Tirdzniecība un pakalpojumi

Palielinājies pircēju skaits Tax Free veikalos

, 19.01.2010

Jaunākais izdevums

Tax Free veikalos pircēju skaits Latvijā pērn ir palielinājies par 4 %, salīdzinot ar 2008. gadu, liecina Global Refund Latvia pētījuma dati.

Pērnā gada sākumā tika plānots, ka pieaugums būs 5 %, tomēr krīzes apstākļos vairāki veikali, kurus iepriekš tūristi labprāt apmeklēja, ir bankrotējuši.

Dažās tirdzniecības vietās, piemēram, t/c Galerija Centrs, u/v Stockmann, Podium, t/c Spice Tax Free pircēju pieaugums 2009. gadā vidēji veidoja 10 - 30 %, salīdzinot ar 2008. gadu. Vēl viena tendence - Rīgā tūristiem nav iespējams apmeklēt shopping streets (iepirkšanās ielas) kā citās Eiropas pilsētās, tāpēc tūristi Rīgā arvien biežāk iepērkas tirdzniecības centros, liecina Global Refund pētījums.

Visvairāk Tax Free veikalos ir pamanāmas tūristu grupas no Krievijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītā gada otrajā pusē Latvijā par 6,5% pieaudzis "Tax Free" pirkumu apjoms, salīdzinot ar iepriekšējo gada attiecīgo periodu, informē Nodokļa atmaksas pakalpojuma nodrošinātāja "Global Blue Latvija" vadītāja Vineta Kalmane.

Viņa norādīja, ka "Tax Free" sistēma paredzēta, lai veicinātu trešo valstu tūristu interesi veikt pirkumus un atbalstītu vietējos tirgotājus. Šī sistēma ārpus Eiropas Savienības dzīvojošiem viesiem ļauj Latvijā iepirkties, atgūstot daļu no pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Iepirkumu summai, kas uzrādīta vienā čekā, jābūt ne mazākai par 44 eiro, un nodokļi tiek atgriezti par visām iegādātām precēm, kuras paredzēts izvest no Eiropas savienības teritorijas.

2019.gadā vidējā viena "Tax Free" pirkuma summa bija 230 eiro, kas ir par 3% vairāk nekā gadu iepriekš. Vairāk nekā pusi jeb 61% no visiem pirkumiem veikuši Krievijas pilsoņi, 10% - Baltkrievijas, bet trešajā vietā ar 7% ir viesi no Ukrainas, liecina Nodokļa atmaksas pakalpojuma nodrošinātāja "Global Blue" apkopotie dati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārvalstu viesi nelaiž garām iespēju tikt pie kārotām precēm beznodokļu zonās, uzņēmēji pucē spalvas un rada īpašu preču sortimentu veikalu plauktiem, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

2016. gadā par aptuveni 7% ir palielinājies apgrozījums lidostas Rīga beznodokļu tirdzniecības zonas (Duty Free) veikalos. Tāpat par 6% Latvijā ir pieaudzis Tax Free Shopping pirkumu skaits, kuri šobrīd ir iespējami gandrīz 1400 veikalos. Eiropas Savienībā (ES) nav atšķirības starp tax free un duty free jēdzieniem, tie apzīmē tirdzniecību beznodokļu zonās, piemēram, veikalos lidostās, ostās un uz kuģiem, tirdzniecību ar precēm, kam noteikti nodokļu atvieglojumi.

Tā kā 2016. gadā lidostā Rīga tika sasniegts jauns apkalpoto pasažieru rekords (5,4 miljoni), arī Duty Free veikalos par 6,98% ir palielinājies apgrozījums, salīdzinot ar 2015. gadu, un par 14,87 %, salīdzinot ar 2014. gadu. Lidostas Rīga iepirkšanās zonas operatora ATU Duty Free ģenerāldirektors Ersans Arkans (Ersan Arcan) informē, ka pērn lielākos pirkumus veikuši skandināvi, briti un krievu tautības klienti. «Neatņemama preču klāsta sastāvdaļa ir vietējo ražotāju produkcija, jo tas īpaši interesē lidostas Rīga viesus. Salīdzinājumā ar 2015. gadu 2016. gadā vietējo piegādātāju skaits ir palielināts – no astoņiem piegādātājiem 2015.gadā līdz 13 šogad. ATU Duty Free izskata iespējas paplašināt vietējo ražotāju produkcijas klāstu,» saka E. Arkans. 6 darbības gados ATU Duty Free ir izveidojis sadarbību ar vairākiem Latvijas zīmoliem, piemēram, Stenders, Laima, Pure Chocolate, Brīvais Vilnis, Lāči, Skrīveru saldumi, Abavas Vīni, Valmiermuiža, Selga, Madara Cosmetics. Šobrīd notiek pārrunas ar šprotu ražotāju Gamma-A un vairākiem suvenīru piegādātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos astoņos mēnešos par 18% pieaudzis TAX free pirkumu skaits, salīdzinot ar tādu pašu laika posmu pērn, liecina veikalu tīkla Euroskor novērojumi. Šis ir augstākais rādītājs pēdējo gadu laikā.

«Lai arī daudzās nozarēs tirdzniecība Krievijas un Ukrainas konflikta dēļ ir samazinājusies, apavu tirdzniecības segmentā vērojams pretējais – pirkumu skaits no austrumu valstu tūristiem, īpaši Krievijas pilsoņiem, būtiski pieaudzis,» norāda veikalu tīkla Euroskor Latvijā vadītājs Aldis Lūsis.

«Interesanti, ka, lai arī TAX free apavu pirkumu skaits audzis par 18%, vidējā pirkuma vērtība samazinājusies par 14%, turklāt dārgākos veikalos kritušies ir abi rādītāji,» uzsver A. Lūsis.

Arī Global Blue Latvija pētījums par TAX free pirkumiem Latvijā laika posmā no šā gada janvāra līdz augustam apliecina ārvalstu tūristu pirkumu skaita pieaugumu. «Turklāt ir dubultojies to pircēju skaits, kuri Latvijā no Krievijas ieradušies ar mašīnu – no tā varam secināt, ka viens no viņu mērķiem, apmeklējot mūsu valsti, bijusi iepirkšanās,» skaidro A. Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Free Taxi no SIA Taxi 8880 par nosaukuma izmantošanu grib piedzīt tūkstoš latu

Jānis Rancāns, 03.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Free Taxi iesūdzējis Latvijas Republikas tiesā SIA Taxi 8880 par nelikumīgu nosaukuma Free Taxi izmantošanu taksometra pakalpojumam ar fiksētu cenu, liecina Free Taxi izplatītais paziņojums.

Kā norāda SIA Free Taxi, tad 2011. gada septembrī SIA Taxi 8880 masu saziņas līdzekļos izvietojusi reklāmas akciju, no kuras satura izriet, ka SIA Taxi 8880 ir izveidojusi pakalpojumu veidu ar nosaukumu Free Taxi, kura pamatā ir fiksēta braukšanas maksas noteikšana klientiem braucot konkrētā maršrutā.

SIA Free Taxi uzskata, ka SIA Taxi 8880, veicot minētā pakalpojuma reklamēšanu izmantojot nosaukumu Free Taxi, ir radījusi uzņēmumam zaudējumus, jo ir samazinājies uzņēmuma apgrozījums.

Patērētājam Taxi 8880 piedāvātos pakalpojumus bijis iespējams identificēt ar SIA Free Taxi, savukārt pasūtījumi ar pakalpojumu Free Taxi tikuši nodoti arī citiem taksometru uzņēmumiem, ar kuriem Taxi 8880 ir slēgti līgumi par fiksētas cenas pakalpojuma sniegšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Atveseļojoties tūrisma videi, Latvijā šogad dubultojies tax free pirkumu skaits

Gunta Kursiša, 28.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Latvijas mazumtirdzniecības vietās vairāk nekā divas reizes ir pieaudzis tax free pirkumu skaits, tas noticis straujā tūristu skaita pieauguma dēļ. Visvairāk tax free tirgošanās vietās pirktas dārgas un ekskluzīvas preces, teikts tirdzniecības centra Galerija Centrs paziņojumā par tā apkopoto informāciju.

Šogad tirdzniecības centrā Galerija Centrs, kas atrodas Vecrīgā, ir dubultojies pircēju skaits no Izraēlas, Krievijas, Ķīnas un citām valstīm, savukārt visvairāk pirktās lietas tax free veikalos ir juverielizstrādājumi, pulksteņi un zīmolu apģērbs.

Šogad būtiski pieaudzis arī tā saucamā tax free shopping (TFS) jeb atdotā pievienotās vērtības nodokļa (PVN) pirkumu skaits, un tas norāda uz ievērojamu tūrisma vides atveseļošanos, liecina Galerija Centrs un Global Blue Latvija apkopotā tirgus informācija. Kopējā TFS pirkumu summa pieaugusi par 95%, veidojot vairāk nekā 3,655 miljonus latu, 2010. gadā tā bija 1,876 miljoni latu. Savukārt atdotās naudas summa ir 475 tūkstoši latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada pirmajā pusē Latvijā ievērojami palielinājies no ārvalstu tūristu pirkumiem iekasētais naudas apjoms, sasniedzot 46% pieaugumu attiecībā pret 2016.gada pirmo pusgadu, liecina Global Blue Latvija apkopotie dati.

Visaktīvāk iepirkušies viesi no Krievijas, ļaujot secināt, ka austrumu kaimiņvalsts iedzīvotāji ir pārvarējuši pērn novēroto nevēlēšanos tērēt naudu un atkal Rīgas apmeklējumu izmanto, lai iegādātos elektrotehniku, apģērbus, juvelierizstrādājumus un citas preces. Dati rāda, ka ievērojami audzis arī tālāku zemju iedzīvotāju Tax Free pirkumu apjoms, jo īpaši Izraēlas, Uzbekistānas un Ķīnas tūristu.

Tirdzniecības kompleksa Spice, kur tiek veikta vairāk nekā ceturtā daļa no visiem Latvijas Tax Free pirkumiem, apkopotā informācija liecina, ka šā gada pirmajā pusgadā vislielāko tūristu apmeklējuma pieaugumu piedzīvoja elektrotehnikas veikali. Tajos ieņēmumi no preču pārdošanas ārpus Eiropas Savienības mītošajiem pircējiem divkāršojušies un pat trīskāršojušies. Dubultojies arī juvelierizstrādājumu tirdzniecības apjoms, bet apģērbu veikalos apgrozījuma pieaugums atkarībā no zīmola svārstās 20-60% robežās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos astoņos mēnešos tūristu pirkumi palielinājušies par 186%, bet vidējais t.s. tax free pirkums sasniedzis 130 latu apmēru. Piemēram, festivāla Jaunais Vilnis laikā par 276% pieaudzis apgrozījums pirkumiem, kurus veikuši tūristi tirdzniecības kompleksā Spice.

Šādu informāciju par pirkumiem apkopojusi kompānija Global Blue Latvija, vadoties pēc saņemtajiem tax free čekiem par jūliju un augustu. Spicē visvairāk ir iepirkušies tūristi no Krievijas, viņiem seko Baltkrievijas, Ukrainas, Uzbekijas un Norvēģijas pircēji.

Saskaņā ar uzņēmuma Global Blue Latvija un nomnieku sniegto informāciju pircēji no Krievijas un NVS valstīm tirdzniecības centrā Spice iegādājas galvenokārt juvelierizstrādājumus, zeltu, apģērbu un apavus, savukārt Spice Home – elektroniku, kā arī mēbeles un interjera preces.

Spice ir pa ceļam uz Jūrmalu un lidostu, un tas ir pieturas punkts ārvalstu tūristiem, komentē tirdzniecības kompleksa Spice direktore Iveta Lāce. «Lai uzrunāto maksātspējīgo publiku no Krievijas un NVS valstīm, esam organizējuši arī mērķtiecīgas mārketinga kampaņas, kā arī dažādus publiskus pasākumus. Piemēram, šogad plašu publicitāti izpelnījās Jaunā Viļņa laikā notikusī Olgas Krutajas smaržu OKKI prezentācija, kas Spicē pulcēja Krievijas zvaigznes, tostarp Allu Pugačovu, Maksimu Galkinu, Laimu Vaikuli un citus. Šogad Jaunā Viļņa laikā krietni augusi daudzu veikalu pircēju plūsma un apgrozījums. Piemēram, jūlijā t/c Spice apgrozījums pieaudzis par 10%, salīdzinot ar pērnā gada jūliju, un sasniedzis 5,98 miljonus latu, savukārt t/c Spice Home apgrozījums pieaudzis par 81% un sasniedzis 1,39 miljoni latu.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kad datu centru dzesē mamma daba. Air-to-air free cooling metode

Miks Stūrītis, www.citrus.lv, SIA Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs, 02.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vasaras nav visparedzamākās un vienmēr vispiemīlīgākās no laika apstākļu viedokļa, bet, kad runa ir par datu centru dzesēšanu, tad mūsu vēsais klimats ir gana pateicīgs. Ārējās vides temperatūras izmantošana jeb air-to-air free cooling ir tikai viens no datu centru dzesēšanas veidiem, bet šobrīd tas ir viens no inovatīvākajiem risinājumiem un piedzīvo savu zvaigžņu stundu gan Eiropā, gan Amerikā. Galvenā priekšrocība šim dzesēšanas veidam ir ārkārtīgi zemās lietošanas izmaksas, kas ļauj iegūt līdzekļu ekonomiju ilgtermiņā, turklāt šāds dzesēšanas veids ir viens no videi draudzīgākajiem.

Vispirms jau jāsaka, ka pastāv divas – un visai fundamentāli atšķirīgas – iespējas, kā šo metodi pielietot datu centru dzesēšanai. Viena no iespējām – ielaižot āra gaisu datu centra telpās, to dzesējot vai nedaudz uzsildot. Otrs variants – āra gaiss tiek laists caur siltummaini, kurā temperatūra tiek nodota no āra gaisa uz datu centra gaisu. Āra gaiss netiek novadīts uz datu centra telpu, bet tiek padots uz āru. No tā arī izriet nosaukums air-to-air free cooling, jo pārsvarā dzesēšanas procesā tiek izmantots tikai aukstais āra gaiss, kas ir par brīvu, kā zināms.

Pirmais air-to-air dzesēšanas veids šobrīd piedzīvo savu popularitātes vilni Eiropā un Amerikā, taču tā izmantošanai ir zināmi ierobežojumi. Viens no ierobežojumiem ir mitrums. Ir vietas, kur vidējais mitruma līmenis gadā ir ļoti augsts. Un nemaz nav tālu jāmeklē. Paveramies pa logu. Kas tad tur notiek? Slapjš sniegs, lietus, mitrums. Tādi apstākļi kā pie mums, Baltijas valstīs vai Skandināvijā, diktē savus noteikumus un saka – nē, mums neder air-to-air metode, kur datu centra telpās gaisu ielaiž no āra. Šādos klimatiskos apstākļos šis risinājums nav izmantojams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spītējot ievērojamam ceļotāju skaita kritumam un cerot uz pozitīvām pārmaiņām 2021. gadā, “ATU Duty Free” lidostā “Rīga” izveidojis divas jaunas tirdzniecības vietas un paplašina Latvijā ražoto preču un produktu pārstāvniecību, informēja uzņēmuma pārstāvji.

2020. gadā “ATU Duty Free” Latvijā guva 32% no 2019. gada ienākumu apjoma. Savukārt 2021. gada pirmā ceturkšņa ienākumi pielīdzināmi 13% no 2019. gada sākuma rezultātiem. Tomēr, pakāpeniski pielāgojoties jaunajiem apstākļiem un sadarbojoties ar lidostu “Rīga”, aviokompāniju “airBaltic” un citām aviācijas organizācijām, tirdzniecības uzņēmums turpina attīstību Latvijā. Nupat divu jaunu tirdzniecības vietu izveidošanai Rīgas lidostā ieguldīti 97 000 eiro.

2020. gadā lidostu “Rīga” apmeklēja par 74,2% mazāk pasažieru, nekā iepriekšējā gadā. Samazinājies arī apkalpoto lidojumu skaits. Šie rādītāji ievērojami ietekmēja ne vien aviokompānijas, bet arī lidostā “Rīga” esošo tirdzniecības uzņēmumu “ATU Duty Free”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Nepiesakoties nodokļu atmaksai ārzemēs, tur strādājošie Latvijas pilsoņi zaudējuši miljonus

Gunta Kursiša, 05.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā strādājošie viesstrādnieki var pilnībā atgūt tur iemaksātos nodokļus, ja, strādājot nepilnu gadu, nav nopelnījuši ārzemēs vairāk par 7475 Lielbritānijas mārciņām (aptuveni 6300 lati), portālam Db.lv stāstīja Rimante Šarmanauske kompānijas RT Tax, kas palīdz austrumeiropiešiem atgūt ārvalstīs nomaksātos nodokļus, direktore.

Ja ārvalstīs strādājošais ir nopelnījis vairāk, tad pastāv iespēja atgūt tur nopelnītos nodokļus nepilnā apmērā, vai arī nodokļus atgūt nav iespējams, viņa skaidro, norādot, ka tas, vai pastāv iespēja atgūt nodokļus, atkarīgs no tā, kurā finansiālā gada posmā strādājošais ir uzsācis un beidzis darbu. Šādi gadījumi tiek skatīti atsevišķi, bet vairumā gadījumu, atgriežoties no darba ārvalstīs, ir iespējams saņemt nodokļu atmaksu, skaidro RT Tax pārstāve.

Vairumā gadījumu ārzemēs strādājošie austrumeiropieši uzskata, ka citās valstīs maksāto nodokļu atgūšana ir ilgstoša procedūra, tādēļ bieži vien pat nemēģina to darīt, norāda R. Šarmanauske. Tādā veidā, pēc kompānijas aprēķiniem, pērn kopumā latvieši neatguva 2,3 milj. Ls, kas iemaksāti citu valstu nodokļu sistēmās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais apģērbu koncerns Inditex, kuram visā pasaulē ir ap 6 000 veikalu un 13 no tiem atrodas Latvijā, ieskaitot zīmolus Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear un Massimo Dutti, pilnībā atsakās no kažokādu tirdzniecības.

Kompānija par iemeslu šādam solim min ētiskus apsvērumus.

Inditex ir pievienojies programmai Fur Free Retailer un parakstījis vienošanos par kažokādu nepārdošanu savos veikalos. Apvienība Fur Free Alliance, kas vada šo programmu, pauž gandarījumu par Inditex lēmumu.

Programmai Fur Free Retailer ir pievienojušies jau 300 zīmolu.

Fur Free Alliance ir starptautiska dzīvnieku aizsardzības organizāciju apvienība, kuras mērķis ir pārtraukt dzīvnieku izmantošanu un nogalināšanu viņu kažoku dēļ.

Latvijā Fur Free Retailer programmu pārstāv organizācija Dzīvnieku brīvība, kas pērn pievienojās Fur Free Alliance, bet šī gada janvārī kopā ar lielākajām Latvijas dzīvnieku un vides aizsardzības organizācijām līdzdibināja apvienību Sabiedrība pret kažokādām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Piedāvā taksometru pakalpojumus par fiksētu cenu

Jānis Rancāns, 28.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas galvaspilsētā sācis darboties taksometru serviss Free Taxi, kas kļuvis par pirmo ekonomiskās klases taksometru servisu ar fiskētu cenu, informē servisa pārstāvji.

Brauciena cena tiek aprēķināta tad, kad tas tiek pasūtīts pa tālruni un to fiksē dispečers. Brauciena beigās klients maksā tikai norādīto summu.

Par pamatu jaunajam servisam kļuvušas ziņas par lēto taksometru krāpšanos. Nereti brauciena galapunktā klientiem tiek nosaukta summa, kas pārsniedz pieteikto tarifu. Free Taxi nolēma fiksēt brauciena cenu, ja taksometrs tiek pasūtīts pa tālruni – šādā veidā radot taksometru dienestu, kurā izslēgta krāpšanas iespēja, norāda taksometru serviss.

Serviss neizmanto savu automašīnu parku, tāpēc pie klienta var atbraukt jauna un komfortabla mašīna. Jebkurš taksometra auto, kas ir pieslēgts Free Taxi sistēmai, tiek aprīkots ar GPS navigācijas sensoru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vasaras sezonā pasažierus aicina savlaicīgi ierasties lidostā

Dienas Bizness, 27.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aktīvās ceļošanas laikā vasarā, rosinot pasažierus uz reisu ierasties laikus, no pirmdienas, 27.jūnija, starptautiskajā lidostā Rīga sākas loterija Nenokavē iespēju laimēt - ierodies lidostā agrāk!, informē VAS Starptautiskā lidosta Rīga Komunikācijas vienības vadītāja Sarmīte Rinmane.

Loterijas mērķis ir vasaras ceļojumu laiku padarīt pasažieriem patīkamāku, kā arī aicināt ceļotājus lidostā ierasties savlaicīgi, lai nokārtotu nepieciešamās formalitātes pirms lidojuma.

Pasažieris, ierodoties lidostas aviodrošības kontrolē vismaz pusotru stundu pirms plānotā reisa un bez steigas nokārtojot nepieciešamās procedūras, var piedalīties loterijā. Pēc drošības kontroles no īpaši noformētiem galdiem jāpaņem loterijas pieteikuma anketa, jāaizpilda un jāiemet tam speciāli paredzētā kastē.

Loterijas dalībniekiem būs iespēja laimēt starptautiskās lidostas Rīga VIP centra dāvanu karti, divas aviobiļetes abos virzienos uz jebkuru no aviokompānijas airBaltic galamērķiem, dāvanu grozu no ATU DUTY FREE, kā arī citas vērtīgas balvas. Loterijas laimesti tiks izlozēti ik nedēļu līdz 4.oktobrim. Pirmā izloze notiks 4.jūlijā, kurā būs iekļauti tie dalībnieki, kas aizpildīs pieteikuma anketas no 27.jūnija līdz 3.jūlijam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latviešu Mailigen jaunais rīks ieinteresējis ārvalstu biznesa inkubatorus

Gunta Kursiša, 06.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā izstrādātais integrētā mārketinga serviss Mailigen laidis klajā jaunu e-mārketinga rīku start-up un citiem mazajiem uzņēmumiem Epic Free, un pašlaik par šī pakalpojuma izmantošanu interesi izrādījuši ārvalstu iesācējuzņēmumu biznesa inkubatori, informē uzņēmuma pārstāvji.

Epic Free rīks orientēts galvenokārt uz start-up kompānijām, maziem un vidējiem uzņēmumim, biznesa inkubatoriem, nevalstiskajām organizācijām un citām uzņēmējdarbības formām, kas nupat sākušās savas mārketinga aktivitātes un kurām ir ierobežoti līdzekļi mārketingam, skaidro Mailigen pārstāvji. Pašlaik nopietnu interesi par Epic Free izrādījis informācijas portāls f6s.com, kurš apkopo informāciju par pieejamajām programmām un pasākumiem un sniedz izdevīgus piedāvājumus start-up kompānijām. Tāpat Epic Free rīks interesants šķitis Somijas Alto universitātes (Aalto University) start-up atbalsta grupai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Starp Galactico tirdzniecības centriem apgrozījums straujāk audzis Molā un Galerija centrs

Ingrīda Drazdovska, 07.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada aprīlī SIA Linstow Center Management (LCM) apsaimniekotajos Galactico tirdzniecības centros apgrozījums palielinājies par 9,1%, informē uzņēmums.

Lielāko pieaugumu starp Galactico t/c uzrādīja t/c Mols –19,6%, kam seko t/c Galerija Centrs –16,1% un t/p Alfa – 8 %. LCM atgādina, ka saskaņā ar Centrālās Statistikas pārvaldes datiem mazumtirdzniecības pieaugums faktiskajās cenās (izņemot degvielu) pret iepriekšējā gada attiecīgo periodu bijis 5,3%, tādējādi vidējos industrijas rādītājus pārsniedz arī t/c Dole, kam apgrozījums aprīlī palielinājies par 6,3% (salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo mēnesi).

T/c Mols apgrozījuma straujais pieaugums ir skaidrojams ar paplašināto veikalu klāstu, ko klienti ir novērtējuši, spriež SIA Linstow Center Management Tirdzniecības centru komercdirektore Evija Majevska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Ārvalstu viesi Latvijas tax free veikalos pērn iztērējuši vairāk nekā 20 miljonus eiro

Dienas Bizness, 12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Latvijas beznodokļu jeb tax free veikalos ārvalstu viesi iztērējuši par piektdaļu vairāk nekā pirms gada - virs 20 miljoniem eiro. Visaktīvākie pircēji ir no Krievijas, šīs valsts pārstāvis vienā veikalā pērn iepircies pat par 20 000 eiro, svētdien vēstīja raidījums LNT Ziņas.

Latvijā jau 18 gadus trešo valstu tūristiem par pirkumiem veikalos iespējams atgūt daļu – patlaban 15% pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Tax free pakalpojumu mērķis ir mudināt tūristus vairāk iepirkties, atbalstot vietējos tirgotājus. «Ja šie pircēji, šie tūristi veic daudz pirkumus, mēs radam papildu darba vietas, ceļās apgrozījums mazumtirdzniecības veikaliem,» skaidro nodokļa atmaksas pakalpojuma nodrošinātājas Global Blue Latvija vadītāja Vineta Kalmane.

Pērn tirgotāju kontos no taxfree pirkumiem ieripoja par 22% vairāk naudas nekā pirms gada. Pieaugums bijis tik straujš, jo pirms gada piedzīvots straujš kritums. «Kad sākās sankcijas pret Krieviju, protams, jo rubļa vērtība kritās, tas bija 2016. gads, tad bija gana liels kritums. Tagad tā kā naftas cena iet uz augšu, tad arī rublis atkopies,» saka Kalmane. Latvijā taxfree sistēmā šobrīd piedalās 2000 veikali. Tos tūristi, mūsu valstī ierodoties ar lidmašīnu, vilcienu vai auto transportu, var atpazīt pēc īpašām uzlīmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Maijā Rīgā 60% kruīzu pasažieru skaita pieaugums

Gunta Kursiša, 04.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā iebraucošo kruīzu pasažieru skaits maijā, salīdzinot šo pašu periodu pērn, palielinājies par 59%, bet Rīgas viesnīcu vidējais noslogojums gada griezumā pieaudzis par gandrīz 3%, liecina Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB) apkopotie nozares uzņēmumu dati.

Kruīza kuģa Tallink pārvadāto pasažieru skaits maršrutā Latvija-Zviedrija palielinājies par 10,5%, un Rīgas pasažieru termināls statistika liecina, ka šā gada maijā Rīgā uzņemti 6856 kruīzu pasažieri. Pērn šajā pašā laika posmā tika uzņemti 4319 kruīzu pasažieri.

Savukārt vidējais Rīgas viesnīcu noslogojums pieaudzis līdz 67,4% iepretim 65,6|% pērnā gada maijā, liecina Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas apkopotie dati.

Ārlietu ministrijas informācija liecina, ka 2012. gada maijā kopējais vīzu pieteikuma skaits salīdzinājumā ar 2011. gada maiju ir pieaudzis par 13%, sasniedzot vairāk nekā 18 tūkstošus vīzu pieteikumu. Procentuāli vislielākais vīzu pieteikumu skaita pieaugums 2012. gada maijā bijis Latvijas vēstniecībā Turcijā, kur, salīdzinot ar 2011. gada maiju, tas pieaudzis par 77% (175 vīzu pieteikumi pagājušā gada maijā un 309 vīzu pieteikumi šī gada maijā). Savukārt lielākais vīzu pieteikumu skaits šī gada maijā bijis Latvijas vēstniecībā Maskavā - pieaugums par 14% un izsniegtas 8839 vīzas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Live Riga: Rīgā palielinās tūristu skaits

Rasma Kostigova, speciāli Db, 11.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemas kampaņa septiņās valstīs veicinājusi būtisku tūrisma skaita pieaugumu, ziņo LIVE RĪGA. www.liveriga.lv mājas lapu apmeklējuši jau 25 308 interesentu no 79 pasaules valstīm.

Kampaņas mājas lapas www.liveriga.com apmeklētāju skaits no ārvalstīm : Krievija - 9 734; Zviedrija - 7 696; Vācija - 7 615; Lietuva - 5 995; Igaunija - 5 652; Somija - 3 070; Norvēģija - 1 609.

2009.gadā izsniegto tūrisma vīzu apjoms bijis par 21 % lielāks nekā iepriekšējā gadā.

Saskaņā ar Global Refund Latvia datiem: 2009.gada novembrī un decembrī pieaudzis par 14% to ārvalstu fizisko personu skaits, kuras Latvijā veikušas pirkumus, izmantojot Tax-Free pakalpojumu.

Savukārt, 2009.gada decembrī Tax Free pircēju skaits no Norvēģijas pieaudzis pat par 70% salīdzinot ar 2008.gada decembri.

Reval Hotels viesnīcās apmetušies par 60% vairāk tūristu no Krievijas, nekā pagājušā gadā. Aviokompānijas airBaltic informācija liecina, ka apkalpoto pasažieru skaits pieaudzis no visām tām valstīm, kur tika reklamēta Rīga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Kultūrvēsturiskā materiālā mantojuma komisija radusi risinājumu Alīses un Gaujas ielas vēsturisko ūdenstorņu saudzīgai pagaidu izmantošanai, tos iedzīvinot un padarot pieejamus sabiedrībai, informē Rīgas domē.

Lai veicinātu ūdenstorņu izmantošanas priekšlikumu nākšanu klajā, pašvaldības uzņēmums “Rīgas ūdens” pēc komisijas ierosinājuma ir slēdzis sadarbības līgumu* ar kustību “Free Riga” par priekšizpētes veikšanu.

“Rīga ir 19. gadsimta industriālā mantojuma Eiropas un pasaules līmeņa lielpilsēta, kuras unikālie majestātiskie mantojuma objekti bieži ir nenovērtēti. Tie stāv aizslēgti un aiz žogiem, sabiedrība pievērš tiem uzmanību tikai tad, kad tie beidz savu eksistenci jaunbūvju labā vai arī lēni drūp kopā. Mēs ar kolēģiem bijām noskaņoti situāciju mainīt. Un ‘’Free Riga” nāca tieši laikā,” saka komisijas vadītāja Rita Našeniece. “Darbs ir procesā un mēs vēl atgriezīsimies pie ūdenstorņu pastāvīgo risinājumu atrašanas.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Bezkažokādu programmai Fur Free Retailer pievienojušies pirmie Latvijas uzņēmēji

Dienas Bizness, 27.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fur Free Retailer programmā iestājušies pirmie Latvijas uzņēmēji – Uniq, Ecattus un modes zīmols Ieva Janelsiņa, tādējādi pievienojoties citiem, tostarp starptautiski plaši zināmiem, apģērbu zīmoliem, kas izvēlējušies netirgot kažokādu izstrādājumus.

Fur Free Retailer programmas mērķis ir veicināt ētiskas izvēles iespējas patērētājiem, sniedzot precīzu informāciju par mazumtirgotāja politiku attiecībā uz kažokādām. Apliecinot savu apņemšanos atteikties no kažokādu izstrādājumu ražošanas un tirdzniecības, šai programmai ir pievienojušies vairāk nekā 300 uzņēmumu no visas pasaules, tostarp Zara, H&M, Esprit, Lindex, Cubus, Dressmann, Bik Bok,Topshop, Bershka, Stradivarius un citi. Tagad Fur Free Retailer programmā iestājušies arī pirmie Latvijas uzņēmēji: Uniq, Ecattus un modes zīmols Ieva Janelsiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Tallinas ielas kvartāls atradis savu identitāti

Linda Zalāne, 04.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinas ielas kvartāls atradis savu identitāti, kas cieši saistīta ar laikmetīgo un ielu mākslu; mērķis nav būt ekskluzīvam, elitāram un nesaprastam.

Kopš pagājušās vasaras Rīgā kļuvis par vienu pievilcīgu kvartālu vairāk, jo dažādām radošām izpausmēm tika atvērts aptuveni 6000 m2 plašais Tallinas ielas kvartāls. To savā paspārnē paņēmusi biedrība Free Riga, kas savu darbību ar akciju Occupy Me sāka 2013. gadā un līdz šim panākusi, ka vairākās pamestās ēkās un teritorijās tiek iedvesta dzīvība, kamēr to īpašnieki tās atkal atgriež atpakaļ nekustamā īpašuma mašinērijai.

Katram savs ieguvums

«Nav nekāds noslēpums, ka Rīgā senās un aizmirstās teritorijas un īpašumi ir pārpārēm. Ir ļoti daudz tukšu māju, kuras vajadzētu lietderīgi izmantot. Free Riga ir radījusi piemērotāko modeli, kā vērt vaļā tukšās mājas un laist iekšā tos, kuriem nav telpu, tos, kuri vēlas sākt kaut ko jaunu un nav gatavi tik daudz riskēt, nomājot dārgas komercplatības. Arī Tallinas ielas kvartāls sniedz iespēju te attīstīt biznesu, rast mājvietu radošām un mākslinieciskām izpausmēm. Es ar Tallinas ielas attīstīšanas projektu sāku strādāt pirms pusotra gada, un pagājušā vasara parādīja, ka šai vietai ir potenciāls,» stāsta Tallinas ielas kvartāla kurators, mākslinieks Kaspars Lielgalvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sorainen saņem «Baltijas valstu gada nodokļu biroja» apbalvojumu

Ritvars Bīders, 12.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonā žurnāls International Tax Review piešķīra Eiropas nodokļu apbalvojumus (European Tax Awards), un Sorainen saņēma «Baltijas valstu gada nodokļu biroja» apbalvojumu par inovatīvāko nodokļu konsultāciju sniegšanu šajā reģionā. Baltijas valstis šogad pirmo reizi tika izvērtētas Eiropas nodokļu apbalvojuma piešķiršanai.

«Ja International Financial Law Review piešķirtās balvas, kādas Baltijas reģionā saņēmis Sorainen, ir juridiskās jomas «Oskari», tad International Tax Review organizētais Eiropas nodokļu apbalvojums ir nodokļu pasaules «Oskars»,» norāda Sorainen reģionālās Nodokļu un muitas prakses grupas vadītājs Jānis Taukačs.

Eiropas nodokļu apbalvojumam Sorainen tika nominēts Baltijā kopā ar Deloitte, Ernst & Young un PricewaterhouseCoopers. Apbalvojumi tika piešķirti atbilstoši nodokļu konsultāciju lietu apjomam, inovācijai un sarežģītībai laikā no 2009. gada februāra līdz 2010. gada februārim, kā arī attiecīgās nodokļu prakses grupas spējām. Sorainen Nodokļu un muitas prakses grupa savā iesniegtajā pārskatā iekļāva darījumu pieredzi, aprakstot nodokļu konsultācijas, kas sniegtas tādām sabiedrībām kā Royal Boskalis Westminster NV, AON, Barclays Bank, Swedbank Life Insurance un Airo Catering Services.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Vjačeslavs Dombrovskis: Ārvalstu investori lasa tālāk par virsrakstiem

Vjačeslavs Dombrovskis, domnīcas Certus vadītājs, 20.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā parādījās Latvijas nodokļu sistēmai glaimojoša ziņa. Pēc Tax Foundation (ASV domnīca) vērtējuma, Latvijas nodokļu konkurētspēja tika novērtēta ka otra konkurētspējīgākā OECD valstu vidū. «Latvijai izdevies radīt ārvalstu investīcijām labvēlīgu vidi,» zibenīgi reaģēja Finanšu ministrijas preses dienests. «Tikai investīcijas turpina spītīgi neieklausīties indeksā,» savā tviterierakstā ironiski atbildējis Ārvalstu investoru padomes izpilddirektors Ģirts Greiškalns. Tiesa, paziņojums parādījās teju vienlaikus ar preses virsrakstiem par strauji sarūkušajām tiešajām ārvalstu investīcijām Latvijā. Un tas ir fakts. Piemēram, pavisam nesen apvienotā DNB/Nordea banka arī paziņoja par savu lēmumu par nodokļu rezidences valsti izvēlēties Igauniju.

Kāpēc ārvalstu investīcijas negrib sadzirdēt pozitīvās ziņas? Tāpēc, ka ārvalstu investori lasa tālāk par virsrakstiem, iedziļinās un ir spējīgi nošķirt, ko katrs indekss nozīmē un ko tas nenozīmē. Virsrakstu līmenī Igaunijai ir pirmā vietā, Latvijai – trešā, bet tādas valstis kā Francija un Itālija ieņem pēdējās vietas. ASV ieņem piekto vietu no gala. Cik lielā mērā nodokļu konkurētspēja noteic, ka kāds investors izvēlēsies Latviju, nevis Franciju?

Ilustrēšu ar piemēru no kādas citas jomas. Latvijas viesnīcas cenu ziņā, neapšaubāmi, ir konkurētspējīgākas nekā Francijas un Itālijas viesnīcas. Ja kāda Hotel Foundation domnīca uztaisītu reitingu, kurā par pamatu būtu cenu konkurētspēja, Latvija noteikti ierindotos topa augšgalā. Bet vai tas būtu iemesls dziļai sajūsmai? Diez vai. Mēs labi zinām, ka tūristiem Francija un Itālija ir daudz interesantākas, neskatoties uz viesnīcu cenām, jo tām ir liels piedāvājums. Parīze, Roma, Florence, Venēcija – pasaulslavenas pilsētas, vēsturiskais mantojums, muzeji, atmosfēra. Viesnīcu cenas varētu būt samērā nozīmīgs faktors izvēle starp Itāliju vai Franciju. Taču pat tad, ja kāda Rīgas viesnīca samazinās savu cenu uz pusi, diez vai tas pārliecinās cilvēku, kurš plāno doties uz Parīzi, mainīt savu lēmumu un Francijas galvaspilsētas vietā doties uz Rīgu. Mēs neesam vienā svaru kategorijā. Mēs tiešā veidā nekonkurējam ar Parīzi un Romu. Taču mēs tieši konkurējam ar Tallinu un Viļņu, un šajā konkurencē viesnīcu cenām ir būtiska nozīme!

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ķīnas tūristu tax-free pirkumi Latvijā dubultojušies

Žanete Hāka, 14.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas tūristu veiktie tax-free iepirkumi Latvijā šā gada deviņos mēnešos, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu, ir dubultojušies, informē ziņu aģentūra Xinhua.

Nodokļu atmaksas pakalpojumu nodrošinātāja Global Blue Latvija vadītāja Vineta Kalmane skaidro, ka Ķīnas tūristu skaits ir audzis, un šajā gadā viņi lielākoties apmeklēja Latviju tranzītā, ceļojot no Somijas vai Baltijas ekskursijās.

Daudzi Ķīnas tūristi aktīvi prasa PVN atmaksu iepirkumiem, tādējādi šajā gadā šo tūristu skaita kāpums bija ievērojams.

V. Kalmane stāsta, ka Ķīnas tūristi Latvijā lielākoties pērk apģērbus un aksesuārus, kā arī dzintarus.

Patlaban Rīgā ir vairāk nekā 1200 tax-free veikali, un nodokļa atmaksu var pieprasīt tūristi, kuri nav Eiropas Savienības rezidenti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāku Latvijas mazumtirdzniecības veikalu tīklu plauktos vēl atrodamās Krievijā un Baltkrievijā ražotās preces galvenokārt ir neiztirgotie pārpalikumi, savukārt pieaudzis pieprasījums pēc Ukrainā ražotām precēm, lai gan noiets pēc tām bijis pietiekami labs arī pirms Krievijas iebrukuma Ukrainā šī gada 24.februārī, atklāja aptaujātie uzņēmumu pārstāvji.

Veikalu tīkla "Mego" valdes loceklis Igors Šihmans sacīja, ka "Mego" vēl līdz šim brīdim turpina veikt izmaiņas preču piegādātāju klāstā. Patlaban preces no Krievijas un Baltkrievijas veikalos aizņem mazāk nekā 2% no apgrozījuma, un no tām vairāk nekā 60% preču tiek iztirgotas uz atlaidēm.

Taujāts, vai veikalos iedzīvotāji interesējas par Krievijas un Baltkrievijas produkciju, Šihmans pauda, ka interese esot, galvenokārt - par bērnu pārtiku, sēklām, tējām un saldumiem.

Vienlaikus "Mego" strauju Ukrainas produkcijas realizāciju nav novērojusi. "Pieprasījums pēc šīm precēm ir bijis pietiekami augsts arī pirms konflikta," skaidroja Šihmans, piebilstot, ka Ukrainā ražoto preču īpatsvars "Mego" veikalos palicis nemainīgs, taču uzņēmumā regulāri tiek izskatītas jaunas sadarbības iespējas ar piegādātājiem no Ukrainas.

Komentāri

Pievienot komentāru