Apģērbu tirdzniecība šogad uzrāda kāpumu, taču, lai atgūtu iepriekšējo gadu līmeni, ražotājiem un tirgotājiem vēl cītīgi jāstrādā.
Realizācijas apjomi šogad ir būtiski palielinājušies visās trijās Baltijas valstīs, apstiprina aptaujāto kompāniju pārstāvji, tomēr dati par noietu tām atšķiras pa valstīm. Pieauguma līderis patlaban ir Latvija, taču tai iepriekš ir bijis arī straujākais kritums.
«Salīdzinot visas trīs valstis, neredzam būtisku atšķirību patēriņā vai modes izpratnē. Tajā pašā laikā novērojām, kā Igaunijas un Latvijas tautsaimniecība krīzi piedzīvoja agrāk nekā Lietuva. Šobrīd Igaunijas un Latvijas tirgū novērojam augšupejošu tendencei, un ceram, ka Lietuva tai sekos,» raksturoja Baltika Group Mazumtirdzniecības un konceptu attīstības direktore Maire Mildere (Maire Milder).
Šā gada martā, mazumtirdzniecības ienākumi Baltijā uzņēmumam palielinājušies par 9% (Latvijā – par 26%, Igaunijā – par 18%, bet Lietuvā bija samazinājums par 11%).
Kopējie grupas tirdzniecības apjomi šā gada 1. ceturksnī sasniedza 10.76 milj. eiro (kompānija strādā arī Krievijā, Ukrainā, Polijā).
Biržā pieejamie dati par aprīli liecina, ka Baltika Group tirdzniecības ienākumi Baltijā palielinājās par 15%, tostarp Latvijā par 23%, Igaunijā par 22% un arī Lietuvā fiksēts pieaugums par1%.
Savukārt viens no apģērbu tirdzniecības līderiem Baltijā – Apranga Group pārdošanas apjomi Latvijā 2010. gadā sasniedza 25,9 milj. eiro. «Neraugoties uz krīzi, Rīgā mums bija apjomu pieaugums. Turklāt guvām peļņu 1,5 milj. eiro. Rezultāti mūs ļoti iepriecināja, jo iepriekšējos gadus bija straujš kritums un zaudējumi.
Šogad četros mēnešos Rīgā mums ir pieaugums par 10,7%, kas ir nedaudz lielāks nekā Baltijā kopumā – 10,5%. Jā, protams, pieaugums ir acīmredzams, taču faktiski šobrīd apgrozījums joprojām ir par aptuveni 25% mazāks nekā 2008. gadā. Patēriņš kopš tā laika ir ārkārtīgi samazinājies, jo īpaši izteikts kritums bija Latvijā – lielākais visā ES, un šobrīd tas varētu būt 2004./2005. gada līmenī. Tā kā bāze ir zema, apgrozījuma pieaugums šķiet liels. Vajadzīgi vēl vismaz pāris gadi, lai atgūtu zaudēto. Tomēr pozitīvs rezultāts ir patīkams pēc 2 – 3 gadu lejupslīdes,» raksturoja Aprangas ģenerāldirektors Rimants Perveņecks (Rimantas Perveņeckas).
«Salīdzinot ar vietējiem Latvijas konkurentiem, mums, iespējams, klājas labāk – nav problēmu ar kredītiem, nav lielu preču atlikumu noliktavās, arī ar pazīstamiem zīmoliem ir vieglāk tirgoties,» viņš piebilda.