Latvieši Lietuvas start-up akseleratorā izstrādā mājaslapu statistikas un analīzes rīku Amerikas uzņēmumiem
Relead ir mājaslapu statistikas rīks, ar ko klienti var noteikt, kas konkrēti apmeklē viņu mājaslapu. Tas ir produkts specifiskai auditorijai – biznesa klientiem (business to business, B2B) un domāts Amerikas tirgum, stāsta Roberts Zvingulis, Relead vadītājs. Relead piedalījies Lietuvas tehnoloģiju iesācējuzņēmumu atbalsta programmā jeb akseleratorā StartupHighway. Tāpēc arī uzņēmums ir dibināts Lietuvā, taču R. Zvingulis saka, ka šis tik un tā ir Latvijas uzņēmums: «Programmētāji taču ir vietējie.» Lai arī akseleratora atbalsts ir iemainīts pret uzņēmuma kapitāldaļām, par finansējumu svarīgāki bijuši mentori un viņu sniegtie kontakti un ieteikumi.
Ir daudz dažādu analīzes rīku un katram no tiem ir sava specifika. Visbiežāk tie pasaka, ka mājaslapu apskatījuši 300 cilvēki, bet tas ir noderīgi varbūt tikai mārketinga speciālistam, kas veido kampaņas un mēneša beigās priekšniekam ir jāparāda, cik daudz kliku ir bijis. Taču pārdošanas nodaļas darbiniekiem šāda analīze neko nedod, jo neļauj pārdot vairāk. Savukārt Relead parāda kompāniju, no kuras kāds ir skatījies konkrēto mājaslapu, un visu informāciju par to – apgrozījumu, nozari, darbinieku skaitu, atbildīgos lēmumu pieņēmējus ar telefona numuriem un e-pasta adresēm. «Pārdevējs var ņemt telefonu un uzreiz zvanīt,» stāsta R. Zvingulis.
Tiešais klients ir vidēja lieluma uzņēmums, kam štatā ir līdz 25 pārdevējiem; darbojas Amerikas tirgū un tā klienti ir citi uzņēmumi. Visbiežāk tie ir ražotāji, transporta un loģistikas uzņēmumi, kā arī biznesa pakalpojumu sniedzēji un programmatūras risinājumu izstrādātāji. Lielie uzņēmēji, kam ir gan biznesa, gan privātie klienti, nav Relead mērķa grupa, jo tādos parasti ir ļoti ilgs lēmuma pieņemšanas process.