Jaunas vēsmas skārušas arī antikvariātu biznesu – popularitāti gūst izsoles; uzņēmumi cenšas apgūt virtuālo vidi, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness (DB).
Rīgā ir vairāki desmiti antikvariātu, un pēdējos piecos gados to skaits būtiski nav mainījies. Šis ir specifisks bizness, kurā bez pieredzes un zināšanām nevar strādāt, uzsver DB aptaujātie antikvariātu īpašnieki.
Citviet Eiropā antikvariāti – izsoļu nami ir ar simtiem gadu senu vēsturi, bet Latvijā šis bizness sācis attīstīties tikai pēdējos gados. «Esam organizējuši apmēram 17 izsoles, un katra no tām pēc apmeklētības, pārdošanas un solīšanas rezultātiem bijusi aizvien sekmīgāka. Tas ir labs mākslas un antikvariātu tirgus rādītājs. Cilvēkiem patīk gan pirkt, gan nodot darbus izsolei. Tas ir interesants pasākums mākslas dzīvē,» teic galerijas Mākslas vēstniecība īpašnieks Aigars Grīnbergs. Uzņēmumam Rīgā atvērti trīs saloni, tas sevi pozicionē kā vienu no lielākajiem izsoļu namiem Baltijā. Izsoles kolekcija tiekot veidota vairākus mēnešus.
«Dzīvojam tehnoloģiju laikmetā, un Eiropā populāri ir rīkot mākslas darbu un antikvariātu priekšmetu izsoles internetā. Latvijā šī tendence tikai sāk iezīmēties, un es saredzu tai potenciālu. Arī mēs šī gada beigās rīkosim pirmo antikvāro un mākslas priekšmetu izsoli, kas notiks online. Tajā būs iespējams iegādāties vairāk nekā 1000 priekšmetu,» stāsta A Grīnbergs. Potenciāls esot arī internetā veidot antikvariāta veikalus. Šāda prakse Eiropā esot ļoti izplatīta. «Reiz vēlētos izveidot antikvariāta veikalu internetā, bet, lai to izdarītu, nepieciešamas investīcijas. Pirmkārt, vajag izdzīvot un tad mēģināt paplašināties. Šis bizness balstās uz entuziasmu. Maizei ar sviestu pietiek, bet, ja būtu vairāk pircēju, tad varētu arī kaut ko uz maizes uzlikt,» pauž antikvariāta Antikva valdes loceklis Raimonds Puško.
Latvijas antikvariātos nozīmīgu apgrozījumu nodrošina pircēji no kaimiņvalsts Krievijas. «Pie mums iepērkas arī cilvēki no Uzbekistānas, Armēnijas un Kazahstānas. Iespējams, šādu klientu kļūst vairāk, jo viņi iegādājušies īpašumus Rīgā vai Jūrmalā. Lielākajai daļai patīk antikvārās mēbeles, klasiķu gleznas un dažādi interjera priekšmeti, piemēram, lustras un svečturi,» novērojis A. Grīnbergs. Šo pircēju pieplūdums antikvariātu biznesam ir ļoti svarīgs, piekrīt R. Puško. Viņaprāt, ir svarīgi, lai šie cilvēki būtu ne vien turīgi, bet arī apveltīti ar labu gaumi un zināšanām par vērtīgiem mākslas darbiem un antikvāriem priekšmetiem. Pēc R.Puško novērojumiem, šajā pircēju grupā ir cilvēki, kuri uz Latviju pārcēlušies dzīvot.
Visu rakstu Potenciāls – izsoļu rīkošanai internetā lasiet otrdienas, 7. oktobra, laikrakstā Dienas Bizness (15. lpp.)!
#1/4
Antikvariāta-galerijas Mākslas vēstniecība īpašnieks Aigars Grīnbergs
#2/4
Antikvariāta-galerijas Mākslas vēstniecība īpašnieks Aigars Grīnbergs
#3/4
Antikvariāta-galerijas Mākslas vēstniecība īpašnieks Aigars Grīnbergs