Lai tiktu pie jauna auto, pircējiem esot jāgaida mēnešiem, jo noliktavas esot tukšas.
Pirms diviem gadiem Latvijā jauno un mazlietoto auto bijis atliku likām, tikai pircēji pēkšņi bija pazuduši, raksta Diena. Taču šogad situācija ir kardināli pretēja – atjaunojoties pieprasījumam, vietējiem pircējiem dažbrīd vairs neesot ko pirkt, un, pasūtot jaunu auto nākas gaidīt nevis ierastos divus, bet gan četrus mēnešus vai pat pusgadu.
Pērn jauno auto tirgus bija burtiski apstājies, jo pret 2007.gadu tas bija sarucis vairāk nekā desmit reižu. Vairāki aptaujātie autotirgotāji atzīst, ka zemapziņā bija rēķinājušies, ka agri vai vēlu nonāks situācijā, kāda ir patlaban.
«Pirms diviem gadiem ikviena autotirgotāja lielākās galvassāpes bija milzīgie auto krājumi, kas, iestājoties krīzei, pašmāju tirgū kļuva nevajadzīgi. Tie bija lieli iesaldēti naudas resursi, kuri apturēja uzņēmumu naudas plūsmu. Ikviens no mums apzinājās, ka par katru cenu ir jāatbrīvojas no šī liekā balsta, jo uz spēles bija likta uzņēmumu tālākā pastāvēšana,» secina Latvijas Pilnaroto autotirgotāju asociācijas prezidents Andris Kulbergs.
Savukārt šā gada pavasarī atjaunojoties pircēju interesei par jaunu auto iegādi, dažbrīd vairs neesot, ko piedāvāt. «Noliktavas ir iztukšotas, labākais krējums nosmelts, bet pēc krīzes neviens autotirgotājs neuzdrīkstēsies veidot jaunus krājumus. Turklāt viena banka neparakstīsies šādus krājumus finansēt. Paveicies ir tikai tiem dīleriem, kuru reģionālie importētāji joprojām uztur šādas noliktavas,» skaidro A.Kulbergs.
Aptaujājot autotirgotājus, izrādās, ka daudz ātrāk varot tikt pie ekskluzīvā sporta modeļa Bentley Continental Supersports nekā pie deviņas reizes lētākā Mitsubishi Outlander. Taču tā neesot tikai Latvijas vai Baltijas valstu, bet visas Eiropas problēma.