Atpūta

Piektdienas intervija ar Lux Express valdes locekli Signiju Kalniņu

Lelde Petrāne,16.12.2016

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild pasažieru pārvadātāja Lux Express valdes locekle Signija Kalniņa. Lux Express nodrošina reisus starp Baltijas valstīm, uz Krieviju un vairākām Eiropas valstīm, tas pieteicis sevi arī divos iekšzemes tirgos – Igaunijā un Polijā.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Nav tā, ka tieši šo nozari esmu mērķtiecīgi izvēlējusies – drīzāk nonācu šeit nejauši, un tā ir sanācis, ka nepārtrauktu, jaunu izaicinājumu rezultātā vēl joprojām esmu šeit. Lux Express ir inovatīvs uzņēmums, kas nemitīgi attīstās un mainās, un rutīna šeit ir sveša – tas mani aizrauj un uzrunā visvairāk.

Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Mani iepriecina, ka cilvēki Latvijā joprojām izvēlas autobusu kā ceļojuma transporta līdzekli, izprotot tā priekšrocības gan attiecībā uz papildu brīvā laika resursu, jo autobusā ērti var lasīt žurnālus, skatīties filmas, strādāt pie datora, gan skatoties uz vides ekoloģijas jautājumiem, jo tas ir veids, kā samazināt izmešus dabā – tie ir daudz mazāk, ja ceļojam ar autobusu, nevis personīgo automašīnu. Patiesi iepriecina, ka cilvēki izdara pārdomātas izvēles, pievēršot uzmanību tam, kādu pakalpojumu iegādājas.

Apbēdina, protams, absurdā situācija saistībā ar iekšzemes pārvadājumiem Latvijā – tirgus ir slēgts, konkurence neiespējama, valsts katru gadu turpina maksāt lielākas dotācijas esošajiem pārvadātājiem, starp kuriem ir sadalīti maršruti, taču tas nav risinājums. Valstij vajadzētu iesaistīties un palīdzēt risināt tos jautājumus, kuriem atbalsts patiešām ir nepieciešams. Nevajadzētu tērēt resursus tajās jomās, kurās vienlīdz labi darbojas brīvā tirgus ekonomika un konkurence. Ar esošajām dotācijām valsts nekādi neveicina transporta pakalpojuma kvalitāti, jo šī brīža pārvadātājiem gluži vienkārši nav motivācijas piedāvāt labāku servisu iedzīvotājiem.

Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Iepriecina tas, ka Lux Express virzās uz priekšu – gan attīstot produktus, gan maršrutu tīklu, gan nostiprinot savas pozīcijas esošajos tirgos, turklāt ambīciju attiecībā uz nākotni netrūkst.

Apbēdina droši vien fakts, ka Latvijā šobrīd ir ļoti grūti atrast labu darbinieku – cilvēkiem ir mazliet kaut kā sajaukušās vērtības, un maz ir tādu kandidātu, kuri saprot, ka ‘augļi’ ir laba darba rezultāts. Šobrīd lielākā daļa uzskata, ka vispirms viņiem ir jāsaņem ‘augļi’, un tad gan viņi strādās. Tāpēc jāsaka liels paldies visiem tiem uzticamajiem darbiniekiem - cīnītājiem, kuri ir kopā ar mums šodien!

Kas Jums ir šā brīža lielākā aktualitāte?

Šī brīža lielākā aktualitāte darbā ir sagatavoties nākamā gada izaicinājumiem un dažiem interesantiem jaunumiem, kurus pagaidām gan atklāt vēl nevaru, saplānot ar tiem saistītās aktivitātes. Privātajā dzīvē lielākā šī brīža aktualitāte, droši vien tāpat kā daudziem citiem, ir Ziemassvētku dāvanu sarūpēšana, ko šogad atkal ir sanācis atlikt uz pēdējo brīdi.

Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos? Kāpēc – jā vai nē?

Protams! Lai arī mūsdienās sociālie tīkli ir pārsātināti ar reklāmu, un prasītos kāds jauninājums šajā vidē, tomēr tā ir vieta, kur mēs varam sasniegt ļoti lielu daļu savas auditorijas, tāpēc mēs esam sociālajos tīklos un tas ir viens no kanāliem, kur var atrast aktuālāko informāciju par Lux Express.

Atklājiet savu labāko un sliktāko īpašību?

Īpašība, kas man daudzkārt palīdzējusi, ir mana neatlaidība un spītība – es nevaru tā vienkārši likties mierā, kamēr neesmu izmēģinājusi visas iespējas, turklāt, ja kaut kas ir neskaidrs, es ‘rakšu’, kamēr uzrakšu – daudziem tas, protams, nav ērti, bet tā nu tas ir. Turklāt man ir ļoti laba intuīcija. Sliktākā īpašība noteikti ir nepacietība – visu vajag tagad un uzreiz, lai gan apzinos, ka ne vienmēr tas ir iespējams un arī vajadzīgs.

Ko jūs noteikti tuvāko piecu gadu laikā gribētu sasniegt/izdarīt?

Protams, es vēlētos redzēt, lai 2020.gadā, kad beigsies esošie dotāciju līgumi, būtu kādas pozitīvas pārmaiņas attiecībā uz iekšzemes transporta tirgu, taču kopumā attiecībā uz biznesu man nav tādu ambīciju kā sasniegt kādu konkrētu amatu vai atalgojuma līmeni, man ir būtiski augt un attīstīties kopā ar uzņēmumu un redzēt, ka mans darbs un ieguldījums ir daļa no uzņēmuma sasniegumiem.

Attiecībā uz privāto dzīvi – tur mums katram ir kāds sapnis, bet esmu māņticīga, tāpēc arī šoreiz to paturēšu noslēpumā.

Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Cilvēkam ir jāņem vērā, ka darba vide ir ļoti dinamiska, mainīga, un tai ir jāspēj ātri pielāgoties. Vēl arī būtiski ņemt vērā, ka, veicot darbinieku atlasi, mums nav tik ļoti būtiska cilvēka izglītība vai pieredze, bet gan viņa attieksme, ambīcijas, darba spars, kultūra un patiesa vēlme mācīties un pilnveidot sevi.

Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Lai gan dažādus darbus vasaras sezonās sāku strādāt jau skolas laikā, mans pirmais oficiālais darbs bija būt telemārketinga operatorei, kad vakaros zvanīju cilvēkiem uz mājām un piedāvāju abonēt žurnālu ‘Labu Apetīti!’ – jāatzīst, visai drīz sapratu, ka tas nav mans aicinājums.

Savukārt ceļš uz manu pašreizējo amatu Lux Express aizsākās 2010.gadā, kad pieteicos klientu apkalpošanas speciālistes amatam – pēc intervijas gan saņēmu atteikumu, taču pēc kāda laika tomēr uzaicināja atnākt vēlreiz – lai gan biju jau atradusi citu darbu, tomēr aizgāju. Tālākais ceļš bija diezgan straujš – Klientu apkalpošanas vadītāja, Biznesa procesu vadītāja, Pārdošanas un Mārketinga vadītāja un šogad vadības uzticības apliecinājums – Valdes locekle, taču jāsaka, ja tagad atskatās atpakaļ, tad daudz ko ir noteikusi arī dažāda apstākļu sakritība.

Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Līdz 2007. gadam patiesībā strādājām ar Eurolines zīmolu pēc franšīzes pricipa, taču 2007. gadā, lai nosaukums vairāk atbilstu sniegtajam pakalpojumam, tas tika nomainīts uz Eurolines Lux Express, savukārt 2012. gadā pilnībā atteicāmies no Eurolines zīmola un kopš tā brīža esam Lux Express. Logo ideju un krāsas radīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Hannes Saarpuu kopā ar tā brīža komandu, speciālā radošā aģentūra netika piesaistīta.

Vai ir kas tāds, ko Jūs nepiedodat darbā vai dzīvē kopumā?

Vispār es cenšos neturēt ļaunu prātu, jo aizvainojums un negatīva enerģija noteikti neveicina cilvēka labsajūtu, bet es noteikti izvairītos no kontakta ar cilvēku, kurš mani būtu nodevis – darbā vai privātajā dzīvē – nav būtiski.

Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Iespējams, daudzi nezina to, ka mums ir bijušas autobusa vadītājas – sievietes.

Vai Jums ir kāda īpaša metode, kas palīdz saņemties sarežģītās situācijās?

Kāda tā ir?

Parasti jebkurā sarežģītā situācijā vislabākā metode ir to pieņemt un tad rīkoties, meklēt risinājumu! Privātajā dzīvē mans vislielākais atbalsts visu sarežģīto situāciju risināšanā ir mans vīrs.

Kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Vīrs dzimšanas dienā ar dāvanas iesaiņojumu sajauca man galvu par patieso dāvanu.

Ja Jums gribētu noorganizēt ideālas pusdienas, kādas tās būtu?

Tās būtu ideālas jau ar to vien, ka tās būtu noorganizējis kāds cits. Un te pat vairs nav svarīgi, kur un kas tas būtu.

Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Grāmatas – Stīva Džobsa autobiogrāfija - viņš bija unikāls, ļoti daudz sasniedza ar savu raksturu, bet domāju, ka viegli nebija ne viņam, ne līdzcilvēkiem, tāpēc dzīvē vienmēr ir svarīgs līdzsvars. Tāpat arī dažādas psiholoģiska rakstura grāmatas palīdz vairāk izprast sevi un cilvēkus man apkārt.

Personības – Vaira Vīķe-Freiberga. Gribētu kaut reizi dzīvē paspiest roku šai sievietei – viņas prezidentūras laikā bija sajūta, ka Latvijai ir ‘Saimnieks’ un ka tā ir drošās rokās! Paldies viņai par to!

Filma – franču filma ‘Neaizskaramie’ – vienkārši stāsts par dzīvi, kas liek aizdomāties.

Kas Jūs iedvesmo un motivē?

Mani iedvesmo sasniegumi un panākumi – gan sportā, gan darbā, gan privātajā dzīvē – ja es redzu rezultātu savam darbam, tad man gribas darīt vēl labāk, vēl vairāk.

Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Šobrīd es tos noteikti netērētu un noguldītu iepriekš pieminētā sapņa realizēšanai, bet citādi tas noteikti būtu kāds ceļojums kopā ar ģimeni – par šo summu sanāktu kaut kas gana ekskluzīvs.

Kam Jūs savā darba ikdienā pievēršat vislielāko uzmanību? Vai Jums ir savi īpašie rituāli darba dienu uzsākot, tās laikā vai to noslēdzot?

Vislielāko uzmanību es pievēršu līdzsvaram – lai arī darba ikdiena ir gana intensīva, cenšos nepieļaut agrākās kļūdas un sabalansēt laiku, ko pavadu darbā, ar laiku, ko veltu sev. Tagad jau tam ir arī lielisks motivators – mana meitiņa, kurai, protams, ir vajadzīga mammas uzmanība.

Īpašais ikrīta rituāls darbā noteikti ir kafijas pagatavošana – mani tiešām var aizkaitināt, ja tā ir beigusies.

Izstāstiet savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Domāju, ka smieklīgākie atgadījumi nav publiski stāstāmi – lielākā daļa noteikti saistās ar skolas laikiem. Ja palasītu šogad izdoto Rīgas Valsts 3.ģimnāzijas grāmatu MANA SKOLA Rīgas Venēcijā un Pētergaiļa paspārnē. RV3Ģ 1919.- 2019., tad dažos skolotāju atmiņu stāstos gan šos atgadījumus var izlasīt.

Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Mans novēlējums ikvienam ir saglabāt savā dzīvē līdzsvaru un vairāk vai mazāk, bet tomēr darīt lietas, kas sagādā prieku un sniedz gandarījumu – tā mēs visi būsim laimīgāki.

Lūdzu, iesakiet kādu kultūras pasākumu, kuru būtu vērts apmeklēt.

Kopā ar ģimeni dodieties uz kādu no Ziemassvētku laika koncertiem.

Informācija par rubriku: Jautājumi visiem šīs rubrikas dalībniekiem ir vienādi. Atbildes dalībnieki sniedz rakstiski.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautisko autobusu operators "Lux Express" 22. maijā atsāks veikt regulārus reisus maršrutos Tallina-Rīga, Viļņa-Rīga un Tallina-Viļņa.

"Pašlaik atjaunojam tikai trīs no vienpadsmit starptautiskajiem maršrutiem, ko iepriekš nodrošinājām, un ar mazāk nekā pusi no iepriekš veiktā reisu skaita.

Jāpiebilst, ka regulāru starpvalstu braucienu atjaunošana ir mazs, bet svarīgs solis, lai pamazām atgrieztos iepriekšējā ritmā. Ceram, ka pēc iespējas ātrāk sasniegsim iepriekšējo reisu skaitu, tomēr paredzam, ka tam ir nepieciešami vismaz 18 mēneši," stāsta "Lux Express" starptautisko reisu biznesa attīstības vadītājs Raits Remmels.

"Lux Express" veiks sekojošus starptautiskos reisus no 22. maija:

Tallina-Rīga 7:00 (Lux Lounge); 10:00 (Lux Express); 12:30 (Lux Lounge); 18:00 (Lux Lounge)

Rīga-Tallina 7:00 (Lux Lounge); 12:30 (Lux Lounge); 15:00 (Lux Express); 18:00 (Lux Lounge)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs "Lux Express" no piektdienas, 28.aprīļa, palielinās reisu skaitu maršrutā Rīga-Tallina, informē "Lux Express" pārstāvji.

Ieskaitot maršrutu Tallina-Viļņa, turpmāk starp Rīgu un Tallinu ik dienu tiks nodrošināti 12 reisi. Braucienu dati liecina, ka Latvija joprojām ir viens no populārākajiem ceļojumu galamērķiem igauņu vidū, savukārt Latvijas iedzīvotāji labprāt ceļo uz Igauniju.

Salīdzinot ar 2022.gada martu, "Lux Express" maršrutā Tallina-Rīga pasažieru skaits šogad palielinājās par 61%. Savukārt kopējais pasažieru skaits visos reģiona (Baltijas valstis un Varšava) maršrutos šogad pieauga par 67%.

"Lux Express" starptautiskā biznesa vadītājs Raits Remmels norāda, ka visās trīs Baltijas valstīs novērojams intereses pieaugumu par ceļošanu, un to apliecina arī pasažieru skaita pieauguma tendences. "Lux Express" seko līdzi pasažieru vēlmēm un, reaģējot uz intereses kāpumu, atbilstoši palielina arī reisu skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs "Lux Express" maijā plāno sākt komerciālos pasažieru pārvadājumus reģionālās nozīmes maršrutos Rīga-Liepāja un Liepāja-Daugavpils, aģentūrai LETA apstiprināja "Lux Express" Baltijas biznesa attīstības vadītājs Aldis Ķibēns.

Viņš norāda, ka Sabiedriskā transporta padome ir paudusi atbalstu reģionālās nozīmes maršruta Rīga-Liepāja atklāšanai pasažieru komercpārvadājumiem.

"Patlaban gaidām Autotransporta direkcijas (ATD) paziņojumu par šī maršruta atvēršanu komerciālajiem pasažieru pārvadājumiem un atbildi uz uzņēmuma pieteikumu izsniegt atļauju, lai varētu nodrošināt pasažieru pārvadājumus maršrutos Rīga-Liepāja un Liepāja-Daugavpils," pauž Ķibēns.

Viņš papildina, ka patlaban būtiskākais solis transporta nozares attīstībai būtu šo un citu maršrutu atvēršana komerciālajiem pasažieru pārvadājumiem, kas ne vien veicinātu konkurenci tirgū, bet arī pasažieriem dotu iespēju izvēlēties pakalpojuma kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Krievijā aptur Igaunijas Lux Express grupas uzņēmuma autobusu pārvadājumu licenci

LETA,03.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas iestādes uz laiku anulējušas licenci Igaunijas starptautisko pārvadājumu grupā Lux Express Grupp ietilpstošā Krievijas uzņēmuma Jevrolains pasažieru autobusu reisiem maršrutos Helsinki-Sanktpēterburga un Tallina-Sanktpēterburga, tādēļ Lux Express šajā laikā pasažieru pārvadāšanai norīkojusi citus autobusus un piedāvā citus variantus vēlamā galamērķa sasniegšanai.

Krievijas robežsardzes dienests pirmdien uz robežas aizturēja Lux Express autobusus, kas brauca ikdienas reisos maršrutā Helsinki-Sanktpēterburga. Sākotnējais aizturēšanas iemesls bija licences apturēšana Lux Express starptautiskajiem pārvadājumiem.

Tomēr vēlāk noskaidrojās, ka licence apturēta tikai Krievijā reģistrētā uzņēmuma Jevrolains autobusiem, bet Igaunijas kompānijas Lux Express Estonia autobusi var turpināt pārvadājumus starp Tallinu un Sanktpēterburgu. Pasažieri operatoru var pārbaudīt uz iegādātās biļetes.

Tallinas-Sanktpēterburgas maršrutā reisi notiek pēc ierastā grafika. Kā pagaidu risinājumu Lux Express saviem pasažieriem piedāvā aizvietojošos autobusus uz robežas aizturēto vietā. Saistībā ar to var būt neērtības robežas šķērsošanā, kā arī autobusi var kavēties. Helsinku-Sanktpēterburgas maršrutā Lux Express piedāvā aizvietojošos autobusus, kā arī citus galamērķa sasniegšanas variantus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā autobusu «Lux Express» pasažieru skaits gan iekšzemes, gan starptautiskajos maršrutos sasniedza 2,4 miljonus ceļotājus, savukārt Tallinas un Rīgas līnijā pasažieru skaits pieauga par 25%, informē uzņēmums.

Saskaņā ar «Lux Express Group» valdes priekšsēdētāja Andrusa Treiera teikto, maršruts no Rīgas uz Tallinu ir populārs gan atpūtas, gan biznesa braucieniem, kas liecina par to, ka autobusu satiksme konkurē ar gaisa transporta pakalpojumiem un vieglo transportu.

«Lux Express» pagājušajā gadā veica 63 116 reisus, kas ir par 8% vairāk nekā pērn, un pasažieru skaits sasniedza 2,4 miljonus. 93% no reisiem ieradās galamērķī bez kavēšanās.

Sanktpēterburgas maršrutos pasažieru skaita pieaugums bija vidēji 6%, savukārt līnijā Rīga-Pēterburga ceļotāju skaits salīdzināms ar iepriekšējā gada līmeni. Otrs lielākais pieaugums «Lux Express Gourp» bija reisā Helsinki-Pēterburga, kur braucēju skaits bija par 22% lielāks nekā iepriekšējā laika posmā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs ar autobusiem "Lux Express" no šodienas palielinās pasažieru komercpārvadājumu reisu skaitu reģionālās nozīmes maršrutā Liepāja-Rīga un Liepāja-Rīga-Daugavpils, kā arī ieviesīs ekspresreisus, informēja uzņēmumā.

Uzņēmums līdzšinējā viena reisa vietā no šodienas ieviesīs vēl vienu reisu no Liepājas uz Daugavpili un atpakaļ. Reiss izbrauks no Liepājas plkst.16, savukārt no Daugavpils uz Liepāju autobuss aties plkst.9.15.

Papildu autobusi no Liepājas uz Rīgu kursēs katru dienu plkst.9, bet no Rīgas uz Liepāju plkst.15. Tāpat tiks ieviesti jauni reisi piektdienās un svētdienās no Liepājas uz Rīgu plkst.14.45, bet no Rīgas uz Liepāju plkst.10.

Ņemot vērā jaunos reisus, mainīsies arī līdzšinējo reisu atiešanas laiki - no Liepājas uz Rīgu reiss, kas līdz šim izbrauca plkst.8.30, tagad aties plkst.8, savukārt reiss, kas no Rīgas uz Liepāju izbrauca plkst.14.30, aties plkst.14.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lux Express: latvieši arvien biežāk uz kaimiņvalstīm izvēles ceļot ar autobusu

Dienas Bizness,09.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs Lux Express šā gada pirmajā pusgadā Baltijā pārvadājis par 23% vairāk pasažieru nekā pērn analogā laika periodā. Šogad pārvadāto pasažieru skaits pieaudzis līdz 192 000, informē Lux Express komunikācijas konsultante Aiva Eiduka.

«Lux Express pirmā pusgada rezultāti iepriecina ar pozitīvu tendenci - latvieši arvien biežāk izvēlas ceļot uz Baltijas galvaspilsētām ar autobusu. Šogad vietējo ceļotāju skaits ir palielinājies par 25% salīdzinājumā ar pērno gadu, palielinājies braucēju skaits reisos gan uz Tallinu, gan uz Viļņu. Šogad uz Tallinu ir ceļojuši par 25% vairāk vietējo pasažieru nekā pērn, savukārt uz Viļņu - par 26% vairāk,» norāda Lux Express valdes loceklis Krišjānis Reķis.

Pārvadātājs šogad investējis aptuveni 3 miljonus eiro sešu jaunu biznesa klases autobusu iegādē. Jaunie Lux Express Lounge autobusi no Rīgas uz Tallinu kursē kopš 12. jūnija. Lounge autobusos, kuros ir 15 jaunas biznesa klases sēdvietas līdzšinējo 10 sēdvietu vietā, ļauj palielināt pārvadāto biznesa klases pasažieru skaitu visā Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas autobusu operatora "Lux Express" tīrā peļņa pērn bija 12,2 miljoni eiro, kas ir par 59,5% vairāk nekā 2022.gadā, liecina kompānijas gada pārskats.

2023.gadā "Lux Express" ieņēmumi sasniedza gandrīz 43,1 miljonu eiro, kas ir par 26,8% vairāk nekā 2022.gadā.

Pērn pieauga pieprasījums pēc uzņēmuma piedāvātajiem autobusu maršrutiem gan Igaunijā, gan starptautiski. Grupas kompānijas apkalpoja 2,76 miljonus pasažieru, kas ir par 13,6% vairāk nekā 2022.gadā.

Igaunijas iekšzemes maršrutos pārvadātie pasažieri veidoja gandrīz 70% no kopējā pasažieru skaita. Visvairāk - par nepilniem 22% - pasažieru skaits pieauga braucienos uz Baltijas valstīm un Poliju, lai gan tirgū pieauga konkurence.

"Lux Express" pagājušajā gadā turpināja autobusu reisus uz Sanktpēterburgu no Tallinas, Rīgas un Helsinkiem. Autobusu pārvadājumus ierobežoja Eiropas Savienības sankcijas Krievijai un atsevišķu personu pārvietošanos pār robežu kavēja robežsardze. Neskatoties uz lielo pieprasījumu, "Lux Express" prognozē, ka tuvāko gadu laikā pārvadājumu uz Krieviju apjoms samazināsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobusu pārvadājumu uzņēmums “Lux Express” no 12. jūnija uzsāks pasažieru komercpārvadājumus reģionālās nozīmes maršrutā Rīgas centrs–RIX Rīgas lidosta, informē uzņēmumā.

Biļešu tirdzniecība tiks sākta no 4.jūnija.

Katru dienu maršrutā virzienā no Rīgas centra uz RIX Rīgas lidostu tiks nodrošināti 18 reisi, ar pieturvietām: Rīgas starptautiskā autoosta, Stacijas laukums, Esplanāde, Nacionālais teātris, Ķīpsala, Valsts arhīvs, Ventas iela, Rīgas lidosta. Savukārt virzienā RIX Rīgas lidosta–Rīgas centrs tiks veikts 21 reiss ar pieturvietām Rīgas lidosta, Kauguru iela, Valsts arhīvs, Ķīpsala, Z. A. Meierovica bulvāris, Esplanāde, Centrālā stacija, Rīgas starptautiskā autoosta. Atiešanas laiki plānoti tā, lai nodrošinātu pasažieru pieprasījumu visas dienas garumā, īpaši maksimumstundās.

Biļetes šajā maršrutā maksās 8 eiro, savukārt bērniem un jauniešiem līdz 16 gadu vecumam (ieskaitot) – 6 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs "Lux Express" palielinājis reisu skaitu maršrutā no Valmieras uz Tartu, kā arī ieviesis jaunus atiešanas laikus maršrutā no Rīgas uz Tartu, informēja "Lux Express" pārstāvji.

Tādējādi no Valmieras uz Tartu tagad kursē jauns reiss plkst.14.35, bet no Tartu uz Valmieru plkst.8.15 un plkst.11.

Tāpat pārvadātājs ieviesis izmaiņas autobusu atiešanas laikiem maršrutā Rīga-Tartu. Attiecīgi no Rīgas uz Tartu autobusi kursēs plkst.7.30, plkst.12.45, plkst.18.45, savukārt no Tartu uz Rīgu - plkst.8.15, plkst.11 un plkst.18.20.

Uzņēmumā atzīmē, ka "Lux Express" pasažieriem no Valmieras tagad ir pieejamas pārvietošanās iespējas uz Austrumviru apriņķa pilsētām, kā Narva, Jehvi un Sillamē, kā arī grafiks ir pielāgots ērtākai ceļošanai uz Tallinu caur Tartu ar pārsēšanās gaidīšanas laiku aptuveni 40 minūtes.

Jau ziņots, ka "Lux Express Latvia" apgrozījums pagājušajā gadā bija 1,735 miljoni eiro, kas ir par 73,4% vairāk nekā 2022.gadā, kā arī uzņēmums guva peļņu 8497 eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jo tuvāk nāk brīdis, kad noslēgsies konkurss par pasažieru pārvadājumiem Latvijā, jo skarbāki ir pārmetumi Autotransporta direkcijai un tās vadītājam Kristiānam Godiņam.

Situācija ir gluži kā pie pokera galda, kad kārtis vēl nav redzamas, bet apkārt sēdošie izrunājas un slēpj dūžus piedurknēs, un visi spēlētāji vienlaikus nekad nesēž pie galda. Proti, Satiksmes ministrija, kas dod finansējumu, pārvadātāji, kuri piedalīsies konkursā, un šoferu arodbiedrības sarunājas pa stūriem, divatā, bet pie galda visi blefo.

Šoferi grib 10 eiro

5. jūlijā pie Autotransporta direkcijas (ATD) notika Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrības (LAKRS) rīkots pikets, kura galvenā prasība skanēja vienkārši: «10 eiro par nobraukto stundu autobusu šoferiem!» Bija aicinājums: «Godiņ, nāc ārā!» Bija citi saukļi, tomēr cauri visam vijās neapmierinātība par to, ka valsts vēl 2030. gadā autobusu šoferiem paredzējusi 6,05 eiro par nobraukto stundu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā jaunais starptautisko autobusu reisu pārvadātāja Lux Express grupas vadītājs šoruden darbu sāk ilggadējais finanšu uzņēmuma KredEx vadītājs Andrus Treiers (Andrus Treier), kurš šai pozīcijai tika izvēlēts publiskā konkursā, izvērtējot 65 pretendentus, informē Lux Express komunikācijas konsultante Aiva Eiduka.

Viņa pārziņā turpmāk būs uzņēmums, kas ik gadu apkalpo vairāk nekā divus miljonus pasažieru.

Kā vienu no galvenajiem uzdevumiem jaunais vadītājs ir izvirzījis mērķi turpināt sekmīgi iesākto darbu, lai motivētu cilvēkus, kuri līdz šim ceļojuši ar personīgajām automašīnām, tā vietā izvēlētos braucienu ar autobusu.

Lux Express ir daļa no Mootor Grupp, kuras īpašnieks ir Hugo Osula. Viņš ir pārliecināts par uzņēmuma turpmāko attīstību, īpaši novērtējot A. Treiera zināšanas finanšu jomā un lielo pieredzi vadītāja amatā.

A. Treiers ir bijis KredEx - valsts finanšu iestāde Igaunijā - vadītājs, tāpat arī iepriekš strādājis loģistikas uzņēmumā DHL un bijis auditors un konsultants uzņēmumā KPMG. Vēl pavisam nesen strādājis medicīnas aprīkojuma izpētes un attīstīšanas uzņēmumā SelfDiagnostics.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobusu pārvadājumu kompānija "Lux Express" piektdien atklājusi jaunu maršrutu Tallina-Varšava, kuru no Rīgas varēs izmantot arī Latvijas pasažieri, informē uzņēmumā.

Līdz šim pasažieriem no Latvijas, kuru galamērķis bija Polijas galvaspilsēta, nācās pārsēsties Viļņā, taču tagad uz Varšavu ar tiešo reisu bez pārsēšanās varēs nokļūt gan no Rīgas, gan arī Tallinas un Pērnavas.

Šis patlaban būs garākais aktīvi izmantotais "Lux Ekspress" maršruts.

Autobusa reiss Rīga-Varšava no Rīgas izbrauks katru dienu plkst.17.20 un Varšavā ieradīsies nākamā rīta plkst.5.30. Savukārt no Varšavas uz Rīgu autobuss savu ceļu sāks plkst.23.45 un Rīgā ieradīsies plkst.13.15.

"Lux Express Latvia" apgrozījums 2022.gadā bija viens miljons eiro, bet zaudējumi - 73 284 eiro.

"Lux Express Latvia" reģistrēta 1994.gadā, un tās pamatkapitāls ir 193 404 eiro. "Lux Express Latvia" vienīgā īpašniece ir Igaunijas "Lux Express Estonia".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas autobusu pārvadājumu uzņēmums “Lux Express” no 2. maija uzsāks pasažieru komercpārvadājumus reģionālās nozīmes maršrutā Rīga–Liepāja, savukārt no 3. maija maršrutā Liepāja–Rīga–Daugavpils, informēja uzņēmumā.

“Esam priecīgi, ka ar Satiksmes ministrijas, Autotransporta direkcijas (ATD) un Liepājas domes svētību mums ir izdevies nokļūt tur, kur esam, un varam paziņot sākuma datumu pasažieru komercpārvadājumiem šajos reģionālās nozīmes maršrutos,” saka “Lux Express” Baltijas biznesa attīstības direktors Aldis Ķibēns.

Jau ziņots, ka pērnā gada novembra vidū “Lux Express” iesniedza pieteikumu Autotransporta direkcijai iekļaut maršrutus Rīga–Liepāja un Liepāja–Daugavpils komerciālo reģionālās nozīmes maršrutu sarakstā un izsniegt “AS Lux Express Estonia” uz tiem maršruta atļaujas.

Visi reisi maršrutos Rīga–Liepāja un Liepāja–Daugavpils tiks veikti ar 2023. gadā ražotajiem autobusiem “Irizar i6s Efficient”. Šie autobusi ir gandrīz par 15 % ekonomiskāki nekā līdzšinējie “Lux Express” autobusi. Tiem ir par 30 % mazāka gaisa pretestība un vismaz par 13 % mazāk izmešu un degvielas patēriņa. Turklāt visos autobusos būs pieejamas tualetes, wi-fi, mediju ekrāni ar saturu arī latviski, kā arī bezmaksas karstie dzērieni, skaidroja A. Ķibēns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Baltijas iedzīvotājiem no 15. maija ir atļauts brīvi šķērsot robežas, joprojām nav skaidrības par iespējām atjaunot starptautisko pasažieru pārvadājumu darbību.

"Šī iemelsa dēļ mēs 15. maijā reisus vēl atsākt nevaram, gaidām Latvijas valdības lēmumus. Sekojam līdzi jaunākajai informācijai, gatavojamies un organizējam savu darbu tā, lai varam operatīvi atsākt reisus tiklīdz ierobežojumi tiešām tiks atcelti no visu Baltijas valstu puses," norāda Janno Ritsbergs, "Lux Express" izpilddirektors.

Pēc Baltijas valstu premjerministru paziņojuma par robežu atvēršanu interese ir parādījusies, tomēr kopējais apjoms esot neliels. Šobrīd pieprasījums šķietami vairāk ir no individuāliem ceļotājiem. J. Ritsbergs spriež, ka uzņēmumi pirms darba braucienu organizēšanas gaida galīgu lēmumu no valdības par organizēto pasažieru pārvadājumu atsākšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs "Lux Express" investē 11 miljonus eiro 27 jaunu un videi draudzīgu autobusu iegādē, informē uzņēmuma pārstāvji.

Līgums par autobusi piegādi noslēgts ar kompāniju "Scania Eesti".

Uzņēmums iecerējis gada laikā nomainīt lielu daļu autobusu parka uz videi draudzīgāku - jaunie autobusi ir ietilpīgāki, vieglāki un gandrīz par 15% videi draudzīgāki.

Pirmie 10 jaunie "Scania Irizar" autobusi kompānijai tiks piegādāti jūlijā, bet nākamie 17 - nākamā gada sākumā. Plānots, ka pirmie jaunie "Scania Irizar" autobusi pasažierus sāks pārvadāt jau jūlijā.

Jaunie autobusi ļaus "Lux Express" palielināt reisu skaitu.

"Lux Express" tuvāko gadu laikā arī plāno sākt regulārus pasažieru pārvadājumus ar jauniem autobusiem, kurus darbinās alternatīvās degvielas. Galvenokārt uzņēmums koncentrējas uz ūdeņraža autobusiem, jo tas ir virziens, kurā autobusu ražotāji tuvāko pāris gadu perspektīvā solot visefektīvākos inovatīvos risinājumus, norāda kompānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lux Express: Latvijas pasažieri arvien biežāk izvēlas piemaksāt par komfortu

Anda Asere,20.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā pasažieru pārvadātāja "Lux Express" pasažieru skaits Latvijas tirgū laika periodā no 2019. gada janvāra līdz septembrim ir pieaudzis līdz 162,5 tūkstošiem, kas ir par 18% vairāk nekā pērn šajā periodā

Kopumā "Lux Express" grupa deviņu mēnešu periodā ir pārvadājusi gandrīz 2,5 miljonus pasažieru, kas ir par 10% vairāk nekā pērn.

"Latvijas pasažieri aizvien biežāk izvēlas ceļot ar paaugstinātu komfortu. Pirmajos deviņos mēnešos esam pārdevuši par 5,3% vairāk biļešu tieši "Lounge" jeb biznesa klases sēdvietās. Esam novērojuši, ka šogad salīdzinājumā ar 2018. gadu par 54% pieaudzis biļešu iegādes apjoms uz tās pašas dienas reisiem. Ceļotāji dod priekšroku spontāniem ceļojumiem, kaut arī, iegādājoties biļetes laikus, to cena ir zemāka," stāsta Janno Ritsbergs, SIA "Lux Express Latvija" valdes priekšsēdētājs

Šā gada pirmajos deviņos mēnešos stabilākā pasažieru plūsma ir bijusi maršrutā Rīga–Tallina. Šajā maršrutā dienā tiek nodrošināti 13 reisi. Otro vietu popularitātes ziņā dala galamērķis Viļņa, uz kurieni dienā kursē 12 reisi, un Sanktpēterburga, uz kurieni ik dienu kursē četri reisi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lux Express plāno komercreisu Rīga-Liepāja

Db.lv,22.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas reģionā lielākā autobusu pārvadājumu kompānija “Lux Express” prezentējusi jaunos “Scania” autobusus, kuri ir ne vien plašāki, ērtāki un vieglāki, bet arī gandrīz par 15 % ekonomiskāki nekā līdzšinējie autobusi. Jaunos autobusus pasažieri varēs izmantot Latvijas, Igaunijas un Lietuvas maršrutos, taču pasažieru pārvadātājs plāno nākotnē piedāvāt arī iekšzemes reisus maršrutā Rīga– Liepāja.

Tieši ilgtspējas rādītāji bija izšķirošie argumenti par labu autobusu parka atjaunošanai sadarbībā ar pasaulē vadošo transporta risinājumu piegādātāju “Scania”, no kura gada laikā tika iegādāti kopumā 27 autobusi, tajā skaitā pirmie 10 tika nodoti ekspluatācijā jau jūlijā.

Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka investēt 11 miljonus eiro autobusu parka atjaunošanā bija pareizs solis, ņemot vērā, ka cilvēki arvien vairāk apzinās nepieciešamību pēc videi draudzīgas satiksmes.

“Lux Express” Baltijas biznesa attīstības direktors Aldis Ķibēns stāsta, ka tuvākajā nākotnē varētu tikt atvērti arī iekšzemes maršruti.

“Mums ir ļoti liela pieredze Igaunijas tirgū, kur jau sen nodrošinām starppilsētu pasažieru pārvadājumus bez valsts subsīdijām. Mēs varam teikt, ka mākam organizēt pārvadājumus ne tikai tā, lai tie nenes zaudējumus, bet arī lai pasažieri saņemtu ļoti augsta līmeņa pakalpojumu un uzņēmums gūtu peļņu. Šobrīd redzam, ka šādi pakalpojumi ir ļoti nepieciešami arī Latvijā. Tāpēc mēs ar prieku skatāmies uz gaidāmajām izmaiņām Latvijas komercpārvadājumu regulējumā un plānojam, ka nākamā gada pavasarī varēsim uzsākt reisus no Rīgas uz Liepāju,” tā A. Ķibēns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms desmit gadiem uzņēmējiem nenāca ne prātā darba darīšanās no Tallinas uz Rīgu braukt ar autobusu, bet šobrīd lielākā daļa Lux Express pasažieru ir tieši biznesa ļaudis, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Ziemas mēnešos maršruti Rīga–Tallina un Rīga–Viļņa ir pilni – brauc biznesa cilvēki. Pirms desmit gadiem kaut ko tādu noteikti nevarēja redzēt, un visi brauca paši ar savām vai darba mašīnām, piemēram, 2008. gadā 96% pārbraucienu starp Rīgu un Tallinu notika ar automašīnām. Arī pašlaik tie joprojām veido vairāk nekā 80%, īpatsvars ir ievērojami samazinājies, un izaugsme autobusu pārvadājumos ir ievērojama. Mums šodien ir divas līdz trīs reizes vairāk pasažieru starp Rīgu un Viļņu, Rīgu un Tallinu nekā pirms septiņiem gadiem. Joprojām ir pieaugums, piemēram, šogad maršrutā Tallina–Rīga pasažieru skaits katru mēnesi aug par 20%,» saka Hanness Sārpū (Hannes Saarpuu), Lux Express Group vadītājs. Pašlaik šajā grupā ietilpst Lux Express Estonia AS, Lux Express Latvia SIA, Lux Express Lithuania UAB, ZAO Evrolains un Lux Express Poland Sp. Z.o.o. Kopējais pārvadātais pasažieru skaits pērn bija 2 milj.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts atbalsts starptautiskajos pasažieru pārvadājumos būs nepieciešams vēl vismaz gadu, lai uzņēmumi varētu izvairīties no darbinieku atlaišanām, pauda starptautiskā autobusu pasažieru pārvadātāja "Lux Express" izpilddirektors Janno Ritsbergs.

Viņš norādīja, ka "Lux Express" aprīlī dīkstāves pabalstiem Latvijā pieteicis 69 darbiniekus, bet atbalsts piešķirts 67 darbiniekiem. Tāpat uzņēmums iesniedzis pieteikumu nodokļu maksāšanas termiņu pagarināšanai, bet pašreiz vēl nav saņēmis atbildi.

"Pašlaik neesam saņēmuši cita veida atbalstu no Latvijas valdības," pauda Ritsbergs.

Viņš norādīja, ka pēc krīzes starptautiskajos pārvadājumos atbalsts darbiniekiem būtu jāturpina vismaz deviņus līdz 12 mēnešus, lai izvairītos no iespējamām atlaišanām.

"Tūrisma un ceļojumu industrijas atgūšanās prasīs ilgāku laiku nekā dažus mēnešus, tāpēc, lai saglabātu darba vietas, valdības atbalstam attiecībā uz darbinieku ienākumiem šajā nozarē jāturpina vismaz līdz nākamajai sezonai, kas ir 2021.gada aprīlis-maijs," pauda Ritsbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas starppilsētu un starptautisko autobusu operators «Lux Express» pēc pusotra gada plāno ienākt Latvijas iekšzemes pasažieru pārvadājumu tirgū, otrdien paziņoja kompānijas valdes loceklis Janno Ritsbergs.

«Lux Express» jau piedāvā autobusu satiksmi starp Rīgu un Daugavpili, kas kursē caur Biržiem Lietuvas ziemeļos.

Ritsbergs žurnālistiem otrdien sacīja, ka Igaunijas iekšzemes autobusu tirgus ir liberāls, bet Latvijas tirgus darbojas atbilstoši iepirkumiem gan reģionālā, gan starppilsētu autobusu satiksmē.

«Tiks organizēts iepirkums uz desmit gadiem un uzvarētājs ar zemākās cenas piedāvājumu desmit gadus varēs apkalpot maršrutus ar nosacījumu, ja kompānija strādā ar zaudējumiem, Latvijas valsts kompensē operatora zaudējumus. Tas principā nozīmē, ka neviens operators Latvijā nav ieinteresēts pakalpojuma vai produkta attīstībā,» klāstīja Igaunijas kompānijas pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izmaiņas Lux Express autobusu kursēšanas grafikos Deglava tilta slēgšanas dēļ varēs saprast pēc pāris nedēļām

Žanete Hāka,26.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deglava tilta slēgšana pagaidām nekādā veidā nav ietekmējusi Lux Express autobusu kustību, un visi autobusi kursē pēc noteiktā saraksta, stāsta Lux Express Latvia valdes loceklis Krišjānis Reķis.

«Katru dienu Lux Express galvenais ofiss seko līdzi autobusu atiešanas un pienākšanas laikiem, lai tie atbilstu sarakstā noteiktajam grafikam. Ja tiek konstatēta autobusu kavēšanās no 10 līdz 15 minūtēm, tad autobusa vadītājs par to ziņo un situācija tiek piefiksēta. Ja tas nav nejaušs gadījums, bet gan saistīts ar satiksmi, konstatējot sistemātisku kavēšanos, tad tiek attiecīgi reaģēts un Lux Express klienti tiek informēti par iespējamo reisu kavēšanos jau pirms izbraukšanas,» viņš stāsta.

Visdrīzāk izmaiņas autobusu kursēšanas grafikos Augusta Deglava ielas pārvada slēgšanas dēļ varēs saprast tikai pēc nedēļas vai divām. Pagaidām grūti analizēt šo notikumu, jo vēl nav pieejami nekādi statistikas dati, kas ļautu to padziļinātāk situāciju izpētīt, piebilst K. Reķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pārvadātājs «Lux Express» veicis uzlabojumus biļešu pārdošanas, pasažieru un bagāžas pārvadāšanas noteikumos, papildinot sadaļu par ceļošanu cilvēkiem ar kustību traucējumiem, liecina tā sniegtā informācija.

«Lux Express Latvia» valdes loceklis Krišjānis Reķis piektdien, 12. jūlijā, personīgi ticies ar apvienības «Apeirons» biedriem, «lai pārrunātu 8. jūlijā radušos neērto situāciju un uzklausītu apvienības ieteikumus par iespējām uzlabot pasažieru ar kustību traucējumiem ceļošanas pieredzi», informē pārvadātājs.

«Kopīgi pārrunājām risinājumus iespējami drošai un ērtai ceļošanai un rīcības soļus, braucienu plānojot. Apspriedām arī ierosinājumus uzlabojumiem uzņēmuma «Lux Express» interneta lapā, lai norādes par ceļošanu cilvēkiem ar kustību traucējumiem ir skaidras un ērti atrodamas,» skaidro K. Reķis.

Pašlaik nepilnības informācijā ir novērstas, apgalvo uzņēmums. Atbilstoši «Apeirons» ieteikumiem veikti uzlabojumi noteikumu sadaļā. Attiecīgi papildināta informācija par iespēju novietot ratiņkrēslu bagāžas nodalījumā, par biļešu kompensācijas apmaksu, par nepieciešamību informēt pārvadātāju vismaz 36 stundas pirms reisa, ja būs nepieciešama palīdzība, par iespēju rezervēt konkrētas sēdvietas biļešu rezervācijas vai iegādes brīdī un par iespējamo reisa atteikšanu pasažierim, ja pārvadāšana nav droša vai transportlīdzekļa konstrukcija nav atbilstoša.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru pārvadātājs Lux Express no 2022. gada 1. maija slēgs maršrutu Rīga–Jēkabpils–Daugavpils, jo strauji kāpušas izmaksas, bet pastāvošie tirgus ierobežojumi un neskaidrās attīstības perspektīvas liedz uzņēmumam veidot plašāku Latvijas iekšzemes tālsatiksmes maršrutu tīklu.

Lux Express turpinās apkalpot starptautiskos tālsatiksmes maršrutus no Rīgas uz Viļņu, Varšavu, Tallinu, Pērnavu un citiem galamērķiem.

"Uzņēmuma mērķis bija izveidot kvalitatīvu autobusu maršrutu tīklu, kas savienotu Latvijas lielākās pilsētas. Mūsu īstermiņa mērķis bija līdz 2022. gada vidum apkalpot vismaz trīs iekšzemes maršrutus Latvijā. Tomēr uzņēmumam šāda iespēja netika dota un nākotnes perspektīvas šādu tiesību iegūšanai ir kļuvušas vēl neskaidrākas. Strādājot trīs maršrutos, uzņēmumam būtu iespēja kāpināt loģistikas efektivitāti un tādejādi mazināt straujā izmaksu kāpuma sekas. Diemžēl, darbojoties tikai vienā maršrutā, tas nav iespējams. Šajos nenoteiktības apstākļos nolēmām slēgt maršrutu, kas nes zaudējumus, un koncentrēties uz regulārajiem starptautiskajiem pārvadājumiem," komentē Lux Express starptautiskā biznesa vadītājs Ingmārs Ross.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sabiedriskais transports kļūst populārāks

Egons Mudulis,01.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lux Express audzē pasažieru skaitu, apgrozījumu un peļņu; īpaši aug interese par paaugstināta komforta klasi.

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Lux Express (LE) valdes loceklis Krišjānis Reķis, vēloties Latvijā vēl vairāk popularizēt autobusu satiksmi kā alternatīvu privātajām automašīnām. Pēc viņa teiktā, Lux Express sadarbībā ar Ilgtspējas un korporatīvās attīstības institūtu un Estonian, Latvian and Lithuanian Environment veido kalkulatoru, kas gan uzņēmumiem, gan ceļotājiem Latvijā ļaus salīdzināt, kāds ir izdevīgākais ceļošanas veids Baltijas valstīs. Piemēram, ja cilvēks ceļojumu no Rīgas uz Viļņu iegādājas 1,5‒2 mēnešus iepriekš, tad izdevīgāk būs braukt ar autobusu, pat ja automašīnā ir četri cilvēki. Savukārt, pērkot biļeti izbraukšanas dienā, ar autobusu izdevīgāk būs braukt, ja mašīnā būs mazāk nekā trīs cilvēki. Turklāt šajā gadījumā pat netiek ņemti vērā mašīnas amortizācijas izdevumi un tas, cik komfortabli tiek pavadīts laiks ceļā. Pēc K. Reķa teiktā, gan Viļņas, gan Tallinas virzienā aizvien ir daudz autovadītāju, kas izvēlas braukt ar personīgo automašīnu, nevis sabiedrisko transportu. Vidēji tie ir 1,2 cilvēki uz vienu mašīnu, kas ir neefektīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru