Latvijā pieaudzis to ģimeņu skaits, kurās ir vairāk nekā viens auto, liecina pētījums.
Vieglo transportlīdzekļu skaits Latvijā kopš 2007. gada janvāra pieaudzis par 8,3%. Statistikas dati rāda, ka šā gada 1.oktobrī Latvijā ir reģistrētas 890358 automašīnas.
Portāls www.eagents.lv ņemot vērā automašīnu skaita pieaugumu, sadarbībā ar socioloģisko pētījumu kompāniju Data Serviss un izstāžu rīkotājsabiedrību BT1, veicis pētījumu, lai noskaidrotu Latvijas autobraucēju rīcību un attieksmi pret savu auto.
Tendence: Uz vienu ģimeni viena automašīna
87% Latvijas ģimeņu izmanto vienu personīgo automašīnu, 2 personīgās automašīnas ir tikai 5% no aptaujāto ģimenēm. 13% no aptaujātajiem autovadītājiem pārvietojas ar darba auto.
www.eagents.lv biznesa attīstības vadītāja Vita Zeidenberga: „Analizējot pētījuma datus, var secināt, ka Latvijā pieaudzis to ģimeņu skaits, kurās ir vairāk nekā viens auto. Tāpat ir palielinājies to autovadītāju skaits, kuri pārvietojas ar darba auto. Pieaugot automašīnu skaitam, ir novērojams arī pieaugošais autovadītāju pieprasījums pēc OCTA polisēm.”
No visiem aptaujātajiem iedzīvotājiem auto pašrocīgi vada 66,7%, savukārt 41,5% to izmanto kā pasažieri. Šie rādītāji ir augstāki kā 2005. gadā, kad pie auto stūres brauca 61,5% autovadītāju.
Visvairāk auto vidzemniekiem
Salīdzinot pētījuma datus dažādos Latvijas novados, var secināt, ka visvairāk auto ir vidzemniekiem (79%), tad seko Kurzeme, kur auto pieder 74% no visiem dzīvojošajiem. Zemgales novadā auto pieder 72% aptaujāto, Rīgā un Rīgas rajonā -69% aptaujāto iedzīvotāju ir savi auto, taču Latgalē- 54%.
Rīdzinieki izvēlas luksus klasi, laukos dzīvojošie brauc ar busiem
Rīgā un Rīgas rajonā dzīvojošo, salīdzinot ar citiem Latvijas reģioniem, daudz biežāk izvēlas lielās klases vai sporta un luksus klases auto. Savukārt pārējos reģionos vairāk nekā Rīgā ir iecienīti veni vai tā saucamie busi.
Saskaņā ar veiktā pētījuma datiem, Latvijā pēc izlaišanas gada jaunākie izmantotie auto ir tieši mazās vai apvidus klases, bet vecāki auto biežāk ir sastopami starp lielās un vidējās klases auto.
Latvijā biežāk auto ir ciematos un laukos dzīvojošiem, nekā pilsētniekiem. Kaut gan tajā pašā laikā ārpus Rīgas un Rīgas rajona dzīvojošiem lielākoties ir vecāki auto. Tas ļauj secināt, ka ārpus Rīgas dzīvojošajiem auto ir vairāk nepieciešamība nekā aksesuārs vai stila lieta.