Šodien uz viņām fokusējas starmešu gaismas Milānā, Amsterdamā un Tokijā.
Viņu vārdi lasāmi līdzās vīriešu kārtas smagsvariem, kas nosaka toni industriālajā dizainā. Viņas aicina sadarboties pasaules vadošie ražotāji. Viņu dizains nav izteikti ziemeļniecisks, drīzāk – eksperimentāls. Jau 2005.gadā, īsi pēc karjeras sākšanas, britu dizaina žurnāls Icon prognozēja viņām slavu un daudzsološu karjeru. Viņas ir jaunas, komunikablas un inteliģentas - zviedru dizaina grupas Front dalībnieces Sofija Lāgerkvista (Sofia Lagerkvist) un Anna Lindgrēna (Anna Lindgren). 2016.gada Milānas dizaina nedēļā duets prezentēja jaunus produktus sadarbībā ar Moroso, Thonet GTV, Axor/Hansgrohe, Qeeboo, Porro, Wallpaper Handmade, Alpi, Zero, Triennale di Milano (www.frontdesign.se).
Esam kompānijas Porro stendā, kur notiek viena no jūsu jaunajiem produktiem – krēsla Draped Chair atklāšanas svētki. Pastāstiet par radīšanas procesu un to, kur smelties idejas, lai radītu vēl vienu jaunu, kopš pasaulē ir radīts miljoniem krēslu…
Sofija Lāgerkvista: Jau ilgāku laiku mūsos mājoja doma un vēlēšanās atklāt vienu būtisku niansi: kā cilvēki sadzīvo ar mēbelēm. Jā, tieši sadzīvo, nevis, kā viņi tās lieto. Mūsu ideja bija radīt krēslu notikumam – tas varētu būt liels bankets, greznas pusdienas, ceremonija. Mums gribējās ietērpt šo krēslu pasākumam atbilstošā, pārsteidzošā audumā. Tas ir tāpat, kā cilvēks sapucējas, dodoties uz kādu pasākumu. Lai nebūtu garlaicīgs, lai pievērstu sev uzmanību. Šis ir pusdienu krēsls, bet vienlaikus arī konferences u.c. pasākumu krēsls, jo šodien cilvēki vēlas sēdēt daudz komfortablāk un justies ērtāk visos gadījumos, ne tikai atpūšoties.
Anna Lindgrēna: Idejas rašanās allaž ir spontāna. Mums gribējās radīt pēc iespējas pretimnākošu krēslu, nevis statisku un ar striktu formu. Lai tas būtu mīkstāks (visās nozīmēs), ar audumu, kas piesaista acis, un ar savu raksturu. Kā cilvēki. Mēs taču visi neesam vienādi. Ir allaž kāda nianse, kas izceļ personību. Šī forma nosaka, ka krēsls nav statisks, viņā ir emocijas, individualitāte. Izvēlētais audums un iekšējais polsterējums radīts tā, lai krēslam piešķirtu elastīgumu – ja pieskaramies malai (stūrim), jūtam tā elastīgumu. Arī audums sniedz savu sajūtu. Tas ir detaļu kopums, kas veido krēsla raksturu.
Visu rakstu Avangardiskais zviedru dizaina duetslasiet pirmdienas, 20.jūnija laikrakstā Dienas Bizness (15.lpp.)!
#1/17
Arch kolekcija mēbeļu ražotājam Gebrüder Thonet Vienna, veidota no termiski apstrādāta liekta koka. Inspirācija tai meklējama tradīcijām bagātajā Vīnes krēslu vēsturē un gadsimtiem senās koksnes apstrādes tradīcijās
#2/17
Galdi no Arch kolekcijas, radīti no liekta, termiski apstrādāta koka mēbeļu ražotājam Gebrüder Thonet Vienna
#3/17
Atpūtas krēsls Hideout Lounge Chair mēbeļu ražotājam Gebrüder Thonet Vienna. Krēslā modernā interpretācijā apvienoti Thonet tradicionālie pītie rotangpalmas elementi ar komfortablu polsterējumu
#4/17
Šūpuļkrēsls Furia Rocking Horse mēbeļu ražotājam Gebrüder Thonet Vienna ir dinamiska mēbele, kas izmantojam gan kā bērnu šūpuļzirdziņš, gan stilīgs dizaina elements modernā mājoklī
#5/17
Water steps ir jaunākais Front dizaineru izstrādājums santehnikas ražotājam Axor, kas kopā ar citu dizaina zvaigžņu izstrādājumiem tika prezentēts FuoriSalone laikā Milānā Axor projekta WaterDream 2016 ietvaros
#6/17
Industriālā stila dušas sistēma santehnikas ražotājam Axor, kas radīta, iedvesmojoties cauruļu, vārstu un citu elementu, kas allaž paslēpti aiz apdares, funkcionālajās formās
#7/17
Industriālā stila dušas sistēma santehnikas ražotājam Axor, kas radīta, iedvesmojoties cauruļu, vārstu un citu elementu, kas allaž paslēpti aiz apdares, funkcionālajās formās
#8/17
Vāze Blow Away ražotājam Moooi ir jauna versija par holandiešu porcelāna ražotāja Royal Delft tradicionālo vāzi, kas radīta ar 3D programmatūru, simulējot vēja brāzmu
#9/17
Polsterēts plastikāta krēsls Loop Chair ražotājam Qeeboo, kas izstrādāts ciešā sadarbībā ar datorinženieriem un izaicina ar savu dinamisko, asimetrisko formu
#10/17
Doodle kolekcijas ādas sofa dizaina mēbeļu ražotājam Moroso, kuras paternā izmantoti pašu dizaineru automātiski zīmētie ķiņķēziņi uz piezīmju lapiņām radošo apspriežu, tikšanās un telefonsarunu laikā
#11/17
Skices Doodle kolekcijas sofai (ražotājs - kompānija Moroso), kas tapušas kā automātiski zīmēti ķiņķēziņi uz piezīmju lapiņām radošo apspriežu, tikšanās un telefonsarunu laikā
#12/17
Triclinium sofa dizaina mēbeļu ražotājam Moroso radīta kā mēbele ar svētku raksturu. Tās iedvesmas avots – seno romiešu kultūra, kurā viesu uzņemšana, ēšana, dzeršana un politiskās diskusijas tika risinātas relaksējošā atmosfērā. Arī mūsdienās sofa ir teju centrālais elements mājoklī, ap kuru notiek ģimenes ikdienas dzīve
#13/17
Polsterēto pusdienu krēslu Draped chair, kas radīts kompānijai Porro, raksturo svinīgums, komforts un vieglums
#14/17
Galdam Ellipse, kas radīts itāļu kompānijai Porro, ir izteikti ģeometriska forma, radot ilūziju, ka galda virsma balansē uz centrālās kājas
#15/17
Ovālais spogulis Loop koka rāmī ar spoguļplauktu, izstrādāts itāļu kompānijai Porro. Abi spoguļi rada atspulgus un gaismas - ēnu saspēles telpā
#16/17
Tapetes ar nosaukumu Arches skandināvu tapešu ražotājam Eco. Kopā kolekcijā radīti deviņi atšķirīgi, ar roku zīmēti tapešu dizaini ar ideju piešķirt sienām trīsdimensiju tekstūras