Šis būs pirmais gads, kad klēpjdatoru pārdošanā prognozējama minimāla izaugsme, savukārt varētu ievērojami augt planšetdatoru pārdošanas apjomi. Tā uzskata datoru tirdzniecības nozares pārstāvji, vēsta laikraksts Diena.
Pērn decembrī Latvijā pārdoto planšetdatoru skaits sasniedzis deviņus tūkstošus, kas ir trīs reizes vairāk nekā 2011. gada decembrī, liecinot GfK Retail and Technology Baltics pētījuma dati, kuri gūti, analizējot Latvijas mazumtirgotāju sniegto informāciju. Savukārt klēpjdatoru pārdošanas apjoms decembrī sasniedzis 14 700, kas ir būtisks kritums pret 2011. gada decembri, kad tika pārdoti 19 600 klēpjdatoru.
Pērn Latvijā pārdoti vairāk nekā 35 tūkstoši planšetdatoru, no tiem vairāk nekā viena ceturtā daļa - decembrī, Dienai klāstījis GfK Retail and Technology Baltic pārstāvis Jānis Pilipivs. Planšetdatori esot pērn visstraujāk popularitāti guvusī produktu grupa ne tikai Latvijā, bet arī citur Baltijā, norādījis J. Pilipivs. Pircēju vidū populārākie esot planšetdatori ar Android operētājsistēmu (OS), cenā līdz 200 latiem.
Savukārt klēpjdatoru tirgus pamanāmākās tendences esot vidējās cenas samazināšanās - pērn pārdotā datora vidējā cena bijusi Ls 374 iepretī 386 latiem 2011. gadā, liecina GfK dati. Datori gan kļūstot aizvien jaudīgāki. Nozīmīgs notikums tirgū esot arī Windows 8 ienākšana pagājušā gada pašās beigās.