Ražošana

Radošā laboratorija: Avangardiskais zviedru dizaina duets

Lana Jūra,20.06.2016

Arch kolekcija mēbeļu ražotājam Gebrüder Thonet Vienna, veidota no termiski apstrādāta liekta koka. Inspirācija tai meklējama tradīcijām bagātajā Vīnes krēslu vēsturē un gadsimtiem senās koksnes apstrādes tradīcijās

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien uz viņām fokusējas starmešu gaismas Milānā, Amsterdamā un Tokijā.

Viņu vārdi lasāmi līdzās vīriešu kārtas smagsvariem, kas nosaka toni industriālajā dizainā. Viņas aicina sadarboties pasaules vadošie ražotāji. Viņu dizains nav izteikti ziemeļniecisks, drīzāk – eksperimentāls. Jau 2005.gadā, īsi pēc karjeras sākšanas, britu dizaina žurnāls Icon prognozēja viņām slavu un daudzsološu karjeru. Viņas ir jaunas, komunikablas un inteliģentas - zviedru dizaina grupas Front dalībnieces Sofija Lāgerkvista (Sofia Lagerkvist) un Anna Lindgrēna (Anna Lindgren). 2016.gada Milānas dizaina nedēļā duets prezentēja jaunus produktus sadarbībā ar Moroso, Thonet GTV, Axor/Hansgrohe, Qeeboo, Porro, Wallpaper Handmade, Alpi, Zero, Triennale di Milano (www.frontdesign.se).

Esam kompānijas Porro stendā, kur notiek viena no jūsu jaunajiem produktiem – krēsla Draped Chair atklāšanas svētki. Pastāstiet par radīšanas procesu un to, kur smelties idejas, lai radītu vēl vienu jaunu, kopš pasaulē ir radīts miljoniem krēslu…

Sofija Lāgerkvista: Jau ilgāku laiku mūsos mājoja doma un vēlēšanās atklāt vienu būtisku niansi: kā cilvēki sadzīvo ar mēbelēm. Jā, tieši sadzīvo, nevis, kā viņi tās lieto. Mūsu ideja bija radīt krēslu notikumam – tas varētu būt liels bankets, greznas pusdienas, ceremonija. Mums gribējās ietērpt šo krēslu pasākumam atbilstošā, pārsteidzošā audumā. Tas ir tāpat, kā cilvēks sapucējas, dodoties uz kādu pasākumu. Lai nebūtu garlaicīgs, lai pievērstu sev uzmanību. Šis ir pusdienu krēsls, bet vienlaikus arī konferences u.c. pasākumu krēsls, jo šodien cilvēki vēlas sēdēt daudz komfortablāk un justies ērtāk visos gadījumos, ne tikai atpūšoties.

Anna Lindgrēna: Idejas rašanās allaž ir spontāna. Mums gribējās radīt pēc iespējas pretimnākošu krēslu, nevis statisku un ar striktu formu. Lai tas būtu mīkstāks (visās nozīmēs), ar audumu, kas piesaista acis, un ar savu raksturu. Kā cilvēki. Mēs taču visi neesam vienādi. Ir allaž kāda nianse, kas izceļ personību. Šī forma nosaka, ka krēsls nav statisks, viņā ir emocijas, individualitāte. Izvēlētais audums un iekšējais polsterējums radīts tā, lai krēslam piešķirtu elastīgumu – ja pieskaramies malai (stūrim), jūtam tā elastīgumu. Arī audums sniedz savu sajūtu. Tas ir detaļu kopums, kas veido krēsla raksturu.

Visu rakstu Avangardiskais zviedru dizaina duetslasiet pirmdienas, 20.jūnija laikrakstā Dienas Bizness (15.lpp.)!

Komentāri

Pievienot komentāru