Šā gada novembrī AS Rīgas Siltums nodota ekspluatācijā siltumskaitītāju automātiskās nolasīšanas sistēma.
Vairāk nekā 7000 siltumenerģijas skaitītāju ir aprīkoti ar automātiskām siltumskaitītāju rādījumu nolasīšanas ierīcēm. Tas nozīmē, ka siltumenerģijas lietotājiem vairs nav nepieciešams katra mēneša pirmajā datumā iet uz siltummezglu, norakstīt siltumenerģijas skaitītāja rādījumus un tos paziņot pa faksu, e-pastu vai iesniegt Rīgas Siltums darbiniekam. Siltumenerģijas skaitītāja rādījumi par iepriekšējā mēnesī patērēto siltumenerģiju katra mēneša pirmajā datumā nolasīsies automātiski, tādējādi samazināsies iespēja neprecīzi norakstīt siltumenerģijas skaitītāja rādījumus. Pēc lietotāja pieprasījuma siltumskaitītāju rādījumi mēneša pirmajā datumā tiek pārsūtīti uz norādīto lietotāja e - pastu, skaidro uzņēmumā.
Siltumskaitītāju automātiskā nolasīšana ļaušot ātrāk noteikt ikmēneša patērētās siltumenerģijas daudzumu. Tas ir būtiski, jo siltumenerģijas cena var gan samazināties, gan palielināties, mainoties dabasgāzes tirdzniecības cenai.
Siltumenerģijas skaitītāju automātiskās nolasīšanas dati tiek automātiski integrēti Rīgas Siltums tehniskajā datu sistēmā un tos var izmantot uzņēmuma dienesti.
Siltumskaitītāju automātiskās nolasīšanas sistēmā ir iekļautas arī tās turpmākās modernizācijas iespējas. Izmantojot siltumskaitītāju automātiskās nolasīšanas sistēmu un papildinot to ar programmatūru, esot iespēja pieslēgt citas uzskaites nolasīšanas ierīces, kuras izmanto lietotājs, kā arī izstrādāt siltummezglu apmeklēšanas kontroles sistēmu un avārijas signāla saņemšanu siltummezgla telpas nesankcionētās piekļuves gadījumā.
Vēl viens nozīmīgs pozitīvs ieguvums, kas projekta laikā paveikts, esot siltumtīklu rūpnieciski izolēto cauruļvadu, kas izbūvēti bezkanāla tehnoloģijā, bojājumu nepārtraukta monitoringa sistēmas izveide. Uzstādītā sistēma ļaujot ātri un precīzi konstatēt bojājuma vietu, tādejādi palielinot siltumapgādes drošību un samazinot siltumenerģijas zudumus bojātos siltumtīklu posmos.
Projekts tika uzsākts 2010.gada aprīlī un ilga vairāk nekā divus gadus. Projektu izpildīja SIA Citrus Solutions un Miltel Comunications Ltd.