Jaunākais izdevums

Ekonomisku apsvērumu dēļ Tallink noņem no līnijas vienu prāmi; autopārvadātāji neizpratnē

Lai uzlabotu darbības efektivitāti un rentabilitāti, AS Tallink Grupp nule kā paziņojis par prāmja Romantika pārcelšanu maršrutā Tallina–Stokholma, atstājot Rīgas virzienā vienu pašu prāmi Isabelle, kas kursēs katru otro dienu. Autopārvadājumu kompānijām šis lēmums izraisījis neapmierinātību, jo bijis pilnīgi negaidīts, liekot pārplānot maršrutus nokļūšanai Zviedrijā.

Nelāga attieksme

«Tā tās lieta nedara, ja ir vēlēšanās biznesā ilgstoši darboties,» par pēkšņo Tallink paziņojumu sašutis starptautisko transporta un loģistikas pakalpojumu kompānijas SIA Altreks valdes priekšsēdētājs Lauris Fišers. Viņam nav izprotama prāmju līnijas rīcība, ik pa laikam šajā maršrutā mainot prāmju kursēšanu. Tas tikai liecinot, ka Tallink nerēķinās ar saviem klientiem un izturas tā, it kā pārvadājumu kompānijas savu biznesu neplānotu. Lai nodrošinātu pakalpojumus klientiem, Altreks nāksies pārplānot maršrutus, izmantojot prāmju satiksmi uz Zviedriju no citām Baltijas jūras ostām gan Latvijā, gan kaimiņvalstīs. Viņaprāt, izveidojusies situācija ir iespēja citām prāmju līnijām, kā Stena Line vai DFDS, ieņemt tukšo vietu Rīgā, norāda L. Fišers. Komersanti var izmantot aprīlī turp un atpakaļ ieviesto vienu papildu reisu maršrutā Ventspils–Nīneshamna (Zviedrija), saka Stena Line Freight reģionālais vadītājs Baltijas valstīs, Krievijā un NVS Aivars Tauriņš.

«Ikdienas prāmju satiksme mums bija perfekts risinājums,» nožēlu par Tallink lēmumu pauž transporta uzņēmuma SIA Vervo Loģistikas departamenta vadītāja Vita Kurpniece. Pēc viņas teiktā, pēkšņo situācijas maiņu pārvadātājiem ļoti izjutīs, jo īpaši tūrisma sezonas laikā, kad grūtāk tikt pie vietas uz prāmja tūristu auto un autobusu dēļ. Arī viņai Tallink rīcība nav izprotama, jo prāmju līnija būtu varējusi pacelt cenas un kravas auto to izmantotu tik un tā. Autopārvadātāji gan norāda, ka uz fraktiem nekādu iespaidu izmaiņas neatstāšot.

Tallink piedāvājums bija dārgs un labs produkts ar precīzu un izdevīgu atiešanas laiku katru dienu, norāda kāds pārvadājumu biznesā iesaistītais. Šobrīd situācija būtiski mainīsies – pārvadājumus būs grūtāk saplānot, jo katru nedēļu brauciena dienas atšķirsies. Netiek gan izslēgts, ka nākotnē maršrutā Rīga–Stokholma atkal varētu kursēt divi prāmji, norāda Tallink Latvija pārdošanas un marketinga direktore Baiba Muceniece.

Turpinājums sekos

Par rokādē iesaistīto prāmi Silja Europe, kas kursē maršrutā Tallina–Helsinki, Tallink noslēdzis līgumu ar Bridgemans Services Ltd. par kuģa čarteru uz Austrāliju, kā vienu no iemesliem minot kuģu degvielas jaunos noteikumus (būs jāizmanto degviela ar 10 reižu zemāku sēra saturu), sākot no 2015. gada, kas sadārdzināšot jau tā augstās prāmja izmaksas. DB jau vēstījis par to, ka kuģu degvielas cenas no nākamā gada varētu pieaugt uz pusi. Kā viens no pirmajiem sēra direktīvas upuriem medijos tiek minēta 1875. gadā atvērtā pasažieru prāmju līnija Harvika (Lielbritānija) – Esbjerga (Dānija), ko DFDS aizvērs septembra beigās. Rīga ir ignorējusi kuģniecību paustās bažas degvielas sadārdzinājuma jomā un šobrīd izbauda savas attieksmes augļus, spriež kāds nozares spēlētājs. Viņaprāt, ja reiz galvaspilsētai šī līnija būtu svarīga, ar Tallink apietos kā ar jēlu olu. Viņš arī norāda, ka ar to viss vēl nav beidzies, jo jāgaida konteinerlīniju paziņojumi, ko tās domā darīt ar saviem fīderkuģiem Rīgas virzienā.

Gaidāmais jūras pārvadājumu sadārdzinājums gan nav vienīgais iemesls, kas varētu būt Tallink prāmju pārbīžu pamatā. Ir jārunā par pasažieru termināļa infrastruktūras kvalitāti, kā arī augstajām termināļa un ostu maksām, saka B. Muceniece. Tallink ir piešķirtas visas iespējamās atlaides, DB norāda Rīgas brīvostas pārvaldē (RBP). Savukārt Rīgas brīvostas valdes loceklis Ģirts Greiškalns min vairākus faktorus, kas padara uzņēmējdarbības vidi Rīgā neskaidru un neprognozējamu. Pirmkārt, pasažieru kuģa definīcija Rīgas ostas maksu noteikumos ir neskaidra, atšķiras no starptautiskās prakses un lielā mērā ir atkarīga no RBP interpretācijas. Otrkārt, Rīgā loču maksa iekļauta kravas maksā, tādējādi liedzot piešķirt atlaidi par šo maksu, jo Tallink kapteiņi šos ostas pakalpojumus neizmanto. Lai tomēr prāmju līnijai atlaidi piešķirtu, Rīgā meklēts radošs risinājums. Sākotnēji iedota atlaide no visām maksām, pret ko iebildis Rīgas pasažieru terminālis (RPT), kas gūst ienākumus no piestātnes maksas. Vēlāk RBP kā risinājumu piešķīrusi individuālo atlaidi no kanāla maksas. Taču tas neesot godīgi pret citiem komersantiem, kuri pie šādas atlaides var arī netikt, jo tās piešķiršana esot RBP subjektīvs lēmums, kas nav arī skaidri atrunāts ostu maksās. Kopā ar citiem faktoriem tas viss rada iespaidu par Rīgas brīvostu kā par salīdzinoši dārgu ostu ar sarežģītu un nepievilcīgu uzņēmējdarbības vidi, saka Ģ. Greiškalns.

Tallink paziņojums bija negaidīts, norāda RPT tehniskais direktors Jānis Dzērvītis. Proti, prāmju līnija pirms tam nekādas prasības neesot izvirzījusi. Vaicāts, kādu iespaidu Tallink lēmums atstās uz termināļa darbību, viņš atzīst, ka «tas ir ievērojams ienākumu samazinājums», bet citu variantu (jaunu kuģu piesaistīšana) šobrīd neesot. RPT gan pati nemitīgi «uzskrūvējot» igauņu kompānijai cenas, saka jomā darbojošies.

2014. gada pirmajā pusgadā pasažieru skaits Tallink līnijā Rīga–Stokholma palielinājies par 4,9%, sasniedzot 374 tūkst., liecina RBP dati. Jau vēstīts, ka Tallink Grupp tīrie zaudējumi šā gada pirmajā ceturksnī palielinājušies līdz 23,4 milj. eiro (17,5 milj. pērn), kas skaidrojams ar kuģu apkopi un modernizāciju, kā arī Lieldienu iekrišanu otrajā ceturksnī. Grupas apgrozījums šajā laika posmā samazinājies par 1,2%, veidojot 188,2 milj. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Prāmja Romantika pēdējais reiss no Rīgas plānots 6.augustā

NOZARE.LV,22.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 7.augustu, maršrutā starp Rīgu un Stokholmu turpmāk nekursēs prāmis Romantika, un tā pēdējais reiss no Rīgas paredzēts 6.augustā plkst. 17.30, informēja Tallink Latvija pārdošanas un marketinga direktore Baiba Muceniece.

Viņa informē, ka prāmis Isabelle turpinās kursēt saskaņā ar esošo grafiku. Līdz ar to patlaban Tallink jūras ceļojumus uz Stokholmu piedāvās ar kuģi Isabelle ar atiešanu no Rīgas katru otro dienu.

Uz jautājumu par Tallink tālākiem plāniem attiecībā uz Rīgas maršrutu, Muceniece norādīja, ka, lai optimizētu uzņēmuma flotes un maršrutu efektīvu darbību, uzņēmums turpināšot izvērtēt dažādas alternatīvas, kas varētu radīt izmaiņas arī turpmāk. «Mēs neizslēdzam iespēju, ka nākotnē maršrutā starp Rīgu un Stokholmu varētu atkal kursēt divi prāmji, tomēr šobrīd šāds lēmums nav pieņemts,» uzsver uzņēmuma pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pirmajā ceturksnī pieauguši Tallink zaudējumi pārvadājumos starp Rīgu un Stokholmu

LETA,18.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas prāmju operatorkompānija «Tallink Grupp» šā gada pirmajā ceturksnī pārvadājumos starp Latviju un Zviedriju strādājusi ar 1,8 miljonu eiro zaudējumiem, kas ir par 12,5% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, liecina kompānijas publicētais pārskats.

Kopumā «Tallink» grupa pirmajā ceturksnī strādāja ar 19,6 miljonu eiro zaudējumiem, kas ir par 3,7% mazāk nekā pirms gada. Grupas peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas (EBITDA) šajā periodā samazinājās par 20,3% - līdz 4,2 miljoniem eiro.

Savukārt «Tallink» konsolidētais apgrozījums 2018.gada pirmajā ceturksnī salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu sarucis par 3,9%, veidojot 184,2 miljonus eiro.

Šogad pirmajā ceturksnī grupa pārvadāja kopumā 1 930 449 pasažierus, kas ir par 0,5% mazāk nekā pērn janvārī-martā. Savukārt pārvadāto kravu apmērs pieauga par 8,2% - līdz 90 687 kravas vienībām.

Pārvadājumos starp Latviju un Zviedriju «Tallink» ieņēmumi pieauga par 24% un bija 13,1 miljons eiro. Šajā maršrutā janvārī-martā «Tallink» pārvadāja 155 000 pasažieru un 4000 kravas vienību, kas bija attiecīgi par 16,8% un par 62,6% vairāk nekā pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Tallink Grupp" meitasuzņēmums "Tallink Hotels" paziņojis, ka no 1. jūnija atkal atvērs tā viesnīcu "Tallink Hotel Riga", kas atrodas Latvijas galvaspilsētā.

Uzņēmums bija apturējis viesnīcas darbību no 18. marta saistībā ar valdību ieviestajiem ceļošanas ierobežojumiem Covid-19 izplatības un valstīs izsludinātā ārkārtas stāvokļa rezultātā.

No pagājušās nedēļas ceļošanas ierobežojumi starp Baltijas valstīm ir atcelti un Igaunijas un Lietuvas iedzīvotāji atkal var ceļot uz Latviju, ja viņi jūtas veseli un nav koronavīrusa simptomi, līdz ar to "Tallink Hotels" valde ir nolēmusi atvērt tās viesnīcu Rīgā no 1. jūnija.

"Vasara ir gandrīz klāt un, lai gan pārējā pasaule mums ir slēgta ceļošanai, Baltijas valstu robežu atvēršana ir radījusi tā saukto "mini Šengenas" zonu un nelielu tūrisma oāzi, atļaujot Igaunijas, Latvijas un Lietuvas iedzīvotājiem baudīt atpūtas brīdi kaimiņvalstīs pēc patiesi izaicinājumiem pilna laika posma," sacīja "Tallink Hotels" valdes locekle Ave Svarts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas prāmju operators «Tallink Grupp» šā gada pirmajā pusgadā strādājis ar 10,365 miljonu eiro zaudējumiem, kas ir 2,4 reizes lielāki nekā pagājušā gada janvārī-jūnijā, liecina «Tallink Grupp» publiskotais pārskats.

Kompānijas ieņēmumi gada pirmajos sešos mēnešos bijuši 435 miljoni eiro jeb par 1% mazāki nekā pagājušā gada pirmajā pusgadā.

Janvārī-jūnijā ar «Tallink Grupp» prāmjiem pārvadāti 4,5 miljoni pasažieru, kas ir par 1,2% mazāk nekā pagājušā gada pirmajā pusgadā.

Peļņa pirms procentiem, nodokļiem, amortizācijas un nolietojuma (EBITDA) pirmajā pusgadā bija 54,5 miljoni eiro salīdzinājumā ar 47,7 miljoniem eiro šajā laika posmā pērn.

«Tallink» skaidroja, ka pirmā pusgada rezultātus ietekmēja tas, ka pirmajā ceturksnī plānotu prāmju remontdarbu dēļ bija par 50 reisiem mazāk nekā pērn. Savukārt lielā konkurence maršrutos starp Igauniju un Somiju rada spiedienu uz cenu politiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kolektīvā atlaišana ietekmēs apmēram 2500 Tallink grupas uzņēmumu darbinieku

LETA,02.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas prāmju operators "Tallink Grupp" ("Tallink") sācis kolektīvo atlaišanu, kas ietekmēs apmēram 2500 darbinieku grupas uzņēmumos, informēja "Tallink" pārstāvji.

"Tallink" trešdien informējis grupas uzņēmumu darbiniekus par kolektīvās atlaišanas procesa sākšanu. Par īstenoto kolektīvo atlaišanu šīs nedēļas laikā tiks sāktas sarunas ar Igaunijas bezdarba apdrošināšanas fondu un Neatkarīgo jūrniecības darbinieku savienību, kā arī tiks organizētas konsultācijas ar atbilstošajām arodbiedrībām.

Darbinieku kolektīvā atlaišana sākta arī Latvijā, iesniedzot paziņojumu Latvijas Tirdzniecības flotes jūrnieku arodbiedrībai un Nodarbinātības valsts aģentūrai (NVA).

Tāpat kompānijā informēja, ka "Tallink" Somijas meitasuzņēmumā "Tallink Silja" jau atlaisti gandrīz visi 1200 darbinieku - gan uz sauszemes, gan uz kuģiem "Silja Serenade" un "Baltic Princess", kas kursē ar Somijas karogu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīļa vidū plānots atvērt pandēmijas dēļ slēgto "Tallink Hotel Riga", apstiprināja Igaunijas prāmju satiksmes uzņēmuma "Tallink Grupp" preses sekretāre Katri Linka.

Plašāku komentāru par atklāšanas datumu un citām detaļām Linka nesniedza.

Jau vēstīts, ka pērn septembrī "Tallink Grupp" vēl nebija izlēmis par naktsmītnes turpmāko darbību.

Linka toreiz atzīmēja, ka kompānija turpina uzraudzīt tūrisma un viesmīlības nozares tirgus atlabšanu un attīstību, taču plašāku komentāru par to, kad plānots viesnīcu atvērt, vai kādi ir aptuvenie dīkstāves zaudējumi, nesniedza.

Saskaņā ar "Firmas.lv" pieejamo finanšu gada pārskatu par 2021.gadu SIA "TLG Hotell Latvija", kas pārvalda "Tallink Hotel Latvia", 2020.gada 22.oktobrī spēkā stājās rīkojums par gandrīz visu darbinieku atlaišanu. Vadības ziņojumā teikts, ka uzņēmuma štatā ir tikai daži darbinieki, kuri nodrošina viesnīcas ēkas un sistēmu uzturēšanu darba kārtībā, jo vadība ir iecerējusi atsākt viesnīcas pakalpojumu sniegšanu tiklīdz esošā situācija to pieļaus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas prāmju operators "Tallink" nākamajos pāris gados neplāno atjaunot prāmju satiksmi starp Rīgu un Stokholmu, apstiprināja "Tallink" pārstāvji, jautāti par kompānijas pašreizējiem plāniem attiecībā uz prāmju satiksmi Latvijā.

Kompānijā norādīja, ka lēmums par prāmju satiksmes atjaunošanu no Rīgas nav mainījies, jo "Tallink" joprojām vairāk koncentrēsies uz esošo maršrutu starp Igauniju, Somiju un Zviedriju rentabilitātes uzturēšanu un palielināšanu.

Tāpat "Tallink" pārstāvji skaidroja, ka kompānija joprojām neredz prāmju satiksmes pieprasījumu, kāds tas bija pirms Covid-19 pandēmijas, papildinot, ka galvenokārt ekonomisko un finansiālo situāciju ietekmē gan pandēmijas izraisītās sekas, gan arī karš Ukrainā.

Tādējādi, kamēr pastāv ekonomiskās un ģeopolitiskās situācijas satricinājums, kompānija koncentrēsies uz pamatuzņēmuma rentabilitāti un alternatīvajiem ieņēmumu avotiem, piemēram, "Tallink" kuģu nomu, norādīja kompānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas prāmju operatorkompānija Tallink cenšas noskaidrot Somijas iedzīvotāju interesi par jūras braucieniem uz Rīgu, tādēļ nedēļas nogalē tiks organizēts izmēģinājuma kruīza brauciens no Helsinkiem uz Latvijas galvaspilsētu.

«Tallink jau agrāk kursējis no Somijas uz Rīgu, no Turku kuģi kursējuši jau 20 gadu. Turklāt mēs apkalpojam pasūtījuma reisus, tostarp no Helsinkiem. Šajā gadījumā mūsu klienti izrādījuši interesi, un mēs pagājušajā rudenī nolēmām tam pievērsties,» ziņu aģentūrai BNS sacīja Tallink Grupp pārdošanas un mārketinga direktors Marguss Hunts.

«Pirmais reiss notiks šajā nedēļas nogalē, biļešu tirdzniecība liecina, ka ir interese par šādu maršrutu - tāpat kā uz Visbiju vasaras sezonā ir liels pieprasījums, daudzi vēlas izmantot iespēju doties uz Rīgu,» viņš klāstīja.

«Vienlaikus mēs esam secinājuši, ka, mūsuprāt, nav tirgus pastāvīgai līnijai. Tāpat ir jāņem vērā, ka šā reisa pasažieriem nebūs iespējams Rīgā iebraukt ar automašīnu no kuģa, pasažieris būtībā varēs izmantot tikai automašīnas novietošanas iespējas kuģī,» Hunts piebilda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Tallink Grupp nodibinājusi meitas uzņēmumu Singapūrā – Tallink Asia Pte Ltd, un tas ir pirmais grupas meitas uzņēmums Āzijā.

Meitas uzņēmums Singapūrā ir dibināts ar mērķi, lai vienkāršotu grupas aktivitāšu attīstību un darbības paplašināšanos Āzijā. Tallink Asia Pte Ltd vadīs Tallink Grupas Attīstības direktors Taavi Tiivel.

«Mēs vienmēr esam pauduši, ka Tallink Grupa pastāvīgi meklē jaunas iespējas, lai attīstītu mūsu aktivitātes un paplašinātu darbību jaunos tirgos,» sacīja Tallink Grupas valdes priekšsēdētājs Paavo Nõgene.

Tallink pēdējos gados ir mērķtiecīgi strādājis, lai attīstītu pakalpojumus Āzijas pasažieriem un reklamētu uzņēmuma produktus un pakalpojumus dažādās Āzijas valstīs. Piemēram, Tallink katru gadu piedalās vairākos lielos Āzijas tūrisma gadatirgos, sadarbojas ar Āzijas tūrisma aģentūrām. Uz Tallink kuģiem strādā darbinieki, kas runā dažādās Āzijas valstu valodās, kā arī uz Tallink kuģiem tiek piedāvātas Āzijā populāras maksājumu metodes – AliPay un WeChat Pay.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Tallink Grupp un Rauma Marine Constructions (RMC) parakstījušas nodomu vēstuli par jauna Shuttle servisa kuģa būvniecību, informē uzņēmuma pārstāvji.

Plānots, ka jaunais kuģis kursēs maršrutā Tallina–Helsinki. Tā būvēšanas izmaksas ir aptuveni 250 miljoni eiro, un jaunais kuģis tiks būvēts Rauma kuģu būvētavā Somijā. Jaunā kuģa būvniecību plānots pabeigt 2021. gada beigās. Projekts nodrošinās kuģu būvētavai apmēram 1500 cilvēkgadu lielu nodarbinātību.

Duālās degvielas kuģis, kas pamatā izmantos LNG, būs ar 2800 pasažieru vietām. Tas kursēs maršrutā starp Tallinu un Helsinkiem, attīstot tālāk šo nozīmīgo maršrutu starp šīm divām galvaspilsētām. Kuģa būvniecībā tiks izmantota jaunākā tehnoloģija un inovatīvākie risinājumi, un kompānijas mērķis ir uzbūvēt ekonomiskāko un videi draudzīgāko kuģi, kas kursē Baltijas jūrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tallink domā izvērsties arī viesnīcu un mazumtirdzniecības jomās

Egons Mudulis,18.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink liek uzsvaru uz jaunu, efektīvu floti; pamatbiznesu – jūras pārvadājumus – saglabās, bet domā par izvēršanos arī viesnīcu un mazumtirdzniecības jomās.

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda AS Tallink Grupp valdes priekšsēdētājs Pāvo Nogene (Paavo Nõgene). Kompānija šogad atzīmē 30. jubileju, bet Rīgas‒Stokholmas līnijai paliek 13 gadi.

Fragments no intervijas

airBaltic tiek saukts par Latvijas nacionālo lidsabiedrību. Kā Tallink tiek uztverts Igaunijā, kā cilvēki to uzlūko?

Patiesībā Tallink ir lielākā Igaunijas kompānija ar 950 milj. eiro ieņēmumiem pērn. Esam lielākais darba devējs. Kompānijai ir 7500 darbinieku, esam labākais darba devējs privātajā sektorā, kā pērn atklāja (Kantar Emor) pētījums. Pirmo vietu kopumā ieņēma valstij piederošā enerģētikas kompānija Eesti Energia. Tallink ir sava veida nacionālais mantojums. Uzņēmums attīstījās ļoti strauji, 2006. gadā Tallink nopirka Silja Line – somu nacionālo mantojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tallink dota atļauja veikt ārkārtējus pasažieru reisus starp Rīgu un Zasnicu Vācijā

LETA,17.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) devis atļauju "Tallink" veikt starptautiskos pasažieru reisus maršrutā starp Rīgu un Vācijas ostu Zasnicu, informēja ministra padomniece komunikācijas jautājumos Baiba Ābelniece.

Latvijas valstspiederīgajiem iespējams nopirkt biļetes, lai nokļūtu Latvijā no Vācijas. Prāmis no Zasnicas aties trešdien, 18.martā, plkst.23.55. "Tallink" arī saņēmis ministra apstiprinājumu izbraukt no Rīgas ostas šodien, 17.martā. Šo iespēju var izmantot Vācijas pilsoņi, lai atgrieztos Vācijā, un kravu pārvadājumu kompānijas, jo šobrīd šķērsot Polijas robežu pa sauszemi ir sarežģīti. Kā liecina Francijas vēstniecības Rīgā ieraksts "Twitter", arī Latvijā esošie Francijas iedzīvotāji tiek informēti par iespēju nokļūt ar šo prāmi Vācijā.

"Tallink" nodrošinās reisu, ievērojot normatīvo aktu prasības, kas attiecas uz ārkārtējās situācijas izsludināšanu, kā arī atbildīgo institūciju norādījumus veselības jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Megastar pirmajā gadā pārvadājis vairāk nekā 2 miljonus pasažieru

Zane Atlāce - Bistere,29.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Megastar ir arī lielākais peldošais tirdzniecības centrs Baltijas jūrā.

LNG ātrgaitas prāmis Megastar, kas uzsāka kursēt maršrutā Tallina-Helsinki 2017. gada janvārī, savā pirmajā gadā ir pārvadājis vairāk nekā 2 miljonus pasažierus, AS Tallink Latvija Pārdošanas un mārketinga direktore Baiba Muceniece.

Šis ir lielākais pasažieru skaits, kas uz viena kuģa gada laikā ir pārvadāts Baltijas jūrā.

«Megastar ir lielākais ieguldījums Igaunijā pēdējā desmitgadē ar privāta kapitāla investīciju pamatā, un mēs esam ļoti gandarīti ar kuģa sniegumu pirmajā gadā. Šis kuģis patiesi ir jaunākās paaudzes kuģis, kas ir aizsācis jaunu laikmetu Baltijas jūrā, uzstādot jaunus standartus,» sacīja Janek Stalmeister, Tallink Grupp CEO.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Tallink Grupp" kuģis "Romantika" devies uz Nauta kuģu būvētavu Gdiņā, Polijā, lai tam veiktu plānotos apkopes un atjaunošanas darbus. Kuģis atradīsies kuģu būvētavā gandrīz divas nedēļas, un maršrutā Rīga - Stokholma atgriezīsies 25. janvārī.

Plānotās apkopes laikā tiks veikti regulārie tehniskās apkopes darbi un tiks atjaunotas vairākas pasažieru telpas, saskaņā ar atjaunoto zīmolu iegūstot pilnīgi jaunu izskatu.

Pasažieru telpās, piemēram, populārais zviedru galda restorāns tiks atjaunots saskaņā ar "Grande Buffet" konceptu, kuģa kafejnīca - "Coffee & Co" konceptu, kuģa krodziņš - saskaņā ar "Seapub" zīmolu. Pārmaiņas būs arī kuģa restorānos "Grill House" un "Russian Cuisine Aleksandra" un disko zālē "Space Disco".

Kuģa "Romantika" tehniskās apkopes un plānotie darbi paredz sagatavošanās darbus augstsprieguma krasta elektrības pieslēgumam. Kuģim tiks veikti tehniskie uzlabojumi, lai vēl vairāk uzlabotu tā energoefektivitāti un samazinātu emisijas. Palielināta efektivitāte un samazinātas emisijas ir visu "Tallink" kuģu prioritāte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Tallink Grupp un Meyer Turku Oy ziņo, ka šodien, 4. augustā, ar metāla griešanas ceremoniju Turku kuģu būvētavā ir uzsākta jaunā Tallink LNG ātrgaitas prāmja būvniecība. Prāmi paredzēts izmantot satiksmei maršrutā starp Tallinu un Helsinkiem.

Prāmis bruģēšot ceļu jaunai ērai ātrgaitas prāmju satiksmē Tallina – Helsinki maršrutā.

Turku kuģu būvētavai 2016. gadā šis pasūtījums palielinās produkcijas apjomu par 30%, salīdzinot ar 2015. gadu.

Prāmis būs aptuveni 212 m garš ar 2 800 pasažieru vietām. Prāmja būvniecība izmaksās aptuveni 230 miljonus eiro. Prāmis tiks būvēts Turku kuģu būvētavā Meyer Turku Oy, un tā piegāde ir plānota 2017. gada sākumā. Uz jaunā prāmja tiks nodrošinātas aptuveni 300 darbavietas. Jaunais prāmis kā degvielu izmantos sašķidrināto dabasgāzi (LNG). Ar bruto tonnāžu 49 000 t un ātrumu 27 mezgli jaunais prāmis būs ar būtiskiem uzlabojumiem energoefektivitātē. Korpusa forma samazinās straumes pretestību un nodrošinās prāmim labu kursēšanu ledus apstākļos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas prāmju operators "Tallink" tuvākajā nākotnē neplāno atjaunot prāmju satiksmi maršrutā Rīga-Stokholma, pauda "Tallink" preses sekretāre Katri Linka.

Viņa skaidroja, ka pēc diviem ļoti izaicinošiem pandēmijas gadiem, kam sekoja ģeopolitisks un ekonomisks satricinājums saistībā ar karu Ukrainā, "Tallink" šobrīd koncentrējas uz operāciju pārbūvi un darbības atjaunošanu galvenajos maršrutos, proti, starp Igauniju, Somiju un Zviedriju.

"Kad būsim atjaunojuši darbības un darījumus galvenajos maršrutos, mēs atkal sāksim apsvērt iespējas, kas pārsniedz šos galvenos maršrutus," pauda Linka, piebilstot, ka šobrīd vēl nav iespējams atbildēt par to, kad tas notiks.

Jau ziņots, ka aprīļa vidū plānots atvērt pandēmijas dēļ slēgto "Tallink Hotel Riga". Konkrētāku informāciju par viesnīcas atklāšanas datumu un citām detaļām kompānija šobrīd nav sniegusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ViesnīcasTallink Hotel Riga darbība tiks īslaicīgi apturēta no oktobra vidus, līdz uzlabosies pandēmijas situācija COVID-19 un tiks atcelti ceļošanas ierobežojumi, Db.lv informēja “Tallink” komunikācijas direktore Katri Linka.

"Šajā laikā ēka tiks slēgta ar minimālām izmaksām, lai nodrošinātu ēkas drošību un funkcionēšanu, kā arī lai operatīvi varētu atjaunot darbības, pieņemot šādus lēmumus. Tallinā viena no mūsu viesnīcām - Tallink City Hotel - jau ir slēgta un tāda paliks līdz nākamajai vasarai, jo tiks pilnībā atjaunota. Divas citas viesnīcas - Tallink Express un Tallink Spa & Conference Hotel - joprojām ir atvērtas. Tuvākajā nākotnē mēs uzraudzīsim rezervācijas un attiecīgi pieņemsim lēmumus par to atvēršanu," piebilst K.Linka.

Šī būs jau otrā reize šogad, kad "Tallink Hotel Riga" pārtrauc darbu - iepriekš viesnīca tika slēgta no 18.marta līdz 1.jūnijam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jaunā Tallink Grupp kuģa MyStar krustmāte būs Igaunijas prezidente

Db.lv,12.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Videi draudzīgais kuģis Baltijas jūrā MyStar, kuru pasūtīja Tallink Grupp, un kas pašlaik tiek būvēts Rauma Marine Constructions (RMC) kuģu būvētavā Somijā, tiks pabeigts 2022. gadā.

Tradicionālās kuģa kristības plānotas 2021. gada 12. augustā, un par kuģa krustmāti ir izvēlēta Igaunijas Republikas prezidente Kersti Kaljulaida.

Kuģa MyStar kristību pasākuma ietvaros kuģis pēc kristību ceremonijas tiks nolaists ūdenī, kas ir vēl viens būtisks un svarīgs pavērsiens kuģa būvniecības gaitā, tādējādi pārbaudot uz sauszemes būvētā kuģa gatavību un tā peldspēju.

Kuģa nolaišana ūdenī notiks kuģu būvētavas sausajā dokā, kur kuģis vēl tiek būvēts. Ceremonijas laikā goda viesi svinīgi atver vārstus, lai piepildītu doku ar ūdeni, kurā atrodas kuģis. Pēc kuģa kristīšanas un nolaišanas ūdenī, kuģa būvniecības darbi, kas līdz šim notika kuģa ārpusē, tagad noritēs kuģa iekšpusē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas prāmju kompānijas "Tallink Grupp" jaunais kuģis "MyStar" maršrutā Tallina-Helsinki sāks kursēt septembrī, kas ir pusgadu vēlāk nekā bija plānots sākotnēji, atsaucoties uz laikrakstu "Turku Sanomat", vēsta Somijas sabiedriskā raidorganizācija YLE.

Laikraksta rīcībā esošā informācija liecina, ka Raumas kuģu būvētavai Somijā "MyStar" pasūtītājam vajadzēja nodot jau gada sākumā, tomēr būvniecība ieilgs vismaz pusgadu.

"Tallink" preses sekretāre Katri Linka paskaidrojusi, ka kuģa būvniecības darbi aizkavējušies, jo Covid-19 pandēmijas laikā gan darbinieku slimošanas, gan piegāžu ķēžu pārrāvumu dēļ ir bijis traucēts kuģu būvētavas darbs. Viņa uzsvēra, ka "Tallink" problēmas nesaskata un kuģa būvniecība ir par 97% pabeigta.

FOTO: Tallink jaunā kuģa MyStar interjers 

Tallink Grupp publicējusi pirmos interjera attēlus savam jaunākajam kuģim MyStar, kas pašlaik...

"MyStar" būvniecība Raumā tika sākta 2020.gada aprīlī. Kuģa izmaksas tiek lēstas ap 250 miljoniem eiro.

212 metrus garais un 31 metrus platais kuģis spēs pārvadāt līdz 2800 pasažieriem un 750 automašīnām.

Lai gan sākotnēji bija plānots, ka kuģis izmantos sašķidrināto dabasgāzi, tomēr pēdējo divu gadu laikā tās cena ir četrkāršojusies, tādēļ kuģis izmantos dīzeļdegvielu.

Linka norādīja, ka sašķidrināto dabasgāzi augstās cenas dēļ "Tallink" neizmanto kopš marta un gaida, kad Paldisku ostā tiks izveidots sašķidrinātās dabasgāzes terminālis, kas varētu samazināt cenas tirgū.

Otrajā ceturksnī "Tallink" pasažieru skaits bijis par 262,9% lielāks nekā aprīlī-jūnijā pērn, sasniedzot 1 552 174 pasažierus. Pārvadāto kravu apmērs otrajā periodā gada izteiksmē pieaudzis par 18,9% - līdz 109 380 kravas vienībām. Aprīlī-jūnijā "Tallink" pārvadāja 225 563 pasažieru automašīnas, kas ir par 79,4% vairāk nekā pirms gada.

"Tallink Grupp" veic pārvadājumus ar prāmjiem Baltijas jūrā, izmantojot zīmolus "Tallink" un "Silja Line".

Uzņēmuma akcijas kotē Tallinas fondu biržas oficiālajā sarakstā. Lielākais akcionārs ir Igaunijas investīciju kompānija "Infortar", kam pieder 40% "Tallink Grupp" akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Daļa viesnīcu meklē risinājumus, lai nebūtu jāaptur darbība

Žanete Hāka, Monta Glumane,18.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien vairāk Latvijas viesnīcu pēdējo dienu laikā lemj par darbības apturēšanu uz laiku, taču daļa vēl meklē veidus, kā turpināt darbību, novēroja portāls DB.

"Situācija valstī un visā pasaulē, protams, mūs kā tūrisma nozari ir ļoti spēcīgi skārusi," atzīst "Hotel Jūrmala Spa & Conference Centre" pārstāve Kristīne Štāla-Bula. "Rezervāciju klienti sāka anulēt jau no marta sākuma. Sākotnēji savus pasākumus pie mums atcēla ārzemju grupas, tām sekoja arī anulācijas no vietējiem klientiem," viņa skaidro.

"Zinot, kas notiek pie kolēģiem Rīgas viesnīcās, kur tomēr lielākā daļa klientu ir ārzemnieki (mums 50% no viesiem ir Latvijas iedzīvotāji, un 30% igauņi un lietuvieši, turklāt tie ir individuālie ceļotāji), tad mums anulāciju apmērs līdz šim nebija tik šausminošs. Savukārt tagad, pēc ārkārtas situācijas izsludināšanas valstī, jūtam krasu anulēto rezervāciju pieaugumu arī no vietējiem individuāliem ceļotājiem," stāsta K.Štāla-Bula.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka Covid-19 izplatības mazināšanai ir noteikti starptautisko pasažieru pārvadājumu ierobežojumi, ir apturēta arī "Tallink" līnijas prāmju satiksme starp Rīgu un Stokholmu. Domājot par risinājumiem, kā šajā brīdī atbalstīt krīzes situācijā nonākušo ostas uzņēmumu, Rīgas brīvostas pārvaldē lems par iespēju uz laiku atbrīvot abus Rīgas ostā piespiedu dīkstāvē esošos "Tallink" līnijas prāmjus no ostas maksām.

"Šajā situācijā mums ir jāmeklē veidi, kā varam atbalstīt mūsu partnerus un kopīgi pārvarēt šo krīzi, vienlaikus domājot par nākotni, kad situācija normalizēsies. Dīkstāves šodien īpaši negatīvi ietekmē pasažieru pārvadātājus, kuriem katra diena nes ievērojamus finansiālus zaudējumus. Tie ir uzņēmumi, kas nodrošina darbavietas, maksā nodokļus un balsta mūsu valsts ekonomiku. Tāpēc, lai sniegtu atbalstu un palīdzētu pārvarēt šo ekonomiski smago situāciju, lemsim nepiemērot piestātņu maksu abiem ostā esošajiem "Tallink" līnijas prāmjiem līdz brīdim, kad būs iespējams atsākt pasažieru pārvadājumus," norāda Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Viesturs Zeps.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Tallink" prāmis "Victoria I", kas kopš jūnija kursē maršrutā Tallina-Stokholma tandēmā ar prāmi "Baltic Queen", augusta beigās atgriezīsies savā agrākajā maršrutā Tallina-Helsinki, tāpēc Tallinas-Stokholmas maršrutā rudens un ziemas periodā kursēs tikai viens "Tallink" prāmis - "Baltic Queen", paziņojusi prāmju kompānija "Tallink Grupp".

"Victoria I" atgriezīsies Tallinas-Helsinku maršrutā 31.augustā.

Ar "Baltic Queen" no Stokholmas Tallinā vai no Talllinas Stokholmā varēs nokļūt katru otro dienu.

"Tallink Grupp" veic pārvadājumus ar prāmjiem Baltijas jūrā, izmantojot zīmolus "Tallink" un "Silja Line". Kompānija arī ir operators trim viesnīcām Tallinā un vienai Rīgā.

Uzņēmuma peļņa pērn salīdzinājumā ar 2022.gadu pieaugusi nepilnas 5,7 reizes līdz 78,9 miljoniem eiro.

"Tallink Grupp" akcijas kotē Tallinas fondu biržas oficiālajā sarakstā. Lielākais akcionārs ir Igaunijas investīciju kompānija "Infortar", kam pieder 68,47% "Tallink Grupp" akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas prāmju operators "Tallink Grupp" aprīlī pārvadāja 398 508 pasažierus, kas ir par 16,7% mazāk nekā pagājušā gada ceturtajā mēnesī, liecina kompānijas paziņojums Tallinas biržai.

Pārvadāto pasažieru skaits prāmju reisos starp Igauniju un Somiju aprīlī salīdzinājumā ar šo mēnesi pērn samazinājās par 8,5% līdz 256 978, starp Somiju un Zviedriju tas saruka par 33,5% līdz 95 166, bet starp Igauniju un Zviedriju pārvadāto pasažieru skaits kritās par 14,9% līdz 46 364.

"Tallink" aprīlī pārvadāja 33 228 kravas vienības, kas ir par 18,9% vairāk nekā šajā mēnesī pērn, bet pārvadāto pasažieru transportlīdzekļu skaits saruka par 19,7% - līdz 54 380 spēkratiem.

Jau vēstīts, ka "Tallink Grupp" pērn pārvadāja kopumā gandrīz 5,706 miljonus pasažieru, kas ir par 4,5% vairāk nekā 2022.gadā. Pasažieru skaits pērn pieauga "Tallink" maršrutos starp Igauniju un Somiju un Igauniju un Zviedriju, bet mazāk pasažieru pārvadāts starp Somiju un Zviedriju, jo maršrutā kursēja mazāk prāmju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Tallink Grupp" kuģis "Romantika" atgriezies no Nauta kuģu būvētavas Gdiņā, Polijā, kurā tam tika veiktas plānotās apkopes un atjaunošanas darbi.

Prāmim veikti regulārie tehniskās apkopes darbi un atjaunotas vairākas pasažieru telpas.

Piemēram, zviedru galda restorāns atjaunots saskaņā ar "Grande Buffet" konceptu, kuģa kafejnīca - "Coffee & Co" konceptu, kuģa krodziņš - saskaņā ar "Seapub" zīmolu. Pārmaiņas redzamas arī kuģa restorānos "Grill House" un "Russian Cuisine Aleksandra" un disko zālē "Space Disco".

"Romantika" ir trešais "Tallink Grupas" kuģis, modernizēts 2020. gada pirmajā ceturksnī. "Tallink" īsteno pastāvīgu kuģu renovācijas programmu, saskaņā ar kuru visi "Tallink Grupas" kuģi tiek uzlaboti un atjaunoti vismaz divreiz piecu gadu periodā.

Pēdējo piecu gadu laikā vien "Tallink" ir investējis gandrīz 90 miljonus eiro savu kuģu uzlabošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tallink novembrī starp Rīgu un Stokholmu pārvadā par 31,1% mazāk cilvēku nekā pērn

BNS,03.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas prāmju operators Tallink Grupp novembrī maršrutā starp Rīgu un Stokholmu pārvadāja 35 945 pasažierus, kas ir par 31,1% mazāk nekā 2013.gada priekšpēdējā mēnesī, teikts kompānijas paziņojumā Tallinas biržai.

Visos Tallink maršrutos kopumā novembrī apkalpoti 647 222 pasažieri, kas ir par 3,8% mazāk nekā šajā mēnesī pērn.

Visvairāk pasažieru Tallink novembrī pārvadāja starp Igauniju un Somiju – 338 106 -, kas ir par 3,5% mazāk nekā pirms gada. Starp Somiju un Zviedriju Tallink pārvadāja 209 089 pasažierus, kas ir par 0,8% mazāk nekā gadu iepriekš, bet starp Igauniju un Zviedriju ar kompānijas prāmjiem ceļoja 64 082 pasažieri, kas ir par 1,3% vairāk nekā 2013.gada priekšpēdējā mēnesī.

Tallink pārvadāto kravu apmērs novembrī salīdzinājumā ar šo mēnesi 2013.gadā kritās par 3,1% ‒ līdz 26 538 kravas vienībām, bet pārvadāto automašīnu skaits samazinājās par 1,2% ‒ līdz 75 041 spēkratam.

Komentāri

Pievienot komentāru