Trase Panemune – Sovetska: Automaģistrāles Panemune (Lietuva) – Sovetska (Krievija) celtniecības darbi, kuru ietvaros tiek izbūvēta automaģistrāle, viadukts un tilts pār upi Nemuna.

Foto: A/s Latvijas tilti

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iesaistot tiesu un Latvijas amatpersonas, a/s Latvijas tilti cenšas panākt vienlīdzīgas tiesības strādāt Lietuvā, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

«Mēs gribam Lietuvā būvēt, nevis tiesāties un jaukt ierasto lietu kārtību,» saka a/s Latvijas tilti (ietilpst LNK grupā) valdes priekšsēdētājs Genadijs Kamkalovs. Kopš 2010. gada kaimiņvalstī īstenojis nopietnus ceļu un ostas infrastruktūras projektus, piemēram, uzbūvējis kravas un pasažieru termināli Klaipēdas ostā, uz Lietuvas un Kaļiņingradas robežas esošo apvedceļu no Panemunes uz Sovjetsku ar tiltu pār Nemunas upi, kuru šomēnes plānots nodot ekspluatācijā, uzņēmums nu kļuvis tur nevēlams. «Konkursos saskaramies ar nopietnu pretestību un diskrimināciju,» viņš norāda, piebilstot, ka situācija ir pretrunā ES brīvā tirgus principiem un godīgai konkurencei, tā met tumšu ēnu pār Latvijas un Lietuvas ekonomisko sadarbību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.augusta uz Kārļa Ulmaņa gatves satiksmes pārvada pār dzelzceļu stāsies spēkā ātruma ierobežojums 40 kilometri stundā, kā arī labajā joslā abos braukšanas virzienos kustība ir atļauta tikai tiem transportlīdzekļiem, kuru faktiskā masa nepārsniedz 3,5 tonnas, informē Rīgas domes Satiksmes departaments.

Rīgas domes Satiksmes departaments lēma noteikt satiksmes ierobežojumus uz Kārļa Ulmaņa gatves pārvada pār dzelzceļu, ņemot vērā ārkārtas speciālās inspekcijas slēdzienu, kurā tika konstatēts, ka pārvada pārseguma plātnēm labā malējā joslā ir samazinājusies nestspēja un var radīt draudus satiksmes drošībai.

Remontdarbi uz pārvada tiks uzsākti nākamā gada pavasarī.

Transporta līdzekļu vadītāji aicināti sekot līdzi ceļa zīmēm, ievērot noteiktos braukšanas ātruma ierobežojumus, kā arī būt saprotošiem attiecībā pret tiem transportlīdzekļu vadītājiem, kuri pārkārtosies no labās malējās joslas uz kreiso braukšanas joslu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Grifs AG lūdz Rīgas domei godīgus konkursus, lai nerastos aizdomas par korupciju

Gunta Kursiša,25.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrs lielākais apsardzes uzņēmums Latvijā Grifs AG aicinājis Rīgas domi turpmāk iepirkumos ievērot godīgas konkurences principus, kas nerada aizdomas par korupcijas riskiem pašvaldībā.

Tāpat Grifs AG pieprasījis atsaukt Rīgas tiltu paziņojumus, kuros norādīts, ka SIA Rīgas tilti aicinājusi četrus lielākos drošības nozares uzņēmums iesniegt savu piedāvājumu Vanšu tilta apsargāšanā.

Šis drošības biznesa uzņēmuma Grifs AG paziņojums saistīts ar radušos neizpratni par pašvaldības kompānijas Rīgas tilti publiskajiem paziņojumiem, ka ceļu būves kompānija meklē Vanšu tilta apsardzes nodrošinājumu, jo uzņēmums solīto uzaicinājumu iesniegt savu cenu piedāvājumu nav saņēmis.

Uzņēmums Rīgas tilti paziņojis, ka ir nosūtījis četrām lielākajām apsardzes firmām lūgumu sniegt savus piedāvājumus par Vanšu tilta apsardzes nodrošinājumu. Uzņēmuma Grifs AG vadība apstiprina, ka uzņēmums nav saņēmis uzaicinājumu sniegt cenu piedāvājumu par tilta apsardzes nodrošināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ap 60 tiltus Latvijā vajadzētu nekavējoties slēgt vai jāuzliek vēl stingrāki satiksmes ierobežojumi, jo ir bīstami tālāk tos ekspluatēt, šodien, tiekoties ar žurnālistiem, sacīja biedrības Latvijas ceļu būvētājs (LCB) valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

Viņš pauda sašutumu, ka nākamgad budžets vietējiem un reģionāliem ceļiem un tiltiem neko nesola. Piemēram, vietējiem ceļiem piecu gadu laikā vajadzēja ieguldīt 690 miljonus eiro. Tāpēc būvnieki plānojuši vērsties Satiksmes ministrijā (SM) un pie premjerministres Laimdotas Straujumas (V), lai skaidrotu pašreizējo lauku ceļu bīstamību.

SM atzinusi, ka 145 tilti ir sliktā stāvoklī, bet līdzekļi šim mērķim nav piešķirti.

Būtiska esot arī pārkrauto automašīnu ietekmes uz ceļu stāvokli problēma - tās par vienu piektdaļu laika samazina ceļu ilgmūžību. Līdz ar to 20% naudas, nekontrolējot automašīnu svaru, tiekot «nomesta zemē». Kā norāda Bērziņš, tā ir strukturāla problēma. SM ar vienu roku uzstādot svaru ierobežojošas zīmes uz ceļiem, bet ar otru ik gadu palielina izsniegto kravas auto atļauju jeb licenču skaitu: 2012.gadā - 12000, bet 2014.gadā - 15000. Autotransporta direkcijas atļaujas dod tiesības pārvadātājam veikt kravas pārvadājumus. Tāpat ministrija izliekoties neredzam, ka mašīnu svaru kontroles funkcija, kas 2011.gadā tika atdota Iekšlietu ministrijai, netiek pienācīgi pildīta. «Kā citādi lai raksturo uz ceļa svērto mašīnu skaita samazinājumu no 930 reizēm 2010.gadā uz 156 reizēm 2014.gadā?» jautā Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas lidosta sākusi izmantot trīs jaunos pasažieru gaisa tiltus no iepirkumā paredzētajiem pieciem pasažieru gaisa tiltiem.

Lidostas pārstāvji norāda, ka trīs jaunie divu posmu pasažieru gaisa tilti nodoti ekspluatācijā pērnā gada decembra beigās, janvārī tika sertificēti, un kopš janvāra beigām tiek izmantoti ikdienas gaisa kuģu apkalpošanā.

Savukārt otrajai līguma kārtai, kas ietver vienu trīs posmu un vienu divu posmu tiltu, izpildes termiņš ir jūnija beigas, tomēr patlaban lidosta ar piegādātāju aktīvi gatavo tos nodošanai ekspluatācijā līdz šā gada martam.

Tādējādi vēl divus jaunos pasažieru gaisa tiltus ikdienas gaisa kuģu apkalpošanā sāks izmantot šā gada pavasarī.

Jau ziņots, ka Rīgas lidostas iepirkumā par piecu gaisa kuģu tiltu iegādi par uzvarētāju atzīta Ķīnas kompānija "Shenzhen CIMC-TianDa Airport Supprt Ltd.", kas izvēlēta iepirkuma procesā par kopējo līguma summu 2,78 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Uz Augusta Deglava tilta un Vanšu tilta sola ierīkot velojoslas

LETA,04.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Augusta Deglava tilta un Vanšu tilta tiks ierīkotas velojoslas, otrdien žurnālistiem norādīja Rīgas mērs Nils Ušakovs (S).

Ušakovs un Rīgas domes Satiksmes departamenta vadība šodien apsekoja Augusta Deglava tilta pārbūves darbus. Pārbūvi par 4,27 miljoniem eiro veic AS «Kauno tiltai». Šoruden uzņēmums apņēmies sakārtot to tilta daļu, kas saistīta ar ietvju un velojoslu izbūvi, bet pavasarī - turpināt braucamās daļas pārbūvi. Ja laikapstākļi būs labvēlīgi, transporta joslas sāks pārbūvēt jau šogad.

Patlaban no veicamo darbu apjoma ir izpildīti aptuveni 25%. Kopumā objektam paredzēts veikt pārvada laidumu un balstu konstrukciju remontu, jaunu deformācijas šuvju izbūvi, jaunu drošības barjeru un ietvju margu konstrukciju izbūvi uz pārvada, vājstrāvas tīklu un apgaismojuma pārbūvi, kā arī braucamās daļas atjaunošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Baltijas birža

Latvijas tilti peļņa sarukusi par 63%

Jānis Šķupelis,31.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Latvijas tilti šā gada pirmā ceturkšņa peļņa bijusi 58,9 tūkst. latu apmērā, kas ir par 63% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn, liecina uzņēmuma nerevidētais pārskats NASDAQ OMX Riga biržā.

Savukārt uzņēmuma apgrozījums pirmajā ceturksnī sarucis par 2% līdz 2,973 milj. Ls.

Uzņēmuma valde informē, ka šā gada pirmajā ceturksnī liela uzmanība tikusi pievērsta iepirkto materiālu cenu analīzei un būvniecības tehnikas un mehānismu nomai. Veikti arī darbu optimizācijas un ražīguma palielināšanas pasākumi. «Turpinās darbi Klaipēdas jūras ostā , Kravu-pasažieru termināla Nr.80, 81 būvniecība un darbi objektā «Minerālmēslu īslaicīgas glabāšanas un pārkraušanas komplekss Rīgas brīvostā, Kundziņsalā» un «Beramkravu pārkraušanas termināls Rīgas brīvostas teritorijā, Kundziņsalā». Latvijas tilti kā galvenais partneris kopā ar Lietuvas kompāniju Kauno keliai, turpina būvniecības darbus Geležinio Vilko ielas rekonstrukcijā no A.Goštauto ielas līdz M.K.Čiurlionio ielai Viļņā, Lietuvā. Ir uzsākti būvdarbi objektā «Ventspils brīvostas 1.muliņa demontāža, Ventspilī»,» paziņojumā Rīgas biržai klāsta Latvijas tilti valde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Turlais: tilta vanšu sargāšana jāuztic profesionāļiem

Gunta Kursiša,25.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svarīgāko pilsētas infrastruktūras objektu sargāšana jāuztic profesionālām apsardzes firmām – par apsardzes nodrošināšanu būtu arī jāizsludina konkurss, tiekoties ar SIA Rīgas tilti un Pašvaldības policijas vadītājiem, norādīja Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komitejas priekšsēdētājs Dainis Turlais.

«Nopietnajām firmām ir viss nepieciešamais, lai šo kontroli nodrošinātu, un, manuprāt, ir jāizsludina konkurss, kura uzvarētājam būs jāuzņemas atbildība pār tilta un tā konstrukciju apsardzi», sacīja D.Turlais, norādot, ka «atgadījumi uz Vanšu tilta lika pievērsties kontroles problēmai pār tur notiekošo». Satiksmes departaments, kura valdījumā atrodas transporta infrastruktūra, noslēdzis līgumu ar SIA Rīgas tilti par tiltu, krastmalu, ceļa pārvadu un tuneļu uzturēšanu, taču ne par to apsardzi, viņš norādīja.

Jāatgādina, ka patlaban Vanšu tilta vantis apsargā SIA Rīgas tilti. Kā iepriekš sarunā ar Db.lv norādīja RD pārstāve Una Ahuna-Ozola, Rīgas tilti apsver iespēju tilta apsargāšanā piesaistīt kādu apsardzes firmu.

Komentāri

Pievienot komentāru