"Musli Graci" ražotājs SIA "Felici" šogad plāno divkāršot apgrozījumu un sasniegt viena miljona eiro apgrozījuma slieksni
2018. gadā uzņēmuma apgrozījums bija 471,8 tūkstoši eiro. "Eksports šogad ir audzis divas reizes, klāt nākušas tādas valstis kā Krievija, Jaunzēlande, Zviedrija, Bulgārija, Ungārija, Ukraina, u.c.," teic Alise Balgalve, SIA "Felici" vadītāja un dibinātāja.
Eksports veido 70% no uzņēmuma apgrozījuma un šogad produkcija ir nopērkama jau 23 valstīs. "Ekportspējīgi produkti veicina Latvijas atpazīstamību un stiprina ekonomiku kopumā," viņa uzskata. Db.lv jau rakstīja, ka tik tikko eksporta atbalsta kustība "The Red Jackets" atzinusi uzņēmumu par vienu no Latvijas uzlecošajām eksporta zvaigznēm jeb "Rising Star". Savukārt, pērn uzņēmums ieguva "Red Dot" balvu "Best of the best". A. Balgalve teic, ka tā vairojusi SIA "Felici" atpazīstamību un uzticamību starptautiskajā tirgū. Savukārt, produkta dizains nodrošina veiksmīgu komunikāciju ar partneriem un importētājiem.
Šogad uzņēmums ieguvis "BRC" A līmeņa sertifikātu, kas paver iespējas strādāt eksportā gan ar savu zīmolu, gan arī privātajām preču zīmēm. "Šogad un 2020. gadā cītīgi strādājam pie jaunu produktu izstrādes. Pirmie divi produkti tirgū būs pieejami jau nākamā gada pavasarī," teic A. Balgalve. SIA "Felici" piedalās arī Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas Pārtikas Kompetences centra projektā, izstrādājot zinātniskus produktus un veicot klīniskos pētījumus. Produkti paredzēti kā preventīvs uzturs "civilizācijas slimību" profilaksei un tie būs pieejami 2021. gadā.
Runājot par to, kā attīstās pārtikas nozare, viņa spriež, ka cilvēki Latvijā un pasaulē kļūst arvien izglītotāki par uzturu un pārdomā, ko ēd. "Pircēji novērtē nemainīgi augstu kvalitāti, reizē nav mazsvarīga garša, smarža un konsistence. Nozīme ir pat krāsai! Pircēji kļūst prasīgāki, un prasīgāki ne tikai pret produktu, bet arī iepakojumu, pasniegšanas veidu un vietām, kur to iegādāties,» viņa teic.
A. Balgalve stāsta, ka no uzņēmuma ražotajām 17 produktu vienībām lielākais fokuss ir uz musli produktiem, kas veido 70% no pārdotā apjoma. Uzņēmums mērķtiecīgi veic pētījumus, kā tos uzlabot, pilnveidot un sniegt cilvēkiem to, kas nepieciešams, lai justos labi un spētu sasniegt fiziskos vai labsajūtas mērķus. Jau iepriekš viņa stāstījusi, ka uzņēmuma ražoto mušļu maisījumu pamats ir graudaugs tritikāle - rudzu un kviešu krustojums. "Sadarbībā ar Valsts Priekuļu laukaugu selekcijas institūtu sapratām, ka tritikālē ir augsts proteīnu un šķiedrvielu saturs, tajā ir apvienots labākais no kviešiem un rudziem. Salīdzinot ar vidējo musli, kas nopērkams Eiropā, "Graci" satur bioloģiski aktīvas vielas, kas pozitīvi ietekmē organismu, tāpēc tie ir saucami par funkcionāliem," skaidro A. Balgalve.
Pērn uzņēmums palielināja savu ražošanas jaudu, investējot 600 tūkstošus eiro jaunajā ražotnē. Tās platība ir 1000 kvadrātmetri, uzņēmums ir uzstādījis iekārtas vairāku veidu graudaugu galaproduktu ražošanai. Produktiem, kas pirms tam tapuši ar rokām, paredzēts kāpināt ražošanas jaudu līdz vienai tonnai stundā.
SIA "Felici" ražo 9 veidu mušļus, putras un funkcionālās maltītes. Kompānija dibināta 2012. gadā un darbu sākusi ar Jelgavas biznesa inkubatora atbalstu. Šobrīd uzņēmumā strādā 22 cilvēki.