Malta ar 1.martu aizliedz elektroskrejriteņu nomu, pavēstīja valdība.
Ceturtdienas vakarā izziņotais negaidītais lēmums izraisījis gan nopēlumu no e-skūteru aizstāvju puses, gan uzslavas, arī Maltas visblīvāk apdzīvotās pilsētas Slīmas mēra cildinājumus.
Maltas divi lielākie elektroskrejriteņu nomas uzņēmumi "Bolt" un "Bird" pagaidām lēmumu nav komentējuši.
Kaut arī elektroskrejriteņu noma tiks aizliegta, elektroskrejriteņi arī turpmāk varēs būt iedzīvotāju īpašumā un viņi varēs tos izmantot.
Lēmums par nomas elektroskrejriteņu aizliegšanu pieņemts, lai "mazinātu neērtības kopienām un cilvēkiem", skaidroja Satiksmes ministrija.
"Neraugoties uz likumu pastiprināto īstenošanu un naudassodiem, kopienas turpina ciest no traucējumiem, ko rada elektroskrejriteņi," teikts ministrijas paziņojumā.
Vienlaikus izziņota nacionālā velostratēģija.
Tā paredz radīt velojoslu tīklu, mudināt iedzīvotājus izmantot velosipēdus, kā arī valsts finansētas veloprasmju apguves nodarbības.
Līdzīgu lēmumu par elektroskrejriteņu aizliegumu aprīlī pieņēma Parīze.
Elektroskrejriteņi Maltā ir populārs transporta līdzeklis.
Pēc sūdzībām par bīstamu braukšanu ar elektroskrejriteņiem valdība 2020.gadā ieviesa elektroskrejriteņu izmantošanas pamata noteikumus.
Iedzīvotāji ir ļoti apmierināti ar elektroskrejriteņu nomas aizliegumu, sacīja Slīmas mērs Džons Pilovs.
"Problēma bija, kā tie parādījās. No paša sākuma nebija nekādu noteikumu un regulējumu," skaidroja mērs.