Šujot smukumpēdiņas, kļūst skaidrs – Latvijas sievietes ir lielas gardēdes, kurām sirdij tuva gan paliek arī klasika – melnā un baltā krāsa
To novērojusi Rasa Štālberga, šo sieviešu aksesuāru ražotāja SIA BenitoDream īpašniece. Uzņēmuma pamatnodarbošanās ir mazo zeķīšu jeb smukumpēdiņu šūšana. Tās atšķiras no agrākos laikos nopērkamajām pēdiņām – šīm izmantots mežģīņu audums. R. Štālberga eksperimentē arī ar krāsainu likras audumu ar pumpiņām, puķītēm utt.
Izpētot tirgu, uzņēmēja secinājusi, ka pavisam vienkāršas pēdiņas lielākoties nopērkamas dažādos lielveikalos un plaša patēriņa preču veikalos. Specializētajos veļas un zeķbikšu veikalos nopērkamas gan vienkāršas ikdienai domātas, gan ekskluzīvas pēdiņas. Kopumā viņa uzskata, ka niša ir samērā brīva, taču daudz jāstrādā, lai savu biznesu attīstītu.
Ziemā R. Štālberga uzrakstīja biznesa plānu un pieteicās Hipotēku bankas konkursā Lec biznesā!, kur uzvarēja un ieguva grantu un iespēju kopā ar mentoru īstenot savus pirmos lielos mērķus. «Nav noslēpums, ka jebkura uzņēmuma sākšana prasa lielu finansiālu ieguldījumu un sākumā tie ir pašu līdzekļi. Katrs jaunais uzņēmējs visu laiku, kad sāk darbību, skatās, kā var piesaistīt papildu līdzekļus, atbalstu, lai varētu savu produktu attīstīt ātrāk,» skaidro R. Štālberga.
Līdz ar pirmajām siltajām dienām, interese par BenitoDream pēdiņām pieauga. Šis ir izteikti sezonāls produkts, tāpēc R. Štālberga bija pārsteigta, ka pēdiņas pirktas arī ziemā – lielākoties dāvanām.
Viņa novērojusi, ka Latvijas sieviešu vidū aksesuāri ir ļoti iecienīti. Sākumā domāts, ka lielākā daļa klienšu būs vecumā no 25 līdz 35 gadiem, bet līdzšinējā pieredze rāda, ka vecuma ierobežojumu neesot – pucēties vēlas visas.