Arī ieguldījumiem ir vajadzīga tematiska ievirze, liecina Rietumu Bankas grupā ietilpstošā aktīvu pārvaldīšanas uzņēmuma Rietumu Asset Management (RAM) veiksmīgā pieredze ar jauna veida piedāvājumu investīciju izvietošanā. Divi tematiskie investīciju portfeļi, kas ļauj ieguldīt klientiem saprotamās biznesa idejās un pievilcīgos zīmolos, ir veidoti no tādu uzņēmumu akcijām, kas vēsturiski pierādījuši savu attīstības potenciālu, ir saglabājuši ilgtspēju un to produkti kļūst aizvien pieprasītāki visā pasaulē. Investīciju portfelis “Commodity Basket” veidots no izejvielu sektora un ar to saistīto nozaru publisko kompāniju akcijām (naftas un gāzes sektors, kalnrūpniecība, lauksaimniecība, ķīmiskie produkti, mašīnas iekārtas utml.) Savukārt portfelis „Brands & Luxury“ tapis no uzņēmumiem, kas ražo luksusa preces un ir pasaulē slavenu zīmolu īpašnieki.
“Abi tematiskie ieguldījumu portfeļi veidoti no tādiem uzņēmumiem, kuru ražotās preces vai sniegtie pakalpojumi ir un būs pieprasīti – tāda ir gan izejvielu nozare, gan arī mums visiem zināmo, vērtīgo zīmolu ražojumi. Turklāt, abos gadījumos investoriem ir skaidri definēts ieguldījuma modelis vai ideja, šajā gadījumā – modes un luksusa preces vai izejvielas,” stāsta Jurijs Moskaļuks, Rietumu Asset Management eksperts.
Tas gan nenozīmē, ka slavena zīmola īpašnieks vai naftas ražotājs RAM portfelī nonāk automātiski – katru uzņēmumu speciālisti vērtē atsevišķi, lai pārliecinātos, ka tas atbilst trim nozīmīgiem kritērijiem: emitenta kvalitāte (bilances, naudas plūsmas utml. dati), emitenta pašreizējā un prognozējamā tirgus vērtība (akciju cenas vēsturiskās izmaiņas, cenas attiecība pret dažādiem finanšu rādītājiem), emitenta izaugsmes potenciāls (t.sk. norises konkrētajā nozarē). Investīciju portfeļa uzbūvi nosaka RAM pārvaldnieki, dažādos laika periodos katrs no tiem iekļauj no 25 līdz 35 emitentu akcijām. Minimālais ieguldījuma apjoms šajos investīciju portfeļos ir 100 tūkstoši ASV dolāru, un pirmie darbības mēneši parādījuši, ka pieprasījums no klientu puses ir visai augsts.