Latvijā elektroniskajos pakalpojumos līderpozīciju saglabā Swedbank, liecina Baltic E-Banking Report 2009 rezultāti.
Pētījums analizē internetbanku darbu piecās kategorijās - funkcionalitāte, saprotamība, ērtums, mobilās bankas pakalpojumi un operativitāte, atbildot uz klientu elektroniski iesūtītiem jautājumiem. Tā rezultāti liecina, ka, tāpat kā 2008. gadā, līderpozīcijas saglabā Swedbank, kas kopumā ieguvusi 15.6 punktus, tostarp jaunu klientu piesaistē iegūti 7.9 punkti, bet esošo klientu saglabāšanā – 7.8 punkti.
Šogad Swedbank seko Norvik banka ar 13.2 punktiem, pakāpjoties no 4.vietas 2008. gadā. Trešajā vietā nokļuvusi DnB NORD Banka (iepriekš 8.vieta). No 7. vietas uz ceturto pakāpusies Nordea banka, kurai seko Latvijas Krājbanka (iepriekš 3. vieta). No 10. vietas uz septīto – SEB Banka, bet Parex banka no otrā vietas 2008. gadā šogad noslīdējusi uz 12. vietu.
Šogad pētījumā ieviestais jauninājums – mobilās bankas pakalpojuma novērtējums, izmantojot viedtelefonu iPhone, pierādījis, ka ne visas bankas ir gatavas nodrošināt elektroniskus pakalpojumus šī telefona lietotājiem.
Pētījums Baltic E-Banking Report 2009 šogad veikts jau septīto gadu pēc kārtas. To realizē uzņēmējdarbības konsultāciju, mārketinga komunikācijas un IT risinājumu uzņēmuma Metasite Business Solutions banku elektronisko pakalpojumu izpētes nodaļa. Uzņēmums strādā Baltijas valstīs un Rietumeiropā.
Vieta 2009 Vieta 2008 Banka Jaunu klientu piesaiste Esošo klientu saglabāšana Kopvērtējums 1. -1 Swedbank 7,9 7,8 15,6 2. -4 NORVIK BANKA 6,5 6,7 13,2 3. -8 DnB NORD Banka 6,3 6,4 12,7 4. -7 Nordea 6,3 6,4 12,7 5. -3 Latvijas Krājbanka 5,9 6,2 12 6. -14 Danske Bank 6 5,8 11,9 7. -10 SEB Banka 5,6 6 11,6 8. -12 Reģionālā Investīciju banka 5,8 5,7 11,6 9. -13 Latvijas Biznesa banka 5,6 5,7 11,3 10. -5 GE Money Bank 5,6 5,5 11 11. (-) Svenska Handelsbanken 5,4 5,3 10,7 12. -2 Parex Banka 5,1 5,5 10,6 13. -11 SMP Bank 5,3 5,3 10,5 14. -18 PrivatBank 4,6 5 9,6 15. -15 Akciju komercbanka „Baltikums” 3,5