Līdz 2030.gadam Rīgā tiltu remontos un būvniecībā plānots ieguldīt vairāk nekā 300 miljonus eiro, šodien preses konferencē teica Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV).
Viņš uzsvēra, ka tiltu un pārvadu remontos un būvniecībā plānots ieguldīt gan Eiropas Savienības finansējumu, gan pašvaldības līdzekļus, gan arī finansējumu aizņemties no valsts.
Rīgas mērs norādīja, ka satiksmes infrastruktūras sakārtošana iepriekšējo sasaukumu domju laikā bijusi pamesta novārtā un tagad nepieciešams ieguldīt prāvus līdzekļus.
Tas jau tiekot darīts, tādēļ rīdzinieki un pilsētas viesi varot novērtēt gan Daudersalas pārvadu, gan Austrumu maģistrāli, gan Brasas tiltu, gan gājēju un velosipēdistu tiltu pār Kīleveina grāvi.
Ķirsis norādīja, ka bez šiem redzamajiem darbiem notiek darbu neredzamā daļa, jo tiek strādāts pie nākamajiem projektiem, kas tiek sagatavoti un sludināti jauni konkursi par projektēšanu un būvniecību.
Drīzumā plānots sākt pārvada no Tvaika ielas uz Kundziņsalu un Dienvidu tilta ceturtās kārtas būvdarbus, solīja V. Ķirsis. Par satiksmes pārvadu no Tvaika ielas uz Kundziņsalu departaments jau esot noslēdzis būvniecības līgumu ar pilnsabiedrību "RK link". Tāpat objektam ir izraudzīts iespējamais būvuzraugs un turpinās autoruzraudzības procedūras izvērtēšana.
Savukārt par Dienvidu tilta ceturto kārtu, kas ietver Jāņa Čakstes gatves izbūvi posmā no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai un Jāņa Čakstes gatves izbūvi posmā no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai, norit būvniecības līguma un autoruzraudzības līguma slēgšanas process, kā arī turpinās būvuzraudzības pretendentu izvērtēšana.
Šiem projektiem drīzumā sekošot nākamie. 10.jūlijā noslēgšoties piedāvājumu iesniegšana par Zemitāna tilta remontu, bet 11.jūlijā - par Vanšu tilta rekonstrukcijas projektu un būvniecību.
Politiķis pauda cerību, ka šogad izdosies noslēgt līgumus un sākt strādāt pie minēto projektu īstenošanas.
Šo tiltu remontus plānots veikt divu gadu laikā. Pēc tam pašvaldība ķeršoties pie nākamajiem projektiem, piemēram, Gaisa tilta remonta.
Kā preses konferencē norādīja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Olafs Pulks (JV), tiltu un pārvadu rekonstrukcijas projektu izstrāde notikusi, iesaistot sabiedrību, rīkojot sabiedriskās apspriešanas.
Viņš uzsvēra jauno projektu nozīmi pilsētas centra atslogošanā no kravas transporta. Pabeidzot Dienvidu tilta ceturto kārtu Daugavas labajā krastā un uzbūvējot Kundziņsalas pārvadu, pilsētas centrs faktiski tiks atslogots no kravas transporta tranzīta.
Rīgā kopumā ir 145 tilti, pārvadi un gājēju tuneļi. Daļa no tiem savu laiku ir nokalpojuši, tomēr eksperti, pēc tiltu pārbaudēm, apstiprina, ka ikdienas slodzēm tie ir droši. Šobrīd pašvaldība strādā pie tā, lai jau savlaicīgi atjaunotu un pārbūvētu tiltus un pārvadus, nepieļaujot kritisku situāciju atkārtošanos, aģentūru LETA informēja pašvaldībā.