Jaunākais izdevums

Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomes (LOSP) pārstāvis Briselē Bruno Barons pārtraucis darba attiecības ar LOSP, informē LOSP.

Tas esot noticis ņemot vērā izveidojušos apstākļus — pēdējā laikā izskanējušo atsevišķu lauksaimnieku neapmierinātība ar B. Baronu un publiskoto B.Barona strīdu ar zemnieci Daci Pastari, kas bija personisks, bet tomēr tas veidojis negatīvu tēlu organizācijai. Jāatgādina, ka zemnieku intereses Briselē aizstāvošais B. Barons zemniecei nosūtīja īsziņu, kurā nolādēja viņu un viņas ģimeni.

LOSP gan norāda, ka pārmetumi veidojušies nepārzinot B.Barona darba specifiku un lēmumu ietekmēšanas iespējas Eiropas līmeņa organizācijās, jo bija balstīti uz personīgiem viedokļiem un baumām, kas nebija pamatoti ar faktiem.

Darba attiecības ar B. Baronu pārtrauktas piektdien 27. jūnijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Samazinās sms sūtīšanas un mobilo datu pārraides pakalpojumu izmaksas ārzemēs

, 23.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo tālruņa lietotājiem nākamā gada vasarā par īsziņu sūtīšanu no ārzemēm ES teritorijā būs jāmaksā daudz mazāk.

Eiropas Komisija otrdien, 23. septembrī ierosināja no 2009. gada 1. jūlija samazināt īsziņu viesabonēšanas maksu par 60 %. ES iedzīvotājiem, kas uzturās citās ES valstīs, nevajadzētu maksāt vairāk kā EUR 0.11 par vienu īsziņu, salīdzinot ar pašreizējo pakalpojuma maksu, kas ES vidēji ir EUR 0.29.

Komisija arī vēlas uzlabot pārredzamību attiecībā uz sērfošanu tīmeklī un datu lejupielādēšanu mobilajā telefonā, atrodoties ārzemēs — klientiem, kas pieraduši pie lētākiem datu pārraides pakalpojumiem savā valstī, jābūt labāk pasargātiem pret šokējošiem viesabonēšanas rēķiniem, kas var sasniegt vairākus tūkstošus euro. Priekšlikumi tiks iesniegti Eiropas Parlamentam un Padomei, kuriem tie ir jāapstiprina pirms tie kļūst par tiesību aktiem. ES jau 2007. gada vasarā par 60 % samazināja maksu par zvanu veikšanu un saņemšanu ārzemēs (balss pakalpojumu viesabonēšana).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo tīklu popularitāte un viedtālruņu izplatība nezāģē īsziņu biznesu Latvijā.

Lai arī globālā mērogā kopumā novērojama tendence, ka robus mobilo sakaru operatoru īsziņu (SMS) biznesā ir iecirtušas mobilās aplikācijas, sociālie tīkli un saziņas kanāli, Latvijā īsziņu sūtīšanas apmērs nav sarucis. Gluži pretēji – SMS tiek sūtītas vairāk. Latvijas Mobilā telefona (LMT) provizoriskas aplēses liecina, ka Latvijā ik dienu iedzīvotāji nosūta vidēji 3,5 milj. īsziņu.

«Nav tā, ka sociālie mediji mainījuši īsziņu sūtīšanas popularitāti. Turklāt kopumā LMT tīklā izsūtīto īsziņu skaits nevis samazinās, bet pat pieaug,» stāsta LMT Biznesa vadības dienesta direktors Vīgants Radziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK), izvērtējot SIA Bite Latvija, SIA Latvijas Mobilais Telefons (LMT) un SIA Tele2 balss telefonijas pakalpojuma un īsziņu pakalpojuma veikto pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secinājusi, ka balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rezultāti vērtējami kā ļoti labi, īsziņu pakalpojuma rādītāji līdzīgi kā iepriekšējos gados – nevainojami, informē SPRK.

Lai noteiktu balss telefonijas pakalpojuma kvalitāti mobilajā tīklā, SPRK vērtē tādus parametrus kā nesekmīgo savienojumu koeficientu, savienošanas laiku, kā arī vidējo runas pārraides kvalitāti.

Apkopojot Bite Latvija, Tele2 un LMT balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secināts, ka kopumā tie vērtējami kā ļoti labi vietās, kur nodrošināts stabils mobilā elektronisko sakaru tīkla pārklājums. Operatoru mobilajos elektronisko sakaru tīklos savstarpējā salīdzinājumā vērojamas vien nelielas atšķirības balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rādītāju nodrošināšanā, kas liecina par līdzvērtīgu pakalpojuma kvalitātes līmeni visu operatoru sniegtajam balss telefonijas pakalpojumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otru gadu pēc kārtas ASV īsziņu rakstīšanas čempionātā uzvarējis 16. gadus vecais Ostins Vierške (Austin Wierschke). Kā pirmās vietas ieguvējs viņš balvā saņēmis 50 tūkstošus ASV dolāru.

Sacensības aizritējušas trīs kārtās – dalībniekiem vajadzējis rakstīt īsziņas ar aizsietām acīm, turot rokas aiz muguras un censties atminēties uz īsu brīdi demonstrētu frāzi.

Īsziņu rakstīšanas čempionātā piedalījās vienpadsmit dalībnieku no visas ASV. Dalībniekiem vajadzējis izmantot vienādus telefonus un tikušas vērtētas trīs īsziņu rakstīšanas prasmes – ātrums, precizitāte un veiklība.Uzvarētājs 149 simbolu garu īsziņu, ievērojot visus pareizrakstības noteikumus, uzrakstījis 39 sekundēs.

Ostins Vierške par ASV īsziņu rakstīšanas čempienu kļuva jau pagājušajā gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook, kurā reģistrējušies vairāk nekā 800 miljoni lietotāju, ir lieliska platforma, kur nopelnīt. Daudzi cilvēki uzdod jautājumu – «Vai sociālajā tīklā tiešām ir nauda?», Facebook un mārketinga eksperts Braiens Kārters (Brian Carter) īsumā izklāsta peļņas veidus sociālajā tīklā Facebook portālā mashable.com.

Grāmatas Kā uzņēmumi var pelnīt, izmantojot Facebook (How Businesses Make Money With Facebook) autors un grāmatas Facebook izmantošana tavā mārketinga kampaņā (Leveraging Facebook’s Features For Your Marketing Campaings) līdzautors raksta, ka tad, kad uzņēmumam jau ir izveidots savs Facebook profils, būtu jāsaprot, kas atšķir peļņu nesošas un nerentablas mārketinga kampaņas. Vispirms jānoskaidro, kādi soļi liks patērētājam pirkt jūsu produktu, kā piesaistīt viņu uzmanību, kā arī - kā Facebook var palīdzēt uzlabot jau esošās mārketinga aktivitātes, piemēram, īsziņu un e-pastu sūtīšanu, un nest peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gada decembrī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, interneta patēriņš mobilajos telefonos uz vienu lietotāju palielinājies par 82%, sasniedzot 8GB, liecina mobilo sakaru operatora Bite dati.

Mobilo telefonu lietošanas paradumu maiņu ikdienā, bet īpaši – svētkos, ietekmē galvenokārt dažādu savstarpējās saziņas platformu un aplikāciju pieaugošā popularitāte. Aizvien biežāk tā vietā, lai Ziemassvētkos un gadu mijā apsveiktu radus, draugus un paziņas, piezvanot vai nosūtot tradicionālo īsziņu, Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku tādām savstarpējās saziņas platformām kā WhatsApp, Facebook Messenger, Snapchat, Viber, Skype un citām.

Ja 2017. gada decembrī viens mobilā telefona lietotājs Bites tīklā patērēja vidēji 4,5 GB, šogad šis apjoms ir teju dubultojies, sasniedzot 8,2 MB. Ar šādu datu apjomu viens mobilā tālruņa lietotājs mēnesī apmeklēt vidēji 2000 interneta vietnes, saņemt vai sūtīt vidēji 1000 labas kvalitātes fotogrāfijas, lejupielādēt 500 dziesmas vai divas filmas, kā arī 32 stundas straumēt mūziku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairs aiz kalniem nav Līgo svētki un Jāņu diena. Tuvojoties vasaras saulgriežiem Latvijas uzņēmumi sveic savus klientus un iedzīvotājus. Daļa no tiem izveidojusi arī interaktīvus apsveikumus.

Banka DNB izveidojusi interaktīvu vietni, kurā piedāvā izvēlēties divas tēmas, kuras dominēs lietotāja Līgo svētkos. Pēc tam, kad atlasītas tēmas – kas var būt gan alus un siers, gan Jāņa māte un papardes zieds, vietnē tiek atrasta šīm tēmām piemērotākā tautasdziesma, kuru pēc tam iespējams nosūtīt saviem draugiem.

Sakaru operators Lattelecom Dziesmu svētkiem un Līgo izveidojis speciālu mobilo sadziedāšanās lietojumprogrammu. Ar tās palīdzību iesildīt balsis Dziesmu svētkiem iespējams jau Jāņu naktī. Lietojumprogramma satur dziesmu vārdus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Latvijas Pastam darbīgākais gada laiks nupat tikai sācies, tomēr jau tagad secināms, ka tas būs vēl veiksmīgāks nekā pērn

Decembris uzņēmumam jau vēsturiski saistās ar lielāko darba apjomu. VAS Latvijas Pasts valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns secina, ka gads ir noslēdzies veiksmīgi. Vairākos rādītājos uzņēmums ir sasniedzis būtiski labākus rezultātus nekā jebkad iepriekš. Ja pērn uzņēmums bija sasniedzis savu vēsturiski lielāko apgrozījumu, tad šogad tas būs pieaudzis vēl vairāk. «Ierasts, ka nozīmīga darba apjoma pieauguma gadījumā citi rādītāji cieš, jo ir jāspēj adaptēties un tikt galā ar jaunajiem apstākļiem. Mūsu gadījumā ir bijis pat otrādi, jo papildus apjoma pieaugumam mēs vienlaikus esam kāpinājuši arī kvalitātes rādītājus. Tas bija viens no mūsu šā gada stratēģiskiem mērķiem, kas būs izpildīts, jo esam panākuši klientu apmierinātības pieaugumu. Tas liecina, ka mēs dodamies pareizā virzienā. Lielākais izaicinājums būs šo ceļu turpināt un izdarīt vēl vairāk un vēl ātrāk,» komentē M. Vilcāns. Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs norāda, ka tagadējās uzņēmuma valdes viena no būtiskākajām prioritātēm ir klientu apkalpošanas kvalitāte un ātrums. Joprojām šis jautājums ir uzņēmuma dienaskārtībā, turpinot uzlabojumus un jaunu piedāvājumu īstenošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gadā par 20,6% jeb 12,9 miljoniem eiro palielinājies Latvijas Pasta neto apgrozījums, liecina uzņēmuma 2017.gada pārskats, ko revidējusi auditorkompānija KPMG Baltics.

Tas ir vēsturiski lielākais uzņēmuma apgrozījums - 75,6 miljoni eiro.

Apgrozījuma pieaugumu nodrošinājuši Latvijas Pasta īstenotie pasākumi uzņēmuma ilgtermiņa attīstības veicināšanā, aktīvi darbojoties pakalpojumu digitalizācijā, e-komercijas sūtījumu piesaistē, kā arī radot jaunus produktus un papildu servisus, piemēram, iesaistoties tranzīta pakalpojumu sniegšanā Āzijas sūtījumu piegādēs uz trešajām valstīm.

Latvijas Pasta neto peļņa pārskata periodā veido 1,7 miljonus eiro. Būtiskākie pakalpojumu segmenti, kuros vērojams lielākais ieņēmumu kāpums, 2017.gadā bija pasta paku sūtījumi – pieaugums par 398% jeb 11,3 miljoniem eiro, norēķinu sistēmas pakalpojumi – par 38,1% jeb vairāk nekā miljonu eiro, vēstuļu korespondence – par 2,1% jeb 0,6 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Arvien vairāk ļaunprogrammatūru sāk medīt lietotāju naudu

Dienas Bizness, 06.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izanalizējot 2015. gada pirmajā ceturksnī atklātos kiberdraudus, Kaspersky Lab eksperti konstatējuši krasu finansiālo uzbrukumu skaita pieaugumu - salīdzinājumā ar iepriekšējo ceturksni lietotāju skaits, kuri ir saskārušies ar mēģinājumiem nozagt naudu no banku tiešsaistes kontiem, šā gada pirmajos trijos mēnešos ir pieaudzis par 64%.

Kopumā laikposmā no janvāra līdz martam Kaspersky Lab risinājumi ir bloķējuši vairāk nekā piecus miljonus mēģinājumu inficēt lietotāju datorus ar ļaunprogrammatūrām, kas ir paredzētas kontu iztukšošanai tiešsaistes banku sistēmās.

Pēdējā laikā uzbrucēji īpaši aktīvi cenšas ar visiem iespējamajiem līdzekļiem jebkurā ļaunprogrammatūrā ieviest konfidenciālās informācijas pārtveršanas funkcijas piekļuvei banku kontiem un maksājumu sistēmām. Īpaši spilgti šī tendence ir izpaudusies mobilo ierīču draudu vidū.

Tiek modificēts arvien vairāk īsziņu un spiegošanas Trojas zirgu, tos apgādājot ar instrumentiem, kas ir piemēroti uzbrukumiem lietotāju banku kontiem. Piemēram, uzbrucēju vidū populārais īsziņu Trojas zirgs Opfake, kas pirms diviem gadiem zaga naudu tikai no mobilo tālruņu kontiem, tagad prot uzbrukt aptuveni 30 banku un finansiālajām lietojumprogrammām. Turklāt daži īsziņu Trojas zirgi sāk uzvesties kā izspiedējprogrammas. Iespējams, lielā mērā tieši tāpēc pirmajā ceturksnī ir ievērojami krities «tīro» banku Trojas zirgu skaits — to īpatsvars salīdzinājumā ar iepriekšējo atbilstošo periodu ir samazinājies vairāk nekā četras reizes un veido tikai 1,1%. Vienlaikus īsziņu Trojas zirgu īpatsvars vien ir sasniedzis 21%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka viesabonēšanas cenas patērētājiem ir ievērojami samazinājušās, joprojām netiek piedāvāti tarifi, kas būtu ievērojami zemāki par ES noteikumos paredzētajiem, tādēļ secināts, ka ES viesabonēšanas tirgū konkurence nav pietiekami liela, lai piedāvātu patērētājiem labāku izvēli un vēl izdevīgākus tarifus, teikts Eiropas Komisijas (EK) ziņojumā.

Viesabonēšanas zvanu izmaksas kopš 2005. gada ir samazinājušās par vairāk nekā 70 %, savukārt īsziņu sūtīšana uz kādu no Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm izmaksā par 60 % mazāk.

Komisijas priekšsēdētāja vietniece Nēlī Krusa, kura atbild par digitālās programmas īstenošanu, norāda, ka mobilo tālruņu un ierīču lietošanas izmaksas ārzemēs, ceļojot pa ES valstīm, ir nepārtraukti mazinājušās, kopš tika pieņemti pirmie viesabonēšanas noteikumi. Tomēr pēc trim gadiem kopš šo noteikumu ieviešanas lielākā daļa operatoru piedāvā mazumtirdzniecības cenas, kas ir tuvu tiesību aktos noteiktajiem maksimālajiem ierobežojumiem. «Lielāka konkurence ES viesabonēšanas tirgū patērētājiem nodrošinātu labāku izvēli un vēl izdevīgākus tarifus,» tā viņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cik un par ko maksā EP deputātiem?

Kristīne Harmsena, speciāli DB, 23.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gadā Eiropas Parlamenta (EP) budžets bija 1,95 miljardi eiro, no kuriem 44% bija paredzēti personāla izmaksām – galvenokārt algām

No 2009. gada spēkā ir vienotais Deputātu nolikums – tas paredz, ka visi EP deputāti saņem vienādu darba algu, kas tiek maksāta no EP budžeta. No pērnā jūlija alga ir 8757,70 eiro.

Visi EP deputāti maksā ES nodokļus un apdrošināšanas iemaksas, pēc kuru nomaksāšanas «uz rokas» paliek 6824,85 eiro. EP deputātu pamatalga ir noteikta 38,5% apmērā no ES Tiesas tiesneša pamatalgas.

8757,70 eiro - tik liela ir EP deputāta mēnešalga no pērnā jūlija. EP deputātu pamatalga ir noteikta 38,5% apmērā no ES Tiesas tiesneša pamatalgas.

EP plenārsēdes, komiteju, politisko grupu sanāksmes pārsvarā notiek Briselē un Strasbūrā. Ceļa izdevumi par došanos uz šīm pilsētām EP deputātiem tiek atmaksāti. Iztērētā nauda ir jāpierāda, iesniedzot čekus. Deputāti paralēli algai saņem arī tā dēvēto dienas jeb komandējuma naudu – 320 eiro par katru dienu, kuru deputāts pavada Briselē vai Strasbūrā oficiālā braucienā. Šī piemaksa paredzēta viesnīcas, ēdināšanas un visu citu izdevumu segšanai. Plenārsēdes balsošanas dienās piemaksu par 50% samazina, ja deputāts nav apmeklējis vairāk nekā pusi balsojumu pēc saraksta – arī tad, ja viņi ir bijuši klāt un parakstījušies apmeklējumu reģistrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzzinot par Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomes pārstāvja Bruno Barona sūtīto nekorekto un rupjo īsziņu ar draudiem zemnieku saimniecības Pērles īpašniecei Dacei Pastarei, zemkopības ministrs Mārtiņš Roze asi nosoda šādu B. Barona rīcību.

„Ja šāda īsziņa tiešām ir sūtīta, tad šī rīcība nekādā gadījumā nav attaisnojama. Aicinu Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomei nekavējoties izlemt vai šāda persona var turpināt darbu kā zemnieku pārstāvis Briselē. Zemkopības ministrija jau daudzkārt vērsusi LOSP uzmanību, ka Bruno Barons neveic sev uzticētos pienākumus un pietiekami neinformē lauksaimniekus par notiekošo Briselē, nepārstāv Latvijas lauksaimnieku intereses. Vai tomēr nav pienācis laiks izvēlēties citu, atbilstošāku kandidātu šo pienākumu veikšanai?”, jautā zemkopības ministrs Mārtiņš Roze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Uzmanības centrā: Beļģi aizver vēstniecības Baltijā un citviet Eiropā

Didzis Meļķis, 22.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģi aizver vēstniecības Baltijā un citviet Eiropā; līdzīgi plāno rīkoties arī citi, Latviju ieskaitot

Budžeta jostas savilkšana piespiedu kārtā Beļģijai liek ķerties pie vēstniecību skaita samazināšanas, kas gan tuvākā vai tālākā nākotnē visdrīzāk būtu noticis jebkurā gadījumā, saka Beļģijas Karalistes vēstnieks Latvijā Franks Arnautss.

Latvijā mēs sakām, ka «Brisele liek šo» un «Brisele liek to», bet kā to saka pašā Beļģijā?

Mēs tādā gadījumā sakām «ES», «Komisija» utt.

Tātad tagad ES un Komisija jūsu Briselei saka, ka par šādu valsts parādu un budžeta deficītu, kāds tas ir pašlaik, jums draud sods, un iznākumā tiek slēgta vēstniecība arī Latvijā. Pareizi?

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Papildināts - Latvijas Ārlietu ministrijas paziņojums saistībā ar sprādzieniem Briselē

Lelde Petrāne, 22.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Ārlietu ministrija izplatījusi informāciju saistībā ar sprādzieniem Briselē:

«Šodien, 22. martā rītā, Briseles Zaventemas lidostā ir notikuši divi sprādzieni. Ir ziņas par ievainotajiem un bojāgājušiem. Pilsētā šobrīd ir bloķēta metro un vilcienu kustība. Briselē ir ieviests augstākais terora apdraudējuma līmenis.

Ārlietu ministrija vērš uzmanību, ka Latvijas valstspiederīgie, kuri šobrīd atrodas Briselē un kuriem ir nepieciešama konsulārā palīdzība, tiek aicināti sazināties ar Latvijas vēstniecību Beļģijā pa tālruni: +32 2 2383 236 vai arī +32 477 182 435.

Sociālajā tīklā Facebook ir izveidota drošības pārbaude jeb safety check, kas piedāvā iespēju lietotājiem, kas šobrīd atrodas Briselē un tās reģionā, paziņot par sevi draugiem un tuviniekiem. Aicinām Latvijas valstspiederīgos, kas ir Briselē, Beļģijā, izmantot šo iespēju. Sekojiet saitei https://www.facebook.com/safetycheck/brusselsexplosions-march2016/.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Darbu sāk LOSP pārstāve Briselē

Sandra Dieziņa, Db, 05.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.novembra darbu uzsākusi Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomes (LOSP) pārstāve Briselē Sarmīte Babāne. Kā informē LOSP, līdz šim S.Babāne bija Latvijas Zemnieku Federācijas, Lauksaimniecības statūtsabiedrību asociācijas un Latvijas Sēklaudzētāju asociācijas biroja vadītāja.

Jaunā LOSP pārstāve Briselē piedalīsies COPA-COGECA aktivitātēs, kā arī sekos līdzi novitātēm un ES normatīvo aktu ieviešanas, izpildes un regulējumu procesam, sekojot līdzi obligāto un ieteikuma rakstura noteikumu ievērošanai, aizstāvot Latvijas zemnieku intereses. Pārstāves darbības lauks būs gan Briselē, gan Latvijā - sekojot notikumiem un problēmjautājumiem Latvijā, tādejādi paredzot labāku jautājumu izpratnes un atgriezeniskās saiknes nodrošināšanu. Jauns LOSP pārstāvis Briselē tika meklēts pēc tam, kad iepriekšējais organizācijas pārstāvis Bruno Barons nosūtīja rupju īsziņu piena ražotājai Dacei Pastarei un pēc tam tika atsaukts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krāpnieki joprojām turpina ar mobilo tālruņu īsziņu palīdzību censties apkrāpt lētticīgos Latvijas iedzīvotājus. Ar dažu dienu intervālu portālam par šādām īsziņām sūdzējušies divi lasītāji, turklāt viens ar krāpniekiem arī sazinājies.

Kāda sieviete rādīja, ka no numura 27421569 saņēmusi īsziņu ar sekojošu tekstu: «Apsveicam! Jusu numurs akcija laimeja 300Ls.Lai sanemtu laimestu zvaniet 5min.laika pec SMS atversanas INFO-27578963.Ar cienu LMT,Tele2,ZZ.Okarte.» Viņai gan nav bijušas nekādas šaubas, ka tā ir ziņa no krāpniekiem, bet smieklus izraisījis tas, ka īsziņas beigās uzrādīti divi konkurējoši operatori - LMT un Tele2. Viņa teica, ka uz nevienu no numuriem noteikti nezvanīs.

Savukārt kāds vecāka gadagājuma vīrietis, kurš arī saņēmis īsziņu ar iepriecinošu vēsti par 300 latu laimēšanu, noticējis un steidzies to pavēstīt savai dzīvesbiedrei, kura gan bija dzirdējusi par šādu krāpnieku uzdarbošanos un brīdināja «neiekrist viņu nagos». Vīrietis tomēr ziņkārības pēc nolēmis piezvanīt uz norādīto numuru. Tur viņam laipni atbildēts, ka jādodas iegādāties divas, kā stāstīja vīrietis, dārgas Zelta Zivtiņas, bet pēc tam uz norādīto numuru jānosūta īsziņa ar atjaunošanas kodiem un konta numuru. Tad, kad vīrietis sacījis, ka viņš pēc naudas aizbrauks pats, lai pasaka adresi, saruna pārtrūkusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Darbu Latvijā sāks Krievijas anonīmo SMS atsauksmju serviss DaSMS

LETA, 09.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbu Latvijā sāks Krievijā veidotais anonīmo īsziņu jeb SMS atsauksmju serviss DaSMS, ar kura palīdzību apkalpojošās jomas uzņēmumu klienti varēs nosūtīt anonīmu atsauksmju īsziņu uzņēmuma vadībai, informē servisa pārstāvis Latvijā Rolands Romanovskis.

Kā stāstīja Romanovskis, DaSMS potenciālie klienti ir visi tie uzņēmumi, kuros tiek apkalpoti klienti un sniegti servisa pakalpojumi. «Tie ir veikali, bāri, frizētavas,» uzskaitīja Romanovskis, piebilstot, ka ar DaSMS palīdzību uzņēmumi varēs uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti.

«Latvijā esam izveidojuši servisa mājaslapu dasms.lv un nākamās nedēļas laikā plānojam sākt pilnvērtīgu darbu,» atklāja Romanovskis. «Pašlaik apzinām pirmos klientus, esam sākuši ar tiem komunicēt un sadarboties.»

Runājot par DaSMS darbību, Romanovskis sacīja, ka pakalpojuma sniegšanas vietās būs izvietoti informatīvi paziņojumi ar aicinājumu nosūtīt anonīmu SMS ar savu atsauksmi uzņēmuma vadībai. Maksa par īsziņu būs standarta, bet DaSMS serviss noslēps sūtītāja numuru, un uzņēmuma vadība vai kāda cita atbildīgā persona servisa vadības vietnē saņems tikai anonīmas atsauksmes, uz kurām varēs atbildēt personīgi vai reaģēt citā veidā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Binde: LMT spam īsziņas uz citiem tīkliem nesūta

Dienas Bizness, 03.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mobilais telefons (LMT) nav sūtījis īsziņas par tarifu plāna Brīvība iespējām Bite Latvija un Tele 2 klientiem, norāda LMT prezidents Juris Binde, skaidrojot, ka tarifu plāns Brīvība ir tik populārs, ka, iespējams, šīs īsziņas pārsūtījuši LMT klienti.

Latvijas Televīzijas raidījumā Labrīt, Latvija! Binde sacīja, ka LMT tīklā katru dienu tiek izsūtītas aptuveni miljons īsziņas gan no telefoniem, gan interneta, tāpēc to saturu ir grūti izkontrolēt.

Db.lv jau ziņoja, ka Bite Latvija 74 tūkstoši un Tele2 147 tūkst. klientu ir saņēmuši LMT sūtītās īsziņas par tarifu plāna Brīvība iespējām. Bite Latvija norāda, ka LMT īsziņu izsūtīšanai izmantojis automatizētu risinājumu, nevis tās izsūtījuši LMT klienti, kā tas pasniegts operatora mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī Latvijas Mobilā telefona (LMT) vadītājs Juris Binde televīzijas intervijā centās noliegt spam īsziņu (sms) par tarifu plāna Brīvība izplatīšanu, apgalvojums, ka lietotāji paši izsūtīja šīs īsziņas neiztur kritiku, DB norāda Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

(Papildināts ar LMT viedokli - 7. rindkopa)

«Pirmkārt, vairāk nekā 210 tūkst. lietotājiem īsziņas izsūtot tās nebūtu identiskas, un otrkārt, mums ir aizdomas, ka vēsturiskā operatora mājas lapu nemaz tik daudz klientu dienā neapmeklēja, cik bija izsūtītas īsziņas. Esam pārliecināti ka Datu valsts inspekcija šo gadījumu izmeklēs objektīvi un dos slēdzienu jau tuvākajā laikā,» uzsvēra V. Vancovičs.

Līdzīgu viedokli pauž Bite Latvija vadītājs Freds Renčaks, kurš norāda, ka J. Bindes paziņotais, ka LMT neizsūtīja spam sms un tās izsūtīja cilvēki no LMT mājas lapas, nav patiess.

Teksts izsūtītās sms bija vienāds, tādējādi, saskaņā ar LMT teikto, tas nozīmētu to, ka vairāki desmiti tūkstoši apmeklēja LMT mājas lapu un nolēma uzrakstīt identiskas sms, kuras nosūtīt citiem, neizpratnē jautā F. Renčaks, norādot, ka ir vairāk nekā skaidrs, ka tās bija mārketinga, nevis sms no vienas personas otrai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pusotra mēneša laikā e-aicinājumiem reģistrēto sūtījumu saņemšanai piesakās gandrīz 55 000 klientu

Db.lv, 16.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pusotra mēneša laikā kopš elektronisko aicinājumu pakalpojuma ieviešanas mobilo īsziņu veidā par reģistrētu – ierakstītu un/vai apdrošinātu – sūtījumu saņemšanu tam pieteikušies 54 900 klientu, informē VAS Latvijas Pasts.

Nosūtīto īsziņu skaits par pienākušajiem reģistrētajiem sūtījumiem šajā periodā sasniedzis 64 200. Izmantojot jauno pakalpojumu, klienti – gan fiziskas, gan juridiskas personas – var saņemt elektroniskos aicinājumus mobilās īsziņas formātā par tiem pasta nodaļā saņemtajiem reģistrētajiem sūtījumiem, uz kuriem norādīts adresāta pareizs mobilā tālruņa numurs.

Nodrošinot pieejamāku pasta pakalpojumu servisu un mūsdienīgas sūtījumu saņemšanas iespējas, Latvijas Pasts jūlijā sāka piedāvāt elektronisko aicinājumu pakalpojumu mobilo īsziņu veidā arī par reģistrētu – ierakstītu un/vai apdrošinātu – sūtījumu saņemšanu. Tā kā atbilstoši normatīvajam regulējumam attiecībā uz reģistrētajiem sūtījumiem adresātam ir jāsniedz sava piekrišana elektroniskai saziņai, šā pakalpojuma saņemšanai klientam ir jāpiesakās, norādot precīzu un funkcionējošu sava mobilā tālruņa numuru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īsziņu rakstīšana, izmantojot latviešu valodas diakritiskās zīmes, var izmaksāt pat dubultā. Tas notiek tāpēc, ka šādas īsziņas kods ir garāks un tādējādi samazinās ierakstāmā teksta daudzums.

LNT raidījuma 900 sekundes aptaujātie mobilo sakaru operatori komentējot to, kāpēc latviski rakstīta īsziņa ir mazāk ietilpīga, sniedza atšķirīgas versijas.

«Ja tie ir latīņu burti – tie ir 160 simboli, bet ja jūs rakstāt ar garuma vai mīkstinājuma zīmēm vai krievu valodā, tad jūs varat sastādīt arī vienu teikumu no kādiem 10 simboliem, bet īsziņas aizies divas,» sacīja BITE Latvija uzziņu dienestā. Savukārt Tele 2 uzziņās skaidroja, ka garumzīme ir atsevišķs simbols, kas tiek sūtīts papildus. Tas gan nenozīmējot, ka nākies uzreiz dubultā maksāt – ja īsziņa ir īsa un, ja simboli kopā nepārsniedz 160 (vienā īsziņa ietilpstošu simbolu skaits), tad esot viena īsziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tele2 un Bite: klientu sms saturam mums piekļuves nav un nedrīkst būt

Sanita Igaune, 11.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Protams, ka klientu sms saturam mums piekļuves nav un nemaz nedrīkst būt. Mēs runājam par klientiem un darbiniekiem, kas paši pie mums ir vērsušies,» Db norādīja Bite Latvija Sabiedrisko attiecību menedžere Lita Grafa. Viņa atzīmēja, ka klientu sms saņemšanas laiks par Latvijas Mobilais telefons (LMT) tarifu plānu Brīvība sakrīt, tad secinājumi ir nepārprotami.

«Gan mūsu darbinieki, gan arī mūsu klienti vērsās pie mums ar jautājumu kāpēc LMT viņus spamo ar savām reklāmām, turklāt vēl uzdodas par «draugu». Šo klientu un darbinieku saņemtās īsziņas bija pilnīgi identiskas. Un arī dienas, kad cilvēki bija saņēmuši šīs īsziņas pilnībā sakrīt ar īsziņu tūkstošiem, kas konkrētajā laikā tika sūtītas uz Bites tīklu no LMT. Šādu reklāmas īsziņu sūtīšana bez cilvēku piekrišanas ir pretlikumīga,» skaidroja L. Grafa.

Arī Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs DB apliecināja, ka Tele2 ir saņēmis klientu sūdzības par vienveidīgu spamu, kā arī pusei Tele2 darbinieku ir sūtītas identiskas reklāmas īsziņas, tādēļ arī operators izdara secinājumus par vienādu spam sms tekstu sūtīšanu. «Tele2 sms saturs nav pieejams, varam tikai noteikt, cik klientu ir saņēmuši īsziņas no konkrēta avota,» tā V. Vancovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Telekomunikāciju asociācija par dārgajām sms latviešu valodā: arī 70 zīmes ir daudz

Dienas Bizness, 02.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Teorētiski varētu uzrakstīt arī tādu kodu, kas būtu ekskluzīvi piemērots latviešu valodai, taču īsziņu ietilpības jautājumu vispār nav vērts cilāt, jo arī 70 zīmes vienai īsziņas ir daudz.

Šādu uzskatu laikrakstam Neatkarīgā paudis Latvijas Telekomunikāciju asociācijas vadītājs Jānis Leils, sakot: «Jo kas tad ir īsziņa? Tas ir īss ziņojums.»

Db.lv jau ziņoja, ka īsziņu rakstīšana, izmantojot latviešu valodas diakritiskās zīmes, var izmaksāt pat dubultā. Tas notiek tāpēc, ka šādas īsziņas kods ir garāks un tādējādi samazinās ierakstāmā teksta daudzums.

Pēc valodas lietošanas ekspertu domām, šis korektai latviešu valodai piemērotais ierobežojums netieši veicina valodas noplicināšanu. Latviešu valodas aģentūras lingviste Mairita Purviņa skaidro: «Vienai mazai zīmītei latviešu valodā ir būtiska satura nozīme. Kaza un kāzas nav viens un tas pats. Tas ir absurds, ka par dzimtās valodas lietošanu mums ir jāpiemaksā!»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no pierastākajām mobilo telefonu funkcijām ir iespēja saņemt un nosūtīt īsziņas, kuru telefoni īpašnieki ir izmantojuši jau aptuveni 15 gadus, taču tagad šis tik ierastais saziņas veids ir saskāries ar plašu konkurentu spektru, kas var novest pie īsziņas ēras beigām.

Pieaugošā viedtālruņu, 3G tīklu un dažādu lietojumprogrammu popularitāte var likt īsziņām trīs līdz piecu gadu laikā zaudēt «izdzīvošanas cīņā», raksta portāls The Next Web. Tomēr līdz šim šādas alternatīvas ir fragmentāras un īsziņām ir vairākas priekšrocības – tās ir piesaistītas noteiktam telefona numuram un nav svarīgi kāds tīkls tiek izmantots.

Plašu popularitāti ir ieguvušas dažādas viedtālruņu lietojumprogrammas, kas ļauj lietotājiem savā starpā apmainīties ar teksta ziņojumiem bez maksas. Vienīgais, kas ir nepieciešams – neliela summa, lai to iegādātos, kā arī datu pieslēgums. Šāda komunikācijas veida popularitāti pierādīja nemieri Londonā, kuros grautiņu dalībnieki izmantoja Blackberry Messenger, lai koordinētu savas darbības.

Komentāri

Pievienot komentāru