Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā elektroniskajos pakalpojumos līderpozīciju saglabā Swedbank, liecina Baltic E-Banking Report 2009 rezultāti.

Pētījums analizē internetbanku darbu piecās kategorijās - funkcionalitāte, saprotamība, ērtums, mobilās bankas pakalpojumi un operativitāte, atbildot uz klientu elektroniski iesūtītiem jautājumiem. Tā rezultāti liecina, ka, tāpat kā 2008. gadā, līderpozīcijas saglabā Swedbank, kas kopumā ieguvusi 15.6 punktus, tostarp jaunu klientu piesaistē iegūti 7.9 punkti, bet esošo klientu saglabāšanā – 7.8 punkti.

Šogad Swedbank seko Norvik banka ar 13.2 punktiem, pakāpjoties no 4.vietas 2008. gadā. Trešajā vietā nokļuvusi DnB NORD Banka (iepriekš 8.vieta). No 7. vietas uz ceturto pakāpusies Nordea banka, kurai seko Latvijas Krājbanka (iepriekš 3. vieta). No 10. vietas uz septīto – SEB Banka, bet Parex banka no otrā vietas 2008. gadā šogad noslīdējusi uz 12. vietu.

Šogad pētījumā ieviestais jauninājums – mobilās bankas pakalpojuma novērtējums, izmantojot viedtelefonu iPhone, pierādījis, ka ne visas bankas ir gatavas nodrošināt elektroniskus pakalpojumus šī telefona lietotājiem.

Pētījums Baltic E-Banking Report 2009 šogad veikts jau septīto gadu pēc kārtas. To realizē uzņēmējdarbības konsultāciju, mārketinga komunikācijas un IT risinājumu uzņēmuma Metasite Business Solutions banku elektronisko pakalpojumu izpētes nodaļa. Uzņēmums strādā Baltijas valstīs un Rietumeiropā.

Vieta 2009Vieta 2008BankaJaunu klientu piesaisteEsošo klientu saglabāšanaKopvērtējums
1.-1Swedbank7,97,815,6
2.-4NORVIK BANKA6,56,713,2
3.-8DnB NORD Banka6,36,412,7
4.-7Nordea6,36,412,7
5.-3Latvijas Krājbanka5,96,212
6.-14Danske Bank65,811,9
7.-10SEB Banka5,6611,6
8.-12Reģionālā Investīciju banka5,85,711,6
9.-13Latvijas Biznesa banka5,65,711,3
10.-5GE Money Bank5,65,511
11.(-)Svenska Handelsbanken5,45,310,7
12.-2Parex Banka5,15,510,6
13.-11SMP Bank5,35,310,5
14.-18PrivatBank4,659,6
15.-15Akciju komercbanka „Baltikums”3,5

Komentāri

Pievienot komentāru