Grib uzlabot kuģošanas drošību, iesaistoties pārrobežu sadarbības programmās, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Tā kā Nacionālajā attīstības plānā 2020 Latvijas reģionālajām jeb mazajām ostām nekādi līdzekļi infrastruktūras projektiem paredzēti netika, tās meklē iespēju piesaistīt Eiropas fondu (ES) līdzekļus jahtu tūrisma attīstībai.
Pārrobežu projekti jaunajā plānošanas periodā tiek gatavoti sadarbībā ar Kurzemes un Rīgas plānošanas reģioniem. Uz ES līdzfinansējumu var pretendēt gan Centrālā Baltijas jūras reģiona (CB) programmā, gan Igaunijas–Latvijas pārrobežu sadarbības (Estlat) programmā. Projekti CB programmā tiks izskatīti augusta beigās, bet to realizācija apstiprināšanas gadījumā notiks 2016.–2017. gadā, norāda Kurzemes plānošanas reģiona Projektu nodaļas vadītāja Aiga Petkēvica. Šīs programmas ietvaros ostās paredzēts, piemēram, uzstādīt interaktīvās vadības sistēmas, kas saturētu informāciju par visām reģiona ostām. Viņasprāt, ir labi, ka Latvijas puse sapratusi, ka ir vērts vienreiz veikt nopietnas investīcijas, lai sakārtotu jahtu tūrismam nepieciešamo infrastruktūru. Estlat programmas gadījumā mērķis ir, lai burātāji varētu saņemt līdzvērtīgu pakalpojumu klāstu (piemēram, drošības, navigācijas ziņā) abās valstīs.
Kopējais ERAF finansējums Estlat programmai paredzēts 38 milj. eiro, no tā 7% domāti programmas administrēšanai. Savukārt CB programmas kopējais ERAF finansējums ir 122,5 milj. eiro, no tā programmas administrēšanai paredzēti 6%. ERAF līdzfinansējuma likme ir 85% apmērā no attiecināmajiem izdevumiem. CB programma atbalsta Baltijas jūras mazo ostu ilgtspējīgu attīstību. Savukārt labāka ostu tīkla izveide paredzēta Estlat programmas ietvaros, minēts Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) mājaslapā.
Visu rakstu Reģionālās ostas veicinās jahtu tūrismu lasiet 12. augusta laikrakstā Dienas Bizness.