Uzņēmēju uzskati par to, vai vadīšana radošajās un tradicionālajās nozarēs atšķiras, dalās.
«Radošajā industrijā uzņēmuma vadība nekādi neatšķiras no parasta uzņēmuma vadīšanas. Vadīšana ir vadīšana – neskatoties uz to, kāda profila uzņēmums tas ir. Radošums gan ir interesanta pieeja uzņēmuma vadīšanā un noteikti vērtējams ar plusa zīmi,» uzskata Agnese Irbe, kartona rotaļlietu ražotāja SIA Annahouse īpašniece.
Nedaudz atšķiras, spriež Gunārs Grundštoks, IT House valdes priekšsēdētājs. Piemēram, zivju konservu ražošanā viss ir zināms un visu var izmērīt līdz pēdējai sekundei. Turpretī radošajās industrijās ir grūtāk paredzēt apjomus un novērtēt riskus. Tāpat ir lielāks izaicinājums noturēt līdzsvaru starp izmaksām, laimīgiem darbiniekiem un klientiem. Taču tās viņš neuzskata par problēmām – drīzāk nianses, ar kurām jārēķinās, strādājot radošajās industrijās. «Pieļauju, ka ar tādām pašām niansēm jārēķinās, piemēram, konsultāciju jomā strādājošiem,» teic G. Grundštoks.
«Protams, atšķiras,» ir pārliecināta Inga Priedīte, apģērbu zīmola ZIB vadītāja. Tas tāpēc, ka radošiem cilvēkiem idejas un produkts ir īpašāki. No vienas puses, tas atvieglo darbu, jo produkts ir atšķirīgs, taču, no otras puses, daudzi aspekti nav izpētīti un ir nezināmi. Uzņēmēja arī pieļauj, ka radošiem cilvēkiem idejas dzimst vieglāk, arī nestandarta risinājumu meklēšana padodas labāk. Vaicāta, kas ir sarežģītākais radoša uzņēmuma vadīšanā, I. Priedīte teic, ka SIA ZIB tekstils īpašnieces pēc izglītības ir mākslinieces un ar radošo pusi galā tiek ļoti labi, taču biznesā ir iesācējas.