Mazumtirdzniecības franšīzes tīklu “Narvesen” un “Caffeine” kafejnīcu ķēdi pārvaldošais uzņēmums SIA “Reitan Convenience Latvia” 2022. gadā strādājis ar uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē lielāko apgrozījumu – 80,3 miljoniem eiro, kas ir par 28,6% vairāk nekā 2021. gadā.
Neskatoties uz dažādiem izaicinājumiem un loģistikas ķēžu pārrāvumiem, stratēģiskie lēmumi par tīkla attīstību ļāvuši krietni uzlabot finanšu rezultātus un piecas reizes samazināt zaudējumus salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.
“Reitan Convenience Latvia” darbības rezultātus 2022. gadā ir ietekmējis gan Krievijas uzsāktais noziedzīgais iebrukums Ukrainā, kas lika uzņēmumam nekavējoties lemt par atteikšanos no Krievijā un Baltkrievijā ražotu produktu iepirkšanas un pārdošanas, gan straujais energoresursu cenu kāpums, kas arī bija viens no lielākajiem neparedzētajiem pērnā gada izaicinājumiem. Augsto izmaksu ietekmi ļāva samazināt energoefektivitātes risinājumi, tomēr kopumā uzņēmums strādājis 429 000 eiro lieliem zaudējumiem. Tas gan ir būtisks uzlabojums pret 2021. gadu, kad uzņēmuma finanšu rezultātus spēcīgi ietekmēja Covid-19 pandēmija.
“Kā daudzus uzņēmumus, arī mūs pērn būtiski ietekmēja Covid-19 izplatība un valstī noteiktie ierobežojumi, kā arī ģeopolitiskā situācija, bet, lai paustu skaidru nostāju un uzsvērtu, ka mums Krievijas rīcība Ukrainā nav pieņemama, jau nākamajā dienā pēc kara sākuma atteicāmies no Krievijas un Baltkrievijas ražoto produktu tirgošanas. Būtiski izjutām arī energoresursu cenu kāpumu un kopējo inflāciju. Tāpat 2022. gada pirmajā ceturksnī saglabājās strikti Covid-19 pandēmijas ierobežojumi, kas būtiski ietekmēja mūsu darbību un iespējas gūt peļņu. Pēc ierobežojumu atcelšanas atjaunojās klientu plūsma “Narvesen” tirdzniecības vietās un “Caffeine” kafejnīcās, uzlabojot arī finanšu rezultātus, un plānojam, ka šogad un turpmāk gūtā peļņa ļaus nosegt arī citu ārējo apstākļu rezultātā radušos zaudējumus,” aizvadītā gada lielākos izaicinājumus atklāj SIA “Reitan Convenience Latvia” valdes priekšsēdētāja Dace Dovidena.
2022. gadā atvērtas divas jaunas “Narvesen” tirdzniecības vietas, kā arī turpinājies darbs pie tirdzniecības vietu kvalitātes uzlabošanas, sortimenta pilnveidošanas un klientu lojalitātes stiprināšanas. Sadarbībā ar Latvijas ražotājiem izstrādāti jauni produkti, nostiprinot “Narvesen” vietu starp vadošajiem Latvijas kafijas un uzkodu pa ceļam tirgus dalībniekiem. Arī “Caffeine” kafejnīcu tīkls 2022. gadā turpināja paplašināties, atverot piecas jaunas kafejnīcas, Rīgā, lidostā “Rīga” un Siguldā. Investīcijas abos zīmolos novirzītas ne vien tīkla paplašināšanai un IT infrastruktūras attīstībai, bet arī jaunas tirdzniecības koncepcijas īstenošanai, atsvaidzinot septiņu “Narvesen” tirdzniecības vietu un divu “Caffeine” kafejnīcu fasādes un interjeru.
“Narvesen” ir mazumtirdzniecības franšīzes tīkls ar 25 gadu pieredzi un 210 tirdzniecības vietām visā Latvijā. “Caffeine” ir vadošā kafijas bāru ķēde Latvijā ar vairāk nekā 13 gadu pieredzi un 24 kafejnīcām Latvijā.
Abi zīmoli pieder norvēģu uzņēmumam “Reitan Convenience”, kas Ziemeļeiropas valstīs un Baltijā pārstāvēta ar tādiem zīmoliem kā “Narvesen”, “7-eleven”, “Caffeine”, “R-kiosk” un “Pressbyrån”, “UnoX” un “REMA 1000”.