Uzraugošā valsts iestāde un ceļu būvnieki intensīvākus ceļu labošanas darbus uzskata par nelietderīgiem, vēsta laikraksts Latvijas Avīze. Daudzie ceļu remonta darbi, kas autobraucējiem apgrūtina ātru nokļūšanu galamērķī, raisījuši iebildumus un liekot jautāt: kāpēc būvniecības firmas ceļa labošanā strikti turas pie darba tikai vienā maiņā.
Ceļu būvniecības darbu pasūtītājs valsts akciju sabiedrība Latvijas valsts ceļi (LVC) uzskata – darba organizācija ir pašu darbu izpildītāju, proti, ceļu būvniecības firmu ziņā. «Mēs uzskatām, ka uz ceļiem remontdarbu dēļ nav ārkārtas situāciju. Darbs vairākās maiņās un brīvdienās radītu papildu izmaksas un varētu ciest darbu kvalitāte,» norādījusi LVC sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Daiga Mežapuķe.
Gints Karols, SIA Saldus ceļinieks valdes loceklis stāstījis: «Jāņem vērā, ka darbs naktī palielina izmaksas, vienlaikus samazinās izbūves temps un efektivitāte, kā arī pieaug riski attiecībā uz kvalitāti. Ja pāriet uz šādu darbības modeli, tad uz pieciem sezonas darbu mēnešiem ir jāpieņem darbā papildu kvalificēti darbinieki un vēlāk viņi jāatbrīvo. Darbu divās maiņās varētu izmantot vienīgi ļoti intensīvas satiksmes vietās, piemēram, pilsētās. Ja šādu modeli vēlas ļoti plaši lietot, tad tik lēti kā patlaban ceļus labot vai būvēt nevarēsim.»
Savukārt SIA Binders rīkotājdirektors Aigars Sēja skaidrojis – ir vairāki iemesli, kāpēc būvnieki varētu vērtēt iespēju organizēt darbu arī nakts maiņā.
«Tas varētu būt aktuāli, ja jāpalielina darbu apjoms vai arī ja konkrētajā objektā satiksmes plūsmu nevar slēgt. Vēl viens iemesls, kas varētu likt vērtēt iespēju darboties naktī, ir augstā gaisa temperatūra dienā. Tomēr reāli maiņu darbs ceļu remontdarbu veikšanā nav izplatīts,» norādījis A. Sēja.