Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikāciju nozares konkurenti - Tele2 un Latvijas Mobilais telefons (LMT) - izmanto vienus un tos pašus reklāmas tēlus, raksta laikraksts Diena.

Ekrānā parādās divi piparkūku vīriņi - viens zaļš, otrs - dzeltens. Zaļais vīriņš stāsta, cik viņa tarifs ir izdevīgs, bet pēc brīža citā reklāmā atzīst, ka kļūdījies, jo salīdzinājis nepareizos tarifus. Vienas reklāmas pasūtītājs ir mobilo sakaru operators LMT, otras - sīvākais konkurents Tele2.

Reklāmas televīzijas ēterā seko viena otrai. Skatītājam, kurš ikdienā abu kompāniju produktiem rūpīgi neseko līdzi, nav saprotams, kas kurā brīdī tiek reklamēts.

«Mēs korekti paņēmām situāciju, kādā nonāk jebkurš klients, kas pērk starta komplektu preses kioskā, - salīdzinājām, kādu tarifu viņš saņem. Neviens likums nav pārkāpts,» uzskata LMT viceprezidents mārketinga un biznesa attīstības jautājumos Ingmārs Pūķis.

Savukārt Tele2 mārketinga un tirdzniecības direktors Jānis Spoģis norāda: «O!Kartes centienus salīdzināt tarifus vairāk uztveram ar humoru, nevis kā draudus vai kara stāvokli. Varam tikai pajautāt, kāda muša iekodusi konkurentiem, kurus mēs pazīstam un cienām. Tomēr nevarējām neatbildēt uz uzbrukumiem komunikācijā un pieļaut, ka tiek mānīta un maldināta sabiedrība un mūsu klienti, kuriem Zelta zivtiņa vienmēr nodrošina labāko piedāvājumu.»

Atbildes reklāmas autors aģentūras !MOOZ radošais direktors Ēriks Stendzenieks atzīst: «Būtībā mūsu stratēģija ir nevardarbīga pretošanās. Es neatbalstu konkurenta nomelnošanu, man tuvāka ir sadarbība, nevis konkurence, dejošana, nevis kautiņš. Mēs vienkārši turpinājām O!Kartes reklāmu un palīdzējām viņiem atvainoties Zelta zivtiņai, jo es ticu, ka viņiem pašiem ir neērti par tik nekorektu reklāmu.»

Nākamnedēļ abas reklāmas kampaņas izvērtēs Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) jaunizveidotā Ētikas padome, kurā darbosies galvenokārt augstskolu pasniedzēji un žurnālisti, sola LRA prezidents, reklāmas aģentūras MMS Communications Latvia direktors Ģirts Ozols.

«Mēs varam lūgt medijus šīs reklāmas nepieņemt un nepārraidīt. Salīdzinošā reklāma ir otrais zemākais līmenis, par to zemāk ir tikai plaģiāts,» uzsver Ģ. Ozols.

LMT reklāmas

Tele2 reklāma

Komentāri

Pievienot komentāru