Pirmsskolas vecuma bērniem jebkas, ko gatavo ātrās ēdināšanas kompānija McDonalds, garšo labāk, liecina pētījums, kura autors ir Stanfordas universitātes pētnieks Toms Robinsons, raksta CNN.
Pētījuma gaitā bērniem bija jānogaršo dažādi McDonalds ēdienu paraugi, kas bija iepakoti oriģinālajā McDonalds iepakojumā un iepakojumā bez marķējuma (to saturs bija identisks). Nemarķētā iepakojuma saturs garšas testā vienmēr zaudēja.
Pētījumā piedalījās 63 bērni vecumā no 3 līdz 5 gadiem no ģimenēm ar zemiem ienākumiem. T. Robinsons ir pārliecināts, ka pētījuma rezultāti neatšķirtos arī, ja pētījums būtu veikts ar bērniem no ģimenēm ar augstāku ienākumu līmeni.
No 63 bērniem, kas piedalījās pētījumā, tikai divi apgalvoja, ka nekad nav ēduši McDonalds restorānos, savukārt apmēram viena trešdaļa no viņiem McDonalds restorānos ēd vismaz reizi nedēļā.
Pētījuma gaitā bērniem bija jānogaršo McDonalds frī kartupeļi, hamburgeri un chicken nuggets. 77% apgalvoja, ka frī kartupeļi ir garšīgāki McDonalds iepakojumā, kamēr 13% uzskatīja, ka garšīgāki ir tie paši kartupeļi nemarķētajā iepakojumā.
To, ka chicken nuggets McDonalds iepakojumā garšo labāk, apgalvoja 54% bērni, savukārt 23% uzskatīja, ka labāk garšo nemarķētā iepakojuma saturs.
Vislīdzīgākie rezultāti bija ar hamburgeriem. 29 bērni par garšīgākiem uzskatīja McDoalds iepakojuma hamburgerus, savukārt nemarķētā iepakojuma hamburgerus par garšīgākiem uzskatīja 22 bērni.
Garšas atšķirību nepamanīja nepilna ceturtdaļa aptaujāto bērnu.
"Tas ir pārsteidzoši, kā bērni tik agrā vecumā jau ir tik atkarīgi no reklāmas," sacīja pētījuma autors.
Paredzams, ka šis pētījums izraisīs lielākas debates sakarā ar McDonalds plānu izveidot speciālus ēdienu komplektus bērniem, kas jaunāki par 12 gadiem, norāda CNN.
McDonalds apgalvo, ka jaunajos bērnu komplektos būs vairāk augļu, un pārējie komplekta ēdieni saturēs mazāk kalorijas un tiem būs mazāks tauku saturs.