Rezervāciju skaits "Mogotel" tīkla viesnīcās turpmākajiem mēnešiem ir salīdzinoši neliels, bet tas rada sajūtu, ka ceļotāji sāk mosties un kāds plāno arī atpūsties, portālam db.lv sacīja "Mogotel" mārketinga nodaļas vadītajs Igors Porohs.
"Mogotel" tīklā līdz 2020. gada marta vidum veiksmīgi darbojās 16 viesnīcas, no kurām 14 atrodas Rīgā. Pēc ārkārtas situācijas pasludināšanas valstī 14 viesnīcas tika slēgtas, un visā krīzes periodā turpināja darboties divas viesnīcas – "Wellton Riverside SPA Hotel" un "Rixwell Terrace Design Hotel". Šobrīd atsācis darboties arī "Wellton Riga Hotel & SPA".
Tāpat nu jau var sākt domāt par papildus ēku korpusu atvēršanu, kuri sākotnēji bija ciet, saka I. Porohs. Atvērtajās viesnīcās šobrīd vēl ir ierobežots pakalpojumu klāsts, jo pārsvarā visus papildu pakalpojumus nācās apturēt, ņemot vērā valstī noteiktos ierobežojumus. SPA centru un ēdināšanas pakalpojumu apjoms ir samazināts līdz minimumam, lai izvairītos no kontakta ar viesnīcas personālu un citiem viesiem, kā arī nodrošinātu atbilstošu drošības līmeni viesnīcā. Tomēr pakāpeniski, līdz ar Baltijas valstu un Eiropas robežu atvēršanu, viesnīcas pārstāvji sāk plānot daļēju pakalpojumu atsākšanu.
"Esam jau atvēruši gan privāto SPA zonu, gan publiskos SPA centra pakalpojumus, kur iespējams ievērot visus noteiktos ierobežojumus, lai nodrošinātu tīrību un dezinfekciju pēc katra apmeklējuma. Tāpat lēnām plānojam atdzīvināt ēdināšanas pakalpojumus, lai radītu papildus ērtības viesnīcas klientiem. Ļoti sekojam līdzi rezervāciju plūsmai un izmaiņām tirgū, lai veiksmīgi varētu plānot arī tālāko viesnīcu atvēršanu pie nosacījuma, ka ir atbilstošs pieprasījums," saka I. Porohs.
Viņš uzsver, ka līdz ar Baltijas valstu robežu atvēršanu sāk parādīties neliels pieprasījums pēc izmitināšanas pakalpojumiem, tomēr, salīdzinot ar pērnā gada maija otro pusi, redzams, ka faktiski viesu apjomi bija tikai 4-5% no pagājušā gada attiecīgā perioda apjomiem.
Rezervāciju skaits tālākajiem mēnešiem ir salīdzinoši neliels, bet tas rada sajūtu, ka ceļotāji sāk mosties un kāds plāno arī atpūsties.
"Situācija gan aizvien ir ļoti neskaidra, jo klienti vēl nogaida un faktiski esošos rezervējumus sistēmā neanulē, bet mēs ļoti labi saprotam, ka liela daļa šo viesu nebūs gan ierobežoto lidojumu, gan noteiktās izolācijas, gan pašu viesu drošības apsvērumu dēļ," atzīst viesnīcas pārstāvis. "Tiesa gan, mēs kā pakalpojumu sniedzējs ļoti gaidām papildus valstu robežu atvēršanu un ierobežojumu mazināšanu, lai motivētu viesus pie mums braukt gan uz Rīgu kā galamērķi, gan konkrēti uz "Mogotel Hotel Group" viesnīcām," piebilst I. Porohs.
Runājot par darbaspēka izmaiņām, viņš piebilst, ka dīkstāves periodā daļa darbinieku vēlējās pārtraukt darba attiecības. Pārējiem, kas nav nodarbināti, viesnīca izmanto dīkstāves iespēju, un turpina iepriekš noslēgto darba līgumu attiecības.
"Tomēr ar bažām skatāmies uz periodu, kas sekos pēc pašreiz apstiprinātā dīkstāves pabalsta izmaksāšanas beigām. Jo ir skaidrs, ka ne visas mūsu viesnīcas atsāks darbību 1.jūlijā," viņš prognozē.
"Patlaban ir skaidrs, ka pašreizējās situācijas dēļ viesmīlības nozares uzņēmumiem būs jāievieš izmaiņas pakalpojumu nodrošināšanā. To prasīs ne tikai atbildīgās valsts un pasaules organizācijas, bet arī paši klienti," viņš saka. "Esam veikuši izmaiņas numuru un publisko telpu tīrīšanā, vadoties pēc valsts iestāžu sagatavotajām vadlīnijām. Darbinieki ir nodrošināti ar individuālajam aizsarglīdzekļiem, viesiem esam viesnīcās izvietojuši informāciju par distancēšanās ievērošanu, dezinfekcijas līdzekļu lietošanu. Esam veikuši izmaiņas brokastu pasniegšanas veidā – sagatavojot individuālas brokastu paciņas un nogādājot viesiem uz numuriem, vai dodam iespēju arī brokastot restorānā, ievērojot visas noteiktos ierobežojumus – cilvēku skaitu telpā, distances ievērošanu. Katram viesim ir individuālas brokastu paciņas, kā arī siltie ēdieni tiek pasniegti porcijās, un nav vairs brīvi pieejami bufetes veidā, izmaiņas uzskaita I. Porohs.
"Tāpat mēs aktīvi aicinām viesus izmantot bezkontakta norēķināšanās iespējas, kā arī, izrakstoties no viesnīcas numura, atslēgu atstāt tai paredzētā kastē, tādējādi nodrošinot minimālu kontaktēšanās iespēju ar viesnīcas personālu. Nodrošinot pasūtījumu nogādāšanu uz numuru, pasūtījums tiek atstāts pie durvīm, u.c. izmaiņas, lai minimizētu kontaktēšanās iespējas. Te gan arī jāpiebilst, ka atsevišķu pakalpojumu nodrošināšanā nekādi nevarēsim izvairīties no kontakta, piemēram, nodrošinot klientiem masāžas vai skaistumkopšanas pakalpojumus," viņš piebilst.
"Vēl pirms pandēmijas bijām uzsākuši darbu pie programmas risinājuma ieviešanas, kas ļautu viesnīcas viesiem reģistrēties viesnīcā vēl pirms ierašanās tajā, caur savu telefonu, datoru, tādējādi izlaižot nepieciešamību to darīt klātienē pie viesnīcas reģistrācijas darbiniekiem. Pašreizējā situācija tikai pastiprina mūsu vēlmi turpināt darbu pie šī risinājuma ieviešanas," noslēdz I. Porohs.