Dārzeņu audzētājs Mārupes Siltumnīcas šogad plāno investēt automatizācijas līniju ieviešanā, kuras pērn ar pandēmiju saistīto neskaidrību dēļ tika pārceltas uz vēlāku laiku, informē uzņēmumā.
Izmantojot bankas Citadele finansējumu, kopējās investīcijas sasniedz 1,2 miljonu eiro pērn un 1,1 miljonu eiro šogad.
Mārupes Siltumnīcas attīstības plānus pandēmija nav mainījusi, tomēr pērn pieņemts lēmums par gadu pārcelt automatizācijas līniju ieviešanu, ņemot vērā pandēmijas izraisīto nenoteiktību ar iekārtu piegādes termiņiem.
Lai uzlabotu ražošanas efektivitāti, kā arī darbinieku darba apstākļus, ieguldot ap 700 tūkstošus eiro, šogad plānots ieviest piesvēršanas līnijas un gurķu iepakošanas līnijas automatizācijas iekārtas. Iecerēts arī uzstādīt recirkulācijas sistēmu, tādējādi samazinot patērēto mēslojuma un izmantotā ūdens apjomu.
Pērn Mārupes Siltumnīcas investēja biodrošības sistēmā, darbinieku un tehnisko telpu modernizēšanā un jaunas noliktavas būvniecībā. Uzņēmuma siltumnīcās uzstādīta higiēnas stacija, kā arī jauna klimata sistēma ražošanai platībā un kastu mazgāšanas mašīna.
"Attīstības plānus nemainījām, bet pielāgojāmies situācijai. Investīcijas darba apstākļu un drošības uzlabošanā atviegloja darba organizēšanu un palīdzēja rūpēties par darbinieku drošību šajā epidemioloģiski sarežģītajā laikā. Savukārt biodrošības sistēma modernizēta, lai efektīgāk aizsargātu augus. Automatizētu produktu līniju ieviešana ļaus strādāt vēl efektīvāk," teic SIA Mārupes Siltumnīcas valdes priekšsēdētāja Maruta Kravale.
"Lai nodrošinātu iedzīvotājus ar Latvijā audzētu augstas kvalitātes produkciju, finansējuma nodrošināšana vietējiem ražotājiem ir mūsu prioritāte. Gandarījums, ka, neskatoties uz piesardzību gada pirmajā pusē, uzņēmumi arī šo pandēmijas laiku izmanto izaugsmei un biznesa attīstībai. Pandēmijas sākumā lielākais pieprasījums bija apgrozāmo līdzekļu finansēšanai, savukārt otrajā pusē jau ilgtermiņa investīcijām un ražošanai - lai palielinātu apjomus, uzlabotu produktivitāti, radītu jaunos produktus," saka Vaidas Žagūnis, Citadeles korporatīvās pārvaldības vadītājs Baltijā, valdes loceklis.
"Izaudzētos dārzeņus mēs pārdodam, galvenokārt, veikaliem. Un, spriežot pēc tirdzniecības apjomiem, vietējie dārzeņi pērn bija ļoti pieprasīti, dodot tiem priekšroku biežāk nekā citus gadus – 2020. gadā Mārupes Siltumnīcas pārdeva 3600 tonnas gurķu un 1400 tonnas tomātu, uzņēmuma apgrozījumam sasniedzot 11,3 miljonus eiro. Salīdzinot ar 2019. gadu, pieprasījums pēc mūsu gurķiem un tomātiem ir audzis. Līdz ar robežu slēgšanu pirmās ārkārtējās situācijas laikā mazinājās arī iespēja citu valstu produkciju uzdot par vietējo, un tas gan parādīja šīs problēmas apjomus, gan arī palielināja pārdošanas apjomus vietējiem ražotājiem. Ņemot vērā, ka cilvēki šobrīd vairāk uzturas mājās un gatavo paši, daudzi ikdienā cenšas izmantot kvalitatīvus un svaigus vietējos dārzeņus," stāsta M. Kravale.