Tirdzniecība un pakalpojumi

Marķējuma dēļ aptur tonnu pārtikas, visvairāk pārkāpumu Maxima tīklā

, 12.02.2009

Jaunākais izdevums

Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) inspektori, pagājušajā nedēļā veicot pārbaudes lielveikalu tīklos Rīgā un vairākos Latvijas rajonos, neatbilstoša marķējuma dēļ apturējuši vairāk nekā 1 t pārtikas produktu izplatīšanu.

Par to informē PVD sabiedrisko attiecību vadītāja Ilze Meistere. Pārtikas preču marķējuma pārbaudes veiktas veikalu tīklos visā Latvijā. Pārkāpumi konstatēti lielveikalu tīklu Maxima un Rimi veikalos, SIA Palink veikalos IKI un Cento, veikalos Nelda, Mego, Madara 89 un Buča.

I. Meistere informē, ka, kā jau ierasts, visbiežāk pārkāpumus pārtikas produktu marķējumā PVD inspektori konstatējuši lielveikalu tīklā Maxima, kura veikalos dažādu marķējuma neatbilstību dēļ apturēta vairāk nekā 500 kg pārtikas izplatīšana. Pārsvarā tie ir Lietuvā ražoti piena produkti, kuru marķējumā norādītā informācija ir neprecīza un nepilnīga. Apturēto produktu vidū ir arī Vācijas un Francijas izcelsmes sieri, kuru marķējums nesakrīt ar pārtikas produkta oriģinālo marķējumu.

Uzreiz pēc Maxima veikaliem konstatēto pārkāpumu ziņā seko firmas Madara 89 veikali, kuros PVD inspektori apturējuši vairāk nekā 80 kg Lietuvas un Polijas izcelsmes pārtikas produktu izplatīšanu, SIA Palink veikali, kuros apturēta vairāk nekā 60 kg Igaunijas, Vācijas, Nīderlandes un Lietuvas izcelsmes pārtikas produktu izplatīšana un lielveikalu tīkla Rimi veikali, kuros apturēta aptuveni 30 kg Lietuvas un Polijas izcelsmes pārtikas produktu izplatīšana.

Par konstatētajiem pārkāpumiem uzsākta administratīvā lietvedība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Rimi pārsūdzēs KP atļauju atvērt Maxima tirdzniecības centrā Domina Shopping

LETA, 26.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padomes (KP) atļauja uzņēmumam SIA "Maxima Latvija" atvērt veikalu tirdzniecības centrā "Domina Shopping" ir konkurences kropļošana, tāpēc SIA "Rimi Latvia" šo lēmumu pārsūdzēs, aģentūrai LETA teica "Rimi Latvia" pārstāvji.

"Rimi Latvia" paziņojumā teikts, ka KP lēmums iepriekš aizliegt "Rimi", bet atļaut "Maxima" veikala atvēršanu tirdzniecības centrā "Domina Shopping" esot tik absurds, ka raisa bažas par neiedziļināšanos vai neizprotamu ieinteresētību tirgus pārdalē. Tas esot negodīgs veids, kā tiek kavēta "Rimi" attīstība un stiprinātas "Maxima" tirgus pozīcijas.

"Pieņemtais lēmums ir negodīgs un konkurenci kropļojošs. KP ir ignorējusi, ka "Maxima" un "Rimi" pozīcijas tirgū Rīgā ir līdzvērtīgas, un ar savu lēmumu KP "Maximai" devusi nepamatotas priekšrocības. To, ka KP darbojusies tieši "Maxima" interesēs, apliecina fakts, ka KP jau gada sākumā savā lēmumā, kurā liedza "Rimi" slēgt nomas līgumu, norādīja, ka bez "Rimi" tikai "Maxima" koncepts spētu nodrošināt tirdzniecības centra "Domina" pieprasījumu," teikts uzņēmuma paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par “Maxima Latvija” vadītāju un valdes locekli kļūs Karolina Zygmantaitė, vienlaikus pievienojoties arī “Maxima Grupe” valdei, informē uzņēmumā.

K.Zygmantaitė “Maxima Latvija” vadītājas amatā nomainīs Tomasu Rupši, kurš turpinās darbu “Maxima Grupe”, stājoties “Maxima LT” vadītāja amatā Lietuvā.

““Maxima Latvija” pēdējo gadu laikā ir kļuvusi vēl spēcīgāka nekā līdz šim. Tomas Rupšis, kopā ar profesionālu un mērķtiecīgu komandu, ir vēl vairāk nostiprinājis “Maxima Latvija” līdera pozīciju tirgū. Tieši šobrīd, šajos nemierīgajos laikos, cieša savstarpēja sadarbība ir svarīgāka kā jebkad. Esmu pārliecināta, ka mēs visi kopā augsim, veltot savu enerģiju un uzmanību mūsu biznesa pamatam - veikaliem, tā rezultātā vēl vairāk stiprinot uzņēmumu. Mēs turpināsim jauno, vienoto “Mans veikals” formātu ieviešanu, vēl vairāk rūpējoties par klientu ērtībām. Turpināsim rūpēties par mūsu kolēģu izaugsmi un iesaisti, tostarp talantu attīstības iniciatīvām, piemēram, programmai “Izrāviena komanda”, lai kopā augtu vēl straujāk. Vienlaikus uzskatu, ka ir svarīgi turpināt ciešu sadarbību ar piegādātājiem un saglabāt uz klientu orientētu skatījumu ikvienā darbības jomā,” uzsver jaunā “Maxima Latvija” vadītāja K.Zygmantaitė.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikalu tīkla Maxima Latvija mātes uzņēmums Maxima Grupe ir gatava ambiciozai kapitāla piesaistei, informē Maxima Grupe korporatīvo komunikāciju projektu vadītāja Ugne Bartašiūte.

Īrijas Centrālā banka ir apstiprinājusi Maxima Grupe obligāciju emisijas pamatprospektu, kas izziņots arī Dublinas fondu biržā. Tas nodrošina Maxima Grupe iespējas emitēt obligācijas kopējā apmērā līdz 1 miljardam eiro. Ja uzņēmums pieņems lēmumu par obligāciju emitēšanas sākšanu, tad pirmās emisijas apmērs sasniegs 300-400 miljonus eiro.

«Pēc Standard & Poor's piešķirtā BB+ kredītreitinga ar stabilu nākotnes vērtējumu, mēs turpinām izsvērt obligāciju emisijas iespējas. Paziņojums par prospekta apstiprināšanu sniedz mums iespēju aizņemties starptautiskajos kapitāla tirgos. Pašlaik mēs izvērtējam visas iespējamās finansēšanas iespējas, un, ja apstākļi būs tam piemēroti, mēs drīzumā varētu uzsākt obligāciju emisiju,» norāda Dalius Misiūnas, Maxima Grupe valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Maxima vadītāji Latvijā un Lietuvā apmainās vietām

Sandra Dieziņa, 04.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maxima grupā ar amatiem apmainījušies Latvijas un Lietuvas uzņēmumu vadītāji – par Maxima Latvija vadītāju no 5.oktobra kļūst Gintars Jasinsks (Gintaras Jasinskas), kurš līdz šim vadīja Maxima tīklu Lietuvā.

Savukārt līdzšinējais Maxima Latvija valdes loceklis Arūns Zimnicks (Arūnas Zimnickas) stājas Maxima Lt vadībā. Šāds lēmums pieņemts saskaņā ar stratēģiju, kas paredz vadītāju rotāciju pēc vairākiem vienā vadošā postenī nostrādātiem gadiem, infomē Maxima Grupe zīmola un komunikāciju centra vadītājs Giedrjus Jozapavičs (Giedrius Juozapavičius) .

Maxima Grupe ģenerāldirektors Mindaugs Bagdonavičs (Mindaugas Bagdonavičius) saka, ka lēmums par rotāciju pieņemts saskaņā ar pasaules labāko praksi menedžmentā: «Šī soļa mērķis ir pārņemt abu uzņēmumu labāko pieredzi, lai Maxima uzņēmumu grupa sasniegtu aizvien labākus rezultātus. Vienlaikus šāds solis izvirza jaunus izaicinājumus vadītājiem grupas iekšienē un dod iespēju realizēt uzkrāto pieredzi arī citos tirgos.» M.Bagdonavičs arī uzsver, ka abi uzņēmumu vadītāji strādājuši sekmīgi, izveidojot spēcīgas darbinieku komandas un sasniedzot labus rezultātus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018.gadā «Maxima Grupe» apgrozījums ir pieaudzis par 22,1%, salīdzinot ar 2017.gadu, sasniedzot 3,451 miljardus eiro. Operatīvais rezultāts (peļņa pirms nodokļiem un amortizācijas (EBITDA))sasniedza 223,6 miljonus eiro, informē uzņēmumā.

Uzņēmums pērn ir veicis vērienīgas investīcijas un atvēris vairāk nekā 100 jaunus veikalus visos darbības tirgos, kopumā ieguldot vairāk nekā 88 miljonus eiro.

Latvijā «Maxima» izaugsme 2018.gadā ir bijusi visstraujākā visā Baltijā, apgrozījumam pieaugot par 6,4%, līdz 776,6 miljoniem eiro.

«Uzņēmumam »Maxima Grupe« 2018. bija izaugsmes un integrācijas gads. Svarīgs solis uzņēmuma attīstībai bija Polijas mazumtirdzniecības ķēdes »Stokrotka« iegāde pagājušajā gada pavasarī. Līdz ar »Stokrotka« iegādi esam kļuvuši par lielāko Lietuvas kapitāla investoru Polijā. Vēl viens svarīgs sasniegums mūsu starptautiskajai izaugsmei bija kredītreitinga BB+ saņemšana un veiksmīga obligāciju emisija 300 miljonu apmērā ar 5 gadu obligāciju dzēšanas termiņu. Arī uzņēmuma ikdienas darbība 2018. gadā bija stabila. Pateicoties »Stokrotka« iegādei un apgrozījuma pieaugumam Baltijas valstīs un Bulgārijā, »Maxima Grupe« kopējais apgrozījums pērn audzis par vairāk nekā 22 procentiem. Pērn turpinājām veikalu tīkla izvēršanu un esošo veikalu rekonstrukciju, uzlabojot klientu apkalpošanu un ieviešot jaunus risinājumus,» saka «Maxima Grupe» valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Justas Riauba.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināts - Maxima atvainojas; bijušais vadītājs Jasinsks - «norakstīts»

LETA, 03.12.2013

Veikalu tīkla "Maxima" īpašnieka - holdinga "Vilniaus prekyba" - akcionārs Igns Staškevičs preses konferences laikā viesnīcā "Tallink ".

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc traģēdijas Zolitūdē mazumtirdzniecības kompānija SIA Maxima Latvija mainīs uzņēmuma attīstības stratēģiju, šodien preses konferencē apstiprināja veikalu ķēdes Maxima īpašnieka - holdinga Vilniaus prekyba - akcionārs Igns Staškevičs.

Viņš norādīja, ka viņa kā līdzīpašnieka lielākā mācība šajā situācijā ir tā, ka Maxima Grupa auga pārāk strauji un izaugsmes gaitā Maxima īpašnieki ir aizmirsuši par būtiskiem darbības procesiem un svarīgām vērtībām. «Taču esmu pārliecināts, ka Maxima ir sākusi būtiskas pārmaiņas.»

Staškevičs arī atzīst, ka Maxima Latvija nav darījusi visu iespējamo, lai novērstu ēkas sabrukšanu. Viņš pauda nožēlu, ka Maximas komanda nespēja izglābt uzņēmuma darbiniekus un pircējus, kā arī par bojāgājušajiem glābējiem.

«Es gribētu no sirds atvainoties par nepareizo rīcību, maldinošo komunikāciju un aizvainojošiem izteikumiem no Maximas pārstāvjiem pagājušajā nedēļā,» teica Staškevičs, uzsverot, ka Maxima ir ievērojami līdzatbildīga, tāpēc turpmāk tiks darīts viss, lai garantētu Maxima tirdzniecības telpu drošību un uzlabotu darbinieku apstākļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Maxima Latvija veikala izveidē Grostonas ielā investēs 1,32 miljonus eiro

Rūta Lapiņa, 11.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā gada otrajā pusē iecerēts atklāt «Maxima XXX» veikalu Rīgā, Grostonas ielā 1, investējot 1,32 miljonus eiro, informē «Maxima Latvija» Komunikācijas speciāliste Zane Udrase.

Jau pašlaik uzsākti visi nepieciešamie darbi veikala «Maxima XXX» atvēršanai nākamgad. Jaunā veikala «Maxima XXX» tirdzniecības zāles platība būs aptuveni 3000 kvadrātmetru, un veikalā iedzīvotājiem būs pieejami vairāk nekā 60 tūkstošu dažādu pārtikas un rūpniecības preču. Pieaugot vegānu un veģetāriešu pārtikas produktu popularitātei, arī šajā veikalā iecerēts izveidot īpašu stendu ar šiem produktiem.

«Skanstes rajons galvaspilsētā strauji attīstās, un šajā apkaimē ir maz pārtikas veikalu, tāpēc esam priecīgi, ka esam noslēguši nomas līgumu ar ēkas īpašniekiem SIA «Irbis A» par «Maxima XXX» veikala izveidi,» norāda «Maxima Latvija» vadītājs Andris Vilcmeiers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pārtikas produktu marķējums joprojām klibo

, 21.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veicot pārbaudes pārtikas veikalos un tirgos, neatbilstoša marķējuma dēļ Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) aprīlī no tirdzniecības izņēmis 280 kg gaļas produkcijas, kā arī apturējis 370 kg gaļas produkcijas un 208 kg piena produktu tirdzniecību.

PVD pārbaužu rezultāti liecina, ka pārtikas produktu marķējumā joprojām netiek norādīta visa patērētājiem nepieciešamā informācija, proti, nereti marķējumā nav norādīts, kādā temperatūrā produkts uzglabājams, kāds ir tā derīguma termiņš, nav norādes par pārtikas produkta sastāvu. Retāk, bet sastopami gadījumi, kad pārtikas produktam nav marķējuma latviešu valodā vai marķējuma nav vispār. Tomēr īpašu PVD inspektoru uzmanību piesaistīja fakts, ka patērētājiem ne vienmēr ir pieejama informācija par svaigas gaļas izcelsmes valsti. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem, izcelsmes valsts marķējumā obligāti jānorāda liellopu gaļai un no trešajām valstīm ievestajai mājputnu gaļai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Maxima Latvija» esot saņēmusi «neviennozīmīgi vērtējamus aicinājumus no skaistumkopšanas produktu ražotāja «Keune» un tā pārstāvja Latvijā pārtraukt «Keune» skaistumkopšanas produkcijas tirdzniecību par pircējiem draudzīgu cenu», pausts «Maxima Latvija» šodien izplatītā paziņojumā. «Maxima» ieskatā tas «apdraud pircēju iespējas izvēlēties produktus par labākām cenām», tādēļ «Maxima Latvija» izvērtē iespēju vērsties Konkurences padomē un tiesību sargājošās institūcijās.

««Maxima Latvija» rīkotajam «Skaistuma festivālam» izvēlējās «Keune» skaistumkopšanas produktus, kas tika iepirkti no «Keune» oficiālā izplatītāja Lietuvā, piedāvājot «Maxima Latvija» klientiem īpaši izdevīgu cenu. Zīmola «Keune» oficiālais izplatītājs Latvijā, kas nenodrošināja produktu piegādi, sociālajos tīklos izvērsa sabiedrību maldinošu kampaņu par «Maxima Latvija» piedāvājumu «Skaistuma festivālā», norādot, ka «Maxima Latvija» tirgo nezināmas izcelsmes skaistumkopšanas produkciju, izmantojot «Keune» preču zīmi – iespējams, viltojumu. Tā ir nepatiesas un maldinošas informācijas izplatīšana, diskreditējot «Maxima Latvija» labo vārdu klientu un partneru acīs. Norādot, ka tikai pie viena komersanta iegādāta produkcija ir atzīstama par oriģinālu un kvalitatīvu, tiek mēģināts ierobežot konkurenci, samazinot Latvijas patērētāju izvēles iespējas,» informē mazumtirgotājs. .

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Maxima Latvija valdes locekli Jeļenu Kondrašovu

Lelde Petrāne, 31.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Maxima Latvija valdes locekle Jeļena Kondrašova. Lietuvā 2007.gadā tika reģistrēts uzņēmums MAXIMA GRUPĖ, UAB, kam šobrīd pieder tirdzniecības tīkli Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Bulgārijā un Polijā. Starptautiskās audita un biznesa konsultāciju kompānijas Deloitte ekspertu CE TOP 500 (500 lielākās kompānijas 18 Centrāleiropas valstīs) pagājušajā gadā veidotajā pārskatā MAXIMA GRUPĖ ieņēma 57.vietu.

Latvijā uzņēmums Maxima Latvija darbību uzsāka 2001.gadā, atverot pirmos veikalus.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šis uzņēmums attīstās ļoti dinamiski. Uzņēmuma vadība velta lielu uzmanību darbinieku apmācībai un kvalifikācijas celšanai visos līmeņos. Tāpat viena no lielākajām priekšrocībām, strādājot šajā uzņēmumā, ir iespēja strādāt gan lokālā, gan starptautiskā mērogā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Arodbiedrību savienības vadītājs: Maximas darbinieku verdziskā pakļautība ir jāizbeidz

Dienas Bizness, 29.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maxima strādājošo darbinieku verdziskā pakļautība ir jāizbeidz, darbiniekiem ir jāmeklē palīdzība arodbiedrību savienībā un vairāk jādarbojas uzņēmumā izveidotajai arodbiedrībai, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam Rīta Panorāma sacīja Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības vadītājs Pēteris Krīgers.

Šobrīd Maxima darbinieku arodbiedrībā darbojas tikai 60 cilvēki, kurus P. Krīgers šī iemesla dēļ raksturoja kā drosmīgus.

P. Krīgers pauda, ka situācija Maximā tiekot pārrunāta ar Lietuvas kolēģiem.

Tāpat Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības vadītājs atzina, ka nereti vietējie iedzīvotāji, kas iecelti kādā ārzemju uzņēmumā par Latvijas daļas vadītāju, mēdz pārcensties un savā darbā pret darbiniekiem var būt nežēlīgi un izkalpinoši.

Jau ziņots, ka jautājums par darba apstākļiem un darba devēja attieksmi mazumtirdzniecības veikalu tīklā Maxima aktualizējās pēc Zolitūdes Maxima notikušās traģēdijas. Atklājies, ka pirms sabruka nama jumts, signalizācija ieslēgusies vismaz desmit reizes, taču cilvēki netika evakutēti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

ES saražotie graudu, gaļas un piena apjomi augs

Žanete Hāka, 14.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienībā saražotās pārtikas apjomi līdz 2023.gadam pieaugs, palielinoties eksporta pieprasījumam un biodegvielas ražošanai no graudiem, raksta Bloomberg.

Gadā saražotais graudu apjoms 2023.gadā sasniegs 316,1 miljonu tonnu, salīdzinot ar 304,3 miljoniem tonnu pērn, savukārt saražotie gaļas apjomi pieaugs līdz 45,5 miljoniem tonnu, salīdzinot ar 43,6 miljoniem tonnu pērn.

ES graudu, gaļas un piena ražošanas nozares gūs no pieprasījuma kāpuma pasaulē, liecina ES amatpersonu apskats. ES saražo 20% no pasaules kopējā kviešu un cūkgaļas apjoma, kā arī veido 30% no pasaules siera eksporta.

Paredzams, ka graudu patēriņš desmit gadu laikā pieaugs līdz 297,9 miljoniem tonnu, salīdzinot ar 279,8 miljoniem tonnu pērn, ko lielā mērā veicinās graudu izmantošana degvielas ražošanai, kas dubultosies no 10,1 miljonam tonnu līdz 20,6 miljoniem tonnu. ES graudu eksporta apjomi palielināsies no 27,4 miljoniem tonnu līdz 31,1 miljonam tonnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Maxima LT Lietuvā un Aldik Nova Polijā - jauni augstākā līmeņa vadītāji

Lelde Petrāne, 26.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MAXIMA GRUPĖ, kurai pieder mazumtirdzniecības uzņēmumi Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Polijā un Bulgārijā, paziņojusi par jauniem augstākā līmeņa vadītājiem uzņēmumiem Maxima LT Lietuvā un Aldik Nova Polijā, informēja grupas pārstāve Renata Saulīte.

Žīdrūns Valkeris kļūst par Maxima LT jauno ģenerāldirektoru. Pirms tam pēdējos trīs gadus viņš vadīja Polijas uzņēmumu Aldik Nova. Šī uzņēmuma valdes priekšsēdētāja amatā viņu nomainīs Mindaugs Pilkausks, kurš līdz šim vadīja vienu no Maxima uzņēmumu grupas departamentiem Lietuvā. Tikmēr Arūns Zimņicks, kurš līdz šim darbojās Maxima LT ģenerāldirektora amatā, ir pieņēmis jaunus izaicinājumus un vadīs mazumtirdzniecības ķēdes, kuras šobrīd tiek veidotas Spānijā.

Kā norāda MAXIMA GRUPĖ ģenerāldirektore Neringa Janavičūte, Maxima LT Lietuvā stingri ieturēs savus stratēģiskos virzienus - uzņēmums turpinās jau iesākto projektu īstenošanu, īpašu uzsvaru liekot uz sagatavošanās darbiem eiro ieviešanai. Arī Aldik Nova jaunajam vadītājam noteiktie mērķi paliks nemainīgi. Vissvarīgākais uzdevums jaunajam vadītājam Polijā joprojām būs palielināt mazumtirdzniecības veikalu konkurētspēju un nodrošināt mazumtirdzniecības ķēdes vienmērīgu izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Maxima Latvija no jauna izvērtēs, vai veikalos atjaunot SIA Iecavnieks ražoto linsēklu tirdzniecību, kas tika pārtraukta pērn novembrī pēc tam, kad Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) linsēklu marķējumā atklāja neprecizitātes.

Kā Db informēja SIA Maxima Latvija preses sekretārs Ivars Andiņš, «tagad jāskatās būtībā no jauna, jo kopš izņemšanas pagājuši jau gandrīz 2 mēneši un, protams, ka visu šo laiku attiecīgā vieta plauktos nevarēja stāvēt tukša - tātad tagad no jauna jāvērtē, vai attiecīgais produkts ir tik konkurētspējīgs, lai izkonkurētu citu, kurš to aizstāja laikā, kad Iecavnieka linsēklas mums liedza tirgot PVD un likums.»

Db jau ziņoja, ka PVD lika apturēt Iecavnieka linsēklu tirdzniecību pēc tam, kad Talsu rajona Rojā esošajā Maxima X veikalā Iecavnieka smalcināto linsēklu marķējumā atklājās neprecizitātes - latviešu un krievu valodā norādītais kilokaloriju daudzums atšķīrās. Iecavnieka valdes priekšsēdētājs Dainis Lagzdiņš skaidroja, ka «atšķirība ir neliela un tā nevar nodarīt kaitējumu cilvēka veselībai, un mēs nekādā gadījumā nevaram runāt par pircēju ļaunprātīgu maldināšanu, drīzāk par darbinieku neizmanību».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par blakustiesību atlīdzības nemaksāšanu SIA Maxima Latvija veikaliem visā valstī uz laiku aizliegts atskaņot mūziku. Šādu lēmumu pieņēmusi Rīgas rajona tiesa.

Tiesa apmierinājusi biedrības Latvijas Izpildītāju un Producentu apvienības (LaIPA) pieteikumu par pagaidu aizsardzības līdzekļa noteikšanu prasībā pret SIA Maxima Latvija par zaudējumu kompensācijas piedziņu izpildītājiem un fonogrammu producentiem un aizliegt publiski atskaņot fonogrammas SIA Maxima Latvija veikalos līdz brīdim, kad puses būs noslēgušas līgumu par atlīdzības samaksu.

«Tiesas lēmums ir pirmais šāda veida precedents Latvijā blakustiesību pārkāpumu gadījumos, kad tiek piemērots pagaidu aizsardzības līdzeklis, saskaņā ar kuru ir aizliegts publiski atskaņot fonogrammas līdz ir noslēgts līgums par atlīdzības samaksu», apmierināta ar tiesas lēmumu ir advokāte Līga Fjodorova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pagājušajā nedēļā marķējuma problēmu dēļ aizturētajām 9 tonnām pārtikas preču vislielākais neatbilstību skaits konstatēts a/s Tukuma piens.

Par to liecina Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) šodien izplatītā informācija. Kā ziņo PVD, no a/s Tukuma piens integrētās noliktavas izņemts vairāk nekā 6 tonnas Lietuvā ražotu sviesta izstrādājumu Baltais (eksporta sviests ar zaļumiem, 70 %, 175 g). PVD norāda, ka pārtikas produkta nosaukums, kurā nav paskaidrots, ka tirgots tiek sviesta izstrādājums, maldina pircēju. Tāpat šajā Tukuma piena noliktavā neatbilstoša marķējuma dēļ apturēta teju 3 tonnu Lietuvā ražota vājpiena biezpiena izplatīšana.

Tukuma piens mārketinga nodaļas vadītājs Armands Artihovičs skaidro, ka "uzņēmuma rīcībā esošā informācija liecina, ka par sviestu Eiropas Savienībā var saukt produktu, kura sastāvā ir 40–42%, 60–62% vai 80–82,5% piena tauku. Sviestu ar zaļumiem Baltais ražo uz 82% piena tauku bāzes, pievienojot 10% zaļumu piedevas. Tādejādi kopējais tauku saturs šim sviestam samazinās līdz 70%. Piemēram, ja pievienotu tik daudz zaļumu piedevu, ka kopējais tauku saturs samazinātos līdz 60%, tad nosaukums – sviests būtu atbilstošs visām prasībām. Respektējam Pārtikas un veterinārā dienesta prasības, esam pārtraukuši sagatavotās produkcijas tirdzniecību un tiks izstrādāta jauna recepte."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzsākot convenience store jeb mazā formāta veikalu tīkla izvēršanu visā Latvijā, uzņēmums «Maxima Latvija» šodien, 12. jūlijā, atklāj pirmo «Maxima Express» veikalu ārpus galvaspilsētas - Ventspilī, Saules ielā 46.

Jaunā «Maxima Express» veikala izveidē Ventspilī ir investēti aptuveni 220 000 eiro, veikala platība ir 143 m2.

«Ar veikala atvēršanu Ventspilī »Maxima Latvija« uzsāk dinamisku mazā formāta »Maxima Express« veikalu tīkla attīstību visā Latvijā,» saka «Maxima Latvija» valdes loceklis Viktors Troicins.

Jaunatvērtais «Maxima Express» ir jau trešais uzņēmuma «Maxima Latvija» veikals Ventspilī un otrais jaunā «Maxima Express» formāta veikals visā «Maxima Grupe» veikalu tīklā Baltijā.

«Maxima Express» veikala izveide Ventspilī ir daļa no «Maxima Latvija» šī gada investīciju programmas. Programmas ietvaros līdz gada beigām kopumā tiks rekonstruēti 15 veikali visā Latvijā, kā arī atvērti vismaz 5 jauni dažāda formāta veikali, tostarp, «Maxima Express».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības uzņēmuma Maxima ieņēmumi gada nogalē salīdzinājumā ar pagājušā gada nogali samazinājušies par aptuveni piektdaļu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam 1:1 sacīja viens no Maxima Latvija īpašnieku holdinga Vilniaus prekyba akcionāriem Igns Staškevičs.

Pēc I. Staškeviča teiktā, ieņēmumu samazinājums saistīts arī ar Zolitūdes traģēdiju. Tomēr vienlaikus uzņēmuma līdzīpašnieks arī uzsvēra, ka ieņēmumus ietekmē dažādi faktori - ir atvērti vairāki jauni veikali, ir aizvērti veikali, ir mainītas cenas.

Intervijā I. Staškevičs arī atkārtoti atzina, ka jūtas personīgi līdzatbildīgs par notikušo traģēdiju.

«Žēl, ka nespējām novērst ēkas sabrukšanu. Nezinu vai tas bija mūsu spēkos,» sacīja I. Staškevičs. Šādas lietas varot gadīties ar katru, sacīja uzņēmējs. Viņš piebilda - ja lēmums iegādāties ēku, lai izvairītos no īres maksas, būtu bijis savādāks, varbūt uzņēmums būtu varējis izvairīties no saistības ar šo traģēdiju. Izmeklēšana arī parādīšot, vai Maxima pārstāvji varēja būt profesionālāki pārņemot šo ēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - Tiesa par labu diviem cietušajiem Zolitūdes traģēdijas civillietā piedzen 300 000 eiro

LETA;Db.lv, 21.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa šodien vienā no daudzajām tiesā aizsāktajām Zolitūdes traģēdijas civillietām par labu diviem cietušajiem piedzina 300 000 eiro.

Tiesa traģēdijā cietušo Edgara Čerņenoka un Valerijas Valentīnas Mizulas prasību apmierināja daļēji, proti, nolēma, ka SIA Maxima Latvija un SIA Homburg Zolitude jāmaksā viņiem kopumā 300 000 eiro. Proti, par labu katram no abiem prasītājiem no atbildētājiem tika piedzīti 75 000 eiro, tātad kopumā 300 000 eiro. Prasība pret SIA Tineo tika noraidīta.

Traģēdijās cietušās Oksanas Vilsones prasība tika noraidīta.

Pilns spriedums būs pieejams 4.janvārī, bet pēc tam to varēs pārsūdzēt apelācijas kārtībā. Lai arī ar precīziem motīviem varēs iepazīties vien pilnajā spriedumā, tiesnese Ilze Ošiņa pēc saīsinātā sprieduma pasludināšanas piebilda, ka prasība daļēji apmierināta pret Maxima Latvija, jo tiesa atzinusi par prettiesisku rīcību saistībā ar signalizāciju sagruvušajā lielveikalā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Maxima Latvija» veikalu tīkla paplašināšanā un rekonstrukcijās šogad iecerējusi investīcijas 22 miljonu eiro apmērā.

Vairāk nekā 1,3 miljoni eiro tiks novirzīti, attīstot pašapkalpošanās kasu tīklu, savukārt klientu apkalpošanas sistēmas pilnveidē tiks ieguldīti aptuveni 200 tūkstoši eiro.

Kopumā «Maxima Latvija» šogad plāno rekonstruēt 15 veikalus gan Rīgā, gan reģionos, kā arī atvērt vismaz piecus jaunus dažāda formāta veikalus visā Latvijā, tostarp «Maxima XXX» formāta veikalu modes un izklaides centrā «Riga Plaza», kas durvis pircējiem vērs šonedēļ - 7.jūnijā, kā arī virkni «Maxima Express» koncepta veikalu.

Pieaugot pārtikas produktu un ikdienas preču apjomam, kas tiek iegādāts internetā, šā gada pavasarī internetveikals «E-maxima.lv» pievienojās pārtikas e-tirdzniecības platformai «Barbora».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

PVD izņem pārtiku neatbilstoša marķējuma dēļ

, 06.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veicot pārbaudes pārtikas tirdzniecības uzņēmumos visā Latvijā pagājušajā nedēļā Pārtikas un veterinārais dienests dažādu marķējuma neatbilstību dēļ apturējis 1.3 tonnas pārtikas produktu un 9 950 gabalpreču izplatīšanu, kā arī no tirdzniecības izņēmis 208 kg un 223 gabalus pārtikas produktu.

PVD inspektori līdz neatbilstību novēršanai apturējuši tādu pārtikas produktu izplatīšanu, kuru marķējumā norādītā informācija nav tulkota valsts valodā, tā tulkota neprecīzi vai arī marķējumā izmantota neatbilstoša preču zīme.

Piemēram, Vācijā ražotam siera izstrādājuma marķējumā nebija norādīts augu tauku daudzums, lai gan oriģinālvalodā šāda norāde ir, Itālijā ražotu makaronu oriģinālajā marķējumā ir informācija par makaronu vārīšanas ilgumu, bet tulkojumā šādas norādes nav, Šrilankā ražotām tējām marķējuma valsts valodā nav bijis vispār. Tāpat PVD inspektori konstatējuši produktus, kuru marķējumā nav bijis norādīts derīguma termiņš.

No tirdzniecības PVD inspektori izņēmuši piena un gaļas produktus, kuriem bija beidzies derīguma termiņš, kā arī produktus, kas uzglabāti neatbilstošā temperatūrā. Piemēram, PVD inspektori kādā Limbažu veikalā konstatējuši, ka maltā gaļa atrodas + 16 grādu temperatūrā, bet kādā Skrundas veikalā inspektori no apgrozības izņēmuši dažādus pārtikas produktus – cīsiņus, desu, sautētus kāpostus, kuru derīguma termiņš jau beidzies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Maxima Grupe atklāj 35 miljonus eiro vērto loģistikas centru Igaunijā

Dienas Bizness, 10.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas Kurnas ciemā atklāts Lietuvas mazumtirdzniecības uzņēmuma Maxima jaunais loģistikas centrs, kura izveidē Maxima Grupe investējusi 35 miljonus eiro, informē uzņēmumā.

45 000 m2 plašais loģistikas centrs atrodas netālu no Tallinas, Raes pagastā. Tas sastāv no trim noliktavām – sausās pārtikas, atdzesētās pārtikas un konteineru zonas – ar kopumā 130 transportēšanas platformām. Loģistikas centrā strādās ap 350 darbinieku.

«Lēmums celt jauno loģistikas centru bija loģisks turpinājums biznesa attīstības veicināšanai Igaunijā pēdējos gados. Jaunais centrs dos iespēju attīstīties daudz efektīvākā veidā, un tas nodrošinās efektīvu preču piegādes ķēdi, kā arī veicinās ātrāku preču piegādi veikaliem,» skaidro Maxima Grupe ģenerāldirektore Neringa Janavičūte.

Kā norādīja Maxima Eesti vadītājs Vigints Šapoks, jaunā loģistikas centra atvēršana paplašinās Maxima Eesti darbības jaudu. « Maxima ir viens no lielākajiem mazumtirdzniecības tīkliem Igaunijā. Katru dienu mēs apkalpojam ap 150 tūkstošiem klientu,» stāsta V. Šapoks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mainoties patērētāju paradumiem un dzīvesveidam, Maxima Latvija šogad plāno izstrādāt pārtikas ražošanas fabrikas konceptu, kuru turpmākajos septiņos gados īstenot.

«Visus šo gadus Maxima ir nozīmīgs pārtikas ražotājs Latvijā. Mēs ražojam gan salātus ar majonēzi, gan svaigos salātus, gan cepam tortes, bulciņas, ražojam karstos ēdienus, kurus mēs piedāvājam savās vitrīnās. Mēs esam auguši līdzi Maxima veikalu tīklam, un šobrīd ir situācija, ka pieprasījums ir lielāks nekā tas, ko mēs spējam piedāvāt, kā arī ir mainījies tirgus un patērētājs,» stāsta Maxima Latvija valdes locekle Kristīne Āboltiņa. Šī iemesla dēļ uzņēmums plāno būvēt Maxima pārtikas fabriku.

K. Āboltiņa norāda, ka patērētāji arvien vairāk vēlas pārtiku, kas ir gatava lietošanai. Lai arī majonēzes salāti joprojām ir populāri, tomēr ļoti strauji pieaug svaigo salātu pieprasījums, kā arī pieprasījums pēc vegānu un veģetāriešu pārtikas. Lai to visu varētu realizēt, uzņēmumam nepieciešamas papildu ražošanas telpas, tādēļ ieplānots būvēt jauno Maxima pārtikas ražošanas fabriku. «To, cik liela daļa pircēju ir veģetārieši un vegāni, ir grūti pateikt, jo mēs redzam kopējo pirkumu grozu, bet tas nenozīmē, ka visi ģimenes locekļi lieto šādu pārtiku. Ļoti bieži ir tā, ka kāds no vecākiem ir vegāns vai veģetārietis, bet bērniem tomēr tiek piedāvāti gaļas produkti. Vai arī otrādi – vecāki piekopj tradicionālo ēšanas kultūru, bet jaunā paaudze ir izvēlējusies sev citu dzīvesveidu. Mēs redzam, ka šo pārtikas produktu apjoms un pieprasījums pēc tiem ļoti strauji aug. Ja šodien tā joprojām ir niša, tad pēc kaut kāda laika tā vairs nebūs niša, bet veidos ievērojamu daļu no visa pārtikas piedāvājuma,» uzskata Maxima valdes locekle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kāpēc Centis Ūbele pazemināts amatā?

Pāvels Šnejersons, uzņēmumu attīstības vadības kompānijas Core Management vadošais partneris, 26.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesenajā Lietišķajā Dienā ar atvieglojumu izlasīju, ka Centis Ūbele nav atlaists. Bet varētu teikt, ka amatā viņš ir pazemināts gan. Vēl nesen efektologs bija galvenā Maxima veikalu tīkla «seja», kas atnesa Maxima reklāmai balvas konkursos, bet no darba brīvajā laikā pat gozējās TV šovos. Tagad viņam atliek vien Lieldienās ripināt olas un kopā ar bērniem svinēt Vinnija Pūka (kāpēc ne savu?) dzimšanas dienu.

Centis Ūbele ir viennozīmīgi ir bijis viens no pamanāmākiem reklāmas tēliem Latvijā. Publikai ir krasi atšķirīgi viedokļi par Centi, ko pierāda kaut vai komentāri jau pieminētajam rakstam, kas atrodams arī db.lv portālā. Bet ja atbilst patiesībai apgalvojums, ka viens no galvenajiem uzdevumiem mārketingā ir prasme atšķirties no konkurentiem, tad kā var vērtēt «efektologa» nomaiņu pret «ģimeni», ko redzam jaunākajās Maxima reklāmās?

Cienījamie eksperti, sociālantropologs Roberts Ķīlis un McCann Erickson Riga direktors Ainārs Ščipčinskis skaidro Maxima reklāmas stratēģijas maiņu ar sabiedrības pārorientāciju no individuālisma (kuru simbolizēja Centis Ūbele) uz ģimeniskām vērtībām. Centis arī neesot iekārojams Maximas pircējām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas centra tirdzniecības namā Kurzeme atvērts veikals Maxima X. Pārtikas veikala trīskrāsainā reklāma kļuvusi par Liepājas centra un Rožu laukuma dominanti.

Tas ir jau septītais Maxima X formāta veikals Liepājā un ir īpašs ar to, ka ir pirmais Maxima X veikals Latvijā, kurā darbojas arī konditorijas cehs, vēsta SIA Maxima Latvija informācija. Telpu rekonstruēšanā un pielāgošanā, kā arī veikala aprīkojuma iegādē un uzstādīšanā SIA Maxima Latvija investējusi aptuveni 350 tūkst. latu, radītas 43 jaunas darbavietas.

SIA Maxima Latvija nomātā tirdzniecības zāle tirdzniecības namā Kurzeme ir 881 kvadrātmetru platībā. Šis būs jau astotais Maxima veikals Liepājā - līdz šim liepājniekiem bija pieejami seši Maxima X un viens Maxima XX veikals.

Komentāri

Pievienot komentāru