Krievija sola atzīt Latvijas muitas noliktavas, varbūt mainīs normatīvos aktus, bet pagaidām situācija neuzlabojas, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Šobrīd ne komersanti, ne kontrolējošās institūcijas īsti nesaprot, kā pareizi veikt starptautiskos autopārvadājumus, sarunā ar DB norādīja Krievijas juridiskās kompānijas Urvest vadošais partneris Romans Obrazcovs. Nav arī skaidrs, kā esošo likumdošanu piemērot dzīvē. DB jau rakstījis, ka pērn izdotā Krievijas Transporta ministrijas pavēle praksē nozīmē to, ka ārvalstu pārvadātājiem nepamatoti tiek prasīti dokumenti, kas tiešā veidā neattiecas uz pārvadājumu veikšanu. Savukārt gadījumos, kad Latvijā tiek iekrautas trešo valstu izcelsmes preces, divpusējo atļauju vietā tiek prasītas trīspusējās atļaujas, kas ir ļoti ierobežotā skaitā. Dokumentu neesamības gadījumā autopārvadātāji saņem ievērojamus sodus (ap 1200 eiro).
Ir, protams, iespēja strīdēties ar transporta inspektoru apšaubāmo rīcību vai lēmumiem, taču ir skaidrs, ka taisnību uz vietas panākt neizdosies, atzīmē R. Obrazcovs. Līdz ar to, lai nebūtu jātērē laiks, bet varētu kravu piegādāt klientam, viņš iesaka vispirms samaksāt uzlikto soda naudu un tad tikt skaidrībā, vai ir vērts inspektora lēmumu pārsūdzēt un atgūt naudu, tostarp tiesāšanās izdevumus. Krievijā transporta inspektora lēmumu var pārsūdzēt 10 dienu laikā, bet ar šī lēmuma pārsūdzību saistītā tiesvedība prasīs divus trīs mēnešus.
Visu rakstu Pārvadātājiem parādās cerība lasiet 3. marta laikrakstā Dienas Bizness.