Latvijas Valsts ceļu konkursā par ceļa posma rekonstrukciju uzvarējis pretendents, kurš solījis darbus izpildīt par 6 miljonus augstāku cenu nekā lētākie pretendenti, kas atsevišķiem konkursa pretendentiem radījis aizdomas par negodprātīgu konkursa norisi, svētdien ziņoja LTV raidījums De facto.
Autoceļa Tīnūži – Koknese rekonstrukcija ir šogad vērienīgākais Latvijas Valsts ceļu projekts. Kohēzijas fonda līdzfinansētajā projektā divu gadu laikā iecerēts rekonstruēt vairāk nekā 35 kilometrus ceļa, informēja raidījums.
Jūnija sākumā Latvijas Valsts ceļi izraudzījušies uzņēmēju, kurš pie pasūtījuma tiks. Ceļa rekonstrukciju veiks SIA Binders. Līguma summa – vairāk nekā 40 miljoni latu.
Vaicāts, vai gandarīts par konkursa iznākumu, Latvijas Valsts ceļu ražošanas pārvaldes direktors Gints Alberiņš vien sacījis, ka
«gandarīts, ne gandarīts. Mēs esam savu darbu padarījuši, jā, kāpēc ne. Gandarīts es būšu tajā brīdī, kad mēs uzbūvēsim ceļu ».Līgumu izdevies noslēgt par krietni mazāku summu nekā sākotnēji cerēts. Šobrīd arī ceļu būvē krīze esot ienesu savas korekcijas. Taču līdz galam trekno gadu tikumi nav atmesti, norādīja De facto. Konkursā pieteikušies septiņi pretendenti, piedāvājot darbus izpildīt par summu robežās no 27 līdz pat 38 miljoniem latu, neskaitot PVN. Uzvarējušais piedāvājums ir par 6 miljoniem dārgāks nekā lētākais.
Zemāko cenu solīja Vācijas kompāniju pārstāvošā SIA MATTHAI, kuras pārstāvis raidījumam apliecinājis, ka solītā cena bijusi atbilstoša tirgus situācijai un reāla. Uzņēmuma pārstāvis Gatis Drinķis raidījumam stāstījis:
«Paši gatavojām tāmes, rēķinājām, darījām, visus nodokļus ierēķinājām, lai nomaksātu valstij. Tas tiešām ietver tos 27 miljonus. Es tiešām nesaprotu, kā var būt tādas atšķirības, te pat var redzēt, ka 10 miljoni, nav saprotams. »Uzņēmuma pārstāvis vairījies publiski paust savas aizdomas, kāpēc cenu atšķirības bijušas tik lielas un kāpēc izvēlēts krietni dārgāks pretendents, taču atzinis, ka zināmas aizdomas esot.
6 miljoni tomēr ir ievērojama summa un būtu pamatīgs ietaupījums - to atzinusi arī Latvijas Valsts ceļi. Taču uzņēmēju aizdomas par negodprātīgu konkursa norisi noliegusi – zemāko cenu solījusī kompānija izkritusi tajā iepirkuma sadaļā, ko sauc par glītrakstīšanu, tāpēc piedāvājums tālāk nemaz nav vērtēts.
Latvijas Valsts ceļi arī apgalvojusi, ka ietaupītie miljoni ceļu stāvokli Latvijā - citviet izlietoti - diez vai īpaši uzlabotu.