Jaunākais izdevums

Franču autoražotājs Renault uz Ženēvas autoizstādi ir sagatavojis jauno rodsteru Renault Wind, kurš ir būvēts uz mazauto Renault Twingo bāzes.

3.83 metrus garais divvietīgais auto būs mazākais Renault vaļēja tipa auto, kuram līdzi nāk elektriski nolokāms cietais jumts. Modernās konstrukcijas jumtam nolocīšanas laiks aizņems tikai 12 sekundes.

Pats galvenais, ka jumta konstrukcija ir izprojektēta tā, lai arī nolokot jumtu, tas nesamazinātu niecīgā 270 litru bagāžas nodalījuma telpu.

picturegallery.1d99c287-6140-46c3-8db7-fcc824e73f7e

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Renault Fuego šogad atzīmē 30 gadu pastāvēšanas jubileju. Fuego, kas ir Megane Coupe priekšgājējs, savu debiju piedzīvoja 1980.gada martā Ženēvas auto izstādes laikā.

Renault Fuego vēsture aizsākās 1976.gada sākumā, kad jaunais Renault direktors Bernards Vernjers – Paliezs (Bernard Vernier-Paliez) uzsāka darbu pie programmas, kas paredzēja atjaunot visu Renault modeļu līniju. Viena no prioritātēm bija turpināt darbu pie vidēja izmēra automašīnām, kas līdzinātos jau vecajam Renault 12 modelim. Ieviešot pārmaiņas, tika radīts kupejas modelis -Renault 15/17 pēctecis.

Modeļa virsbūve – futūriskais dizains ar apaļotiem galiem – tika prezentēta 1976.gada nogalē slēgtā Renault valdes sanāksmē. Bernards Vernjers-Paliezs (Bernard Vernier-Paliez) bija ļoti entuziastisks – jaunās dizaina līnijas bija kā 80-to gadu stila prognoze. Runājot par tehnoloģiju, jaunā modeļa virsbūve bija gandrīz identiska modelim Renault 18. Visnozīmīgākās atšķirības vērojamas tieši modeļa aizmugurējās daļas dizainā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault Clio: mazs, bet ar plašu dvēseli

Aldis Zelmenis, speciāli DB, 26.02.2020

"Renault Clio", ņemot vērā pārdošanas apjomus, Eiropā jūtami apsteidz "VW Polo", "Ford Fiesta", "Opel Corsa" u.c. šīs klases smagsvarus un ir pārdošanas līderis starp mazās klases modeļiem. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču "Renault" prot ražot mazus auto, kas ir pieprasīti visā Eiropā. "Renault Clio" ir viens no tiem. Feins auto, bet kāpēc mazi auto pie mums nav cieņā?

Jāsāk ar to, ka mazauto mūsdienās ir diezgan nosacīts apzīmējums, jo jaunākās paaudzes "Clio" ir gana liels, lai to izmantotu kā budžeta klases ģimenes auto.

Pēc būtības šodien jaunākā "Renault Clio" apkārtmēri atbilst vecāka gadagājuma "Renault Megane". Tas nekas, ka aizmugurē pieaugušiem pasažieriem vietas joprojām nav daudz, toties nodokļu apjoms, apdrošināšanas klase un vēl citi bonusi Rietumeiropietim palīdz ietaupīt, saglabājot spēju būt mobilam un pārvietoties pilsētā un ārpus tās.

Starp citu, ceļojot Itālijā, Francijā vai Spānijā, bieži vien uz koplietošanas ceļiem ir redzami "Renault Clio" izmēram līdzīgi auto, kuros pasažieri draudzīgi aizņēmuši krēslus gan priekšā, gan aizmugurē, turklāt līdz "lūpai" piestūķējuši bagāžas nodalījumu. Visi smaidīgi un nesūkstās par vietu trūkumu. Mēs Latvijā esam izlepušāki, jo kā gan izskaidrot, ka līdzīgi kā Ziemeļamerikā lielākoties pārvietojamies vienatnē vai divatā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizētā Renault Megane modeļu paaudze tehniski nav mainījusies, toties turpmāk vismaz automašīnas purngals būs citāds

Pamanāmāka tā kļūs kaut vai tāpēc, ka komplektā ar jaunu priekšējo buferi, gaisa plūsmas atverēm un jaunu motora pārsegu šīs kompozīcijas viducī lepni sēdēs milzīgs Renault logotips. Tik milzīgs, ka to pilnīgi droši varētu uzsēdināt uz Renault kravas auto radiatora režģa, un arī tur tas neizskatīsies sīks. Turklāt Renault Megane hečbeka, kupejas un universāļa versiju purngalā elips- veida priekšējie lukturi tiks papildināti ar jauniem LED dienas gaitas lukturiem.

Tehnika

Motori jau izsenis ir Renault jājamzirdziņš. Neba velti Renault iegulda milzīgus līdzekļus to izstrādē. Autosports ir viena no svarīgākajām izpētes laboratorijām, kur Renault inženieri eksperimentē un pēta dažādās tehnoloģijas. Piegādājot motorus dažādiem sacīkšu seriāliem, tostarp prestižajiem Formula 1 sacīkšu auto, agri vai vēlu tur gūtās zināšanas tiek pārliktas uz ikdienišķākiem un saimniecībā noderīgākiem izstrādājumiem. Attiecībā uz modernizēto Megane 115 ZS un 130 ZS jaudīgie benzīna turbomotori vai arī ekonomiskie 90, 110 un 130 ZS dīzeļmotori ir galvenie franču kompaktklases modeļa balsti. Taču Megane modeļu klāstā bez uzlādētās un sacīkšu trasei pietuvinātās RS versijas ir vēl kāds modelis, kas nemaksās astronomiski dārgi, toties sniegs lielisku jaudas un baudas sinerģiju. Renault Megane GT 220, kam zem motora pārsega pulsē 220 ZS jaudīgs divu litru turbomotors, ir lieliska spēļmantiņa, piemēram, topošajiem ģimenes tēviem, kuri vēl negrib pilnībā atvadīties no sajūtām, ko sniedz jaudīgs auto. Tieši ar šādu Renault Megane, turklāt iesaiņotu universāļa čaulā, izdevās iepazīties šo rindu autoram. Azartisks un dinamisks auto. Neapšaubāmi motors veido pusi no šā auto vērtības. Miermīlīgi dusmīgais motora dziedājums, automobilim paātrinoties, ir sīrups dvēselei tiem, kuriem patīk dinamiskais paātrinājums, bet ne mazāk svarīgi ir tas, ar kādu skaņas pavadījumu tas tiek izdarīts. Sešpakāpju manuālā transmisija ir kā radīta tam, lai šis piedzīvojums kļūtu vēl krāšņāks. Paturot prātā, ka degvielas patēriņš nebūs lielāks par 7,5–8 litriem, bet aizmugurē atradīsies 524 litru liela bagāžas telpa, ko var palielināt līdz 1600 litriem, šī Megane Grandtour versija atelpas brīžos var kalpot kā praktisks ģimenes auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault Zoe: komforts no otrreizējiem materiāliem

Aldis Zelmenis, speciāli Db, 03.07.2020

Bezvadu lādētājs, USB pieslēgligzda, mūsdienīga multimediju sistēma EASY LINK ar lielo 9,3 collu ekrānu un 10 collu centrālo displeju ir "Renault Zoe" rīcībā.

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārākais un viens no izskatīgākajiem elektroauto Eiropā, proti, otrās paaudzes "Renault Zoe" demonstrē lielisku tehnoloģisko pildījumu, turpretim čaulas akustiskais komforts un salona tapsējums ir pelnījis kritiku.

Auto ārējās formas un arī salona arhitektūra izraisa cieņu. Viss ergonomiski un ērti. Miera stāvoklī "Renault Zoe" ir īsts pilsētnieka sapņu auto, kuru Latvijas apstākļos var mierīgi izmantot arī tālākiem galamērķiem. Satikšanās brīdī, iesēžoties auto salonā, rodas pat mājīguma sajūta. Vadības panelis, klimata regulēšanas pogu bloks no "Dacia Duster", pat mēteļdrēbes paneļu apdare izskatās modīgi un laikmetīgi.

Arī priekšējie krēsli vizuāli liek domāt, ka tajos būs tikpat ērti arī sēdēt. Proporcionāls un izskatīgs ir arī eksterjera dizains. Nomināli otrajā sēdekļu rindā var ietūcīties divi pusaudži, turklāt aizmugurē vēl palikusi pāri vieta nelielam bagāžniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

MINI atgriežas autorallijā ar Countryman WRC

Aldis Zelmenis, 29.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu kulta autoražotājs MINI apstiprinājis, ka sākot 2011. gadu ar jaunuzbūvēto Countryman WRC plāno piedalīties atsevišķos čempionāta posmos, bet 2012. gadā jau iesaistīties cīņā par pasaules čempiona titulu.

Šis paziņojums ir ne vien vēsturisks pavērsiens augstākā līmeņa rallijā, bet arī nozīmīgs lēmums MINI sportiskā mantojuma saglabāšanā un atjaunošanā. Pirms vairāk kā četdesmit gadiem MINI kļuva par sensāciju rallija trasēs, it sevišķi leģendārajā 1964. gada Montekarlo rallijā, kur Padijs Hopkirks izcīnīja uzvaru ar Mini Cooper S, sensacionālā veidā pārspējot pretiniekus ar daudz jaudīgākiem astoņcilindru automobiļiem. Timo Mākinenam un Rauno Āltonenam izdevās atkārtot fenomenālo rezultātu 1965. un 1967. gadā. Pēc tam ar MINI rallijos startējušas tikai privātas komandas, bet ražotājs atbalsta MINI CHALLENGE autošosejas seriālu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Saistībā ar spiegošanas skandālu darbu zaudējis Renault izpilddirektors

Lelde Petrāne, 12.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Renault izpilddirektors Patriks Pelata (Patrick Pelata) pirmdien atkāpies no amata, uzņemoties atbildību par mulsinošo fiasko, kas sākās kā izmeklēšana par iespējamu rūpniecisko spiegošanu un beidzās ar krāpšanas lietu, vēsta CNBC.

Francijas Renault janvārī atlaida trīs vadītājus, sakot, ka tā elektrotransportlīdzekļu projekts kļuvis par spiegu upuri, bet vēlāk atzina, ka ir apmuļķots - šie cilvēki nav izdarījuši neko nepareizu un spiegošana nav notikusi.

Renault, kura 15% pieder Francijai, pieņēmis izpilddirektora atkāpšanos ārkārtas valdes sēdē pirmdien.

Morgan Stanley analītiķis Stjuarts Pīrsons (Stuart Pearson) sacījis, ka Pelatas aiziešana ir zaudējums Renault, lai gan investorus tas nevarētu pārsteigt, un fakts, ka Karloss Gosns (Carlos Ghosn) saglabā vadītāja amatu ierobežo ietekmi uz akcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat Chrysler atsauc piedāvājumu apvienoties ar Renault

LETA--AFP/AP/DPA, 06.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas un ASV autobūvnieks «Fiat Chrysler Automobiles» (FCA) ceturtdien atsauca piedāvājumu apvienoties ar Francijas autoražotāju «Renault», norādot, ka šāds lēmums pieņemts, jo gaidāms, ka nebūs iespējams panākt vienošanos ar Francijas valdību.

«Pašlaik Francijā nav politisko apstākļu, lai īstenotu šādu vienošanos,» teikts FCA paziņojumā.

«Renault» iepriekš pavēstīja, ka tā uzraudzības padome nav spējusi pieņemt lēmumu apvienošanās jautājumā sēdē trešdienas vakarā, jo valdības pārstāvis lūdzis atlikt galīgā lēmuma pieņemšanu līdz vēlākam laikam. Francijas valsts ar 15% akciju ir lielākais «Renault» īpašnieks.

Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs pagājušajā nedēļā sacīja, ka abu uzņēmumu apvienošanās būtu «reāla iespēja Francijas autobūves industrijai».

Tomēr Francijas valdība izvirzīja vairākus nosacījumus, tostarp, ka apvienošanās rezultātā nedrīkst tikt slēgtas rūpnīcas, ka apvienotā uzņēmuma galvenajai mītnei jābūt Francijā, ka jāturpina pastāvēt «Renault» un Japānas autobūvētāja «Nissan» aliansei, kā arī pieprasīja sniegt garantijas, ka tiks veiktas investīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zinot, cik spēcīgs Renault ir komerctransporta segmentā, jaunā pikapa Renault Alaskan parādīšanās bija loģiska un pat ļoti gaidīta

Renault Alaskan ir patiešām vērtīgs papildinājums Renault jau tā plašajā komerctransporta piedāvājumā. Daudzām kompānijām, kuras ikdienā izmanto Renault Trafic, Renault Kangoo vai Master, ja būs vajadzība arī pēc kārtīga bezceļa auto ar kravas kasti, turpmāk tas vairs nebūs jāmeklē pie citiem ražotājiem. Viss vajadzīgais vieglais komerctransports būs nopērkams pie Renault tirgotājiem. Ir jau nedaudz skumji, ka Alaskan ir parādījies pēc Nissan Navara, attiecīgi par spīti tam, ka Spānijā ražotais Renault Alaskan ir teju identiska Nissan Navara kopija, cīņa par klientu labvēlību nav un arī nebūs viegla. Kā zināms, pikapu pircēji ir klasisku vērtību cienītāji un katru jaunpienācēju uzlūko ar aizdomām un rafinētu izpēti, protams, ja vispār rodas interese par iepriekš nedzirdētu produktu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājs «Rimi Latvia» pamazām atteiksies no «Supernetto» zīmola veikaliem, aizstājot tos ar «Rimi Mini», sacīja «Rimi Latvia» valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.

«Jau jūlijā intensīvi sāksim īstenot programmu, kuras rezultātā nākamā gada laikā veikali ar «Supernetto» zīmolu Latvijā vairs nebūs un notiks pakāpeniska šo veikalu pāreja uz «Rimi Mini» zīmolu,» teica Turlais.

Viņš norādīja, ka līdz šim jau vairāki «Supernetto» veikali ir pārveidoti par «Rimi Mini» veikaliem. «Pēdējo trīs vai četru gadu laikā mēs ļoti lēnā tempā esam pārveidojuši kādus desmit [«Supernetto» veikalus], tostarp Ventspilī, Siguldā, Daugavpilī, Rīgā. Daudzi vienkārši to nav pamanījuši, jo dažādas pārveides no viena formāta uz citu savā veikalu tīklā veicam regulāri. Tā, piemēram, kāds supermārkets var pārtapt par hipermārketu, ja redzam pircēju pieprasījumu konkrētajā pilsētā,» stāstīja «Rimi Latvia» vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Norisināsies pirmā virtuālā tiešsaistes auto izstāde Latvijā

Lelde Petrāne, 16.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 17. aprīlī norisināsies pirmā tiešsaistes auto izstāde Latvijā.

"Spītējot vīrusam, esam nākuši klajā ar inovāciju un piedāvājam visiem "Auto 2020" interesentiem aplūkot jaunākos automobiļus virtuālā izstādē, jo nevaram laist garām pavasari bez ikgadējās jaunāko auto modeļu prezentācijas," stāsta "Norde" izpilddirektors Didzis Bremze.

Ņemot vērā situāciju pasaulē un Latvijā, kas saistīta ar koronavīrusa COVID-19 pandēmiju, starptautiskās auto industrijas izstādes "Auto 2020" norise tiek pārcelta uz 25. – 29. septembri. Tomēr "Norde" nolēmusi virtuālās izstādes laikā prezentēt gan jaunākos "Nissan", "Renault" un "Dacia" modeļus, gan demonstrēt jau zināmus šo auto marku transportlīdzekļus un visas virtuālās izstādes laikā nodrošināt dzīvu saziņu un tiešsaistes konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault-Nissan Aliance ieguldīs 160 milj. ASV dolāru Dienvidkorejā

Gunta Kursiša, 27.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Renault-Nissan Alliance plāno investēt 160 miljonus dolāru Dienvidkorejā, cerot palielināt ražošanas kapacitāti par 80 tūkst. Nissan Rouge vienībām, kas ir viens no «Renault Samsung Motors atdzimšanas plāna» punktiem.

Investīcijas ir daļa no kompānijas starptautiskās stratēģijas ieviešanas plāna, kas paredz arī Renault Samsung Motors ražošanas palielināšanu Busanas rūpnīcā. Kompānija cer rūpnīcā sasniegt konkurētspējīgas izmaksas un pēc tam uzsākt jaunu modeļu ražošanu Dienvidkorejas un eksporta tirgiem, informē kompānijas pārstāvji, uzsverot, ka Dienvidkoreja ir «Renault paplašināšanās atslēga».

Paredzams, ka krosovera Nissan Rouge ražošana Busanā, Korejā, tiks uzsākta 2014. gadā. Šogad rūpnīcā plānots saražot 180 tūkst. dažādu modeļu automašīnas pārdošanai Dienvidkorejā, kā arī eksportam uz 60 citām valstīm. Busanas ražošanas kapacitāte patlaban ir 300 tūkst. automašīnu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad ražotāju lielākais fokuss vērsts uz cīņu ar augstās inflācijas radītajām sekām, sūru izaicinājumu piedzīvoja AS Dobeles dzirnavnieks, kura ražotnē jūlija vidū izcēlās ugunsgrēks, uz vairākiem mēnešiem burtiski atstājot dzirnavnieku bez dzirnavām. Pašlaik būtiskākais uzdevums ir atjaunot abu ugunsgrēkā cietušo dzirnavu darbību, kā arī sekmīgi īstenot iesākto graudaugu uzglabāšanas noliktavas jaudu palielināšanu un jaunu veidu makaronu ražošanas uzsākšanu.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta AS Dobeles dzirnavnieks valdes priekšsēdētājs Kristaps Amsils. Viņš atzīst, ka ugunsgrēks vienīgajās cieto kviešu dzirnavās visā Baltijā bijis sava veida lakmusa papīrītis, kurš pierādījis, cik ātri uzņēmums spēj reaģēt uz situācijas izmaiņām un pārkārtot savu darbību.

Fragments no intervijas

Kāda ir situācija uzņēmumā pēc ugunsgrēka?

Izaicinoša, jo uzņēmumam bija jāspēj pārorientēties, vienlaikus izpildot visus noslēgtos līgumus par produkcijas piegādi. Ugunsgrēkā cieta gan cieto, gan parasto kviešu dzirnavas, kā rezultātā uzņēmumam nācās meklēt risinājumus, kā aizvietot šo saimnieciskajai darbībai būtisko mezglu. Proti, ugunsgrēkā cietušās cieto kviešu dzirnavas ir vienīgās visā Baltijā, tāpēc risinājums bija panākt vienošanos ar sadarbības partneriem Vācijā par nepieciešamo miltu piegādēm. Tas izdevās, un pašlaik cieto kviešu milti tiek importēti un piegādāti gan to industriālajiem patērētājiem — pārtikas ražotājiem, gan arī izmantoti Dobeles dzirnavnieka pastas ražošanai. Līdzīgs risinājums tika īstenots arī attiecībā uz parasto miltu piegādēm, tikai atšķirībā no cieto kviešu miltiem tos piegādā Dobeles dzirnavnieka meitas kompānija — Rīgas dzirnavnieks, kuriem ir attiecīgas dzirnavas. Dobelē pašlaik notiek ugunsgrēka seku likvidācija. Darām visu iespējamo, lai pēc iespējas ātrāk atjaunotu pilnvērtīgu uzņēmuma darbību. Pašreizējais plāns ir cieto kviešu dzirnavu darbību atjaunot jau septembrī, bet parasto kviešu miltu ražošanu — oktobra nogalē, jo tur uguns postījumi bija lielāki nekā cieto kviešu dzirnavām. Tādēļ dzirnavu iztrūkuma laiks būs 8 līdz 12 nedēļas. Tā kā atjaunošanas darbi notiek pilnā sparā, tad pašlaik vēl ir problemātiski minēt kaut kādus skaitļus, cik tas izmaksās, un arī par kopējo ugunsgrēka ietekmi uz Dobeles dzirnavnieka darbību vēl nevar runāt. Proti, daļa iekārtu tiks aizvietotas ar jaunām, savukārt citas tiek atjaunotas, tiek mainīta elektroinstalācija, veikti citi remontdarbi. Tā kā ugunsgrēka cēlonis bijis dzirnavu valčos, tad tiks uzstādītas cita ražotāja un nedaudz atšķirīgas tehnoloģijas dzirnavas, kurās teju tiek izslēgts ugunsgrēka risks. Jāņem vērā, ka Dobeles dzirnavnieks ir apdrošināts, un tas nozīmē, ka kaut kad arī tiks saņemta apdrošinātāja atlīdzība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jumtu vairumtirdzniecības bāze SIA “Vinteko” šogad investēs vairāk kā 2,5 miljonus eiro jaunas noliktavas un biroja telpu būvniecības projektā Rīgā, no tiem 1,8 miljoni eiro ir SEB bankas piešķirtais finansējums.

SIA “Vinteko” jau vairāk kā 10 gadus darbojas jumtu tirdzniecības sfērā, sadarbojoties ar Eiropas lielākajām jumtu segumu ražotnēm un Latvijas vadošajiem būvmateriālu tirgotājiem, arhitektiem un būvniecības speciālistiem. Ar jaunās noliktavas un biroja ēkas būvniecību uzņēmums vēlas spert būtisku soli savā attīstībā.

“Pieaugot apgrozījumam, īpaši pēdējo divu gadu laikā, esošās telpas ir kļuvušas krietni par mazu, kā arī uzņēmuma tālākai attīstībai ir nepieciešama lielāka platība. Jaunajā projektā plānots uzbūvēt noliktavas un biroja ēku ar kopējo platību 1520 m2 , kā arī teritorijā esošu vēl vienu atsevišķu biroja ēku 44,3 m2 platībā,” stāsta Juris Ošāns, SIA “Vinteko” valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mini Countryman pieder pie krosoveru saimes, kas uz pārējo fona atšķirsies ar kartingam līdzīgām braukšanas prasmēm, vienīgais – par šiem priekiem un premium klases cienīgu pildījumu būs arī atbilstoši jāmaksā

Mūsdienu Mini jau sen kā vairs nav mazi sīkaļas, bet jaunais Mini Countryman ir vēl iespaidīgāka izmēra braucamais, kas droši var kalpot kā ģimenes auto ar godīgām četrām pasažieru vietām un telpu līdzpaņemtai bagāžai. Pēc būtības šis jau ir Mini&Maxi modelis. Salīdzinājumā ar priekšgājēju jaunais Countryman ir par 20 centimetriem garāks. Tas ir arī par aptuveni 3 centimetriem platāks, bet vēl svarīgāka ziņa ir tā, ka riteņu garenbāze ir pastiepusies par 7,5 centimetriem. Pašsaprotami, ka šīs izmaiņas veicina automašīnas funkcionalitāti, neizmirstot par auto gaitas īpašībām, kas allaž ir bijusi visu Mini prioritāte. Savukārt, pieturoties vispārpieņemtajai Mini stila koncepcijai, unikālais vadības paneļa noformējums ar jaunākās paaudzes apaļajiem skārienjutīgajiem infodisplejiem koķetēs ar lielisku izšķirstpēju un ātrdarbību. To, cik ļoti ir izaudzis jaunais Contryman, lieliski apliecinās tehniskā informācija, ka turpmāk tā bagāžas nodalījuma tilpums būs 450 litri, ko, noguldot otrās sēdekļu rindas krēslus, var palielināt līdz pat 1309 litriem. Salīdzinājumā pret iepriekšējo modeli tas būs par 220 litriem vairāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Jaunajam iPad paredz spožu nākotni

Jānis Rancāns, 24.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple jaunāko planšetdatoru iPad Mini tehnoloģiju nozares speciālisti vērtē piesardzīgi, tomēr norāda, ka kompānijai ierīci izdosies pārdot miljonos eksemplāru.

Eksperti norāda, ka Apple ierīce, kas saskaņā ar iepriekš izskanējošām prognozēm tika vērtēta kā tehnoloģiju milža ienākšana lētu un mazu planšetdatoru tirgus nišā, kur līdz šim dominēja Amazon un Google ierīces, nemaz tik maza un lēta, kā izrādās, nav, taču tās tirdzniecības apjomi būs ievērojami.

Db.lv jau vēstīja, ka Apple otrdien nāca klajā ar jaunāko iPad Mini, kas aprīkots ar 7,9 collu ekrānu, un tā vienkāršākais ASV variants maksās sākot no 329 dolāriem. Savukārt Apple konkurenti minētajā tirgus nišā ir lētāki un aprīkoti ar mazākiem ekrāniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Feins, bet nepamanīts produkts

Aldis Zelmenis, 20.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visos griezumos Renault Kadjar ir viens no kompakto krosoveru segmenta labākajiem paraugiem. Tikai bēda ir tā, ka Latvijā tas ir pilnībā izkritis no pircēju redzesloka

Iespējams, daudzi pat nezina, ka Renault Kadjar ir populārā Nissan Qashqai asinsradinieks, kas pasniegts līdzīgā tehniskā izpildījumā, toties ar acīmredzami krāšņāku bižutēriju ārpusē un kvalitatīvāku apdari iekšpusē. Savulaik Kadjar kā viens no pēdējiem pievienojās kompakto krosoveru ballītei jeb laikā, kad Nissan Qashqai un tam līdzīgie straujos tempos jau bija uzaudzējuši iespaidīgu pircēju auditoriju. Var teikt, ka Kadjar paspēja ielēkt vilcienā, taču tikai pēdējā vagonā. Tas ir vēl viens apliecinājums tam, cik svarīgs autoindustrijā ir taimings – laiks, kad tirgū tiek palaists jauns modelis. Kadjar iznāciens nenoliedzami bija novēlots, tāpēc nedrīkst pārmest, ka liela daļa klientu Latvijā pat nepamanīja šāda modeļa esamību. Žēl, jo Renault Kadjar patiešām ir konkurētspējīgs un visos griezumos labs pirkums tiem, kam interesē moderns pilsētas krosovers, kas pieejams gan ar priekšpiedziņu, gan ar pilnpiedziņu. Arī svaigākajam Kadjar ir veikti vairāki noderīgi uzlabojumi, tostarp motortelpā tam ir nonākuši jaunie 1,3 litru tilpuma benzīna turbomotori ar 140 un 160 ZS lielu jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmantojot SEB bankas piešķirto finansējumu, jūnijā ekspluatācijā nodota jumtu vairumtirdzniecības bāzes SIA “ORBERG” noliktavas un biroja ēka Rīgā.

Kopējās būvniecības izmaksas sasniedza vairāk nekā 2,5 miljonus eiro; būvniecības darbus īstenoja būvfirma SIA “P.M.G.”.

SIA “ORBERG” jau vairāk nekā 10 gadus darbojas jumtu tirdzniecības sfērā, sadarbojoties ar Eiropas lielākajām jumtu segumu ražotnēm un Latvijas vadošajiem būvmateriālu tirgotājiem, arhitektiem un būvniecības speciālistiem. Ar jauno noliktavas un biroja ēku uzņēmums sper būtisku soli savā attīstībā.

"Esam gandarīti, ka, neskatoties uz pēdējos gados biznesa vidē valdošo nenoteiktību, uzņēmumi aug un uzdrošinās spert nākamo soli savā attīstībā. Ceram, ka ar jauno un plašo noliktavas ēku SIA “ORBERG” izdosies vēl vairāk nostiprināt tirgus pozīcijas un nodrošināt augsni tālākiem attīstības plāniem,” saka SEB bankas Mazo un vidējo uzņēmumu finansēšanas pārvaldes vadītājs Ģirts Priede.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijā un citviet pasaulē divkāršojušās cieto disku cenas

Sanita Igaune, 31.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Straujais cieto disku cenu pieaugums skaidrojams ar to, ka daudzas rūpnīcas Taizemē ir applūdušas un traucēts ražošanas process. Liels deficīts dabas kataklizmas dēļ ir izveidojies tieši cieto disku jomā. Tas savukārt atstāj negatīvu ietekmi uz kopējiem datoru pārdošanas, piegāžu procesiem un apmēriem.

Vairākas kompānijas, tostarp pasaules līderis cieto disku ražošanā Western Digital Corp. (WD) publiski norādījušas uz situācijas nopietnību. Publiskie dati liecina, ka pēdējā ceturksnī Taizemē WD saražoja 32,5 miljonus disku. Vairāki analītiķi jau paziņojuši, ka zemestrīce Japānā radījusi daudz mazāk negatīvu seku nekā plūdi Taizemē. Rezultātā visā pasaulē, tostarp Baltijas reģionā, salīdzinoši īsā laika sprīdi ir būtiski pieaugušas cieto disku cenas. «Jā, noteikti tas ietekmē arī Latviju,» DB sacīja IT vairumtirgotāja ALSO Latvia valdes priekšsēdētājs Juris Ducens. Pēdējo divu nedēļu laikā vispieprasītāko cieto disku cenas Latvijā ir pieaugušas divas reizes. Savukārt mazāk pieprasītu cieto disku cenas ir pieaugušas vidēji par 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Dobeles dzirnavnieks pieņems 250 tūkstošus tonnas graudu

Zane Atlāce - Bistere, 14.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem Baltijas graudu pārstrādes uzņēmumiem AS Dobeles dzirnavnieks šogad plāno pieņemt 250 000 tonnu graudu, intensīvākajā kulšanas periodā strādājot visu diennakti, informē uzņēmumā.

Papildu elevatora izbūve ar jaudu 200 tonnu stundā, kā arī jauns pieņemšanas punkts Gulbenē kāpinās kopējo graudu pieņemšanas un uzglabāšanas kapacitāti. Turklāt pirmo reizi Latvijā uzņēmums pieņems cieto jeb durum kviešu ražu no sešām vietējo zemnieku saimniecībām.

Dobeles dzirnavnieks atbalsta cieto kviešu audzētājus finansiāli, 70% apmērā sedzot izmaksas sēklas iegādei sešām zemnieku saimniecībām, kas iesējušas cietos kviešus vismaz 250 hektāru platībā. «Izrādās, ka cieto kviešu graudus var kvalitatīvi audzēt arī mūsu zemē, tikai tiem nepieciešami īpaši apstākļi un zināšanas. Esam pateicīgi drosmīgajiem zemniekiem, kuri mums uzticējušies, atļāvušies eksperimentēt un šovasar novāks pirmo cieto kviešu ražu,» saka Dobeles dzirnavnieks valdes priekšsēdētājs Kristaps Amsils. Sadarbībā ar Stendes selekcijas staciju cieto kviešu audzēšanas tehnoloģiju izpēte notiek jau trešo gadu. Tiek strādāts arī pie citu kultūraugu – pārtikas miežu, auzu un vasaras cieto kviešu šķirņu – audzēšanas tehnoloģiju un īpašību izvērtēšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Samsung pārdos cieto disku struktūrvienību Seagate

Jānis Rancāns, 19.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Samsung Electronics Co. pārdos savu cieto disku ražošanas struktūrvienību ASV kompānijai Seagate Technology Inc. Darījuma vērtība tiek lēsta 1,37 miljardu ASV dolāru apmērā, raksta The Wall Street Journal.

Samsung ir izlēmis atbrīvoties no zaudējumus nesošās struktūrvienības un vairāk uzmanības veltīt perspektīvām nozarēm, kā, piemēram, displeju un saules bateriju ražošanai. Samsung darījuma ietvaros pārņems 9,6% Seagate akciju. Kompānijas cieto disku ražošanas struktūrvienības vērtība ir ap 687 miljardiem ASV dolāru.

Cieto disku ražotājs Seagate cer, ka, pārņemot Samsung struktūrvienību, spēs konkurēt ar Western Digital Corp., kas pērn pārspēja Seagate un kļuva par pasaules lielāko cieto disku ražotāju. Seagate pašlaik kontrolē 32% no pasaules cieto disku tirgus, kopā ar Samsung struktūrvienību tai piederēs jau 40%, norāda tirgus pētījumu kompānija HIS.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmuma Evelatus miniatūro tālruni var paņemt līdzi, ja kabatā nepietiek vietas viedtelefonam

Pagājušās desmitgades pirmajā pusē mobilo telefonu evolūcija bija uzņēmusi kursu uz pēc iespējas mazāku izmēru. Jo mazāks tālrunis bija kabatā, jo respektablāks šķita tā nēsātājs. Ražotāji šajā «bruņošanās sacensībā» aizdzīvojās līdz diezgan absurdiem izmēriem – tik niecīgiem, ka dažos Nokia un Siemens modeļos ciparnīcas pogas varēja nospiest vien ar mazāko pirkstu vai pat bija jāņem talkā pildspalvas gals.

Nez, kur šī virzība būtu aizvedusi, ja vien lielāku lomu neiegūtu krāsains ekrāns, kas drīz vien kļuva skārienjutīgs, aizsākot pilnīgi pretēju tendenci. Kad jau šķita, ka sīkie telefoni ir zuduši nebūtībā uz mūžiem, vietējais mobilo telefonu izplatītājs Evelatus šoruden prezentēja savu jaunāko modeli Mini, kas modina atmiņā pusotru desmitgadi tālu pagātni. Tirgotājs to pozicionē kā lētu izvēli bērniem vai kā džinsu bikšu mazajā sānu kabatā ieliekamu rezerves ierīci viedtelefonu īpašniekiem. Taču vai tādam vispār ir vieta mūsdienu cilvēka ikdienā?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Minhenē notikušās Mini Design@Home konferences laikā prezentēta iespējamā Mini automobiļu sērijas nākotne. Konceptautomašīnai Mini Vision, no kuras atvasinātais MINI Cooper tirdzniecībā, iespējams, parādīsies nākamgad, veiktas vizuālas izmaiņas un virsbūves uzlabojami.

Automašīna aprīkota ar LED tehnoloģijas priekšējām gaismām, jauna dizaina aizmugurējām gaismām un sešstūra radiatora režģi, kurā iemontētas papildus gaismas.

Kompānija BMW, kas ražo MINI sērijas automašīnas, norāda, ka, iespējams, visinteresantākais lietotājiem liksies salona apgaismojums, kuru iespējams mainīt, lai tas atbilstu braucēju noskaņojumam. Automašīnas salona apgaismojumu iespējams ieslēgt arī MINI Disco floor režīmā, kurā tas mainīsies automātiski, reaģējot uz automobiļa pārvietošanos pa ceļu.

MINI Vision virsbūve tapusi, izmantojot no BMW jaunākajiem modeļiem aizlienētas tehnoloģijas. Viena no tādām ir nodēvēta par «organo metālu» - kompozītmateriālu, kurš, kā skaidro BMW, ļauj konstrukciju izveidot ārkārtīgi vieglu, bet tajā pašā laikā īpaši izturīgu. Automašīnas izveidē izmantotas arī jaunākās aerodinamikas tehnoloģijas, norāda BMW.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstes rajonā topošais biroju ēku komplekss “Elemental Business Centre” parakstījis nomas līgumu ar “Rimi Latvia”. Nomas līgums paredz atvērt pilsētas centra koncepta “Rimi Mini” veikalu ēkas pirmajā stāvā.

“Elemental Business Centre” pārdošanas vadītājs Imants Krēsliņš stāsta, ka “Rimi Mini” veikals būs aktuāls ne vien biroju ēkas kompleksa iemītniekiem, bet arī Skanstes rajona iedzīvotājiem.

Elemental Skanste apkurei un dzesēšanai izmantos energopāļus 

Skanstes rajonā topošajā biroju ēku projektā "Elemental Skanste" apkurei un dzesēšanai tiks...

“Mūsu priekšnosacījums ir nomniekiem piedāvāt ne tikai augstākās klases biroja telpas, bet arī augstākās klases pakalpojumus ēkas teritorijā un tās tuvumā. Pārtikas mazumtirdzniecības veikala atrašanās biroja ēku kompleksos ir kļuvusi par standartu, kas kalpo kā daļa no biznesa centra vizītkartes. Jāpiebilst, ka pašreiz biroju ēku kompleksa tuvējā apkārtnē nav neviena veikala, līdz ar to “Rimi Mini” atvēršana būs ilgi gaidīts notikums arī Skanstes rajona iedzīvotājiem,” stāsta I. Krēsliņš.

FOTO: Elemental Skanste biroju ēkas pamatos iemūrē laika kapsulu  

Rīgā, Skanstes rajonā topošās biroju ēkas "Elemental Skanste” pamatos iemūrēta laika kapsula....

Kopējā “Rimi Mini” platība būs 310 m2, no kuriem 200 m2 būs atvēlēti tirdzniecības zālei. “Rimi Latvia” pārstāvji norāda, ka tas būs jau 11.pilsētas centra koncepta “Rimi Mini” veikals Rīgā.

“Jau vairāku gadu garumā redzam, ka Skanstes rajons strauji attīstās kā viens no modernākajiem biroju un dzīvojamo namu rajoniem Rīgā. Tā kā mums ir svarīgi būt tur, kur ir mūsu pircēji, jaunā “Rimi Mini” veikala atvēršana Skanstē likās pašsaprotama,” piebilst Māris Gailīts, "Rimi Latvia" nekustamo īpašumu un attīstības direktors.

Pilsētas centra koncepta “Rimi Mini” veikala atvēršana plānota vienlaikus ar “Elemental Business Centre” ēkas nodošanu ekspluatācijā šā gada rudenī.

“Elemental Business Centre” ir biroju nomas projekts Skanstes ielā 25, Rīgā, ar 21 000 m2 iznomājamo platību divās ēkās. Projekts pašlaik atrodas būvniecības stadijā, un ēkas tiks nodotas ekspluatācijā šī gada rudenī.

Projekts ir ceļā uz BREEAM Outstanding novērtējuma saņemšanu, tādējādi kļūstot par pirmo ēku Latvijā ar augstāko iespējamo novērtējumu. Būvniecībā tiek izmantoti energopāļi, kas nodrošinās līdz pat 72% no ēkas nepieciešamajām apkures un dzesēšanas vajadzībām, būtiski samazinot nomnieku komunālo pakalpojumu izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neilgi pirms Ženēvas autoizstādes, kur gaidāma oficiālā jaunā Mini Countryman oficiālā pirmizrāde, atklātībai jau ir nodototi jaunā britu sērijveida krosovera oficiālie foto.

Pavisam nesen Detroitas auto izstādē tika demonstrēts Mini konceptmodelis Beachcomber, taču izrādās, ka Mini jeb precīzāk tā īpašnieka BMW azotē ir jau gatavs sērijveida modelis, turklāt tas diez ko nebūs līdzīgs konceptam, drīzāk paaugstinātas virsbūves Mini Cooper ar nedaudz izmainītu optiku, pagarinātu riteņu bāzi un četrām durvīm.

Mini krosovers būšot pieejams gan priekšpiedziņas, gan pilnpiedziņas izpildījumā, turklāt pilnpiedziņas sistēma All4, BMW inženieri ir speciāli izstrādājuši tieši Mini Countryman vajadzībām. Precīzu informāciju par Mini Countryman tehniskajām īpašībām, kā arī laiku, kad jaunais modelis nonāks Eiropas, tostarp arī Latvijas tirgū, uzzināsim marta sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault atlaidīs 7500 darbinieku

Gunta Kursiša, 16.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas automašīnu ražotājs Renault paziņojis, ka līdz 2016. gadam samazinās darbavietu skaitu par 7,5 tūkstošiem, informē thelocal.fr.

Tostarp 5,7 tūkstoši darbinieku pametīs darbu kompānijā ātrākās pensionēšanās programmas ietvaros, norādīja Renault runasvīrs. Ātrāks pensionēšanās vecums jau kādu laiku ir Renault vadības un arodbiedrību diskusiju objekts.

Automašīnu ražotājs pauž, ka darbavietu samazināšana nav saistīta ar taupības pasākumiem, un lielā mērā tā būs atkarīga no sarunu ar arodbiedrībām iznākuma.

Renault nevēlētos slēgt nevienu no tā ražotnēm, norādījuši kompānijas pārstāvji.

Renault Francijā pašlaik strādā vairāk nekā 44,6 tūkstoši darbinieku, un darbinieku skaita samazinājums par 7,5 tūkstošiem būtu līdzvērtīgs 17% no kopējā darbinieku skaita.

Komentāri

Pievienot komentāru