Latvijas nacionālā aviosabiedrība airBaltic reģistrējusi jaunu komercķīlu 3 529 500 Ls apmērā, kas tiks izmantoti, lai pabeigtu četru lidsabiedrības flotē esošo Boeing 737–500 lidmašīnu iegādes darījumu, Db.lv stāstīja airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.
Papildināta ar 1. un 2. rindkopu.
Šīs airBaltic lidmašīnas jau bijušas iegādātas līzingā, taču darījums pārstrukturēts, jo tādējādi tās bija iespējams iegādāties par krietni izdevīgākiem nosacījumiem, Db.lv stāstīja airBaltic pārstāvis Jānis Vanags. «Šis bijs airBaltic ļoti izdevīgs darījums,» uzsvēra J. Vanags. Viņš gan nekomentēja lidmašīnu iegādes darījuma detaļas un neatklāja darījuma summu.
Db.lv rīcībā esošā informācija liecina, ka pret ķīlu saņemtais nodrošinājums – 3,5 milj. Ls ir bijusi daļa no kopējā lidmašīnu iegādes darījuma.
Ieķīlātas ir divas kompānijas Boeing lidmašīnas, un ķīlas ņēmējs ir Īrijas līzinga kompānija Marron V737 Ventures Ireland Limited, kas reģistrēta 2006. gada 8. decembrī Dublinā. Tās dibinātājs ir Džeimss Kings (James King) un Eižens Pepards (Eugene Peppard). Marron B737 Ventures Ireland Limited pieder vienam īpašniekam Alize Worldwide Luxembourg Sa, liecina informācija duedil.com, kurā apkopoti dati par uzņēmumiem. Kompānijas akciju vērtība veido 6 043 232 eiro, bet pasīvu vērtība – 5 902 643 eiro. Pērn kompānija nodokļos samaksāja 4 915 eiro, un uzņēmuma bruto peļņa bija 63 372 eiro.
A/s Air Baltic Corporation kā ķīlas devēju pārstāv tās valdes loceklis Martins Sedlackis un Vitolds Jakovļevs, kā arī uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.
Jau rakstīts, ka pašlaik airBaltic realizē ReShape jeb restrukturizācijas plānu. Šā gada trešo ceturksnī aviokompānija noslēdza ar peļņu 4,8 milj. Ls apmērā. 2012. gada trešajā ceturksnī airBaltic apgrozījums sasniedza 70,8 milj. Ls. Tomēr pirmajos deviņos šā gada mēnešos kopumā ciesti 18,2 milj. Ls zaudējumi.
Db.lv jau rakstīja, ka sākotnēji airBaltic 2012. gadā tika prognozēti 38 milj. Ls zaudējumi, bet vēlāk prognozes uzlabojās līdz 33 milj. Ls zaudējumiem. Savukārt 2011. gadu airBaltic noslēdza ar teju 85 milj. Ls lieliem zaudējumiem, par kuriem, analizējot airBaltic gada pārskatu, DB neguva skaidru priekšstatu, kā īsti tie radušies. Līdz ar to DB secināja, ka kompānijas 2011. gada rezultāti varētu būt mākslīgi pasliktināti.