Eiropas platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica projektēšanai un būvdarbiem Lietuvā vien būs vajadzīgi aptuveni 6000 dažādu specialitāšu darbinieki, tai skaitā vismaz 300 inženieri, raksta Lietuvas biznesa ziņu avīze Verslo žinios.
Kā liecina pērn veiktā projekta izmaksu un ieguvumu analīze, visas 870 kilometrus garās dzelzceļa līnijas izbūvei trijās Baltijas valstīs vajadzēs apmēram 13 000 dažādu profesiju pārstāvju, no viņiem aptuveni tūkstotis būs dzelzceļu un ceļu būves inženieri.
Lielākais pieprasījums pēc inženieriem Lietuvā gaidāms 2020.gadā, kad valsts teritorijā sāksies 394 kilometrus garā dzelzceļa būvdarbi.
Gādājot, lai inženieru nepietrūktu, Lietuvas Satiksmes ministrija kopā ar valsts dzelzceļa kompāniju Lietuvos geležinkeliai un Lietuvas autoceļu direkciju parakstījušas līgumu ar Viļņas Ģedimina tehnisko universitāti, paredzot sadarbību gan studiju programmu un laboratoriju bāzes pilnveidošanā, gan studentu praktisko darbu plānošanā. Iecerēts arī uzrunāt skolēnus, aicinot viņus izvēlēties autoceļu un dzelzceļu inženiera profesiju.
«Tik vērienīgi projekti ne tikai Lietuvā, bet arī Eiropā netiek īstenoti bieži, tādēļ gribu mudināt visus abiturientus apsvērt iespēju apgūt dzelzceļu un autoceļu inženiera specialitāti un vēlāk iesaistīties projekta īstenošanā,» Lietuvos geležinkeliai izplatītā paziņojumā uzsvēris Viļņas Ģedimina tehniskās universitātes ceļu būves katedras vadītājs Virgauds Puodžuks.
«Rail Baltica projektā jaunie speciālisti iegūs nenovērtējamu pieredzi un kļūs par īstiem savas jomas profesionāļiem, kam pavērsies tālākas karjeras izredzes.»