Latvijas Loģistikas asociācijai radušies vairāki ierosinājumi iecerētajiem likuma «Par pievienotās vērtības nodokli» grozījumiem, kas paredz Latvijā ieviest vairākas pievienotās vērtības nodokļa (PVN) izvēles normas.
Proti, iepazīstoties ar valdības atbalstu guvušajiem PVN likuma grozījumiem, asociācija konstatējusi, ka īpaša PVN režīma ieviešana importam no tā dēvētajām trešajām valstīm nenovērsīs muitas barjeras, taču vienlaikus no šāda režīma ieviešanas lielākie ieguvēji būs tieši tie komersanti, kuriem imports cieši saistīts ar tam sekojošu distribīciju uz kaimiņvalstīm vai eksportētājiem. «Abām grupām PVN ienākošā plūsma ir mazāka vai nav vispār un jāprasa PVN atmaksa valstij, starplaikā iesaldējot savus naudas līdzekļus,» norāda Latvijas Loģistikas asociācijas pārstāvis Aivars Tauriņš.
Viņš arī atzīmē, ka importētājus, kuri savas preces realizē Latvijas iekšējā tirgū, PVN likuma grozījumi īpaši neskar, jo PVN naudas plūsma no preču realizācijas parasti krietni pārsniedz izmaksas par importu no trešajām valstīm.
PVN īpašā režīma ieviešana būtiski uzlabos sadarbības iespējas ar NVS reģionu un dos papildu argumentus aicināt savas piegādes uz ES veikt caur Latviju, konstatē A. Tauriņš.
Lielāki iebildumi Latvijas Loģistikas asociācijai ir pret PVN likuma grozījumu pantu, kas nosaka iespējas koriģēt PVN priekšnodokli par zaudētajiem parādiem – asociācija uzskata, ka 300 Ls limits ir daudz par zemu un tas būtu jānosaka vismaz 1000 Ls apmērā. «Virs 200 Ls tiek prasīti papildus nosacījumi – tiesas spriedums par parāda piedziņu no preču un pakalpojumu saņēmēja un tiesu izpildītāja akts par piedziņas neiespējamību. Tiesu izpildītājam apmēram maksā 45 Ls plus 1.2 % no parāda summas, kā arī rodas tiesu izdevumi, rezultātā vairs nav izdevīgi prasīt atpakaļ no valsts PVN 63 Ls apmērā jeb 21 % apmērā no 300 Ls,» norāda A. Tauriņš.