Mazumtirdzniecība

Polis aiziet no Baltstor

Sandra Dieziņa,29.07.2010

Jaunākais izdevums

Mazumtirgotāju kooperācija SIA Baltstor vadītājs un valdes loceklis Raivis Polis ir nolēmis atstāt līdzšinējo amatu un turpināt profesionālo izaugsmi, turpmāk darbojoties privātā biznesa jomā.

Par to vēsta mazumtirgotāju kooperācija. Raivis Polis uzņēmumu vadīja kopš 2006.gada un viņa vadībā Baltstor sasniedzis ievērojamu finansiālo un apjoma izaugsmi. Kopš 2006.gada uzņēmuma apgrozījums ir audzis vairāk kā četras reizes.

«R.Poļa vadībā realizēti vairāki vērienīgi projekti, atvērti 12 MEGO un 45 VESKO zīmola veikali, kā arī piesaistīti 32 jauni kooperācijas sadarbības partneri, uzsākta sadarbība ar vairāk kā 40 ārvalstu piegādātājiem un partneriem. Šajā laikā ir būtiski palielināts centralizēto piegāžu apjoms sadarbības partneriem, tādā veidā veicinot to konkurētspēju un ekonomisko izaugsmi,» teikts izplatītajā paziņojumā.

Izmaiņas nekādā veidā neietekmēs uzņēmuma darbības mērķus, prioritātes un virzienus un Baltstor arī turpmāk strādās, lai palielinātu savu tirgus daļu un attīstītu kooperāciju, norāda R. Polis. SIA Baltstor vadītāja darba pienākumus no šī gada 2.augusta pildīs līdzšinējais Baltstor iepirkuma nodaļas vadītājs Juris Marahovskis.

SIA Baltsor ir lielākā mazumtirgotāju kooperācija Latvijā, kas apvieno 71 juridiskas personas, 455 tirdzniecības vietas un operē ar veikalu zīmoliem MEGO, Mini Vesko, MAXI Vesko un Vesko, nodrošina saviem partneriem kopīgu preču iepirkumu uz izdevīgākiem nosacījumiem, IR risinājumus, mārketinga un loģistikas pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai noskaidrotu sabiedrības viedokli par pārtikas, kurai beidzies derīguma termiņš, tirgošanu, Zemkopības ministrijas tīmekļvietnē izsludināta aptauja, kas ilgs līdz 2017.gada 28.februārim. Marta sākumā tiks apkopoti aptaujas rezultāti un notiks diskusijas ar iesaistītajām pusēm. Pēc diskusijām tiks pieņemts lēmums par turpmākajiem plāniem Latvijā attiecībā uz pārtiku, kurai beidzies derīguma termiņš «Ieteicams līdz».

Šo ideju biznesa portālam db.lv komentē veikalu tīkli:

Mego / Vesko veikalu tīkla pārstāve Indra Granateka:

«Mego un Vesko veikalu tīklos mēs cenšamies nodrošināt tādu produktu klāstu un cenu politiku, lai iedzīvotāju grupas ar dažādiem ienākumu līmeņiem varētu iegādāties pilnvērtīgu uzturu un ikdienā nepieciešamās preces. Savukārt, pārtikas produktiem, kuriem tuvojas derīguma termiņš, mēs jau tagad piedāvājam samazinātas cenas un izvietojam atsevišķā stendā. Tā ir iespēja gan klientiem iegādāties preci par izdevīgāku cenu, gan samazināt utilizējamo pārtikas apjomu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

KP aicina pārtikas mazumtirgotājus līdz 2016.gadam novērst nepilnības sadarbībā ar piegādātājiem

Dienas Bizness,24.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) ir pabeigusi pārtikas mazumtirgotāju sadarbības tīklu – iepirkumu grupu – tirgus uzraudzību. Tās ietvaros KP analizēja konkurences situāciju, kā arī konstatēja nepilnības, kas mazumtirgotājiem būtu jānovērš līdz 2016.gada sākumam, lai to sadarbība ar piegādātājiem atbilstu jaunā Negodīgas mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likuma prasībām, informē KP.

Latvijā kopumā darbojas sešas pārtikas mazumtirgotāju iepirkumu grupas – SIA Baltstor ar veikaliem Mego un Vesko, SIA Latvijas tirgotāju kooperācija AIBE, SIA Latvijas tirgotāju savienība (LaTs), SIA ELVI Latvija, SIA Iepirkumu grupa ar veikaliem top! un Labais un SIA Rust un SIA Savel ar veikaliem BETA.

Sadarbojoties vienas grupas ietvaros, atsevišķie veikalu īpašnieki var veikt kopīgus iepirkumus, lai saņemtu labākus tirdzniecības noteikumus un lielākas atlaides no preču piegādātājiem. Tāpat iepirkumu grupas ietvaros mazumtirgotāji var izmantot vienu zīmolu un īstenot kopīgas mārketinga aktivitātes, piemēram, vienotu klientu lojalitātes programmu veidā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Mazumtirgotāju apvienības paplašina darbību un pulcē jaunus partnerus

Dace Skreija,20.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākās mazumtirgotāju apvienības aizvadījušas veiksmīgu gadu - pieaudzis gan to apgrozījums, gan partneru un tirdzniecības vietu skaits. Turklāt mazumtirgotāju apvienību veikalu iezīme ir to darbošanās pārsvarā reģionos, kas ļauj spriest par situāciju tajos. Vidēji trīs lielāko mazumtirgotāju apvienību kopējais apgrozījums palielinājies par 13%.

Ne vienmēr veikalu tīkla apgrozījuma pieaugums liecina par lielākiem tēriņiem iedzīvotāju vidū, jo jāņem vērā arī tāds rādītājs kā apgrozījums uz vienu tirdzniecības vietu, jaunatvērtie veikali - tās ir ne tikai jaunas darba vietas, bet arī optimistiskākas nākotnes prognozes, kas uzņēmējus ir pārliecinājušas par biznesa uzsākšanu vai paplašināšanu. Jāatzīmē arī, ka ne vienmēr tīkla veikalu skaita pieaugums pārsniedz kopējo apgrozījuma pieaugumu, kas, iespējams, liecina, ka apgrozījuma pieaugums panākts, palielinot veikalu skaitu, nevis pārdodot vairāk un dārgāk. Tomēr jāņem vērā, ka gadā atklātie veikali nav strādājuši pilnu periodu un optimālu atdevi sniegs tikai pēc noteikta laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Uzņēmējs pēc izstādes Ražots Latvijā sūdzas par nozagtu produkciju; organizatoriem aizdomas par konkurentu pasūtījumu

Lelde Petrāne,26.10.2011

"Kelle Expo" valdes priekšsēdētājs Erlens Kelle un žurnāla "Ražots Latvijā" galvenā redaktore Gunta Barbāne piedalās preses konferencē, kurā informē par SIA "Kelle Expo" rīkoto izstādi-gadatirgu "Ražots Latvijā 2011"

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmējs Jānis Polis sašutis par šā gada oktobra vidū Olimpiskajā Skonto hallē (Skoto halle) rīkoto izstādi Ražots Latvijā 2011, jo tajā ne vien bijis nepieredzēti maz apmeklētāju, bet pēc izstādes arī bez pēdām pazudusi sapakotā produkcija, tai skaitā tādi populāri produkti kā Saldā brunete un Saldā blondīne. Savukārt izstādes organizatori norāda, ka šie apgalvojumi nav pierādāmi un pats uzņēmējs nav izpildījis prasības.

Kā raksturo pats J. Polis, šis ir bezprecedenta gadījums - nekad neko tamlīdzīgu viņš neesot pieredzējis. Pēc izstādes, kas norisinājās no 14. līdz 16. oktobrim, nākamās divas dienas dalībnieki varējuši savākt tajā izmantoto produkciju. Otrdien saskaņā ar nolikumu hallē ieradušies uzņēmuma pārstāvji, lai to izdarītu, bet konstatējuši, ka vairākas kastes ar populārajiem pārtikas produktiem un dokumentiem ir pazudušas. Apsardze sākotnēji neesot bijusi atrodama, bet vēlāk asi atbildējusi, ka uzņēmēja mantu sargāšana neesot viņu pienākums.

Savukārt izstādes organzators SIA Kelle Expo norādījis uz to, ka uzņēmējam bija nepieciešams pašam nodrošināt produkcijas uzraudzību pa dienu, jo apsardze to dara tikai naktīs. J. Poli, kurš atzīst, ka šo nolikuma punktu nav izpildījis, visvairāk šokējusi gan apsardzes, gan organizatoru attieksme. «Skonto halle ir brutāls un bandītisks grupējums,» viņš uzskata pēc piedzīvotā. Pirmkārt, apsardzes darbinieki bijuši izteikti rupji un nav izrādījuši nekādu pretimnākšanu, otrkārt, Kelle Expo izteikusi vien nožēlu par notikušo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldus rajona tiesa par maksātnespējīgu pasludinājusi SIA Polis&Valerts, liecina Lursoft informācija.

Ieraksts par maksātnespējas pasludināšanu izdarīts 26. novembrī, par administratoru iecelts Aivars Salmgriezis. Polis&Valerts nodarbojās ar konditorejas izstrādājumu – saldo žagariņu, kēksu, pīrāgu un citu našķu ražošanu. Polis&Valerts īpašnieks Jānis Polis šo faktu apstiprināja, taču telefoniski atteicās komentēt šo situāciju.

Pagājušo gadu Polis&Valerts pabeidza ar 266,8 tūkstošu Ls apgrozījumu, kas ir divas reizes vairāk, nekā gadu iepriekš. Kompānijas zaudējumi pieauguši no 28 tūkstošiem Ls 2008. gadā līdz 47 tūkstošiem Ls pērn.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

KP: Atsevišķās Rīgas apkaimēs būtu veicināma konkurence ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecībā

Db.lv,11.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome noslēgusi uzraudzību par konkurenci ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecībā laika posmā no 2018. līdz 2022.gadam, vienlaicīgi iezīmējot tendences arī 2023.gadā.

Tirgus uzraudzībā tika secināts, ka kopumā Latvijā konkurence starp mazumtirdzniecības ķēdēm pastāv, taču atsevišķās Rīgas apkaimēs konkurence ir ierobežota un tā būtu veicināma. Būtiskas izmaiņas tirgū iezīmēja LIDL zīmola ienākšana Latvijas tirgū 2021.gadā, veidojot konkurenci tādiem tirgus spēlētājiem kā RIMI un MAXIMA.

Pēc 2017.gada savas tirgus pozīcijas Latvijas tirgū nostiprināja RIMI un MAXIMA, ko ietekmēja arī "Prisma Latvija" lēmums pamest Latvijas tirgu, tādējādi atstājot brīvu vietu vairākos multifunkcionālajos iepirkšanās centros. RIMI un MAXIMA 2018.gadā sāka paplašināt savu darbību arī mazo veikalu (Express veikalu) sektorā, tādējādi saasinot konkurenci tieši lokālā teritorijā. Savukārt COVID-19 krīzes laikā patērētāji aktīvi sāka izmantot e-veikalu priekšrocības. Abu divu lielāko mazumtirdzniecības ķēžu kopējā tirgus daļa 2022.gadā būtiski samazinājās tirgus struktūras izmaiņu dēļ, kopā veidojot ap 50%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta - Tirgotāju asociācija sūdzas premjeram par ZM, kas ignorējot nacionālos tirgotājus

Sandra Dieziņa,27.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) vadība aicinājusi premjeru Valdi Dombrovski ieviest kārtību tirdzniecības nozarē.

Uz sūdzības iesniegšanu LTA rosinājusi Zemkopības ministrijas (ZM) rīcība, kas pēc LTA prezidenta Henrika Danusēviča paustā, ne tikai neatbalsta vietējos tirgotājus, bet vēl vairāk - vēršas pret vietējiem tirgotājiem, izslēdzot tos no pārtikas nozares politikas veidošanas, atļaujot tajā piedalīties tikai lielākajām starptautiskajām pārtikas tirdzniecības ķēdēm.

«Protams, šīs ķēdes ir LTA dalībnieki. Taču pilnīgi nepieņemami, ka no dialoga tiek izslēgti visi vietējie pārtikas tirgotāji, tai skaitā Aibe, Elvi, Ķekava, LATs, Mego, Top un Vesko. Tāpat no dialoga pārtikas nozarē tiek izslēgti LTA sastāvā esošie ēdināšanas uzņēmumi un pārtikas ražotāji. Pilnīgi neizprotama ir ministrijas nostādne attiecībā par Latvijas politiku Eiropas Savienībā (ES), jo tirdzniecības nozarē tikai LTA pārstāv mūsu valsti ES Pārtikas, uztura un veselības komitejā,» pauž H. Danusēvičs. LTA uzskata, ka valdības programmā ir vietējo uzņēmumu atbalstīšana un, ja ZM vēršas pret vietējiem, tad valdības vadītājam vajag ieviest kārtību. Tāpēc LTA ir aizsūtījusi sūdzību Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jāatgādina ābeces patiesība – jo lielāka konkurence, jo pircējiem izdevīgāk. Konkurence ne tikai veicina izmaksu samazināšanu un palielina efektivitāti, tā faktiski ietaupa patērētāju naudu, ko var izmantot citu preču pirkšanai.

Pēdējā gada laikā mazumtirdzniecības tirgū valda sava veida satraukums par gaidāmo Lidl ienākšanu Latvijas tirgū. Lai gan desmit gadus atpakaļ šī starptautiskā mazumtirdzniecības ķēde jau grasījās ienākt Latvijā, tolaik tas nevainagojās ar pozitīvu iznākumu. Pašlaik notiekošās darbības liecina, ka šis veikalu tīkls noskaņots sasniegt savu mērķi, pārskatāmā nākotnē atverot vairākus veikalus vienlaicīgi ne tikai Rīgā, bet arī reģionu pilsētās.

Skaidri redzam, ka konkurences cīņa par pircēju kļūst aizvien asāka.

Kā tas ietekmēs esošo situāciju? Pircēji jau berzē rokas un gaidīt gaida jauno spēlētāju. Iemesls – Lietuvas pieredze rāda, ka pārtikas preču cenas ir pievilcīgas, kas ļauj izdevīgi iepirkties. Tomēr daži tirgus spēlētāji vērš uzmanību uz to, ka zemo cenu uzsvars Lidl būs aktīvāks tieši sākumā, jo tāda ir viņu stratēģija, ienākot jaunos tirgos. Kā būs tālāk, laiks rādīs. Tomēr jau šobrīd ir skaidrs, ka konkurence pilnīgi noteikti pieaugs un esošajiem tirgus dalībniekiem būs jāsapurinās. Konkurences padome pašreizējo tirgus situāciju raksturo kā koncentrētu, tomēr tirgū pastāv konkurence par patērētāju izvēli. Tā jau ir vēsturiski izveidojusies situācija, ka vairāk nekā puse jeb aptuveni 60% tirgus daļu pieder diviem lieliem tirgus dalībniekiem – Maxima Latvija un Rimi Latvia, tikmēr citām kooperācijām un iepirkumu grupām pieder aptveni 20% tirgus, kas savu darbību aizvien paplašina. Te jāmin veikali ar tādiem zīmoliem kā top!, Elvi, LaTS, Aibe, Mego, Vesko un Beta, kas stiprina savu konkurētspēju un rada konkurences spiedienu uz lielajiem mazumtirgotājiem. Te gan jāpiebilst, ka lielie mazumtirgotāji savstarpējā konkurences cīņā vairāk piedalās tieši lielajās pilsētās, kamēr kooperācijas un iepirkumu grupas, kurām ir augstas barjeras ienākšanai tirgū šajās pilsētās, savu darbību izvēlas koncentrēt vairāk lauku reģionos. Konkurences padome novērojusi, ka šādā darbības modelī ir radusies situācija, ka lielie tirgotāji pamatā konkurē savā starpā, bet mazie – ar visiem tirgotājiem. Šobrīd skaidri redzam, ka konkurences cīņa par pircēju kļūst aizvien asāka. Interneta veikalu izveide, lojalitātes programmu paplašināšana, specializētu stendu izveide, pašapkalpošanās kasu ieviešana – tie ir tikai daži no pasākumiem, ko īsteno mazumtirgotāji. Īpaši jāatzīmē lojalitātes programmas – ja pirms aptuveni pieciem gadiem lojalitātes programmas bija tikai pusei no pašreiz tirgū esošajiem mazumtirgotājiem, tad pašlaik tās ir gandrīz visiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

KP piemēro naudas sodu Mego un Vesko pārvaldniekam Baltstor un tā partnerim Lenoka

Dienas Bizness,28.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) nolēmusi sodīt veikalu Mego un Vesko preču zīmolu pārvaldītāju SIA «Baltstor» un tā mazumtirdzniecības kooperācijā ietilpstošo partneri SIA «Lenoka» par sistemātisku netaisnīgu un nepamatotu sankciju piemērošanu piegādātājiem.

Šis ir pirmais lēmumus, ar kuru KP konstatē Negodīgas mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likuma (NMPAL) pārkāpumu.

NMPAL stājās spēkā 2016. gada 1. janvārī, un tā mērķis ir ierobežot mazumtirgotāju iepirkuma varas izmantošanu pret piegādātājiem, lai līdzsvarotu piegādātāju un mazumtirgotāju intereses mazumtirdzniecībā. Lai novērtētu likuma ieviešanas gaitu, KP 2016. gadā un 2017. gada pirmajā pusgadā īstenoja tirgus uzraudzību, kuras laikā saskatīja iespējamas neatbilstības NMPAL normām SIA «Baltstor» un SIA «Lenoka» darbībās.

KP lietas izpēte aptvēra 30 piegādātājus, kas sadarbojas ar Baltstor mazumtirdzniecības kooperāciju, piecās izlases kārtībā atlasītās preču kategorijās – maize un tās izstrādājumi, gaļa un tās izstrādājumi, piens un piena produkti, graudu produkti un bezalkoholiskie dzērieni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Administratīvā apgabaltiesa 25. janvārī pieņēma spriedumu, kurā noraidījusi SIA «Baltstor» un SIA «Lenoka» pieteikumu par Konkurences padomes (KP) 2018. gada 9. marta lēmuma atcelšanu, un atzina, ka KP pamatoti konstatējusi abu uzņēmumu darbībās Negodīgas mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likuma (NMPAL) pārkāpumu.

KP pērn pieņēma lēmumu sodīt veikalu Mego un Vesko preču zīmolu pārvaldītāju SIA «Baltstor» un tā mazumtirdzniecības kooperācijā ietilpstošo partneri SIA «Lenoka» par netaisnīgu un nepamatotu sankciju piemērošanu preču piegādātājiem. Šis bija pirmais lēmumus, ar kuru KP konstatēja NMPAL pārkāpumu. Par NMPAL normu pārkāpumu KP piemēroja SIA «Baltstor» naudas sodu 13 533 eiro un SIA «Lenoka» 60 487 eiro apmērā.

Administratīvā apgabaltiesa spriedumā norādījusi, ka lietas pieteicējiem – SIA «Baltstor» un SIA «Lenoka» – nešaubīgi ir iepirkuma vara pār piegādātājiem, līdz ar to nav attaisnojama netaisnīgu un nesamērīgu sankciju piemērošana par darījuma partnera pieļauto pārkāpumu, tostarp par līgumsaistību neizpildi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tirgum radīta aplikācija «Sale - iepērcies izdevīgi» kā ikdienas palīgs, kas apkopo vienuviet visus lielāko tirdzniecības tīklu akcijas preču piedāvājumus Latvijā, liecina medijiem sniegtā informācija.

Tā kalpos par palīgu cilvēkiem, kuri ikdienas gaitās vēlās ekonomēt savus līdzekļus un laiku.

Aplikācija ir veidota, lai ikviens mūsdienu straujajā dzīves ritmā varētu ērti pārredzēt akcijas preču bukletus jebkurā vietā un laikā.

Mobilajā aplikācijā akcijas preču navigācija ļauj aplūkot aktuālos piedāvājumus gan pēc interesējošā veikala, gan produktu grupām. Apkopotie bukleti regulāri tiek atjaunināti un lietotājiem ir iespēja regulāri saņem automātiskus paziņojumus par jaunākajiem akcijas preču piedāvājumiem.

Projekta vadītājs Mihails Zavjalovs portālam db.lv stāsta, ka šobrīd tiek apkopoti veikali, kuri būs pieejami aplikācijas lietotājiem. « Šobrīd tie būs pārtikas veikali, taču nākotnē koncentrēsimies arī uz citām nozarēm.» Aplikācija Latvijā apkopos informāciju no tādiem veikaliem kā: «Aibe», «Elvi», «Lats», «Maxima», «Mego», «Rimi», «Supernetto», «Top» un «Vesko».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes ražotājs Pobeda Confectionery Ventspils ražotnē ieguldavairāk nekā divus miljonus eiro jaunā ražošanas līnijā.

Otrdien jaunā līnija tiks oficiāli atklāta, līdz ar to kopējās līdz šim ieguldītās investīcijas ražotnē sasniegs vairāk nekā 10 miljonus eiro. Kā liecina uzņēmuma sniegtā informācija, jaunā līnija ļaus ražot šokolādes konfektes Bear Family un Axiome ar šokolādes un riekstu pildījumu un poraino šokolādi. Pēc jaunās līnijas palaišanas fabrikā varēs saražot līdz 10 tūkstošiem tonnu šokolādes gadā, un 25-30% no tā veidos tieši šokolādes konfektes.

Uzņēmumā stāsta, ka līdz jaunās līnijas atklāšanai šogad būtiski uzlaboti pārdošanas rādītāji. Proti, šā gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar analogu laikaposmu pērn, realizācija pieaugusi par 169%. Sekmīgi apgūti jaunu valstu tirgi, to vidū ārpus ES, kur apgrozījums audzis piecas reizes. Uzņēmums savu produkciju eksportē uz Vāciju, ASV, Ungāriju, Sauda Arābiju, Kipru un citām valstīm. SIA Pobeda Confectionery direktoru padomes priekšsēdētāja Olga Muravjova stāsta, ka šobrīd Venspils fabrikā tiek ražots vairāk nekā 10 veidu šokolādes, ko kompānija realizē veikalos top!, Lats, Elvi, Vesko un Mego. Savukārt veikalos Rimi un Maxima kopš 2016. gada oktobra tiek rīkotas akcijas šo produktu realizēšanai. Šobrīd kompānijas tirgus daļa Krievijā un Eirāzijas valstīs ir aptuveni 4%, bet pārējās valstīs, ieskaitot Baltijas valstis, sākotnējā attīstības stadijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas vairumtirgotājs SIA Baltstor, kas ir veikalu Mego un Vesko preču zīmolu pārvaldītājs, pagājušajā gadā strādāja ar 41,399 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 11,1% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga vairākkārt un bija 1,129 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Par Tirdzniecības centra Mols vienīgo īpašnieci kļuvusi ar Mego partnera līdzīpašnieku saistīta kompānija

LETA,18.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par SIA "Tirdzniecības centrs "Mols"" vienīgo īpašnieci kļuvusi kompānija SIA "F 8", liecina "Firmas.lv" publiskotā informācija.

"F 8" īpašnieki vienādās daļās ir Kristīne Šulika-Meleša un Mihails Šuliks. Kompānija "F 8" reģistrēta 2015.gada beigās, un tās pamatkapitāls ir 3800 eiro. 2022.gadā kompānijas "F 8" apgrozījums bija 91 855 eiro, bet tās zaudējumi bija 877 560 eiro.

Šuliks ir arī pārtikas vairumtirgotāja SIA "Baltstor", kas ir veikalu "Mego" un "Vesko" partneris, viens no patiesajiem labuma guvējiem. Šuliks ir vienīgais AS "Magnons" īpašnieks, kurai "Baltstor" kapitālā pieder 61,98%. "Baltstor" 2022.gadā strādāja ar 49,242 miljonu eiro apgrozījumu un guva 349 641 eiro peļņu.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka Šuliks līdz 2008.gada martam bija arī 23,46% kapitāldaļu īpašnieks SIA "Mono" un 23,46% kapitāldaļu īpašnieks SIA "Monald".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par SIA "Tirdzniecības centrs "Mols"" vienīgo īpašnieku, kā arī par daudznozaru uzņēmuma SIA "Mono" līdzīpašnieku kļuvis uzņēmējs Mihails Šuliks, liecina "Firmas.lv" informācija.

Šuliks kopš pagājušā gada nogales ir SIA "F 8", kura 2023.gada decembrī kļuva par "Tirdzniecības centrs "Mols"" īpašnieci, vienīgais dalībnieks. Iepriekš "F 8" vienādās daļās piederēja Šulikam un Kristīnei Šulikai-Melešai. Attiecīgās izmaiņas iegrāmatotas 2023.gada 22.decembrī.

Vienlaikus Šuliks pagājušā gada nogalē kļuvis arī par "Mono" vienu no īpašniekiem - "Mono" kapitālā Šulikam šobrīd pieder 20,94%. Attiecīgi ASV pilsonis Aleksandrs Plotkins samazinājis līdzdalību "Mono" kapitālā no 32,67% līdz 23,46%, bet Biomins Kajems samazinājis līdzdalību no 17,9% līdz 6,17%.

Savukārt Mihailam Uļmanam "Mono" kapitālā joprojām pieder 49,43%. Ar Valsts policijas Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Kriminālizmeklēšanas pārvaldes 2022.gada 30.maija lēmumu ir piemērots arests Uļmana mantai - "Mono" 1 235 746 kapitāldaļām, lai nodrošinātu procesuālo izdevumu, cietušajam nodarītā kaitējuma kompensācijas piedziņu un arī iespējamo mantas konfiskāciju kā papildsodu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mainīta BDC Mežs valde

Žanete Hāka,01.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģistrētas izmaiņas BDC Mežs valdē, liecina Lursoft dati.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājas amatu atstājusi Santa Ungure, viņas vietā amatā stājies Tehnisko pētījumu institūta un Baltic Yachts Industry īpašnieks Raivis Polis.

Neilgi pirms valdes maiņas notikušas izmaiņas arī BDC Mežs īpašnieku sarakstā. Par uzņēmuma īpašnieku šī gada 22. septembrī kļuvis Austris Polis, kurš, kā liecina Lursoft dati, ir RP Invest īpašnieks un 33,33% kapitāldaļu turētājs uzņēmumā Riga Print. Jāatzīst gan A.Polis vai viņam piederošais RP Invest SIA BDC Mežs īpašnieku sarakstā figurē jau kopš uzņēmuma dibināšanas 2010. gadā.

BDC Mežs nodarbojas ar mežizstrādes pakalpojumiem un kokmateriālu tirdzniecību. Uzņēmumam reģistrētas struktūrvienības Limbažos un Gulbenē. BDC Mežs gada pārskatā pieejamā informācija liecina, ka uzņēmuma neto apgrozījums pērn sasniedzis 5,956 miljonus eiro, kas ir par 17,29% vairāk nekā iepriekš. Apgrozījuma pieaugumu uzņēmuma vadība skaidro saimnieciskās darbības attīstīšanu mežistrādes virzienā – tās īpatsvars neto apgrozījumā sasniedz 17,93%. Finanšu gada peļņa pēc nodokļu nomaksas sasniedza 70,488 tūkstošus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar Mūkusalas Mākslas salona kūrēto izstādi TOP no top Latvijas Nacionālā mākslas muzeja Lielajā zālē, tapusi jauna suvenīru sērija - Latvijas mākslinieku emoji, informē Mūkusalas Mākslas salona komunikācijas vadītāja Agnese Kleina.

Pirmie savus emoji ieguvuši Auseklis Baušķenieks, Džemma Skulme un Miervaldis Polis. Emoji var nesāt izšūtus uz 100 % organiskās kokvilnas džempera vai elegantas piespraudes formā.

Piešķirot pazīstamajiem Latvijas māksliniekiem emoji tēlus, ilustrators Roberts Rūrāns izmantoja viņu pašu darbus. Auseklim Baušķeniekam tas ir 1957.gadā tapušais Vienpatis, Džemmas Skulmes iecienīto tautumeitu sižetu reprezentē Meitene (tautisks motīvs) (1966), bet Miervaldis Polis attēlots kā Bronzas cilvēks (Bronzas cilvēka pases foto process Nr. 6., 1992).

Vienpatis ir Baušķenieka iekšējais pašportrets - tā viņš pats to klasificējis. Baušķeniekam vienmēr paticis izzīmēt detaļas, bet gleznā pulkstenis uz viņa kreisās rokas locītavas palicis bez noteikta laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: Rotaļlaukumi ienāk arī kinoteātros

Zane Atlāce - Bistere,09.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kinoteātru ķēde Cinépolis USA kā pirmā ieviesusi mazajiem skatītājiem draudzīgas kinozāles, kurās ierīkoti bērnu rotaļu laukumi, tādējādi multfilmu skatīšanos padarot vēl izklaidējošāku.

Šādas zāles atvērtas jau, piemēram, Spānijā, Meksikas galvaspilsētā Mehiko, un nākamnedēļ tādas plānots atvērt arī Kalifornijā. Katrā bērniem paredzētajā auditorijā būs spēļu laukumi, ērtas sēdvietas – pufi, sēžammaisi.

Šādas kinozāles paredzētas bērniem vecumā no 3 līdz 12 gadiem. Tajās ļauts spēlēties filams laikā, kā arī vēl 15 minūtes pēc tās. Cinépolis USA apsver iespēju filmas laikā atstāt arī apgaismojumu.

Maksa par šādas kinozāles apmeklējuma plānota par trīs dolāriem lielāka nekā parastās biļetes cena.

Kā izskatīsies bērniem draudzīgās kinozāles, skatiet galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdevniecība Dienas Bizness sadarbībā ar IBM Latvija un Digital Mind 12. martā Citadeles konferenču centrā rīkos konferenci «Biznesa analītika – nākamais solis biznesa attīstībā». Tajā Latvijas uzņēmumu vadītājiem būs iespēja iepazīties ar biznesa analītikas jēdzienu, uzzināt par jaunākajām nozares tehnoloģijām un to izmantošanas sniegtajām priekšrocībām, kā arī izzināt Latvijas un ārvalstu uzņēmumu pieredzi biznesa analītikas risinājumu izmantošanā.

Biznesa analītika ir metodiku, procesu un programmatūras rīku kopums, ko uzņēmumi var izmantot dažāda formāta datu apstrādei un informācijas analīzei, ikdienas biznesa lēmumu pieņemšanai un nākotnes notikumu prognozēšanai. Biznesa analītikas rīki savākto informāciju par uzņēmuma operatīvās darbības rezultātiem un tirgus notikumiem pārveido jēgpilnās atziņās, kuras vadītājiem ļauj pieņemt izsvērtus un uz pierādījumiem balstītus lēmumus.

«Runājot ar Latvijas uzņēmumiem, jūtam lielu interesi, bet vienlaicīgi arī izpratnes trūkumu par to, tieši kā izmantot savā rīcībā esošos datus, lai labāk izprastu gan savus klientus, gan arī uzņēmuma iekšējos procesus, un uzlabotu biznesa rezultātus,» stāsta A/S Digital Mind valdes priekšsēdētājs Rinalds Sluckis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd labāk, ja valsts radio paliek kopējā reklāmas tirgū, tāpēc, ka esošā padome un esošā radio vadība vienkārši nav kvalificēta veikt šo iziešanu no reklāmas tirgus. Ir daudz neskaidrību – kādā veidā, pēc kādiem principiem medijs tiks finansēts, kas ir tas sabiedriskais pasūtījums, par ko sabiedrībai būtu jāmaksā, kurš nosaka šo sabiedrisko pasūtījumu? Šie jautājumi nav atbildēti, intervijā laikrakstam Diena norāda A/s SuperFM valdes priekšsēdētājs Uģis Polis.

Fragments no intervijas

Vai ko mainītu sabiedrisko mediju iziešana no reklāmas tirgus?

No vienas puses sabiedriskajiem medijiem nav sevi jāuztur no reklāmas naudām. Jo reklāmas naudas un dažādi sadarbības raidījumi būtiski ietekmē saturu, un es esmu par to, lai Latvijā būtu spēcīgi sabiedriskie mediji – pats galu galā esmu pirmos 17 profesionālās karjeras gadus nostrādājis valsts radio. Varu salīdzināt tos standartus, kādi bija savā laikā un kādi tie ir tagad. Diemžēl tie standarti ļoti kritušies. Tomēr, manuprāt, šobrīd labāk, ja valsts radio paliek kopējā reklāmas tirgū, tāpēc, ka esošā padome un esošā radio vadība vienkārši nav kvalificēta veikt šo iziešanu no reklāmas tirgus. Ir daudz neskaidrību – kādā veidā, pēc kādiem principiem medijs tiks finansēts, kas ir tas sabiedriskais pasūtījums, par ko sabiedrībai būtu jāmaksā, kurš nosaka šo sabiedrisko pasūtījumu? Šie jautājumi nav atbildēti. Ir tikai kaut kādas vispārējās frāzes par informatīvās telpas aizsardzību, demokrātiju, vārda brīvību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa parkā “Ulmaņa parks II” Mārupē 22. novembrī atklāta jaunā “Folded Box” iepakojuma un galda spēļu ražotne ar Baltijā unikālu tehnoloģisko procesu, kura rezultātā tiek izgatavotas cietā kartona kastes.

Uzņēmums investējis vairāk nekā 1,7 miljonus eiro jaunu iekārtu iegādē, tādējādi ar kārtu palielinot ražošanas jaudas, lai tirgū piedāvātu augstas kvalitātes ilgtspējīgu iepakojumu un konkurētu ar ražotājiem Ķīnā.

Ražotne uzsākusi darbu 2700 kvadrātmetru plašās telpās “Piche” attīstītajā biznesa parkā “Ulmaņa parks II” Mārupē. 2023. gadā uzņēmums plāno izgatavot vairāk nekā 2,5 miljonus cietā kartona kastu.

“Līdz šī gada beigām jaunajā “Folded Box” ražotnē tiks iedarbinātas 22 jaunas iekārtas, tajā skaitā tādas retas tehnoloģijas kā pužļu izciršanas līnija, kāršu izciršanas iekārta un pilnas komplektācijas ploteris. Jaunākais papildinājums visai ražošanas sistēmai būs unikāla papīra reljefa veidošanas iekārta, kuru izvēlējāmies iegādāties, reaģējot uz izaicinājumiem izejvielu pieejamībā kā Eiropā, tā arī Āzijā,” stāsta ražotnes vadītājs Austris Polis, piebilstot, ka Baltijas un Skandināvijas klienti varēs samazināt ģeopolitiskos, loģistikas, kā arī kvalitātes riskus, kas saistīti ar iepakojuma iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgta administratīvo tiesu ēkas būvniecība Baldones ielā, informēja būvniecības uzņēmums Arčers.

Jaunbūvē turpmāk atradīsies Administratīvās rajona tiesas Rīgas tiesu nams un Administratīvā apgabaltiesa.

Ēkā izvietotas divas atsevišķas tiesu institūcijas ar telpām un aprīkojumu dažādu funkciju izpildei, personālam un apmeklētājiem. 1.stāvā paredzētas abu tiesu kancelejas un apmeklētāju telpas, augšējos stāvos izvietotas kopumā 23 tiesu zāles un personāla telpas. Divas tiesu zāles aprīkotas ar videokonferenču iekārtām.

Pagrabstāvā ir abām tiesām kopīga konvoja zona. Vairākām tiesu zālēm nodrošinātas trīs atsevišķas ieejas – apmeklētājiem, personālam un konvojam.

Ēka aprīkota ar speciālām drošības sistēmām, informācijas izziņošanas iekārtām un piekļuves kontroles sistēmām. Ēkas telpas pieejamas invalīdiem un cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Bērziņš nesteidz Valsts prezidentu portretu galeriju papildināt ar savējo: «Es vēl dzīvot taisos»

Dienas Bizness,13.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais Valsts prezidents Andris Bērziņš nesteidz ievērot tradīciju un amatu atstājušo Valsts prezidentu portretu galeriju papildināt ar savējo. Tā liecina viņa teiktais ekskluzīvā intervijā LNT raidījumam 900 sekundes.

Oficiālie portreti līdz šim izveidoti visiem atjaunotās Latvijas prezidentiem un arī pirmskara Latvijas valsts galvām. Gunta Ulmaņa un Vairas Vīķes-Freibergas portretus gleznojis Miervaldis Polis, bet Valda Zatlera portretu - Ritums Ivanovs. Valsts prezidenta kancelejas rīcībā ir arī Roberta Muža 1995.gadā gleznotie Jāņa Čakstes, Gustava Zemgala, Alberta Kvieša un Kārļa Ulmaņa portreti.

«Nekur jau nav teikts, ka pirmajā gadā jāuztaisa tas portrets,» norādīja Bērziņš, atbildot uz jautājumu par tradīciju veidot portretu. Viņš teica, ka nav domājis par to, kurš varētu būt mākslinieks, un atzina, ka īsti pat nezina, vai tas ir atkarīgs no viņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Interneta veikals 1a.lv noliktavas modernizācijā investē vairāk nekā 200 000 eiro

Rūta Lapiņa,06.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta veikals Latvijā 1a.lv noliktavas modernizācijā investējis vairāk nekā 200 000 eiro, informē uzņēmumā.

Sekojot e-komercijas attīstības tendencēm, uzņēmums gan būtiski palielinājis noliktavas platību, gan ieviesis jaunus tehnoloģiskos risinājumus, kas ļauj apstrādāt pat trīskāršu pasūtījumu apjomu. Noliktavas platība paplašināta par 2000 m2, ieviestas inovatīvas un jaudīgas tehnoloģijas, kas ļauj apstrādāt pat trīs reizes lielākus preču apjomus nekā pērn pie tāda paša resursu skaita.

Uzņēmumā atzīmē, ka jaunā noliktavas infrastruktūra darbības efektivitāti jau apliecinājusi «Melnā piektdiena» (Black Friday) akcijas laikā aizvadītajā nedēļas nogalē. Tās laikā interneta veikals saņēma teju 5000 pasūtījumu dienā, kas ir dubults apjoms, salīdzinot ar gadu iepriekš. Tikmēr paredzams, ka šī gada decembrī tiks izsūtītas līdz pat 200 000 preču vienības visā Baltijā, un modernizētā noliktava ļaus operatīvi apstrādāt lielo pasūtījumu daudzumu, lai preces ātri un veiksmīgi nosūtītu klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Papildināta - FOTO,VIDEO: Centralizētā prokuratūras ēka pirms 11,5 miljonus eiro vērtās pārbūves

Monta Glumane,16.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centralizēto prokuratūras ēku Aspazijas bulvārī 7 gaida pārbūve, kas izmaksās 11,5 miljonus eiro un plānots, ka būvdarbi noslēgsies līdz 2020. gada beigām. Pēc tās ēkā darbu uzsāks desmit Latvijas Republikas prokuratūras.

Kultūrvēsturiski nozīmīgā nama atjaunošanu un pārbūvi prokuratūras vajadzībām veiks SIA «ABORA».

Atbildīgais būvprojekta vadītājs, arhitekts Aldis Polis, iecerējis saglabāt katra ēkas korpusa vēsturisko pēctecību, restaurējot autentiskos interjera elementus un apvienojot tos ar moderniem risinājumiem. Rekonstrukciju zināmā mērā atvieglo fakts, ka nams ir projektēts kā sabiedriskām vajadzībām izmantojama ēka, tādēļ tās plānojuma struktūra arī šodien ir piemērota birojiem.

Vienlaikus pārbūvi padara sarežģītu paviršie uzslāņojumi, kas radušies padomju laikos, kā arī tas, ka nams desmit gadus ir stāvējis tukšs. Tādēļ tiek pieļauts, ka daudz lietu atklāsies tikai pēc darbu uzsākšanas, kad tiks atsegtas vēsturiskās detaļas.

Komentāri

Pievienot komentāru