Plastikas ķirurgs, Ādažu privātklīnikas īpašnieks, Jānis Zaržeckis kopš pērnā gada reizi mēnesī pieņem pacientus Londonā, ziņo Dienas bizness.
«Kopš pērnā gada ik mēnesi trešajā piektdienā pieņemu Londonā. No rīta līdz plkst.10.00 man ir pieņemšana Rīgā, tad braucu uz lidostu, un no 14.00 pieņemu pacientus Londonā,» stāsta plastikas ķirurgs.
Krīze ļoti samazināja pacientu skaitu, un lai varētu saglabāt ilgtspējīgu biznesu, vajadzēja meklēt papildu iespējas, kā piesaistīt pacientus. Viņš kopā ar mediķiem no septiņām citām privātklīnikām piedalījies projektā BalticCare. «Strādājam, bijām sagatavojuši plašu piedāvājumu, no kura beigās tomēr klienti neradās. Secināju, ka jādara citādi, un nolēmu izmantot Google Analitics, lai vadītu mārketinga kampaņu tīmeklī. Tēmēju 100 km rādiusā ap Londonu. Svarīgi, lai lapa indeksētos un parādītos sponsorēto linku pašā augšā. Kad īstenoju kampaņu, tad Londonā, ierakstot, top plastic surgers, es biju trijniekā. Kampaņu pats vadīju. Sākumā mēģinu salīgt vienu IT kompāniju, bet vēlāk sapratu, ka ir jāsaprot šī biznesa nianses, lai īstajā brīdī pamainītu atslēgas vārdus u.c. lietas. Sākumā, kamēr sapratu, tas prasīja diezgan daudz laika, tagad - dažas minūtes trīs reizes dienā. Tas ir kā biržā. Brīžam viens klikšķis man maksā divus dolārus, brīžam septiņus; jo populārāks, jo dārgāk,» pieredzē dalās J. Zaržeckis.
Šādi viņš ticis pie pirmās pacientes Londonā, viņai veikta implantācijas operācija. Pēc operācijas paciente bijusi apmierināta un atsūtīja vēl divas. Taču lielākā veiksme, pēc kuras bizness Londonā «tā īsti aizgāja», bija pērn pavasarī intervija Times.
Šobrīd, kā atzīst J. Zaržeckis, pacientu plūsmas ziņā varētu uz Londonu vairs nebraukt, taču viņš to turpina darīt «arī tāpēc, lai sildītu Latvijas ekonomiku, jo ikviens ārzemju pacients ir eksporta prece.»