Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (PMLP) noslēgusi iedzīvotāju uzskaites un migrācijas procesa dokumentācijas arhīva digitalizācijas projektu, tādejādi kļūstot par vienu no pirmajām valsts institūcijām, kur papīra formāta un elektroniski radīto un parakstīto dokumentu ilgtermiņa saglabāšanu veic digitalizēti, liecina sniegtā informācija medijiem.
Projekta rezultātā PMLP izveidoja jaunu valsts mēroga informācijas datu glabātuvi, kas ir integrēta ar citām PMLP esošajām sistēmām un nodrošina dokumenta ilgtermiņa uzglabāšanu. Šī sistēma nodrošina tūlītēju pieeju pārvaldes darbiniekiem informācijai elektroniskajā arhīvā, kā arī nepieļauj informācijas zudumus, ko līdz šim radīja papīra formāta dokumentu fiziskie bojājumi.
Pēc projekta Iedzīvotāju uzskaites un migrācijas procesa dokumentācijas arhīva digitalizācija realizēšanas, PMLP apzinoties, ka elektroniskie dokumenti pilnībā neaizstās papīra dokumentus, tāpēc turpinās papīra dokumentu izmantošanu sazinoties un sadarbojoties ar iedzīvotājiem un institūcijām, tomēr saņemtos papīra formāta dokumentus digitalizēs un saglabās elektroniskajā arhīvā.
PMLP aicina arī citas valsts institūcijas un iedzīvotājus pāriet uz informācijas apmaiņu elektroniski, lai taupītu laiku un resursus informācijas aprites nodrošināšanai.
PMLP projektu realizēja sadarbībā ar SIA Datorprogrammu Apgāds un tā apakšuzņēmumiem – SIA Fujitsu Services, SIA Komerccentrs DATI grupa un SIA Microsoft Latvija. Digitālā arhīva programmatūras izveidi un uzturēšanu nodrošina SIA Datorprogrammu Apgāds, savukārt par arhīva programmas operētājsistēmas, pārlūkprogrammas un datu bāzes lietošanas kvalitātes nodrošināšanu un tehnisko aprīkojumu rūpējas SIA Fujitsu Services, SIA Komerccentrs DATI grupa un SIA Microsoft Latvija.
Projekts tika uzsākts 2007. gada 2. aprīlī. To finansēja Eiropas reģionālās attīstības fonds, kam līdzfinansējumu piešķīra Latvijas valsts.